Αφιερώματα

35 χρόνια πριν η BMW είναι η πρώτη που εξοπλίζει τις μοτοσυκλέτες της με ABS

To 1988 μπορούσατε να αποκτήσετε μοτοσυκλέτα με ABS


20.01.2023

Δύσκολο να το πιστέψει κανείς όμως το 1988 η σειρά των μοντέλων Κ100 μπορούσε να εξοπλιστεί προαιρετικά με κάτι το οποίο δεν χρησιμοποιούσαν οι κατασκευαστές ούτε στα αυτοκίνητα

Το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετώπισαν οι Γερμανοί στην εξέλιξη του ABS για μοτοσυκλέτες ήταν η προσαρμογή της τεχνολογίας που δανείστηκαν από τον χώρο των αυτοκινήτων. Το ABS προκαλούσε θόρυβο και κραδασμούς στο λεβιέ και την μανέτα των φρένων της μοτοσυκλέτας με αποτέλεσμα να μην λειτουργούσε όπως έπρεπε. Οι μηχανικοί της BMW εφάρμοσαν ένα ηλεκτρουδραυλικό σύστημα που χρησιμοποιούσε μια βαλβίδα που ρύθμιζε την υδραυλική πίεση των φρένων και απομόνωνε το λεβιέ του πίσω φρένου. Η επέμβαση αυτή συνέβαλε στα να μειωθούν οι κραδασμοί στη μανέτα. Εκείνο το πρώτο σύστημα ABS αύξανε το βάρος της μοτοσυκλέτας κατά 14 κιλά!

BMW ABS 2

Πέντε χρόνια αργότερα, το 1993, η BMW παρουσίασε την δεύτερη γενιά ABS. Οι υπεύθυνοι εξέλιξης δεν μείωσαν μόνο τα κιλά του συστήματος (συνολικό βάρος 5,8 κιλά), αλλά βελτίωσαν την αξιοπιστία και αναβάθμισαν στο σύστημα ελέγχου. Το ABS δεύτερης γενιάς ήταν πιο γρήγορο και πιο ομαλό σε λειτουργία.

BMW ABS 3

Τα σημερινά συστήματα ABS ζυγίζουν περίπου 700 γραμμάρια, η λειτουργία τους είναι σχεδόν ανεπαίσθητη και έχουν βελτίωση τις αποστάσεις φρεναρίσματος όχι μόνο όταν η πρόσφυση είναι περιορισμένη (βρεγμένο οδόστρωμα) αλλά ακόμη και σε στεγνές επιφάνειες.

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Μιλάμε πάντα για ασφαλή οδήγηση, αλλά τι γίνεται αν έχουμε ένα μικρό ατύχημα; Ένα κιτ πρώτων βοηθειών μπορεί να μας βοηθήσει με έναν τραυματισμό. Αυτά πρέπει να έχετε μαζί σας
Μοτοσυκλέτα, κράνος, βενζίνη. Αν πει κανείς ότι αυτά είναι όλα όσα χρειάζεται για να πάρει τους δρόμους, τεχνικά, θα έχει δίκιο. Αλλά…
Για όσους σκέφτονται να μπουν στον χώρο της «χωμάτινης» οδήγησης, ακόμα και με εκδρομική διάθεση, προκύπτει ένα ερώτημα, κατά πόσο χρειάζεται ένα off road κράνος
Βρισκόμαστε στο 1994 και ο Max Biaggi με την RSW 250 κατακτά τον πρώτο τίτλο της Aprilia στην κατηγορία των 250 κ. εκ. του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ταχύτητας

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.