17.11.2022
Οι καιροί αλλάζουν και ο μικρόκοσμος της μοτοσυκλέτας δεν θα μπορούσε να μείνει ανεπηρέαστος. Τα άλλοτε οικονομικά δίχρονα πενηντάρια scooter έδωσαν τη θέση τους στα Euro5 scooter των 125cc, τα οποία με μια επέκταση του διπλώματος αυτοκινήτου μπορούν να οδηγηθούν και από όσους βαρέθηκαν να περνάνε ώρες ατελείωτες στην κίνηση, εγκλωβισμένοι μέσα σε κάποιο αμάξι
Κείμενο: Ηλίας Μπόσμος - Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος - Συνεργάστηκε: Στέλιος Πατρίκιος
Ανάμεσα όμως σε αυτά υπάρχουν και κάποια scooter τα οποία (πλην της μικρής χωρητικότητας κινητήρα) δεν έχουν να ζηλέψουν και πολλά από τα μεγάλα, πολυτελή GT αδέλφια τους-κάτι που φυσικά έχει αντίκτυπο και στο κόστος απόκτησης, το οποίο σε καμία περίπτωση δεν είναι αμελητέο.
Κάπως έτσι λοιπόν, η μικρότερη έκδοση μιας από τις δημοφιλέστερες οικογένειες scooter εκσυγχρονίστηκε ούτως ώστε να διατηρήσει τα κεκτημένα-αφού έχει σημειώσει εξαιρετικές πωλήσεις εδώ και 15 χρόνια.
Ο νέος κινητήρας των 125cc είναι πλέον εναρμονισμένος με τις προδιαγραφές Euro5, διαθέτει σύστημα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων (VVA) και νέο εκκεντροφόρο. Με τις παραπάνω αλλαγές, η απόδοση του Blue Core είναι βελτιωμένη σε όλο το φάσμα στροφών, ενώ η κατανάλωση σε μεικτή χρήση σπάνια θα ξεπεράσει τα 2,4lt/100km. Με απόδοση λίγο πάνω από 12hp, ο κινητήρας των 125cc κινεί τα 166 κιλά του scooter αξιοπρεπέστατα και ανέλπιστα καλά για τα κυβικά του. Έχοντας σχεδιαστεί με έμφαση στη ροπή, εκκινεί το σύνολο σβέλτα και με ασφάλεια, πράγμα που σημαίνει ότι μέχρι να φτάσουν τα επόμενα φανάρια δεν θα σας προσπεράσουν τα αμάξια τα οποία περάσατε κάνοντας διήθηση.
Eντός του πραγματικού πεδίου χρήσης ενός scooter 125cc, δηλαδή μέσα σε μια μποτιλιαρισμένη (ή όχι) πόλη, οι επιδόσεις του X MAX 125 Tech Max δεν θα προβληματίσουν ακόμα και όταν μεταφέρει δύο αναβάτες στη σέλα του. Μόνο σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας, όπου η βελόνα του κοντέρ θα πρέπει να δείχνει για ώρα τριφήφιους αριθμούς ή σε δικάβαλες προσπεράσεις με πάνω από 80-90km/h θα σε κάνει να αισθανθείς ότι θα ήθελες έναν κινητήρα με μεγαλύτερη χωρητικότητα.
Εξωτερικά, μόνο ένα πολύ έμπειρο μάτι θα καταλάβει ότι πρόκειται για ένα scooter 125cc. Moντέρνο, αιχμηρό και σπορ, το Yamaha XMAX 125 Tech Max αποπνέει έντονα έναν αέρα πολυτέλειας, ειδικά στην έκδοση Tech Max, όπως στο scooter της δοκιμής μας.
