Αφιερώματα

BMW HP2 Sport: Το πιο ακραίο boxer

Συλλεκτικό


06.07.2023

Τo 2008 η BMW ολοκλήρωσε την τριλογία HP2 με το Sport-είχαν προηγηθεί τα Enduro και Megamoto, τις προηγούμενες χρονιές

Κείμενο: Ηλίας Μπόσμος

Η οικογένεια ΗΡ2 ήταν η προσπάθεια της βαυαρικής εταιρείας να τραβήξει στα άκρα τον μπόξερ κινητήρα, τοποθετώντας τον σε μοτοσυκλέτες οι οποίες θα είχαν σπορ ανησυχίες, είτε σε άσφαλτο, είτε σε χώμα. Στόχος, δεν ήταν φυσικά οι πωλήσεις, αλλά το να πείσει τους πάντες ότι οι boxer κινητήρες δεν ήταν μόνο για δικάβαλα, τριβάλιτσα ταξίδια-κάτι που φυσικά μια χαρά κατάφερε.

BMW HP2 Sport 2

Πατώντας λοιπόν στην R1200S, η BMW (ξανα)ανακάλυψε την γρήγορη οδήγηση και παρουσιάσε το ΗΡ2 Sport, ενώ δεν δίστασε να «τρέξει» και ένα ενιαίο πρωτάθλημα, το Boxer Cup. Έχοντας λοιπόν συγκεντρώσει μια ομάδα μηχανικών με στόχο την δημιουργία του πιο δυνατού boxer κινητήρα όλων των εποχών (κάτι που διατήρησε για πολλά χρόνια), η BMW δεν δυσκολεύτηκε τα τραβήξει τα βλέμματα των φίλων της εταιρείας αλλά και της μοτοσυκλέτας, γενικότερα.

Παρόλο που ποτέ δεν υπήρξε limited edition, οι λίγες πωλήσεις (εξαιτίας του περιορισμένου εύρους χρήσης και της υψηλής τιμής αγοράς) καθιέρωσαν το Sport ως τέτοιο-στις μέρες μας, ένα HP2 Sport με λίγα χιλιόμετρα και σε καλή κατάσταση κοστίζει 20.000-25.000 ευρώ!

BMW HP2 Sport 4

Τι ιδιαίτερο είχε λοιπόν το Sport; Πέραν του κινητήρα ο οποίος απέδιδε 130hp στις 8.750rpm και 11,7 kgm στις 6.000 rpm, η μοτοσυκλέτα ζύγιζε μόλις 178kg (εξαιτίας της χρήσης ανθρακονήματος), ενώ oι αναρτήσεις (Telelever-Paralever) έφεραν την υπογραφή της Ohlins.

Μπορεί σε απόλυτους χρόνους να μην μπορούσε να κοντάρει στα ίσα τον ιαπωνικό και ευρωπαϊκό ανταγωνισμό, αφού το HP2 Sport ήταν …sport και όχι supersport, όμως εδραίωσε το βαυαρικό εργοστάσιο ως μια εταιρεία που μπορούσε να κατασκευάσει και μοτοσυκλέτες για track day, πριν παρουσιάσει το S1000RR.

BMW HP2 Sport 9

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Μοτοσυκλέτα, κράνος, βενζίνη. Αν πει κανείς ότι αυτά είναι όλα όσα χρειάζεται για να πάρει τους δρόμους, τεχνικά, θα έχει δίκιο. Αλλά…
Για όσους σκέφτονται να μπουν στον χώρο της «χωμάτινης» οδήγησης, ακόμα και με εκδρομική διάθεση, προκύπτει ένα ερώτημα, κατά πόσο χρειάζεται ένα off road κράνος
Βρισκόμαστε στο 1994 και ο Max Biaggi με την RSW 250 κατακτά τον πρώτο τίτλο της Aprilia στην κατηγορία των 250 κ. εκ. του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ταχύτητας
Όλες οι πληροφορίες για τα ελαστικά αναγράφονται στο προφίλ και αποτελούνται από κωδικούς που προσδιορίζουν τα χαρακτηριστικά και τις επιδόσεις τους. Εδώ θα μάθετε το νόημά τους

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.