Δοκιμή CFMOTO 800 MT Sport 2022: Και τα ρέστα... ταξίδια!
Επιβλητική και μοντέρνα. Μια σύγχρονη adventure
08.12.2022
Έχοντας περάσει αρκετές ώρες στις σέλες ευρωπαϊκών και ιαπωνικών adventure και κάποιων CFMOTO, είχα αρκετή περιέργεια να οδηγήσω το 800MT, που εδραιώνει την εταιρεία από την Κίνα στο ευρωπαϊκό μοτοσυκλετιστικό γίγνεσθαι
Κείμενο: Ηλίας Μπόσμος - Φωτογραφίες: Πέτρος Βασιλόπουλος - Συνεργάστηκε: Κώστας Ταρναβάς
Ενώ η σειρά των 700 CL-X κινείται (ουσιαστικά) με αναβαθμισμένα μοτέρ Kawasaki ER-6, τα 800άρια χρησιμοποιούν ΚΤΜ. Έχοντας αυτό το ισχυρό ατού ενός δυνατού, αξιόπιστου και οικονομικού κινητήρα, όμορφο design, απίστευτη «προίκα» και κόστος αγοράς που νομίζεις ότι πρόκειται για τυπογραφικό λάθος, το 800 δεν είναι μόνο η καλύτερη CFΜΟΤΟ μέχρι στιγμής, αλλά και μια μοτοσυκλέτα που κοιτάζει στα μάτια μοντέλα εταιρειών που είναι εδραιωμένες εδώ και δεκαετίες.
Αντικρίζοντάς την κάποιος από μακριά, δεν μπορεί να μην παραδεχθεί ότι πρόκειται για μια επιβλητική, μοντέρνα και αθλητική σιλουέτα, ευρωπαϊκής αισθητικής, που κινείται εντός των σύγχρονων adventure προτύπων για το πώς πρέπει να δείχνει μια μοτοσυκλέτα της κατηγορίας. Σε ¾ γωνία και με τα DRL φώτα αναμμένα, τη λες και εντυπωσιακή.
Πλησιάζοντάς την, οι θετικές εντυπώσεις ενισχύονται, αυτήν τη φορά αναφορικά με την ποιότητα κατασκευής. Οι βαφές, το φινίρισμα και ο τρόπος που τα πλαστικά και μεταλλικά τμήματα κουμπώνουν μεταξύ τους ταιριάζουν σε ακριβότερη κατασκευή και είναι ενδεικτικό για το πόσο σοβαρά βλέπουν τα πράγματα στη CFMOTO.
Λίγο αργότερα, το μάτι θα περιεργαστεί όλα αυτά τα αξεσουάρ με τα οποία είναι εξοπλισμένη. Η έκδοση Sport έχει αρκετά από αυτά που θα θελήσει να τοποθετήσει ο ιδιοκτήτης.
Ειδικότερα, δεν καλείται να πληρώσει έξτρα χρήματα για αξεσουάρ όπως την ρυθμιζόμενη ζελατίνα, τα πλαϊνά κάγκελα προστασίας του ρεζερβουάρ και των ψυγείων, τις βάσεις για τις πλαϊνές βαλίτσες (άρα διαθέτει και κάγκελα προστασίας πίσω) τα φώτα LED, τα φώτα ημέρας DRL, τα προβολάκια ομίχλης, το σύστημα που αναβοσβήνει τα φλας σε απότομο φρενάρισμα, την 7άρα TFT (με δυνατότητα συνδεσιμότητας με smartphone και Bluetooth),τη ρυθμιζόμενη ζελατίνα, το cruise control, τα φώτα στροφής, την παροχή ρεύματος 12V,τις δύο υποδοχές USB. Με 1.000€ περισσότερα αποκτάς την πληρέστερη έκδοση Touring με τις ακτινωτές ζάντες. Όμως, όλα αυτά θα ήταν άχρηστα αν η μοτοσυκλέτα δεν συμπεριφερόταν σωστά στον δρόμο.