Αλλαγές έχουμε όμως και ως προς τη γεωμετρία, όπου συναντάμε μακρύτερο μεταξόνιο (1.570mm) για ακόμα μεγαλύτερη σταθερότητα. Τα αμορτισέρ μάκρυναν κατά 15mm για μεγαλύτερη άνεση στις λακκούβες-ειδικά για τον συνεπιβάτη, ενώ η απόσταση από το έδαφος έφτασε τα 140mm για πιο σίγουρα κατεβάσματα από το πεζοδρόμιο. Στην πράξη, το νέο XMAX 125 Tech Max εμφανίζεται σαφώς βελτιωμένο εξαιτίας και της δίαιτας η οποία μείωσε το συνολικό βάρος κατά 9 κιλά. Ανάμεσα σε μποτιλιαρισμένα αυτοκίνητα, κάνοντας επιτόπιες μανούβρες και πίσω βήματα, αισθάνεται πιο άνετα από τον προκάτοχό του, αν και θα κάνει γρήγορα σαφές ότι δεν του αρέσει να στριμώχνεται όσο ένα ΝMAX 125-παρόλο που τα καταφέρνει εξαιρετικά.
Έχοντας αρκετούς άσους στα μανίκια του, το XMAX 125 Tech Max αποτελεί ένα καλοσχεδιασμένο, πολυτελές commuter. Διαθέτει άπλετους χώρους ακόμα και για δύο μεγαλόσωμους επιβαίνοντες ενώ ο (φωτιζόμενος) χώρος κάτω από τη σέλα τους επιτρέπει να αποθηκεύσουν δύο full face κράνη καθώς και μικροαντικείμενα. Την ίδια ώρα ο αναβάτης μπορεί να αποθηκεύσει μικροαντικείμενα και στους χώρους που βρίσκονται στο πάνω μέρος της ποδιάς, με το αριστερό ντουλαπάκι να κλειδώνει αλλά και να παρέχει φόρτιση συσκευής μέσω της πρίζας των 12V (αμφότερα είναι κατασκευασμένα με το ίδιο υλικό που διαθέτει η σέλα). Θα τολμούσε να πει κανείς ότι οι αποθηκευτικοί χώροι της κατηγορίας σχεδόν ακυρώνουν την ανάγκη χρήσης ενός αυτοκινήτου για τις καθημερινές μετακινήσεις ενώ σε περίπτωση τοποθέτησης ενός top case μπορείτε να κάνετε ακόμα και ... μετακομίσεις!
Ασφάλεια και εμπιστοσύνη
Μια ακόμα τεχνολογία που αυξάνει την αυτοπεποίθηση του αναβάτη είναι το traction control το οποίο του επιτρέπει να περιστρέψει πολλές μοίρες και πιο απότομα την γκαζιέρα κατά τις εκκινήσεις, χωρίς να τον απασχολεί αν η πρόσφυση είναι μειωμένη ή όχι. Μπορεί στην πράξη να μην είναι κάτι το οποίο κρίνεται αναγκαίο, αλλά αποτελεί ψυχολογικό δίχτυ ασφαλείας για λιγότερο έμπειρους αναβάτες-και αυτό μόνο καλό μπορεί να θεωρηθεί.
Κατά τη διαδικασία φρεναρίσματος, το σύστημα ABS προσφέρει σιγουριά, επιτρέποντας στον αναβάτη να πιέσει τις μανέτες των φρένων στο μέγιστο, ανεξαρτήτως συνθηκών, εκμεταλλευόμενος τη δύναμη της διέμβολης δαγκάνας με τον δίσκο των 267mm μπροστά και της επίσης διέμβολης δαγκάνας με τον δίσκο των 245mm πίσω, χωρίς να ανησυχεί για μπλοκαρίσματα και πτώσεις.
Το φινίρισμα δεν θα αφήσει παραπονεμένο ακόμα και τον πλέον απαιτητικό. Κορυφαίας ποιότητας πλαστικά με άριστη συναρμολόγηση, ποιοτικές βαφές και ένας αέρας ... TMAX στα 125cc. Eιδικά στην έκδοση Tech Max, με τη δερμάτινη σέλα και τις εξωτερικές βαφές σε κόκκινο χρώμα, τα αλουμινένια, αναδιπλούμενα μαρσπιέ συνεπιβάτη, τα αντίβαρα τιμονιού, τα αναδιώμενα μαρσπιέ, το λογότυπο Tech Max, τα ντουλαπάκια στο χρώμα της σέλας κ.ά., κυριαρχεί ένας έντονος αέρας πολυτέλειας, πρωτόγνωρος για τα δεδομένα της κατηγορίας.
