Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς // 20.01.2023
Ό,τι ψάχνεις σε μια σύγχρονη και χρηστική μοτοσυκλέτα 125 κ.εκ. υπάρχει στο αναβαθμισμένο Pulsar NS 125
Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος
Είναι κάποιες εταιρείες που αποδεδειγμένα διαθέτουν την εμπειρία, εκτός από μακρά ιστορία, να κατασκευάζουν πρακτικές μοτοσυκλέτες. Χωρίς κανένα συμβιβασμό στην ποιότητα, τον εξοπλισμό, με μοντέρνο σπορ design, που «τραβάει» και τους νέους.
Η Bajaj διαθέτει την τεχνογνωσία. Αυτό φαίνεται από όσα μοντέλα έχουν έρθει στη χώρα μας και έχουμε οδηγήσει. Στιβαρές μοτοσυκλέτες, εύχρηστες, με άριστη εργονομία, κινητήρες χαμηλής κατανάλωσης, πλήρη πακέτα εξοπλισμού και κυρίως σε λογικές τιμές. Μάλιστα έπειτα από 6 χρόνια στην ελληνική αγορά έχει αποδειχθεί πως είναι και αξιόπιστες.
Η δεύτερη γενιά του Pulsar NS 125 έφτασε στα μέσα του 2022. Πιο μοντέρνο σε σχεδιασμό από τον προκάτοχό του, καλύτερο στο δρόμο χάρη στο περιμετρικό χαλύβδινο πλαίσιο που θα μπορούσε άνετα να τα βγάλει πέρα με μοτοσυκλέτα τριπλάσιων κυβικών και πολύ μεγαλύτερης ιπποδύναμης. Εντελώς διαφορετική, καλύτερη σε όλους τους τομείς. Το μόνο που παρέμενε ίδιο ήταν το χαμηλό επίπεδο τιμής της.
Λίγους μήνες μετά, μάθαμε πως θα έχουμε στα χέρια μας μια βελτιωμένη έκδοση με αναβαθμισμένο επίπεδο εξοπλισμού. Στη μοτοσυκλέτα της Bajaj χρησιμοποιείται ανεστραμμένο (USD) πιρούνι 31 χλστ. και η οθόνη LCD των οργάνων περιλαμβάνει πλέον ένδειξη επιλεγμένης σχέσης, μέση και στιγμιαία κατανάλωση, απόθεμα χιλιομέτρων ανάλογα με την ποσότητα καυσίμου. Όλες οι νέες λειτουργίες προστίθενται στο ψηφιακό ταχύμετρο, στους δύο μερικούς και έναν ολικό χιλιομετρητή, στην ένδειξη συντήρησης, 50 χλμ. πριν τον προκαθορισμένο προγραμματισμό της, το ρολόι, την ειδοποίηση για τις ενδεδειγμένες στροφές αλλαγής σχέσης (RPM Limit) και τις λυχνίες για «νεκρά», φλας, μεγάλη σκάλα φώτων, μπαταρία και λειτουργία κινητήρα.
Το μαύρο ανεστραμμένο πιρούνι είναι αυτό που κάνει τη μεγάλη διαφορά σε σχέση με την προηγούμενη έκδοση. Η λειτουργία του είναι ποιοτική και όπως αποδεικνύεται τοποθετήθηκε για να προσφέρει καλύτερη οδική συμπεριφορά και όχι μόνο για να «κλέψει τις εντυπώσεις», κάτι που δεδομένα κάνει. Το αμορτισέρ παρέμεινε ίδιο, όπως και το απλό σε κατασκευή χαλύβδινο ψαλίδι. Απόρροια της τοποθέτησης του νέου πιρουνιού είναι το πιο «κοντό» μεταξόνιο.
Ωραία όλα αυτά, αλλά τα έχουν και άλλες μοτοσυκλέτες του ίδιου επιπέδου τιμής. Συμφωνούμε απόλυτα, όμως ο τρόπος που έχουν συνδυαστεί από τους μηχανικούς της Bajaj είναι ιδανικός. Η μοτοσυκλέτα είναι απίστευτα στιβαρή, ακριβής, απολύτως προβλέψιμη σε κάθε είδους συνθήκες. Σε όλα τα παραπάνω συμβάλλει η πολύ σωστά σχεδιασμένη θέση οδήγησης, η οποία δεν σε τοποθετεί ούτε πολύ μέσα, αλλά ούτε σε κάνει να αισθάνεσαι «ξεκομμένος» όντας καθισμένος πολύ ψηλά.