Ανεβαίνοντας πάνω, χέρια και πόδια έρχονται σε σωστές γωνίες και βρίσκουν τη θέση τους σε γκριπ και μαρσπιέ αντίστοιχα. Η θέση οδήγησης είναι όρθια, με άριστη εποπτεία και άψογη εργονομία. Ο ήχος γνώριμος, η οθόνη ιδιαίτερα ευανάγνωστη, ο συμπλέκτης μαλακός και το κιβώτιο χωρίς ασάφειες. Βέβαια, αναβάτες κάτω του 175cm θα αισθανθούν το ύψος της σέλας που βρίσκεται στα 825mm (παρόλο που είναι στενή στο μπροστινό τμήμα και δεν ανοίγει τα πόδια) και σε συνδυασμό με τα 231kg (πλήρης υγρών) θα δημιουργήσουν μια μικρή ανασφάλεια σε επιτόπιες μανούβρες ή αν χρειαστεί να κάνουν βήματα πίσω, όμως αρκετό από το βάρος χάνεται μόλις η μοτοσυκλέτα κυλήσει τις ρόδες τις. Ανάμεσα στα αυτοκίνητα, στις πρώτες αναγνωριστικές βόλτες, το τιμόνι περνάει πάνω από τους καθρέφτες των περισσοτέρων αυτοκινήτων και κόβει αρκετά. Θα λέγαμε ότι το μυώδες ρεζερβουάρ δίνει την εντύπωση μιας φαρδιάς μοτοσυκλέτας ενώ κάτι τέτοιο δεν ισχύει στο μποτιλιάρισμα.
Όταν ο δρόμος ανοίξει και το γκάζι περιστραφεί πιο έντονα, το 800ΜΤ ξεδιπλώνει σιγά σιγά τις χάρες του. Έχοντας για κινητήρια μονάδα τον απολαυστικό LC8c των 799, αποδίδει 95 ίππους και 7,7 «κιλά» ροπής, πράγμα που σημαίνει ότι φορτώνει χιλιόμετρα με δυνατό αλλά απολύτως γραμμικό τρόπο. Μπορεί το δούλεμά του να θυμίζει παλιό-καλό V2, με φουσκωμένες μεσαίες, όμως λόγω της εν σειρά τοποθέτησης των κυλίνδρων έχει διάρκεια και ψηλά. Στην πράξη αυτό σημαίνει ότι ο αναβάτης έχει μια καταιγιστική και άκρως εθιστική επιτάχυνση σχεδόν μέχρι και την τελική του που ξεπερνάει τα 200km/h, πράγμα που σημαίνει ότι οι ρεπρίζ ακόμα και πάνω από τα 140-150km/h είναι τουλάχιστον ικανοποιητικές. Σε μεικτή χρήση, θα απαιτήσει περίπου 5,5-5,6lt/100km, ενώ το μοναδικό που μπορούμε να του προσάψουμε είναι τα σεβαστά ποσοστά θερμότητας που εκπέμπει κατά τις ζεστές μέρες και όταν στριμωχτεί, κάτι που δεν θα εκτιμηθεί ιδιαίτερα σε ένα αυγουστιάτικο μποτιλιάρισμα.
