Δοκιμή BAJAJ Dominar 400 Tour 2023: Ιδανική παρέα
Με ακόμη πιο πλούσιο εξοπλισμό και «άπιαστη» τιμή
Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς // 13.11.2023
Η ναυαρχίδα της BAJAJ γίνεται ακόμη πιο χρήσιμη, διατηρώντας στο ακέραιο τον χαρακτηρισμό ενός εκ των value for money μοντέλων της ελληνικής αγοράς
Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος
Η τρίτη γενιά της καλύτερης μοτοσυκλέτας που έχει βγει από το ινδικό εργοστάσιο είναι εδώ, υποσχόμενη να καλύψει τις καθημερινές και όχι μόνο ανάγκες όλων εκείνων που ψάχνουν μια «τίμια» δίκυκλη συντροφιά.
Η τιμή της είναι χαμηλή, καταναλώνει μικρή ποσότητα καυσίμου, είναι σύγχρονη και σωστά κατασκευασμένη- όλα αυτά δηλαδή που είχαν και οι δύο προηγούμενες γενιές. Μόνο που η έκδοση «Tour» μπορεί να κάνει τη συμβίωση πιο εύκολη και να «τραβήξει» τον αναβάτη της έξω από την πόλη.
Η δεύτερη γενιά ήρθε στη χώρα μας μέσα στο 2021 και έφερε ένα στιβαρό ανεστραμμένο πιρούνι 43 χλστ. και ένα επανασχεδιασμένο τελικό εξάτμισης που εκπέμπει «φοβερό» ήχο. Τρία στοιχεία που έδωσαν πιο σπορ χαρακτήρα σε μια μοτοσυκλέτα που σχεδιάστηκε για Ασιάτες αλλά και για τους πιο «εκλεπτυσμένους» Ευρωπαίους.
Όπως σε όλα τα μοντέλα της BAJAJ, ειδική μνεία πρέπει να γίνει στην ποιότητα κατασκευής και συναρμολόγησης. Χωρίς πολλές περιστροφές και υπερβολές, από τα «μικρά» 125 μέχρι και το Dominar, όλα ανεξαιρέτως τα μοντέλα θα αντέξουν για πάρα πολλά χρόνια, στις πιο αντίξοες συνθήκες, ακόμη και αν οι κάτοχοί τους δεν είναι οι πλέον σχολαστικοί με τη συντήρηση. Τα πλαστικά και μεταλλικά μέρη δείχνουν την «αξία» τους διά γυμνού οφθαλμού. Η συναρμολόγηση είναι εξαιρετική. Οι τριγμοί και οι μηχανικοί θόρυβοι ανύπαρκτοι. Με μια λέξη θα τη χαρακτηρίζαμε στιβαρή και θα προσθέταμε καλοφτιαγμένη σαν ιαπωνική.
Πώς θα μπορούσε ένα «γυμνό» commuter να γίνει πιο ικανό σε μεσαίες και μεγάλες αποστάσεις; Σε αυτό το ερώτημα απαντά η BAJAJ με μια σειρά από αξεσουάρ που τοποθέτησε στην έκδοση «Tour». Πρόσθεσε στον στάνταρ εξοπλισμό μεγάλο ανεμοθώρακα, όμορφες χούφτες στο τιμόνι, βάση για GPS - smartphone πάνω από τα όργανα, θύρα USB δίπλα στον κεντρικό διακόπτη για φόρτιση ηλεκτρονικών συσκευών, σχάρα με ενσωματωμένες χειρολαβές και μικρή πλάτη για τον συνεπιβάτη, προστατευτικά κάγκελα κινητήρα και επανασχεδιασμένη καρίνα αλουμινίου. Η έκδοση «Tour» του Dominar 400 σε μαύρο χρώμα είναι η μοναδική που διατίθεται στην ελληνική αγορά σε τιμή 4.980 ευρώ. Μην το ψάχνετε… δεν υπάρχει μοτοσυκλέτα αντίστοιχου κυβισμού ανεξαρτήτως κατηγορίας που να προσφέρει τόσα πολλά «ζητώντας» τόσα λίγα.