Αυτός που θα νιώσει έτσι θα είναι ο συνεπιβάτης, επειδή η διαφορά ύψους μεταξύ της σέλας που του αναλογεί και αυτής του αναβάτη είναι μεγάλη. Στον αντίποδα όμως η Bajaj σχεδίασε δύο μεγάλες, ευρύχωρες σέλες με πλούσιο αφρώδες. Στα ενδεδειγμένα σημεία είναι τοποθετημένα τα μαρσπιέ και οι χειρολαβές του συνεπιβάτη, που αποτελούν μέρος του design της μοτοσυκλέτας.
Οι Ινδοί κατασκεύασαν μια μοτοσυκλέτα για εμάς, τους «εκλεπτυσμένους» Ευρωπαίους, που μας αρέσει να δίνουμε μεγάλη σημασία στις λεπτομέρειες. Το Pulsar NS 125 διαθέτει πολλές και όμορφες.
Τα πλαστικά που πλαισιώνουν το ρεζερβουάρ, το οποίο διαθέτει τρισδιάστατο λογότυπο, είναι ωραία σχεδιασμένα συμβάλλοντας στην έντονα σπορ και επιθετική γραμμή της μοτοσυκλέτας. Ακριβώς κάτω από αυτά υπάρχουν φιλέτα που από το πλάι νομίζεις πως καλύπτουν το ψυγείο. Φυσικά κάτι τέτοιο δεν ισχύει, αφού ο μονοκύλινδρος κινητήρας, που αποδίδει 12 ίππους και 1,1 kgm ροπής, είναι αερόψυκτος, προδιαγραφών Euro5.
Οι γκρι ζάντες 17 ιντσών από χυτό αλουμίνιο είναι διακοσμημένες με αυτοκόλλητα σιρίτια. Το πλαίσιο και το ρεζερβουάρ προστατεύονται από πλαστικά επιθέματα στα σημείο που εφάπτονται τα πόδια και το μπουφάν, γιατί τα φερμουάρ κάνουν γρατζουνιές. Το ελατήριο του αμορτισέρ είναι κόκκινο, δίνοντας μια ακόμη σπορ πινελιά στο Pulsar NS 125. Η βάση πινακίδας άνετα θα μπορούσε να υπάρχει σε κατάλογο aftermarket αξεσουάρ και τα πλαϊνά, μαύρα πλαστικά διαθέτουν διάτρητο τμήμα. Καλοσχεδιασμένα και αυτά που διαμορφώνουν την καρίνα κρύβοντας τον «άχαρο» λαιμό της εξάτμισης. Τα δισκόφρενα είναι κυματιστά. Το τελικό της εξάτμισης «λάμπει δια της απουσίας του» όντας κρυμμένο κάτω από το ψαλίδι. Το Pulsar NS 125 είναι επίσης από τις ελάχιστες μοτοσυκλέτες που διαθέτουν και μανιβέλα εκτός από μίζα για ώρα ανάγκης.
Ωραία και εντυπωσιακά ομολογουμένως όλα αυτά. Αλλά με το PulsarNS 125 θα κυκλοφορείς καθημερινά. Θέλεις λοιπόν να σε βλέπουν οι «ταλαίπωροι» μέσα στα ακινητοποιημένα αυτοκίνητα. Γι αυτό υπάρχει ο μεγάλος προβολέας που σε καθιστά ορατό σε όλους μέρα νύχτα. Αν πάλι δεν σε δουν, δεν υπάρχει περίπτωση να μη σε ακούσουν εξαιτίας της δυνατής κόρνας.
