Αφιερώματα

KTM 790 Duke: Τεχνική ανάλυση (Video)

Το "νυστέρι" μας αποκαλύπτεται


Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς  //  09.05.2018

Το Duke 790 είναι η αρχή μιας νέας γενιάς μοτοσυκλετών για την ΚΤΜ. Είναι το πρώτο μοντέλο με δικύλινδρο εν σειρά κινητήρα και μία από τις πιο ενδιαφέρουσες μοτοσυκλέτες μεσαίου κυβισμού

Μια street naked μοτοσυκλέτα που φτιάχτηκε από την αρχή, με βάση την βαριά κληρονομιά της οικογένειας Duke που είναι μαζί μας από το 1994. Το 790 Duke είναι το πρώτο από μια σειρά μοντέλων που θα φέρουν αυτόν τον ολοκαίνουργιο κινητήρα. Λίγο πριν διαβάσετε τις πρώτες οδηγικές εμπειρίες που αποκομίσαμε από το νέο μοντέλο που οδηγήσαμε μια ολόκληρη ημέρα στην πίστα των Σερρών θα σας παρουσιάσουμε τα προηγμένα συστατικά μιας εκ των σημαντικότερων μοτοσυκλετών του 2018.

Details KTM 790 DUKE Early concept sketch

Κινητήρας

Στo «νυστέρι» βλέπουμε για πρώτη φορά τον εν σειρά δικύλινδρο κινητήρα των 799 κ.εκ. Η ονομασία του είναι LC8c, που σημαίνει, υγρόψυκτος (LC), οχταβάλβιδος, συμπαγής (c – compact). Η συγκεκριμένη διάταξη χρησιμοποιείται για πρώτη φορά από την ΚΤΜ. Έχει δύο επικεφαλής συναρμολογούμενους οπότε και ελαφρύτερους από τους σφυρήλατους εκκεντροφόρους και ένα μπουζί σε κάθε κύλινδρο. Οι βαλβίδες είναι ατσάλινες και ο τεντωτήρας των εκκεντροφόρων υδραυλικός. Η ΚΤΜ έφτιαξε τον κινητήρα με έμφαση την ροπή στις χαμηλές και μεσαίες στροφές. Η μέγιστη τιμή της ροπής φτάνει τα 8,76 kgm στις 8.000 σ.α.λ.. Ταυτόχρονα όμως εμφανίζεται και πολύ δυνατός για τα δεδομένα της κατηγορίας, αφού αποδίδει 105 ίππους στις 9.000 σ.α.λ.. Σύμφωνα με δυναμομέτρηση που έγινε από Βρετανούς δημοσιογράφους η ισχύς του στον πίσω τροχό είναι 99,65 ίπποι.

Details KTM 790 DUKE MY2018 Engine

Ένα ακόμη στοιχείο που εισάγει για πρώτη φορά σε κινητήρα της η ΚΤΜ είναι τα οριζόντια διαιρούμενα χυτά κάρτερ, αντί για κάθετα, που διαθέτουν λεπτά τοιχώματα για μειωμένο βάρος. Τα πιστόνια διαθέτουν επίστρωση DLC για αυξημένη αντοχή και μικρό βάρος, ενώ οι δύο κύλινδροι είναι ενσωματωμένοι στο άνω μέρος του κινητήρα κατασκευασμένοι με open deck αρχιτεκτονική η οποία εξασφαλίζει καλύτερη ψύξη και μέγιστη ακρίβεια στις ανοχές.

Details KTM 790 DUKE MY2018 Engine exploded view

Ταυτόχρονα, οι μηχανικοί της KTM κατάφεραν να ενσωματώσουν δύο άξονες εξισορρόπησης υψηλής απόδοσης για την ελαχιστοποίηση των κραδασμών. Ο κινητήρας χρησιμοποιείται ως φέρον τμήμα του πλαισίου γεγονός το οποίο καθιστά δυνατή την επίτευξη περαιτέρω εξοικονόμησης βάρους χωρίς κραδασμούς.