Θα το έχετε διαβάσει και ίσως ακούσει πως η Honda φτιάχνει μοτοσυκλέτες που αποπνέουν μια αίσθηση οικειότητας. Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει με το Dominar Tour. «Κουμπώνεις» πάνω στη μοτοσυκλέτα λες και το έχουν φτιάξει μόνο για εσένα. Με 780 χλστ. ύψος σέλας είναι εύκολα προσβάσιμο ακόμη και σε αναβάτες αναστήματος μικρότερου του 1,75 cm. Πολύ φυσιολογικά τα χέρια πιάνουν το φαρδύ τιμόνι, τα πόδια πατάνε στα μαρσπιέ και τα γόνατα αγκαλιάζουν το εργονομικά σχεδιασμένο ρεζερβουάρ των 13 λίτρων. Η κλίση σώματος και το πλούσιο αφρώδες της σέλας είναι αυτά που διατηρούν τον αναβάτη ξεκούραστο για πολλή ώρα. Ο συνεπιβάτης κάθεται λίγο ψηλότερα, αισθάνεται «άρχοντας» χάρη στη στήριξη που προσφέρει το τρίπτυχο «πλάτη», χειρολαβές, μαρσπιέ. Μπορείς να κάνεις τα πάντα μαζί της. Να τη χαίρεσαι καθημερινά, να ταξιδεύεις μαζί της τα Σαββατοκύριακα.
Μιας και ασχολούμαστε μετά από τόσες λέξεις με τον εξοπλισμό, επισημαίνοντας πως πρόκειται για μοτοσυκλέτα που κοστίζει 4.980 ευρώ, ας προσθέσουμε όσα έφερε η «βασική» έκδοση πριν από ενάμιση χρόνο ώστε να έχετε πλήρη εικόνα.
Δύο LCD οθόνες, μία στην κλασσική θέση και μια μικρότερη στο ρεζερβουάρ, με τη «μεγάλη» να περιλαμβάνει το στροφόμετρο, το ταχύμετρο, τον δείκτη στάθμης βενζίνης, τον μετρητή κατανάλωσης.
«Παίρνοντας τα μάτια σου από τον δρόμο» διαβάζεις το ρολόι, την επιλεγμένη σχέση κιβωτίου και τους μερικούς χιλιομετρητές στη μικρότερη οθόνη. Οι λειτουργίες και των δύο ελέγχονται από κουμπιά που βρίσκονται εκατέρωθεν της μικρότερης. Οι διακόπτες είναι φωτιζόμενοι, όλα τα φωτιστικά σώματα LED.
Στον «λογαριασμό» προσθέστε φρένα της Bybre (θυγατρική της Brembo) με ακτινικά τοποθετημένη δαγκάνα μπροστά. Δικάναλο ABS της Bosch, αμορτισέρ Nitrox με ρυθμιζόμενη προφόρτιση ελατηρίου, συμπλέκτη ολίσθησης, χυτές αλουμινένιες ζάντες 17 ιντσών με ελαστικά πρώτης τοποθέτησης MRF REVZ-C1, που θα αντικαθιστούσαμε με την πρώτη ευκαιρία, αφού δεν ικανοποιηθήκαμε από το επίπεδο πρόσφυσης σε στεγνή άσφαλτο.
H «σχέση» μεταξύ BAJAJ και PiererMobilitygroup (KTM, Husqvarna, GASGAS) είναι γνωστή. Η ανταλλαγή τεχνογνωσίας εκατέρωθεν είναι δεδομένη και μετουσιώνεται σε μοτοσυκλέτες σαν το Dominar 400 Tour. Ως γνωστόν, από την πρώτη γενιά, το κορυφαίο μοντέλο της ινδικής εταιρείας βασίζεται στον μονοκύλινδρο, υγρόψυκτο, με τρία μπουζί κινητήρα των ΚΤΜ 390 (Duke, Adventure, RC) και Husqvarna 401 (Svartpilen, Vitpilen).