Οι λακκούβες θέλουν να ταλαιπωρήσουν το κορμί, αλλά με τις αναρτήσεις που έχει το Pulsar ουδέν πρόβλημα -«δεν μασάει»… τις καταπίνει. Στριμωγμένος δεν θα νοιώσεις ποτέ. με συνεπιβάτη ή χωρίς, ακόμα κι αν πέσεις σε δρόμους ασφυκτικά γεμάτους με αυτοκίνητα Το τιμόνι «κόβει» πολύ, το σωστά κατανεμημένο βάρος, το ύψος σέλας και το γεγονός ότι τα πόδια μπορούν να πατήσουν εύκολα κάτω, κάνουν τους ελιγμούς «παιχνιδάκι». Ο συμπλέκτης είναι μαλακός, ενώ το κιβώτιο με τις μεγάλες διαδρομές έχει σωστή κλιμάκωση και του λείπει η 6η σχέση. Όσο για τη βροχή και τη λάσπη, δεν θα τις φοβηθείς. Η μοτοσυκλέτα της Bajaj διαθέτει μεγάλα φτερά και λασπωτήρες που θα σε προστατέψουν. Προστασία από τον αέρα δεν υπάρχει, αλλά αυτό το αντιλαμβάνεσαι από όταν τη δεις σε φωτογραφία. Υπάρχουν όμως προστατευτικά κάγκελα στο ύψος του κινητήρα για την «κακιά ώρα».
Ο κινητήρας είναι αυτό που περιμένεις. Ήπιος, χωρίς κραδασμούς, με επιδόσεις που επιτρέπουν την κίνηση σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας. Το ψηφιακό ταχύμετρο σταματάει στα 115 χλμ/ώρα και η κατανάλωση δεν ξεπερνά ποτέ τα 3 λίτρα για κάθε 100 χλμ. Οπότε μιλάμε για αυτονομία που φτάνει τα 400 χλμ.
Τα φρένα και το ABS στον μπροστινό τροχό φτάνουν και περισσεύουν για να σταματήσουν τα 148 κιλά του Pulsar, διαθέτοντας σωστά κατανεμημένο δάγκωμα και πάνω απ’ όλα αίσθηση στα χειριστήρια.
Εν κατακλείδι, με 2.690 ευρώ μπορείς να αποκτήσεις όλα όσα αναζητάς από μια πραγματική μοτοσυκλέτα που μπορεί να οδηγηθεί με δίπλωμα Α1.
Κράνος: STR Bullet (Motoway)
Μπουφαν: Macna Quga (Moto Market)
BAJAJ PULSAR NS 125 ABS USD 2022 | K-MOTORS SOUTH EAST EUROPE |
ΤΙΜΗ (€): | 2.690 (ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2023) |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ΤΕΤΡΑΧΡΟΝΟΣ, ΥΓΡΟΨΥΚΤΟΣ, MΟΝΟΚΥΛΙΝΔΡΟΣ, 4ΒΑΛΒΙΔΟΣ, DTS-i |
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) | 125 |
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) | Δ.Α. |
ΣΥΜΠΙΕΣΗ | Δ.Α. |
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ | 1 ΣΕ 1 |
ΕΚΚΙΝΗΣΗ | ΜΙΖΑ & ΜΑΝΙΒΕΛΑ |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (hp/rpm) | 12,7/9.000 |
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (kgm/rpm) | 1,12/7.500 |
ΒΑΡΟΣ (kg) | 148 |
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) | 805 |
ΜΗΚΟΣ (mm) | 2.017 |
ΠΛΑΤΟΣ (mm) | 804 |
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) | 1.363 |
ΙΧΝΟΣ(mm) | Δ.Α. |
ΚΑΣΤΕΡ(o) | Δ.Α. |
ΕΛΑΣΤΙΚΑ | |
ΜΠΡΟΣΤΑ: | 90/90-17 |
ΠΙΣΩ: | 120/80-17 |
ΠΛΑΙΣΙΟ: | ΧΑΛΥΒΔΙΝΟ ΠΕΡΙΜΕΤΡΙΚΟ |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ | ΑΝΕΣΤΡΑΜΜΕΝΟ ΠΙΡΟΥΝΙ 31mm |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ | ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ NITROX ΡΥΘΜΙΖΟΜΕΝΗ ΠΡΟΣΦΟΡΤΙΣΗ |
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ | ΔΙΣΚΟΦΡΕΝO 260mm, ΔΑΓΚΑΝΑ 2 ΕΜΒΟΛΩΝ ABS |
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ |
ΔΙΣΚΟΦΡΕΝO 230mm, ΔΑΓΚΑΝΑ 1 ΕΜΒΟΛOY |
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ | 12 ΛΙΤΡΑ |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (lt/100km/h) | 3 ΛΙΤΡΑ |
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.