Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς // 16.12.2022
Ποιοι είναι οι λόγοι που το TRK 502 είναι μία από τις πλέον επιτυχημένες μοτοσυκλέτες των τελευταίων ετών; Είναι όμορφο, προσιτό, εύκολο στο χειρισμό. Ένα μεσαίο adventure που ταιριάζει στα γούστα και τις οικονομικές δυνατότητες του μέσου Έλληνα μοτοσυκλετιστή
Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος
Σειρά ερευνών επιβεβαιώνουν την πεποίθηση πως η «πρώτη εντύπωση μετράει». Μέσα στα πρώτα λεπτά, αν όχι δευτερόλεπτα, μιας γνωριμίας σχηματίζει κανείς άποψη για τον άλλον και συνήθως αυτή είναι πολύ σημαντική για τη μετέπειτα εξέλιξη των σχέσεων. Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και με μια μοτοσυκλέτα. Τη βλέπεις και αμέσως τη θέλεις. Αν είναι και μέσα στο διαθέσιμο budget, τότε συνήθως δεν υπάρχει άλλη για εσένα. Με το TRK 502 συνέβη ακριβώς αυτό. Όσοι το είδαν στα τέλη του 2016, όταν παρουσιάστηκε στην EICMA, «έπαθαν πλάκα» γι’ αυτό και μόλις το μοντέλο της Benelli έφτασε στα καταστήματα το 2017 κατέλαβε την πρώτη θέση των charts της μοτοσυκλέτας. Από τότε στην εμφάνιση και τον εξοπλισμό του TRK λίγα έχουν αλλάξει, όπως και στην προτίμηση του κοινού ανά τον κόσμο- στη χώρα μας, στην Ιταλία, όπου «γεννήθηκε» η μάρκα, αλλά και σε όλη την Ευρώπη (και όχι μόνο).
Επιβλητική εμφάνιση, μεγάλες καλοσχεδιασμένες πλαστικές επιφάνειες, μέγεθος που επιτρέπει να ταξιδεύουν άνετα δύο άτομα με τις αποσκευές τους για πολλές ώρες, άριστη εργονομία, πλήρης εξοπλισμός για την κατηγορία. «Χούφτες» με ενίσχυση αλουμινίου, αλουμινένια ποδιά κινητήρα, προστατευτικά κάγκελα, πλαϊνό και κεντρικό σταντ, σχάρα αλουμινίου με βάση για topcase και φυσικά ABS προσανατολισμένο και σε off road χρήση.
Οδηγώντας για πρώτη φορά την έκδοση «X», μιας και οι δύο προηγούμενες δοκιμές αφορούσαν το TRK 502 με τους τροχούς 17 ιντσών, αισθάνθηκα σαν να συναντήθηκα με έναν παλιό φίλο που ξεκίνησε να επισκέπτεται συστηματικά το γυμναστήριο από την τελευταία φορά που τον είδα.
Το περισσότερο adventure TRK έχει μπροστινό τροχό 19 ιντσών, ακτινωτές ζάντες, αντί για χυτές, και η σέλα σε βάζει 25mm ψηλότερα (TRK 502 835mm – TRK 502 X 860mm). Το τελευταίο αλλάζει τελείως την αίσθηση που έχεις οδηγώντας το «Χ» τόσο σε άσφαλτο όσο και σε χώμα. Κάθεσαι ψηλότερα, με τα χέρια να παίρνουν φυσιολογικές γωνίες πάνω στο τιμόνι και όχι να «κρέμονται». Έχεις καλύτερη εποπτεία για το τι συμβαίνει μπροστά σου και ταυτόχρονα νοιώθεις πιο άνετα. Σαν να οδηγείς μεγαλύτερη μοτοσυκλέτα.
Προσανατολισμένα στην off road οδήγηση είναι τα φρένα. Οι τετραπίστονες, ακτινικής στήριξης δαγκάνες του TRK 502 έδωσαν τη θέση τους σε συμβατικές δύο εμβόλων, που δεν υστερούν καθόλου σε δύναμη, απλά χρειάζεται να πιέσεις λίγο περισσότερο τη ρυθμιζόμενη μανέτα για να νοιώσεις την αποτελεσματικότητά τους.