Το 2018 απέδιδε 35 ίππους στις 8.000 σ.α.λ. και, παρά την εναρμόνισή του με τις αυστηρότερες προδιαγραφές Euro5, «κέρδισε» 6 ίππους (41 hp @ 8.800 σ.α.λ.) με τη ροπή του να «αγγίζει» τα 3,6 kgm στις 6.400 σ.α.λ., χωρίς να αυξηθεί η χωρητικότητά του. Η σχέση συμπίεσης από 11:3 ανέβηκε στα 12:1 και η κόκκινη περιοχή στροφών από τις 9.800 ξεκινά στις 10.000 σ.α.λ.
Η BAJAJ έχει κατασκευάσει μια μοτοσυκλέτα την οποία μπορούν να οδηγήσουν εύκολα και οι πλέον άπειροι. Η θέση οδήγησης σε βάζει «μέσα» στη μοτοσυκλέτα ώστε να νοιώθεις «ένα» μαζί της. Τα πάντα είναι εκεί για να διευκολύνουν και όχι να προβληματίσουν. Το περιμετρικό πλαίσιο εξασφαλίζει τη στιβαρότητα και σταθερότητα. Θα μπορούσε άνετα να «σηκώσει το βάρος» των απαιτήσεων μοτοσυκλέτας 600 κ.εκ.
Οι αναρτήσεις εξομαλύνουν κάθε κακοτεχνία των δρόμων, χωρίς να είναι υπερβολικά μαλακές. Με τον τρόπο αυτό οι δυνατότητες του Dominar πολλαπλασιάζονται, όταν ο αναβάτης του «ξεθαρρέψει» και το πιέσει για να διασκεδάσει μαζί του. Γιατί παρά το μειλίχιο παρουσιαστικό του μπορεί να αντεπεξέλθει σε πιο σπορ ρυθμό οδήγησης. Σε αυτό το πλαίσιο η θέση οδήγησης είναι υπέρ του δέοντος φιλική, δείχνοντας πως η φιλοσοφία και η σχεδίαση είναι προσανατολισμένες στην άνετη, καθημερινή συμβίωση εντός πόλης, αλλά και εκτός αυτής τηρουμένων των αναλογιών.
Η ευελιξία του περιορίζεται ελάχιστα από τα 187 κιλά του. Το τιμόνι «κόβει» πολύ και δίνει καλό μοχλό. Το χαμηλό ύψος σέλας και η εργονομική σχεδίαση δίνουν επιπλέον σιγουριά, αφού επιτρέπουν στον αναβάτη να πατάει εύκολα στο έδαφος.
Η ποιότητα και η ισχύς του συστήματος πέδησης είναι η ενδεδειγμένη, χωρίς απότομο αρχικό δάγκωμα, αλλά με προοδευτική και σωστά κατανεμημένη δύναμη. Η λειτουργία του ABS της Bosch υποστηρίζει το φρενάρισμα και ενεργοποιείται όταν πρέπει.
Ο κινητήρας μάς είναι γνωστός από τη «βασική» έκδοση του 2021. Στις χαμηλές στροφές σου δίνει την αίσθηση ότι «τεμπελιάζει», αλλά αυτό γίνεται γιατί όλη η φιλοσοφία κατασκευής του Dominar περιστρέφεται γύρω από τη φιλικότητα και την ευχρηστία. Γίνεται ζωηρός μετά τις 4.000 σ.α.λ. ενώ πάνω από τις 6.000 σ.α.λ. απολαυστικός. Λίγο μετά τις 7.500 σ.α.λ. εμφανίζει ελάχιστους κραδασμούς που δεν ενοχλούν. Η μέση κατανάλωσή του κυμαίνεται στα 4 λίτρα στα 100 χλμ. Μπορείς να φτάσεις στον προορισμό σου με 130 χλμ/ώρα σταθερά στο ψηφιακό κοντέρ, ενώ αν ψάξεις τα όριά του θα τα συναντήσεις εκεί κοντά στα 150 χλμ/ώρα. Όλα τα παραπάνω με ένα απίστευτα εθιστικό soundtrack από το τελικό με τη διπλή απόληξη.