Details KTM 790 DUKE MY2018 Cylinder head

Ο LC8c χρησιμοποιεί ένα πιο συμπαγές και ελαφρύ μηχανικό συμπλέκτη (PASC) από τους μεγαλύτερους κινητήρες τύπου LC8. Διαθέτει σύστημα υποβοήθησης περιορισμένης ολίσθησης. Με λίγα λόγια αποφεύγονται οι αναπηδήσεις του πίσω τροχού σε κλείσιμο του γκαζιού και κατεβάσματα σχέσεων, εξασφαλίζοντας μέγιστο έλεγχο. Ταυτόχρονα μειώνει στο ελάχιστο την δύναμη που πρέπει να ασκηθεί στη μανέτα.

Details KTM 790 DUKE MY2018 CAD subframe inside

Το φιλτροκούτι βρίσκεται μέσα στο χυτό αλουμινένιο υποπλαίσιο, κάτω από την σέλα του αναβάτη ενώ οι εισαγωγές αέρα βρίσκονται στα πλαϊνά του.
Το σύστημα εξάτμισης είναι κατασκευασμένο από ανοξείδωτο ατσάλι υψηλής ποιότητας. Είναι τοποθετημένη πολύ κοντά στο πλαίσιο και περνά σχεδόν απαρατήρητη, ενώ το τελικό βρίσκεται ψηλά και παράλληλα εκπέμπει πολύ ωραίο ήχο.

Ηλεκτρονικά

To γκάζι του 790 Duke είναι Ride by Wire που επιτρέπει την χρήση διαφορετικών χαρτογραφήσεων του κινητήρα. Το νέο μοντέλο της ΚΤΜ έχει τέσσερις:

Sport: Με την πιο άμεση απόκριση στο γκάζι, επιτρέπει τις πλαγιολισθήσεις του πίσω τροχού έως ένα βαθμό
Street: Κατάλληλο για καθημερινή ξεκούραστη χρήση χωρίς να χάνονται τα «δυναμικά» στοιχεία του κινητήρα
Rain: Για μέγιστο κράτημα και απόλυτο έλεγχο σε βρεγμένο οδόστρωμα. Η ιπποδύναμη μειώνεται στους 75 ίππους
Track: Ο αναβάτης μπορεί να παραμετροποιήσει όλα τα ηλεκτρονικά συστήματα και να τα απενεργοποιήσει

ktm 790 duke studio 2

Στο Track Mode ο αναβάτης έχει στην διάθεση του
Anti-Wheelie: Δεν επιτρέπονται οι ανυψώσεις του μπροστινού τροχού, παρά μόνο αν γίνουν ρυθμίσεις από τον αναβάτη, ενώ παρέχεται η δυνατότητα απενεργοποίησης.
Launch Control: Λειτουργία που εξασφαλίζει τις καλύτερες εκκινήσεις. Το σύστημα δεν επιτρέπει σπιναρίσματα και σούζες
Spin Adjuster: Παρέχεται η δυνατότητα του σπιναρίσματος του πίσω τροχού, αλλάζοντας και το βαθμό που παρεμβαίνει το traction control.
Supermoto Mode: Το ABS απενεργοποιείται μόνο στον πίσω τροχο.

ktm 790 duke studio 5

Το ηλεκτρονικό οπλοστάσιο του 790 Duke περιέχει
MTC (Motorcycle Traction Control): Ελέγχει και επεμβαίνει στην πρόσφυση της μοτοσυκλέτας. Ανάλογα με το mode οδήγησης αλλάζει και ο τρόπος λειτουργίας του. Υπάρχει δυνατότητα απενεργοποίησης
Quickshifter +: Το σύστημα επιτρέπει τα ανεβάσματα και κατεβάσματα σχέσεων χωρίς τη χρήση συμπλέκτη. Η ενδεικνυόμενη λειτουργία όπως και όλων των αντίστοιχων συστημάτων είναι τα ανεβάσματα να γίνονται κατά την επιτάχυνση με ανοιχτό το γκάζι και τα κατεβάσματα κατά την επιβράδυνση με κλειστό γκάζι.
MSR (Motor Slip Regulation): Ελέγχει ηλεκτρονικά το φρένο του κινητήρα και συνεργάζεται με τον συμπλέκτη ολίσθησης εξασφαλίζοντας ομαλή επιβράδυνση.

