Αφιερώματα

Το BMW Futuro του 1980 ήταν "πολύ μπροστά" από την εποχή του

H μοτοσυκλέτα που άλλαξε την βαυαρική εταιρεία


29.06.2023

To Futuro πρωτοεμφανίστηκε στο Σαλόνι της Κολωνίας το 1980, και αποτέλεσε την προσπάθεια των Βαυαρών να ξεφύγουν από αυτούς που τους είχαν συνδυάσει μόνο με τους αργούς, δικύλινδρους, μπόξερ κινητήρες, ενώ ο ανταγωνισμός «έσταζε επιδόσεις» και φουτουρισμό.

Κείμενο: Ηλίας Μπόσμος - Πηγή: INMOTO

Το Futuro ήταν όμως και μια μοτοσυκλέτα που επηρέασε μια μεταγενέστερη ΒΜW, το Κ1, τουλάχιστον στην αισθητική και το μπροστινό σύστημα, παρόλο η ίδια χρησιμοποιούσε τεχνολογία turbo για την αύξηση της ιπποδύναμης.

BMW FUTURO 7


Ριζοσπαστική όσον αφορά στην πίσω ανάρτηση (η παραλληλόγραμμη ανάρτηση έγινε συνώνυμη με την βαυαρική εταιρεία μετά το 1987), έφερε επίσης κλειστές ζάντες, κλειστή τριπλέτα (στοιχείο το οποίο δανείστηκε αργότερα το Honda Pacific Coast), σταθερούς καθρέφτες και αισθητική που είδαμε από άλλες μοτοσυκλέτες κυρίως στα ’90s.

BMW FUTURO 6

O κινητήρας ήταν δικύλινδρος, boxer, με ψεκασμό της Bosch, ενώ με την τουρμπίνα της ΚΚΚ απέδιδε 75hp στις 7.250rpm. Τέλος, το βάρος ήταν μόλις 185 κιλά, ενώ η τελική ταχύτητα ήταν 200km/h, πράγμα που σημαίνει ότι το κόνσεπτ της BMW δεν έμοιαζε γρήγορο, αλλά ήταν κιόλας.

BMW FUTURO 10

Ήταν τόσο μπροστά από την εποχή του που ο κόσμος δυσκολεύτηκε να το αποδεχθεί; Ίσως, όμως το μόνο σίγουρο ήταν ότι άνοιξε τον δρόμο στο να βγει η βαυαρική εταιρεία από εκείνα τα στερεότυπα που τις ήθελε βαριές, αργές, βολταδόρικες μοτοσυκλέτες.

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Μοτοσυκλέτα, κράνος, βενζίνη. Αν πει κανείς ότι αυτά είναι όλα όσα χρειάζεται για να πάρει τους δρόμους, τεχνικά, θα έχει δίκιο. Αλλά…
Για όσους σκέφτονται να μπουν στον χώρο της «χωμάτινης» οδήγησης, ακόμα και με εκδρομική διάθεση, προκύπτει ένα ερώτημα, κατά πόσο χρειάζεται ένα off road κράνος
Βρισκόμαστε στο 1994 και ο Max Biaggi με την RSW 250 κατακτά τον πρώτο τίτλο της Aprilia στην κατηγορία των 250 κ. εκ. του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ταχύτητας
Όλες οι πληροφορίες για τα ελαστικά αναγράφονται στο προφίλ και αποτελούνται από κωδικούς που προσδιορίζουν τα χαρακτηριστικά και τις επιδόσεις τους. Εδώ θα μάθετε το νόημά τους

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.