Δοκιμή Daytona by Zontes 350T2 2022: Με νέα βελτιωμένη σύνθεση
Μια μοτοσυκλέτα 350 κ.εκ. με όλη την σημασία της λέξεως
Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς // 28.10.2022
Ύστερα από τέσσερα χρόνια εξέλιξης, η Zontes παρουσίασε το 350 Τ2 με νέο κινητήρα, αναρτήσεις και φρένα, διαφορές στην εργονομία και πακέτο εξοπλισμού που συναντάται σε κατά πολύ ακριβότερες μοτοσυκλέτες
Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος
Έχοντας οδηγήσει σχεδόν όλα τα μοντέλα της από το 2019, μπορούμε να πούμε πως έχουν γίνει όχι μόνο βήματα, αλλά άλματα «προς τα μπροστά». Το διαπιστώσαμε έχοντας στην κατοχή μας για μια εβδομάδα το GK 350.
Η γενιά με τον κινητήρα των 310 κ.εκ. μας είχε εντυπωσιάσει εξαιτίας του εξοπλισμού, της πρωτότυπης σχεδίασης και φυσικά της τιμής της. Δεν υπήρχε τότε και δεν υπάρχει ακόμη μοτοσυκλέτα της κατηγορίας που να προσφέρει στη στάνταρ έκδοσή της τόσα πολλά σε τιμή σταθερά χαμηλή. Όταν τα πρώτα μοντέλα ήρθαν στην Ελλάδα από την Γκοργκόλης Α.Ε. το Τ310 κόστιζε 3.995 ευρώ. Μετά από όλα όσα έχουν γίνει και διαδραματίζονται ακόμη σε παγκόσμιο επίπεδο, το 310 Τ2 που οδηγήσαμε την άνοιξη του 2021 κόστιζε 4.495 ευρώ και σήμερα το νέο 350 Τ2 μόλις 500 ευρώ περισσότερα- κάτω από το ψυχολογικό όριο των 5.000 ευρώ.
Η νέα γενιά
Αφού ο σχεδιασμός ήταν και είναι «πολύ μπροστά από την εποχή του», το τμήμα έρευνας και εξέλιξης της Zontes επικεντρώθηκε στους υπόλοιπους τομείς της μοτοσυκλέτας. Το 350Τ2 διαθέτει νέο, πιο ισχυρό κινητήρα με υψηλή σχέση συμπίεσης 12.3:1, 39,5 ίππους στις 9.500 σ.α.λ. και 3,34 kgm ροπής στις 7.500 σ.α.λ.. Για την κατασκευή του χρησιμοποιήθηκαν προηγμένες μέθοδοι χύτευσης στον κύλινδρο, εξασφαλίζοντας καλύτερη απαγωγή θερμότητας, αποτελεσματικό σύστημα ψύξης με ψυγείο λαδιού, μεγαλύτερης επιφάνειας ψυγείο και μεγαλύτερο βεντιλατέρ για σταθερή θερμοκρασία υπό όλες τις συνθήκες. Σε αυτά προσθέστε μεγαλύτερο φιλτροκούτι κατά 30% που φέρνει πιο «γεμάτη» απόδοση στις χαμηλές στροφές και μειωμένο θόρυβο, δύο χαρτογραφήσεις λειτουργίας (eco και sport), νέα γεννήτρια με μειωμένο βάρος που εξασφαλίζει λιγότερους κραδασμούς και μονόδρομο συμπλέκτη για ομαλά κατεβάσματα σχέσεων που δίνει πιο ελαφριά αίσθηση στη μανέτα. Το κιβώτιο είναι έξι σχέσεων και το σύστημα τροφοδοσίας προέρχεται από την Bosch.
Η Zontes εξελίσσει συνεχώς τα μοντέλα της, κάτι που πρέπει να κάνει κάθε νέος κατασκευαστής που «δίνει εξετάσεις» στην απαιτητική αγορά των δύο τροχών. Πέρα από τον νέο κινητήρα έχουμε παρεμβάσεις σε πολύ σημαντικούς τομείς.
Νέες αναρτήσεις και φρένα
Το ανεστραμμένο πιρούνι των 37 χλστ. του 310 Τ2 έδωσε τη θέση του σε ένα 43άρι, με μεγαλύτερο ποσοστό ακαμψίας και διαφορετικές ρυθμίσεις. Το αμορτισέρ διαθέτει επίσης μεγαλύτερο έμβολο και νέο set up.
Το πλαίσιο είναι χαλύβδινο και το ψαλίδι με τα εξωτερικά νεύρα, σήμα κατατεθέν σχεδόν όλων των μοντέλων της Zontes, κατασκευασμένο από αλουμίνιο.