Με 4.980 ευρώ, το Dominar 400 Tour είναι μια μοτοσυκλέτα με εξαιρετική σχέση ποιότητας τιμής, ακόμη περισσότερο με τις νέες προσθήκες που την έχουν κάνει καλύτερη από ποτέ. Ο εξοπλισμός που τοποθετήθηκε «κάνει δουλειά». Τα καλά νέα είναι ότι μπορούν να τοποθετηθούν εκ των υστέρων σε Dominar προηγούμενης γενιάς, εκτός από τη θύρα USB, γιατί αυτό θα απαιτούσε νέα πλεξούδα καλωδίωσης. Μη χάσετε την ευκαιρία να την οδηγήσετε για να καταλάβετε από πρώτο χέρι πόσο ομοιογενής, καλοφτιαγμένη, φιλική και χρηστική είναι.
Εξοπλισμός Αναβάτη: Moto Market
Κράνος: Caberg Levo Sonar
Μπουφάν: Nordcode XCity
Γάντια: Five RS4
Παντελόνι: Nordcode Jean Evo
Μποτάκια: Eleveit Diverge WP
BAJAJDOMINAR 400 TOUR 2023 | BAJAJ MOTORCYCLES GREECE |
ΤΙΜΗ (€): | 4.980 |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | MONOΚΥΛΙΝΔΡΟΣ,ΥΓΡΟΨΥΚΤΟΣ, 4B/K, 3 ΜΠΟΥΖΙ |
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) | 400 |
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) | Δ.Α. |
ΣΥΜΠΙΕΣΗ | 12,1 |
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ | 1 ΣΕ 1 |
ΕΚΚΙΝΗΣΗ | ΜΙΖΑ |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (hp/rpm) | 41/8.800 |
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (kgm/rpm) | 3,56/6.400 |
ΒΑΡΟΣ (kg) | 187 |
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) | 780 |
ΜΗΚΟΣ (mm) | 2.156 |
ΠΛΑΤΟΣ (mm) | 836 |
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) | 1.453 |
ΙΧΝΟΣ(mm) | Δ.Α. |
ΚΑΣΤΕΡ(o) | Δ.Α. |
ΕΛΑΣΤΙΚΑ | |
ΜΠΡΟΣΤΑ: | MRF REVZ C-1 110/70-17 |
ΠΙΣΩ: | MRF REVZ C-1 150/60-17 |
ΠΛΑΙΣΙΟ: | ΧΑΛΥΒΔΙΝΟ ΠΕΡΙΜΕΤΡΙΚΟ |
ΨΑΛΙΔΙ: | ΧΑΛΥΒΔΙΝΟ |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ | ΑΝΕΣΤΡΑΜΜΕΝΟ ΠΙΡΟΥΝΙ ENDURANCE 43mm |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ | ΜΟΝΟ ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ NITROX ΜΕ ΡΥΘΜΙΖΟΜΕΝΗ ΠΡΟΦΟΡΤΙΣΗ ΕΛΑΤΗΡΙΟΥ, ΔΙΑΔΡΟΜΗ 110mm |
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ | ΔΙΣΚΟΦΡΕΝO 320mm, AKTINIKH ΔΑΓΚΑΝΑ 4 ΕΜΒΟΛΩΝ ΒΥBRE ΑBS BOSCH |
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ | ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 230mm, ΔΑΓΚΑΝΑ 1 ΕΜΒΟΛΟΥ BYBRE ΑBS BOSCH |
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ | 13 ΛΙΤΡΑ |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (lt/100km/h) | 4 |
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.