Αφιερώματα

Benelli Sei: Η πρώτη εξακύλινδρη μοτοσυκλέτα παραγωγής!

Σε 750 και 900 κ.εκ.


08.08.2018

Παράχθηκε από το ιταλικό εργοστάσιο για τέσσερα χρόνια. Από το 1974 έως το 1978 πουλήθηκαν 3.200 μοτοσυκλέτες, ενώ αντικαταστάθηκε από την 900 Sei 

benelli sei 3

750 Sei

"Η ιταλική εναλλακτική" ήταν το διαφημιστικό σλόγκαν της Benelli στη δεκαετία του εβδομήντα. Αν και ήταν έτοιμη από το 1972, παρουσιάστηκε το 1974. Ο εξακύλινδρος εν σειρά κινητήρας ήταν πιο στενός απ’ ότι αναμενόταν χάρις στην μετακίνηση του εναλλάκτη από την αριστερή πλευρά του κινητήρα, πίσω από τους κυλίνδρους. Με τρία καρμπυρατέρ της Dell'Orto, ο κινητήρας παρήγαγε περίπου 70 ίππους και έφτανε τα 195 χ.α.ω τελικής ταχύτητας. Το βάρος της ήταν 254 κιλά και ήταν βαρύτερη από μοτοσυκλέτες της ίδια κατηγορίας.

 benelli sei 1

Όμως εξαιτίας του άκαμπτου πλαισίου και των εξαιρετικών αναρτήσεων, το 750 Sei έδινε στον αναβάτη του μεγάλη σιγουριά σε υψηλές ταχύτητες. Τα δύο δισκόφρενα στον μπροστινό τροχό ακινητοποιούσαν την μοτοσυκλέτα εύκολα. Τα τελικά των εξαμίσεων ήταν έξι – τρία από κάθε πλευρά – τονίζοντας έτσι των αριθμό των κυλίνδρων του.

benelli sei 2

900 Sei

Το 900 Sei αποτελεί τον προπομπό των σύγχρονων τουριστικών μοτοσυκλετών. Το 1978, ο εξακύλινδρος κινητήρας έφτασε τα 906cc. Η τελική του ταχύτητα ξεπερνούσε τα 200 χ.α.ω. ενώ άνετα μπορούσε να ταξιδεύει με δύο αναβάτες επί ώρες. Οι αλλαγές σε σχέση με το 750 Sei ήταν ουσιαστικές. Το Sei απέκτησε αναβαθμισμένες αναρτήσεις, μίνι φέρινγκ, χυτές ζάντες, ενώ το πίσω ταμπούρο αντικαταστάθηκε από δισκόφρενο.

benelli sei 5

Πιστοί στο ετήσιο ραντεβού τους «κλασικοί» και όχι μόνο συγκεντρώθηκαν για 25η φορά στο μέρος που τους ενώνει. Στο Δρέπανο Αργολίδας
Το πιο ασφαλές περιβάλλον που μπορεί να επισκεφθεί ένας αναβάτης μοτοσυκλέτας, είναι μία πίστα. Εκεί μπορεί να δοκιμάσει με πλήρη ασφάλεια τις δυνατότητες της μοτοσυκλέτας του αλλά και τις δικές του
H πιο συχνή και συνάμα απλή ερώτηση που κάνει οποιοσδήποτε, είτε είναι γνώστης, είτε αδαής με το είδος είναι “πόσα χιλιόμετρα πιάνει;”
Ένα video του youtube καναλιού FreeWheelie μας δείχνει όλες τις μοτοσυκλέτες του Valentino Rossi από το 1996 έως σήμερα. Μαζί με κάθε φωτογραφία ακούστε και τον αυθεντικό ήχο όλων των «εργαλείων του γιατρού»