Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς // 23.12.2022
Ελαφρύ, εύχρηστο, κομψό. Αν έπρεπε να περιγράψουμε με λίγα λόγια το Motron Ventura 125, αυτές οι τρεις λέξεις θα ήταν αρκετές
Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος
Ο νέος κατασκευαστής, μέλος του αυστριακού KSR, μας συστήθηκε στις αρχές του 2021 με 10 μοντέλα. «Get out there» (Βγες εκεί έξω). Αυτό είναι το μότο που συνοδεύει τη Motron στα πρώτα χρόνια ζωής της και η επιλογή της να καθιερωθεί με απλά, χρηστικά, προσιτά μοντέλα προσανατολισμένα στην εύκολη καθημερινή μετακίνηση κρίνεται απολύτως λογική. Όπως τόνισαν οι ιδιοκτήτες του KSR Group Michael and Christian Kirschenhofer κατά την παρουσίαση του νέου brand name, «το λανσάρισμα της νέας μάρκας Motron είναι προσαρμοσμένο στον παλμό της εποχής. Ειδικά σε περιόδους όπως η παρούσα που οι άνθρωποι λαχταρούν την ισορροπία στην καθημερινότητά τους εν μέσω πανδημίας. Απευθυνόμαστε σε εκείνους που μπορούν να βρουν στη Motron ένα brand για να ξεκινήσουν ένα νέο χόμπι, ένα νέο πάθος. Το μότο της εταιρείας μας είναι 'Get out There' και υπογραμμίζει την προσέγγισή μας για να καταπολεμήσουμε τις δύσκολες στιγμές που βιώνουμε: βγείτε έξω και διασκεδάστε με μια Motron».
Το Ventura είναι το πρώτο scooter με μεγάλους τροχούς της Motron . Ένα απολύτως ισορροπημένο χρηστικό δίκυκλο που μπορεί να ικανοποιήσει τις ανάγκες ενός κοινού κάθε ηλικίας που αναζητά ένα καλοφτιαγμένο όχημα για την αστική του μετακίνηση. Εύχρηστο στην καθημερινότητα, ευέλικτο, εύκολο ακόμα και στο παρκάρισμα, με προσιτή τιμή (2.399 ευρώ).
Η Motron «ήρθε αντιμέτωπη» με δίκυκλα ευρείας χρήσης που γίνονται όλο και πιο περίπλοκα στη διαχείριση. Η συνταγή της είναι… τίποτα περιττό, πολλή ουσία. Στο Ventura διακρίναμε πρακτικές λύσεις που κάνουν τη διαφορά στη διαδρομή σπίτι-γραφείο. Από το επίπεδο πάτωμα, το κλασσικό άγκιστρο, στο οποίο οι τσάντες τοποθετούνται μπροστά από τα πόδια, το χώρο κάτω από τη σέλα που φιλοξενεί ένα jet κράνος, μέχρι θύρα φόρτισης USB και αντικλεπτικό διακόπτη όλα βρίσκονται στη διάθεση του αναβάτη.
Τα πλαστικά μέρη δίνουν μια ξεχωριστή νότα στο Ventura, που χωρίς σχεδιαστικές ακρότητες καταφέρνει να τραβάει τα βλέμματα. Προσέξτε τη σχεδίαση των φωτιστικών σωμάτων LED τόσο στο μπροστινό όσο και στο πίσω μέρος. Το χρώμα της σέλας που προσθέτει premium εμφάνιση στην γκρι έκδοση που είχαμε στη διάθεσή μας, το ψηφιακό πάνελ οργάνων, τη σχάρα με τις ενσωματωμένες χειρολαβές συνεπιβάτη.
Σε πόλεις, όπου η κυκλοφοριακή συμφόρηση είναι σχεδόν κανόνας, ένα scooter όπως το Ventura αποδεικνύεται, σήμερα περισσότερο από ποτέ, ως η επικρατέστερη λύση για τη διήθηση ανάμεσα σε ακινητοποιημένα αυτοκίνητα. Αν όμως, κοιτάζοντάς το στις φωτογραφίες, πιστεύετε ότι οι συμπαγείς διαστάσεις του υποδηλώνουν μια «μαζεμένη» σε διαστάσεις σέλα, είστε... εκτός πραγματικότητας. Η Motron έχει μελετήσει σωστά τη θέση οδήγησης που αφήνει αρκετό χώρο στον αναβάτη. Ακόμη κι αν είναι πάνω από 1,80, τα γόνατά του δεν φτάνουν στην ποδιά. Αλλά και με δύο επιβαίνοντες, το Ventura αποτελεί μια ευχάριστη έκπληξη. Ο χώρος για τον συνεπιβάτη είναι κάτι παραπάνω από επαρκής, τα μαρσπιέ εύκολα προσβάσιμα και οι χειρολαβές, ενσωματωμένες στη σχάρα αποσκευών, καθιστούν εύκολη τη στήριξη χωρίς να τοποθετούν τα χέρια σε αφύσικες θέσεις. Επιπλέον, οι αναρτήσεις, ακόμη και με δύο άτομα, λειτουργούν καλά απορροφώντας τις κακοτεχνίες του δρόμου, χωρίς να μειώνεται η άνεση ακόμα και ύστερα από πολύωρη οδήγηση στην κίνηση.