Πλαίσιο

Είδηση αποτελεί το γεγονός πως το πλαίσιο του 790 Duke δεν είναι χωροδικτύωμα, αλλά ένα ανοιχτό ατσάλινο πλαίσιο με τον κινητήρα φέρον στοιχείο του. Λιτό σαν κατασκευή αλλά κομμένο με laser και κολημμένο από ρομπότ, είναι αρκετά ελαφρύ.

Details KTM 790 DUKE MY2018 Frame

Συνδυάζεται με ένα χυτό αλουμινένιο υποπλαίσιο που ενσωματώνει το φίλτρο αέρα. Το ψαλίδι είναι επίσης χυτό και όπως μας έχει συνηθίσει η ΚΤΜ εξωτερικά φαίνεται η ανάποδη όψη του.

Αναρτήσεις

Ψαλίδι και αμορτισέρ προέρχονται από την WP. Το πρώτο είναι ανεστραμμένο 43mm χωρίς ρυθμίσεις, αλλά με μια τεχνολογία την οποία συναντάμε σπάνια. Η απόσβεση συμπίεσης βρίσκεται στο ένα «καλάμι» και η απόσβεση επαναφοράς στο άλλο.

Details KTM 790 DUKE MY2018 Fork

Τα ελατήρια είναι αρκετά μαλακά στην αρχική τους διαδρομή ενώ σκληραίνουν σταδιακά.

Details KTM 790 DUKE MY2018 Shock absorber


Το αμορτισέρ αερίου εδράζεται απευθείας πάνω στο ψαλίδι και ρυθμίζεται ως προς την προφόρτιση. Μπροστά υπάρχει και σταμπιλιζατέρ τιμονιού της ίδιας εταιρείας.

Φρένα – Τροχοί

Οι τροχοί είναι 16 ιντσών με ζάντες από ελαφρύ κράμα αλουμινίου με δέκα λεπτά μπράτσα. Τα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης είναι τα Maxxis Supermaxx ST. Στα φρένα συναντάμε δύο τετραπίστονες ακτινικά τοποθετημένες δαγκάνες μπροστά πάνω σε δίσκους 300mm και πίσω μία διπίστονη σε δίσκο 240mm.

Details KTM 790 DUKE MY2018 Brake caliper

Η μοτοσυκλέτα φέρει στον βασικό εξοπλισμό της το κορυφαίο Cornering ABS της Bosch.

Όργανα - Φώτα

Το 790 Duke είναι εφοδιασμένο με μια νέα οθόνη TFT από την οποία ελέγχονται όλες οι ηλεκτρονικές λειτουργίες της μοτοσυκλέτας. Είναι έγχρωμη, αλλάζει χρώμα ανάλογα με το φυσικό φως αλλά και μορφή όταν το mode οδήγησης βρίσκεται στο Track.

Details KTM 790 DUKE MY2018 TFT display day night split

Με αλλαγές στην εμφάνιση της πληροφορεί τον αναβάτη για πολλές λειτουργίες, όπως την αλλαγή σχέσης στο κιβώτιο και την θερμοκρασία του κινητήρα.

Details KTM 790 DUKE MY2018 Headlight 01
Όλα τα φωτιστικά σώματα είναι τεχνολογίας Led. Ο προβολέας που αποτελεί σήμα κατατεθέν της οικογένειας Duke φέρει στο κέντρο του κάθετα τοποθετημένο αεραγωγό για να ψύχονται οι λάμπες Led.