Όντας εξοπλισμένο με συμπλέκτη ολίσθησης για ομαλά ανεβοκατεβάσματα και δύο διαφορετικά riding modes (Power και Rain), o αναβάτης μπορεί να επιλέξει αν θα έχει τη μέγιστη ή όχι ιπποδύναμη, καθώς και το πόσο απότομη θα είναι η απόκριση στο γκάζι. Εντύπωση πάντως προκαλεί η απουσία traction control, ειδικά όταν πλέον το συναντάμε ακόμα και σε scooter 125cc. Παρόλο που ο γραμμικός τρόπος λειτουργίας του κινητήρα δεν δημιουργεί ακούσια γλιστρήματα του πίσω τροχού και μόνο το συναίσθημα ότι ύστερα από εκατοντάδες χιλιόμετρα και πολλές ώρες στη σέλα θα πρέπει να έχεις το νου σου σε μια ανηφορική, βρεγμένη φουρκέτα είναι κάτι άξιο απορίας-ειδικά όταν πρόκειται για μια μοτοσυκλέτα με τόσο μεγάλη λίστα εξοπλισμού που δεν συναντάς ούτε σε adventure μοτοσυκλέτες με κόστος αγοράς πάνω από 15.000€. Είναι λόγος να μην προτιμήσει κάποιος αυτή τη μοτοσυκλέτα λόγω έλλειψης traction control; Ξεκάθαρα, όχι. Θα έπρεπε να είχε; Ξεκάθαρα, ναι.
Εκπτώσεις πάντως δεν έχουν γίνει ούτε στα περιφερειακά. Μπροστά συναντάμε ένα πλήρως ρυθμιζόμενο 43άρι της KYB με διαδρομή 160mm ενώ πίσω ένα αμορτισέρ επίσης της KYB με προφόρτιση ελατηρίου και απόσβεση επαναφοράς. Έχοντας έναν ασφάλτινο προσανατολισμό, χαρακτηρίζονται από μια πιο σφικτή, σπορ λειτουργία χωρίς αυτό να στερεί πόντους από την άνεση με έναν ή δύο επιβαίνοντες. Στο τομέα των φρένων, η ισπανική J.Juan (θυγατρική της Brembo) εξοπλίζει τη μοτοσυκλέτα με ακτινικές δαγκάνες και δίσκους 320 mm μπροστά και 260 mm πίσω. Χωρίς απότομο αρχικό δάγκωμα, μπορούν να εκμεταλλευτούν στο έπακρο έχοντας την αρωγή του καλοσχεδιασμένου Cornering ABS που επιτρέπει «τσαρούχωμα» ανεξαρτήτως πρόσφυσης ή κλίσης, αυξάνοντας την αυτοπεποίθηση του αναβάτη.
Γνήσιος χιλιομετροφάγος, το 800ΜΤ προσφέρει χώρους για δύο επιβαίνοντες και τα πράγματά τους, ειδικά με την τοποθέτηση μιας τριπλέτας. Με τη βοήθεια του cruise control, της ικανοποιητικότατης προστασίας από τα στοιχεία της φύσης, μπορεί να καλύψει γρήγορα και ξεκούραστα εκατοντάδες χιλιόμετρα σε εθνικές οδούς σχεδόν όπως οι μεγάλες και κατά πολύ ακριβότερες τουριστικές μοτοσυκλέτες.
Μετά τα τελευταία διόδια και όταν ο δρόμος αρχίζει να στενεύει και να ανηφορίζει, με την άσφαλτο πότε να είναι φρέσκια και κατάμαυρη και πότε αμφιβόλου (τουλάχιστον) ποιότητας, το 800ΜΤ συνεχίζει να δείχνει το καλό του πρόσωπο, προσφέροντας εμπιστοσύνη στον αναβάτη. Δεν είναι η «χαρά του παιδιού» (και δεν αυτοσυστήνεται ως τέτοια) αλλά μια ολοκληρωμένη μοτοσυκλέτα αποδράσεων. Κατασκευασμένη πάνω σε ένα στιβαρό πλαίσιο και εξαιτίας των ποιοτικών, επώνυμων αναρτήσεων (αλλά και την ασφάλεια του CorneringABS), επιτρέπει στον αναβάτη να χαρεί μια σβέλτη, «τουριστάδικη» οδήγηση με φόρα, χωρίς πολλά φρένα, μεγάλη προσπάθεια και δράματα. Εδώ, η απόφαση της CFMOTO να τοποθετήσει τροχούς 19 ιντσών μπροστά και 17 πίσω (με tubeless ελαστικά της Maxxis) και όχι 21in αποδεικνύεται σωστή και ...ειλικρινής.