Μαζί με το κορυφαίο ABS της Bosch (9,1M) που χρησιμοποιήθηκε και στο 310 T2, το 350 Τ2 είναι εξοπλισμένο με φρένα της J.Juan (θυγατρικής της Brembo), που αποτελούνται από μεγαλύτερους δίσκους (320 αντί για 300mm μπροστά και 265 αντί για 230mm πίσω) συνδυασμένους με τετραέμβολη ακτινική δαγκάνα μπροστά και διέμβολη πίσω. Όπως η μανέτα του συμπλέκτη, έτσι και του φρένου είναι ρυθμιζόμενη ενώ το ίδιο συμβαίνει και με τα λεβιέ του κιβωτίου ταχυτήτων και του πίσω φρένου.
Περισσότερα δεν γίνεται
Γράφοντας για τα μοντέλα της Zontes, πάντα έχω το άγχος να μην ξεχάσω κάτι από το πακέτο στάνταρ εξοπλισμού. Είναι σίγουρο πως αν η εταιρεία δεν είχε προικίσει με όλα τα παρακάτω το 310 Τ2, θα ξεκινάγαμε τη δοκιμή με την περιγραφή όσων έχει στη διάθεσή του ο κάτοχος της adventure μοτοσυκλέτας.
Η οθόνη TFT μπορεί να συνδεθεί με smart phone μέσω Bluetooth. Διαθέτει τέσσερα διαφορετικά προφίλ προβολής πληροφορίων και ρυθμίζει τη φωτεινότητά της σε σχέση με το φως του περιβάλλοντος. Οι λειτουργίες ελέγχονται από διακόπτες στα αριστερά του τιμονιού. Πρόκειται για υπέρ πλήρες trip computer με πληροφορίες ακόμη και για την πίεση (TPMS) και τη θερμοκρασία ελαστικών.
Η ζελατίνα είναι ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη και οι προστατευτικές χούφτες, με ενίσχυση αλουμινίου, επανασχεδιασμένες. Στον στάνταρ εξοπλισμό συγκαταλέγονται προστατευτικά κάγκελα και καρίνα, η οποία όμως δεν προστατεύει το καζανάκι της εξάτμισης.
Το εξελιγμένο σύστημα keyless GRN 2.5 προσφέρει μεγαλύτερη αντικλεπτική ασφάλεια, διαθέτει αδιαβροχοποίηση και μπορεί να «δει» τη μοτοσυκλέτα σε απόσταση 1,5 μέτρου. Από αυτό ελέγχονται το κάλυμμα της τάπας βενζίνης, το κλείδωμα της ανασχεδιασμένης σέλας, που διαθέτει πλουσιότερο αφρώδες και νέα αντιολισθητική επένδυση και το κλείδωμα του τιμονιού. Για όλα αυτά υπάρχουν και ανάλογοι διακόπτες στο τιμόνι, που είναι φωτιζόμενοι.
Επιπλέον ο αναβάτης έχει στη διάθεσή του δύο θύρες USB QC3 που εξασφαλίζουν ταχεία φόρτιση σε ηλεκτρονικές συσκευές.
Εύκολο στο μέγιστο βαθμό
Έχοντας οδηγήσει πολλές μοτοσυκλέτες αντίστοιχου κυβισμού και κατηγορίας, το Zontes 350T2 είναι κατά τη γνώμη μου από τις πιο ευκολοδήγητες εντός πόλης. Η θέση οδήγησης σε βάζει μέσα στη μοτοσυκλέτα και τα πόδια σχηματίζουν σωστές γωνίες. Οι καθρέφτες εξασφαλίζουν επαρκή ορατότητα και περνάνε πάνω από τους αντίστοιχους των αυτοκινήτων, όχι των SUV, με το τιμόνι να βρίσκεται λίγο ψηλότερα από ό,τι θα προτιμούσα. Η νέα σέλα όντως είναι πιο άνετη, ακόμη και σε πολύωρη οδήγηση. Το ύψος της σε σχέση με το βάρος κάνει τους ελιγμούς παιχνίδι και το μόνο που θα θέλαμε είναι να «έκοβε» το τιμόνι λίγο περισσότερο.
Το νέο set up των αναρτήσεων βοηθάει στην εξομάλυνση των κακοτεχνιών της ασφάλτου και καθιστά τη μοτοσυκλέτα εξαιρετικά σταθερή και ευέλικτη σε δρόμους με συνεχείς στροφές. Το μεγαλύτερο πιρούνι δίνει την απαραίτητη πληροφόρηση στον αναβάτη και η λειτουργία του αμορτισέρ είναι εναρμονισμένη με την ποιότητα του πιρουνιού.