Διαστάσεις - Βάρος

Το ύψος της σέλας βρίσκεται στα 825mm ενώ στον προαιρετικό εξοπλισμό υπάρχει διαθέσιμη και μια χαμηλότερη σέλα στα 805mm.

Studio KTM 790 DUKE MY2018 stripped 90 degree right

Το μεταξόνιο είναι 1.475mm (+-15mm) και η απόσταση από το έδαφος είναι 186mm. Το ίχνος είναι 98mm και η γωνία κάστερ 66 μοίρες. Το βάρος χωρίς υγρά είναι 169 κιλά και η χωρητικότητα του ρεζερβουάρ 14 λίτρα.

Εργονομία

Το κωνικό τιμόνι αλουμινίου 760 mm ρυθμίζεται σε τέσσερις διαφορετικές θέσεις και μπορεί να περιστραφεί σε τρεις.

Details KTM 790 DUKE MY2018 Adjustable levers
Οι μανέτες του φρένου και του συμπλέκτη είναι ρυθμιζόμενες με μηχανισμό εύκολης ρύθμισης εν κινήσει ακόμη και αν φοράτε γάντια.
Τα χυτά αλουμινένια μαρσπιέ εξασφαλίζουν άνετη θέση οδήγησης, ενώ ταυτόχρονα είναι ψηλά τοποθετημένα για να μην βρίσκουν εύκολα στην άσφαλτο. Ο λεβιές ταχυτήτων μπορεί να αλλάξει εύκολα και ο αναβάτης να μετατρέψει το κιβώτιο σε «ανάποδο» για πιο Ready To Race χρήση.

Details KTM 790 DUKE MY2018 TFT display KTM MY RIDE Music day

Το ΚΤΜ Μy Ride προσφέρεται στον προεραιτικό εξοπλισμό και δίνει την δυνατότητα στον αναβάτη να συνδέει το smart phone του με τη μοτοσυκλέτα, ελέγχοντας τις εισερχόμενες κλήσεις και την μουσική που θέλεις να ακούσει. Οι λειτουργίες του τηλεφώνου προβάλλονται στην οθόνη του 790 Duke με τον αναβάτη να διαχειρίζεται όλες τις λειτουργίες από τα κουμπιά στο αριστερό γκριπ.

KTM 790 DUKE MY2018 Race Setup left front

 

Powerparts - Powerwear

Η λίστα περιλαμβάνει εξάτμιση Akrapovic, ρυθμιζόμενα μαρσπιέ, κάλυμμα σέλας συνεπιβάτη, bar end καθρέφτες, μπροστινό φτερό carbon, μανέτες CNC, σετ αυτοκόλλητων, αλλά και ρούχα cordura, δερμάτινη φόρμα, κράνη, μπότες και γάντια σχεδιασμένα για το 790 Duke.

64105979000 Akrapovi Slip on Line

 

 

 

 

 

 

 

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Μοτοσυκλέτα, κράνος, βενζίνη. Αν πει κανείς ότι αυτά είναι όλα όσα χρειάζεται για να πάρει τους δρόμους, τεχνικά, θα έχει δίκιο. Αλλά…
Για όσους σκέφτονται να μπουν στον χώρο της «χωμάτινης» οδήγησης, ακόμα και με εκδρομική διάθεση, προκύπτει ένα ερώτημα, κατά πόσο χρειάζεται ένα off road κράνος
Βρισκόμαστε στο 1994 και ο Max Biaggi με την RSW 250 κατακτά τον πρώτο τίτλο της Aprilia στην κατηγορία των 250 κ. εκ. του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ταχύτητας
Όλες οι πληροφορίες για τα ελαστικά αναγράφονται στο προφίλ και αποτελούνται από κωδικούς που προσδιορίζουν τα χαρακτηριστικά και τις επιδόσεις τους. Εδώ θα μάθετε το νόημά τους

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.