Το 800ΜΤ για τη CFMOTO είναι μια εξαιρετικά σημαντική μοτοσυκλέτα, αφού εισέρχεται με αυτήν στη δημοφιλή κατηγορία των μεσαίων adventure. Έχοντας αποδείξει κατά το πρόσφατο παρελθόν ότι η χαμηλή τιμή αγοράς δεν είναι το μοναδικό ισχυρό της ατού, εκμεταλλεύεται τη συνεργασία της με την ΚΤΜ και παρουσιάζει μια εξαιρετικά ολοκληρωμένη μοτοσυκλέτα.
Κάπως έτσι λοιπόν, με μόλις 9.390€ (Δεκέμβριος 2022), ο ενδιαφερόμενος μπορεί να αποκτήσει μια μεσαία adventureη οποία επιτυγχάνει εξαιρετικά ψηλό μέσο όρο. Πολυχρηστική και πολυδιάστατη, αποδοτική και καλοσχεδιασμένη, με άριστο value for money, κλείνει το μάτι σε όσους θέλουν να ανέβουν κατηγορία ή να αποκτήσουν καινούργια μοτοσυκλέτα αλλά οι τιμολογήσεις (λόγω euro5 και πανδημίας) είχαν κάνει την κατηγορία απλησιάστη.
Εξοπλισμός: Motomarket
Κράνος: Caberg Tourmax Titan
Μπουφάν: Macna Sektor
Γάντια: Furygan Jet All Season D30
Παντελόνι: Nordcode Oslo
Μποτάκια: Eleveit Diverge WP
CFMOTO 800ΜΤ SPORT 2022 | CFMOTO HELLAS |
ΤΙΜΗ (€): | €9.390 (ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2022) |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ΔΙΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΣΕ ΣΕΙΡΑ,ΥΓΡΟΨΥΚΤΟΣ, 2ΕΕΚ, 4B/K |
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) | 799 |
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣxΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) | 88 x 65,7 |
ΣΥΜΠΙΕΣΗ | 12,7 |
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ | 2 ΣΕ 1 |
ΕΚΚΙΝΗΣΗ | ΜΙΖΑ |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (hp/rpm) | 95 / 9.250 |
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (kg/rpm) | 7,7 / 8.000 |
ΒΑΡΟΣ (kg) | 231 |
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) | 825 |
ΜΗΚΟΣ (mm) | 2.234 |
ΠΛΑΤΟΣ (mm) | 853 |
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) | 1.277 |
ΙΧΝΟΣ(mm) | Δ.Α. |
ΚΑΣΤΕΡ(o) | Δ.Α. |
ΕΛΑΣΤΙΚΑ | |
ΜΠΡΟΣΤΑ: | MAXXIS MAXXVENTURE 110/80-19 |
ΠΙΣΩ: | MAXXIS MAXXVENTURE 150/70-17 |
ΠΛΑΙΣΙΟ: | ΧΑΛΥΒΔΙΝΟ |
ΨΑΛΙΔΙ: | ΑΛΟΥΜΙΝΕΝΙΟ |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ | ΑΝΕΣΤΡΑΜΜΕΝΟ ΠΙΡΟΥΝΙ KYB 43mm ΠΛΗΡΩΣ ΡΥΘΜΙΖΟΜΕΝΟ ΔΙΑΔΡΟΜΗ 160 mm |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ | ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ KYB, ΠΛΗΡΩΣ ΡΥΘΜΙΖΟΜΕΝΟ |
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ | ΔΥΟ ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΑ 320 mm ΜΕ ΑΚΤΙΝΙΚΕΣ J.JUAN 4Ε, CONTINENTAL CORNERING ΑBS |
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ | ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 260 mm, ΔΑΓΚΑΝΑ J.JUAN 2Ε, CONTINENTAL CORNERING ΑBS |
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ | 13,0 ΛΙΤΡΑ |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (lt/100km/h) | 5,7 ΛΙΤΡΑ |
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.