Στις λεπτομέρειες κρίνεται η σοβαρότητα μιας εταιρείας που σχεδιάζει μοτοσυκλέτες με γνώμονα τον εντυπωσιασμό αλλά και ουσιαστικές αλλαγές. Θα ήταν ατόπημα επομένως εκ μέρους της Benelli, αν το τελικό της εξάτμισης παρέμενε χαμηλά, σχεδόν κάτω από το χαλύβδινο ψαλίδι, στο πιο «χωμάτινο X», όπως στο TRK 502. Για να μην πληγωθεί από τις πέτρες, η θέση της είναι πλέον ψηλά, όπως στα «σωστά» adventure. Μάλιστα ούτε ο «λαιμός» θα δεχθεί πλήγμα, αφού και αυτός είναι μακριά από το έδαφος. Προστασία παρέχεται και στον κινητήρα με μια μικρή ποδιά στο κάτω μέρος του. Αν επιθυμείτε κάτι πιο αποτελεσματικό που θα δώσει περίσσεια αίγλη στη μοτοσυκλέτα σας, τότε μπορείτε να το εξοπλίσετε με μια μεγάλη αλουμινένια καρίνα.
Στην ατραπό ουσίας-εντυπωσιασμού, που ομολογουμένως δεν είναι εύκολη για κανέναν κατασκευαστή, βρίσκονται και οι αναρτήσεις του TRK 502 X. Στο ένα άκρο, το θηριώδες ανεστραμμένο πιρούνι των 50 χλστ. που μπορεί να μη διαθέτει ρυθμίσεις αλλά ποιοτική λειτουργία. Στο άλλο, το μονό κεντρικά τοποθετημένο αμορτισέρ, είναι πλήρως ρυθμιζόμενο, με αποσβέσεις στη συμπίεση και την επαναφορά.
Κατά την οδήγηση εκτός από όλα τα παραπάνω έχεις σύμμαχο τον πολύ ελαστικό και γραμμικό δικύλινδρο σε σειρά κινητήρα των 499,6 κ.εκ. με απόδοση 47,6 ίππων, που δεν έχασε τίποτα σε σύγκριση με την Euro 4 έκδοση. Έχει την ίδια ιπποδύναμη και βελτιωμένη καμπύλη ροπής στη μεσαία περιοχή.
Οι κραδασμοί που παράγει γίνονται αισθητοί αλλά ποτέ ενοχλητικοί μόνο ψηλά. Με τις ανέσεις που προσφέρει, την πολύ καλή προστασία από τον αέρα και τη σταθερότητα υπό οποιεσδήποτε συνθήκες, σου επιτρέπει να σταματάς μόνο για ανεφοδιασμό και ευτυχώς όχι σε τακτά χρονικά διαστήματα, αφού η μέση κατανάλωση δεν ξεπερνά τα 5,5 λίτρα στα 100 χλμ. Με 140 χλμ/ώρα ταξιδεύεις άνετα, ενώ το ψηφιακό ταχύμετρο θα δείξει μέχρι και 180!
Αν μάλιστα για να φτάσετε στον προορισμό σας, πρέπει να ταξιδέψετε μέσω επαρχιακών οδών τότε θα αισθανθείτε το TRK 502 X να «ζωντανεύει». Με την οδική συμπεριφορά του να κρίνεται προβλέψιμη συνολικά δίνει την αίσθηση ελαφριάς και ευέλικτης μοτοσυκλέτας.
Στην πόλη μπορείτε να κινηθείτε σβέλτα χάρη στην άκρως εκμεταλλεύσιμη και γεμάτη απόδοση στις χαμηλές και μεσαίες στροφές. Θα δυσκολευτείτε λίγο στις επιτόπιες μανούβρες εξαιτίας του βάρους του, όμως μόλις το ταχύμετρο ξεπεράσει τα 30 χλμ/ώρα το πολύ καλό ζύγισμα της μοτοσυκλέτας εξαφανίζει τα παραπανίσια κιλά. Θέλει λίγη προσοχή στις διηθήσεις γιατί τα προστατευτικά κάγκελα εξέχουν αρκετά. Στον αντίποδα όμως γνωρίζετε πως αν το TRK 502 X πέσει, είναι πολύ δύσκολο να πάθει κάτι σοβαρό.
Οι καθρέφτες προσφέρουν πολύ καλή ορατότητα, περνώντας εύκολα πάνω από αυτούς των αυτοκινήτων, οι φωτιζόμενοι διακόπτες επιτρέπουν τον εύκολο έλεγχο των λειτουργιών της μοτοσυκλέτας. Το ύψος και η σχεδίαση της σέλας διευκολύνουν τον αναβάτη να πατήσει εύκολα στο έδαφος, αλλά και να οδηγήσει όρθιος στο χώμα. Εκεί το μόνο που θέλει προσαρμογή είναι η σχεδίαση του ρεζερβουάρ, όπου τα πλαϊνά «νεύρα» ενοχλούν τα γόνατα. Στον αντίποδα η σχεδίασή του είναι άριστη εργονομικά βοηθώντας στην εξαιρετική στήριξη όταν οδηγείς καθιστός.