Μέσα στους δρόμους της πόλης
Η οδική συμπεριφορά και η ευστάθεια κρίνονται εξαιρετικές κυρίως λόγω των τροχών 16 ιντσών. Το Ventura αλλάζει κατεύθυνση πολύ εύκολα, χάρη στο ακριβές πιρούνι που δεν θα «αναστατωθεί» ούτε αν οδηγείτε επιθετικά. Ανάλογη συμπεριφορά έχουν ελάχιστα scooter μικρού κυβισμού, τα οποία ταυτόχρονα αποδεικνύονται πολύ σταθερά ακόμα και στην τελική τους ταχύτητα, με λίγα περισσότερα από 100 χλμ./ώρα σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας.
Τα φρένα διαθέτουν άμεση απόκριση, όντας σωστά ρυθμισμένα, ιδιαίτερα το μπροστινό δισκόφρενο έχει πολύ καλή αίσθηση. Επίσης, το να γνωρίζετε ότι έχετε CBS (συνδυασμένο σύστημα φρένων) αποδεικνύεται καθοριστικό στο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης. Και αν η ευκινησία είναι το μεγάλο πλεονέκτημα, δεν είναι το μόνο του Ventura.
Ένας τετράχρονος, αερόψυκτος κινητήρας με ένα σωστά ρυθμισμένο σύστημα μετάδοσης, μπορεί να μην κάνουν τη διαφορά, παρέχουν ωστόσο όλα όσα χρειάζεται κάποιος προκειμένου να μετακινείται οικονομικά κάθε μέρα. Είναι γρήγορο κατά την εκκίνηση, αλλά και κατά την επιτάχυνση στις μεσαίες στροφές «τραβάει» δυνατά. Οι κραδασμοί πρακτικά απουσιάζουν και σε συνδυασμό με την πολύ χαμηλή κατανάλωση- 2,8 λίτρα στα 100 χλμ. ακόμα και τέρμα γκάζι- θα επισκεφτείς το βενζινάδικο έπειτα από πολλές ημέρες.
Και όταν έρθει η ώρα του ανεφοδιασμού, η Motron υιοθέτησε μια «έξυπνη» λεπτομέρεια. Η τάπα του ρεζερβουάρ που βρίσκεται κάτω από τη σέλα περιβάλλεται από ένα ψηλό περίγραμμα, το οποίο κρατά τον υπόλοιπο χώρο καθαρό σε περίπτωση υπερχείλισης.
Το να είναι ορατό ένα όχημα θεωρείται πολύ σημαντικό, ειδικά το βράδυ. Τα φώτα θέσης στην ποδιά, σε συνδυασμό με τον ισχυρό προβολέα στο τιμόνι, καθιστούν το Ventura ορατό στους πεζούς και τους οδηγούς αυτοκινήτων.
Το Ventura τηρεί όλες τις υποσχέσεις του. Είναι «σωστό και τίμιο» και αντεπεξέρχεται εύκολα στα καθήκοντά του, τραβώντας παράλληλα τα βλέμματα. Ανήκει στα scooter που επιβεβαιώνουν καθημερινά το λόγο ύπαρξής τους, μεταφέροντάς σας με συνέπεια όπου του ζητηθεί.
Εξοπλισμός αναβάτη: Motomarket
Κράνος: Caberg Flyon
Μπουφάν: Nordcode X-City
Παντελόνι: Nordcode Jean evo
Γάντια: Five RS4
Μποτάκια: Eleveit Diverge WP
MOTRON VENTURA 125 2022 | KSR HELLAS |
ΤΙΜΗ (€): | 2.399 (ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2022) |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ΤΕΤΡΑΧΡΟΝΟΣ ΜΟΝΟΚΥΛΙΝΔΡΟΣ, ΑΕΡΟΨΥΚΤΟΣ |
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) | 125 |
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) | Δ.Α. |
ΣΥΜΠΙΕΣΗ | Δ.Α. |
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ | 1 ΣΕ 1 |
ΕΚΚΙΝΗΣΗ | ΜΙΖΑ |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (ps/rpm) | 9,8/8.000 |
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (nm/rpm) | 0,9/6.500 |
ΒΑΡΟΣ (kg) | 120 (ΜΕ ΥΓΡΑ) |
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) | 810 |
ΜΗΚΟΣ (mm) | 1.980 |
ΠΛΑΤΟΣ (mm) | 685 |
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) | Δ.Α. |
ΙΧΝΟΣ(mm) | Δ.Α. |
ΚΑΣΤΕΡ(o) | Δ.Α. |
ΕΛΑΣΤΙΚΑ | |
ΜΠΡΟΣΤΑ: | CST 110/70-16 |
ΠΙΣΩ: | CST 110/70-16 |
ΠΛΑΙΣΙΟ: | ΑΤΣΑΛΙΝΟ ΣΩΛΗΝΩΤΟ |
ΨΑΛΙΔΙ: | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ | ΤΗΛΕΣΚΟΠΙΚΟ ΠΙΡΟΥΝΙ |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ | ΔΥΟ ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ |
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ | ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 260 mm |
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ | ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 240 & CBS |
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ | 7.0 ΛΙΤΡΑ |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ (lt/100km/h) | 2,8 ΛΙΤΡΑ |
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.