Το φρένα της J.Juan διαθέτουν πολύ καλή αίσθηση και την απαραίτητη δύναμη για να ακινητοποιήσουν το Zontes 350T2, ενώ και το ABS της Bosch λειτουργεί σωστά και επιλέγει να ενεργοποιηθεί μόνον όταν διαγνώσει «κίνδυνο».
Στο ταξίδι προσφέρει την κορυφαία προστασία σε σχέση με τις μοτοσυκλέτες της κατηγορίας. Η ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη ζελατίνα διώχνει τον αέρα μακριά και τα πόδια προστατεύονται από τα πλαστικά. Οι κραδασμοί που γίνονται αισθητοί σε πόδια και χέρια δεν θεωρούνται ενοχλητικοί.
Ο συνεπιβάτης επωφελείται της νέας σέλας, έχει στη διάθεσή του μαρσπιέ στο σωστό ύψος ενώ για την καλύτερη στήριξή του υπάρχουν χειρολαβές, ενσωματωμένες στη μεγάλη σχάρα.
Άνετα θα περάσει και από βατό χωματόδρομο με τις αναρτήσεις του να μπορούν να ανταπεξέλθουν σε λακκούβες και σαμάρια. Η όρθια θέση οδήγησης με το ύψος αναβάτη στο 1,75 είναι ok για χαλαρή οδήγηση off road.
To πρώτο adventure
Αν η πρώτη σας μοτοσυκλέτα θέλετε να είναι adventure, τότε το Zontes 350Τ2 αποτελεί κορυφαία επιλογή από κάθε άποψη. Είναι άνετη, με πλούσιο πακέτου εξοπλισμού, χαμηλή κατανάλωση, απολύτως λογικό κόστος απόκτησης και επιδόσεις πάνω από το μέσο όρο της κατηγορίας.
Μια απολύτως ισορροπημένη μοτοσυκλέτα που μπορεί να κινείται εφτά ημέρες την εβδομάδα μέσα στην πόλη και εκτός αυτής με περίσσια ευκολία.
Εξοπλισμός αναβάτη: MOTO MARKET
Κράνος: Caberg Tourmax Titan
Μπουφάν: Nordcode Pantera
Γάντια: Nordcode Air Tech
Παντελόνι: Nordcode Jean Evo
Μποτάκια: Forma Swift Dry
DAYTONA by ZONTES 350Τ2 2022 | DAYTONA MOTORS |
ΤΙΜΗ (€): | ΑΠΟ 4.995 (Οκτώβριος 2022) |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ΤΕΤΡΑΧΡΟΝΟΣ ΜΟΝΟΚΥΛΙΝΔΡΟΣ, |
ΥΓΡΟΨΥΚΤΟΣ 2ΕΕΚ, 4 ΒΑΛΒΙΔΕΣ | |
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) | 348 |
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣxΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) | 84.5x62 |
ΣΥΜΠΙΕΣΗ | 12,3 |
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ | 1 ΣΕ 2 |
ΕΚΚΙΝΗΣΗ | ΜΙΖΑ |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (ps/rpm) | 39.5/9.500 |
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (nm/rpm) | 3,3/7.500 |
ΒΑΡΟΣ (kg) | 196 (ΜΕ ΥΓΡΑ) |
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) | 830 |
ΜΗΚΟΣ (mm) | 2.135 |
ΠΛΑΤΟΣ (mm) | 850 |
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) | 1.420 |
ΙΧΝΟΣ(mm) | 137 |
ΚΑΣΤΕΡ(o) | 25 |
ΕΛΑΣΤΙΚΑ | |
ΜΠΡΟΣΤΑ: | CST AMBRO A15 110/80-19 |
ΠΙΣΩ: | CST AMBRO A15 160/60-R17 |
ΠΛΑΙΣΙΟ: | ΑΤΣΑΛΙΝΟ ΣΩΛΗΝΩΤΟ |
ΨΑΛΙΔΙ: | ΧΥΤΟ ΑΛΟΥΜΙΝΕΝΙΟ |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ | ΑΝΤΕΣΤΡΑΜΜΕΝΟ ΠΙΡΟΥΝΙ 43 mm ΜΕ ΔΙΑΔΡΟΜΗ 134mm |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ | MONOSHOCK 52 mm |
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ | ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 320 mm, ΑΚΤΙΝΙΚΗ ΔΑΓΚΑΝΑ J.JUAN 4 ΕΜΒΟΛΩΝ BOSCH ΑBS |
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ | ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 265 mm, ΔΑΓΚΑΝΑ ΕΝΟΣ ΕΜΒΟΛΟΥ J.JUAN BOSCH ΑBS |
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ | 19 ΛΙΤΡΑ |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (lt/100km) | 4 ΛΙΤΡΑ |
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.