Οι αναρτήσεις αποδίδουν σωστά στην άσφαλτο, απορροφώντας τις ανωμαλίες δίνοντας σωστή πληροφορία στον αναβάτη. Και ενώ η μοτοσυκλέτα δεν σχεδιάστηκε ποτέ ως σκληροπυρηνικό off road, περνάει αρκετά εύκολα από βατά χωμάτινα μονοπάτια, με ήπιο ρυθμό.
Η ανάρτηση απορροφά λακκούβες και σαμάρια και ο μπροστινός τροχός 19" κυλάει εύκολα πάνω στις πέτρες. Στην πραγματικότητα όμως το TRK 502 X είναι κυρίως μια μοτοσυκλέτα δρόμου που θα αντιμετωπίσει μια χαρά τους βατούς χωματόδρομους και θα περιηγηθεί σε πιο δύσκολα τερέν, αρκεί να μην πιεστεί.
Αν μπορούσα να επιλέξω μόνο δύο λέξεις για να περιγράψω το TRK 502 X, αυτές θα ήταν ικανό και τίμιο. Με 7.000 € (Δεκέμβριος 2022), θα αποκτήσετε μια χρηστική μοτοσυκλέτα που μπορεί να ανταποκριθεί με ευκολία τόσο σε καθημερινές μετακινήσεις όσο και σε ταξίδια.
Σίγουρα δεν προσφέρει τη δύναμη, τις συγκινήσεις και την άνεση μεγαλύτερων, πιο premium μοτοσυκλετών, αλλά αν ψάχνετε για μια όμορφη all-rounder ως την πρώτη σας «μεγάλη» μοτοσυκλέτα περιπέτειας ή θέλετε κάτι με λιγότερα κυβικά, μικρότερο μέγεθος που είναι διαχειρίσιμο και πιο εύκολο στην καθημερινότητα, το Benelli TRK 502 X είναι έτοιμο και σας περιμένει να του αναθέσετε την επόμενη περιπέτεια.
Εξοπλισμός: Motomarket
Κράνος: Caberg Tourmax Titan
Μπουφάν: Macna Sektor
Γάντια: Furygan Jet All Season D30
Παντελόνι: Nordcode Oslo
Μποτάκια: Eleveit Diverge WP
Benelli TRK 502 X 2022 | Benelli-moto.gr |
ΤΙΜΗ (€): | 7.000 (ΧΩΡΙΣ ΤΕΛΟΣ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗΣ |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ΔΙΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΣΕ ΣΕΙΡΑ,ΥΓΡΟΨΥΚΤΟΣ, 2ΕΕΚ, 4B/K |
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) | 499,6 |
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) | 69x 66,8 |
ΣΥΜΠΙΕΣΗ | 11,5 |
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ | 2 ΣΕ 1 |
ΕΚΚΙΝΗΣΗ | ΜΙΖΑ |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (hp/rpm) | 47,6/8.500 |
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (kgm/rpm) | 4,6/6.000 |
ΒΑΡΟΣ (kg) | 235 (με υγρά) |
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) | 860 |
ΜΗΚΟΣ (mm) | 2.220 |
ΠΛΑΤΟΣ (mm) | 915 |
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) | 1.505 |
ΙΧΝΟΣ(mm) | Δ.Α. |
ΚΑΣΤΕΡ(o) | Δ.Α. |
ΕΛΑΣΤΙΚΑ | |
ΜΠΡΟΣΤΑ: | METZELER TOURANCE 110/80-19 |
ΠΙΣΩ: | METZELER TOURANCE 150/70-17 |
ΠΛΑΙΣΙΟ: | ΑΤΣΑΛΙΝΟ ΣΩΛΗΝΩΤΟ ΤΥΠΟΥ ΧΩΡΟΔΙΚΤΥΩΜΑ |
ΨΑΛΙΔΙ: | ΑΤΣΑΛΙΝΟ |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ | ΑΝΕΣΤΡΑΜΜΕΝΟ ΠΙΡΟΥΝΙ 50mm ΔΙΑΔΡΟΜΗ 140mm |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ | ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ ΡΥΘΜΙΖΟΜΕΝΗ ΑΠΟΣΒΕΣΗ ΕΠΑΝΑΦΟΡΑΣ ΠΡΟΦΟΡΤΙΣΗ ΕΛΑΤΗΡΙΟΥ ΔΙΑΔΡΟΜΗ 62mm |
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ | 2 ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΑ 320χλστ, ΔΑΓΚΑΝΑ 2 ΕΜΒΟΛΩΝ ΑBS |
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ | ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ ΔΑΓΚΑΝΑ 260χλστ. 2 ΕΜΒΟΛΩΝ ΑBS |
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ | 20 ΛΙΤΡΑ |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (lt/100km/h) | 5,5 ΛΙΤΡΑ |
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.