Στους έξτρα πόντους της καθημερινής μετακίνησης προστίθενται το πλαϊνό και το κεντρικό σταντ (στο οποίο ανεβαίνει πανεύκολα), το smart key, ο ανεμοθώρακας ο οποίος ρυθμίζεται σε δύο θέσεις, οι καθρέφτες που προσφέρουν καλό οπτικό πεδίο προς τα πίσω χωρίς να εμποδίζουν κατά τη διήθηση και φυσικά το σύστημα Start & Stop το οποίο διαθέτει δυνατότητα απενεργοποίησης.
Συνολικά, αλλά και επιμέρους, το Yamaha XMAX 125 Tech Max τα καταφέρνει εξαιρετικά. Σπορ αλλά και άνετο, με τεράστιους χώρους για τους επιβαίνοντες και τα πράγματά τους, σπιρτόζο, ροπάτο και εξαιρετικά οικονομικό ως προς το καύσιμο, μοντέρνο και πρεστιζάτο, αποδεικνύει ότι όχι άδικα σημειώνει εκπληκτικές πωλησεις σε χώρες όπως η Γαλλία.
Αν η κατηγορία Α1 είναι μονόδρομος λόγω διπλώματος, το Yamaha XMAX 125 Tech Max αποτελεί το «ταβάνι» της. Αν όμως κάτι τέτοιο δεν ισχύει, τότε το 125άρι έχει έναν εξαιρετικά δυνατό αντίπαλο, την έκδοση των 300cc, ειδικά όταν η διαφορά των χρημάτων δεν είναι και τόσο μεγάλη.
Εξοπλισμός αναβάτη: Motoway
Κράνος: STR Bullet
Μπουφαν: Furygan Mistral Evo 3
YAMAHA X MAX 125 TECH MAX 2022 | MOTOΔΥΝΑΜΙΚΗ |
ΤΙΜΗ (€): | ΑΠΟ 5.390 (ΟΚΩΒΡΙΟΣ 2022) |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ΤΕΤΡΑΧΡΟΝΟΣ ΜΟΝΟΚΥΛΙΝΔΡΟΣ, |
ΥΓΡΟΨΥΚΤΟΣ ΤΕΤΡΑΒΑΛΒΙΔΟΣ | |
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) | 124.66 |
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣxΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) | 52 x 58,7 |
ΣΥΜΠΙΕΣΗ | 11,2:1 |
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ | 1 ΣΕ 1 |
ΕΚΚΙΝΗΣΗ | ΜΙΖΑ |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (ps/rpm) | 14/8.750 |
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (nm/rpm) | 12/6.500 |
ΒΑΡΟΣ (kg) | 166 (ΜΕ ΥΓΡΑ) |
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) | 800 |
ΜΗΚΟΣ (mm) | 2.185 |
ΠΛΑΤΟΣ (mm) | 775 |
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) | 1.570 |
ΙΧΝΟΣ(mm) | - |
ΚΑΣΤΕΡ(o) - | |
ΕΛΑΣΤΙΚΑ | |
ΜΠΡΟΣΤΑ: | 120/70-R15 |
ΠΙΣΩ: | 140/70-R14 |
ΠΛΑΙΣΙΟ: | ΑΤΣΑΛΙΝΟ ΣΩΛΗΝΩΤΟ |
ΨΑΛΙΔΙ: | ΧΥΤΟ ΑΛΟΥΜΙΝΕΝΙΟ |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ | ΤΗΛΕΣΚΟΠΙΚΟ ΠΙΡΟΥΝΙ |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ | ΔΥΟ ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ |
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ | ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 267 mm & ABS |
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ | ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 245 mm & ΑBS |
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ | 13 ΛΙΤΡΑ |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (lt/100km/h) | 2,3 ΛΙΤΡΑ |
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.