Δοκιμές

Δοκιμή GASGAS SM 700 2022: Η GASGAS παίρνει τους δρόμους

Με ένα Supemoto


Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς  //  17.10.2022

Από τότε που εξαγοράστηκε από το γκρουπ που κατέχει την KTM και τη Husqvarna, η ισπανική μάρκα έχει περάσει σε νέα εποχή με σαφή προσανατολισμό τη διασκέδαση

Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος

Από τις αρχές μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του 2000 υπήρξαν πολλά εργοστασιακά supermoto. Περισσότερο οι Ευρωπαίοι, με την KTM να πρωτοστατεί και με τις Husqvarna και Husaberg να ακολουθούν, και λιγότερο οι Ιάπωνες κατασκευαστές έβγαλαν στην παραγωγή πολλά SM μοντέλα. Τα βλέπαμε στους δρόμους και γεμίζαμε τις πίστες καρτ σε όλη την Ελλάδα για να απολαύσουμε κορυφαίους αναβάτες, Έλληνες και ξένους, στους αγώνες του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος που διεξήχθησαν στη χώρα μας. Τότε και η GASGAS, βασιζόμενη στα enduro μοντέλα της, παρήγαγε λίγα αλλά αξιόλογα supermoto.

GASGAS SM 700 2022 2WO 3

Μονοκύλινδρες, πανίσχυρες, πανάλαφρες όλες οι SM ήταν «στημένες» για να προσφέρουν διασκέδαση. Η «μόδα» πέρασε, αλλά στην γκάμα της KTM εξακολουθούσαν να περιλαμβάνονται αγωνιστικά και «πολιτικά» supermoto. Όταν η Husqvarna εξαγοράστηκε από το Pierer Mobility group, είδαμε και άλλα καινούργια SM και με το πού η GASGAS πέρασε στον όμιλο ήμασταν σχεδόν σίγουροι πως θα βλέπαμε κόκκινες μοτοσυκλέτες με ζάντες 17 ιντσών «ντυμένες» με ασφάλτινα ελαστικά.

Συμφωνούμε

Τόσο το SM όσο και το enduro ES 700 μοιάζουν στα πορτοκαλί 690 και στα γκρι-κίτρινα 701. Βασίζονται φυσικά στην πλατφόρμα 690 της KTM με μικρές αλλαγές και διαφορετικά χρώματα. Εν αντιθέσει με τα «αδέλφια», που φοράνε τροχούς με ακτίνες, για το μοντέλο της GASGAS προτιμήθηκαν χυτές ζάντες. Ελαφρύτερες κατά μισό κιλό, συγκεντρώνουν το βάρος πιο κοντά στο κέντρο του τροχού μειώνοντας την αδράνεια. Ουσιαστικά αυτό διευκολύνει την περιστροφή των τροχών, ωφελώντας τόσο την επιβράδυνση όσο και την επιτάχυνση, ενώ κάνουν τη μοτοσυκλέτα να αλλάζει πιο εύκολα κατεύθυνση. Μπορεί για κάποιους όλα τα παραπάνω να είναι «ψιλά γράμματα» και θα ήταν πιο εύκολο να περιοριστούμε στον τομέα εμφάνισης. Προσωπικά μου αρέσουν οι τροχοί με ακτίνες, που κάνουν πιο «καθαρόαιμο» ένα SM. Αλλά περί ορέξεως…

GASGAS SM 700 2022 2WO 2

Δεν είναι κακό

Εκτός από τους τροχούς και τα κόκκινα βαμμένα πλαστικά, οι μοτοσυκλέτες του group είναι ίδιες. Η νέα εποχή GASGAS έχει αρχίσει πριν από λίγα χρόνια, επομένως το χρονικό διάστημα δεν είναι αρκετό για να εξελιχθούν νέα μοντέλα. Σίγουρα στο μέλλον θα υπάρξει μεγαλύτερη διαφοροποίηση από τις άλλες δύο μάρκες, ωστόσο τώρα ο κύριος στόχος είναι να τεθούν γερά θεμέλια. Να κατασκευάζονται ποιοτικές - διασκεδαστικές μοτοσυκλέτες και ταυτόχρονα να υπάρχει συμμετοχή σε αγώνες. Μέσα από τις επιτυχίες στους τελευταίους σίγουρα ο δρόμος προς την καθιέρωση γίνεται ευκολότερος.

H GASGAS προτού περάσει στα χέρια του Pierer Mobility group είχε κατακτήσει 5 τίτλους στο Outdoor Trial (3 Jordi Tarres – 2 Adam Raga) και 3 στο Indoor Trial με τον Adam Raga. Το 2020 πήρε την πρώτη νίκη στο Παγκόσμιο Motocross με τον Pauls Jonass και την MC 450F. Στα τέλη της ίδιας χρονιάς ανακοίνωσε τη συμμετοχή της στην κατηγορία Moto3 στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ταχύτητας και λίγους μήνες αργότερα έκανε το ντεμπούτο της στο AMA Supercross. Το 2021 ήρθε η πρώτη νίκη στη Moto3 και δύο ακόμη τίτλοι στο Παγκόσμιο Trial (Trial 125 & Trial GP Women). Συμμετείχε επίσης στο Ευρωπαϊκό Junior E-Motocross και πανηγύρισε τον τίτλο του Andrea Verona στο Παγκόσμιο Enduro. Στις αρχές του 2022 ανέβηκε στο ψηλότερο βάθρο του Rally Dakar. Πήρε δύο πρωταθλήματα στο Παγκόσμιο Εnduro (EnduroGP-Enduro1) και ένα ακόμη στην Moto3. Tο 2023 θα τη δούμε και στο MotoGP.

GASGAS SM 700 2022 2WO 7

Κακή επιρροή

Το SM 700 είναι το είδος της μοτοσυκλέτας που μεταμορφώνει σε «κακό» και το πιο καλό παιδί. Με ισχύ 74 ίππους, 7,5 kgm ροπή, σκάρτα 150 κιλά «στεγνό», πλήρως ρυθμιζόμενες αναρτήσεις WP και ελαστικά Continental Attack SM, νοιώθεις πως είναι πιο «παιχνιδιάρικο» από πολλά street που κυκλοφορούν. Ο μονοκύλινδρος κινητήρας του ζυγίζει μόλις 43,5 κιλά συμπεριλαμβανομένης της μίζας, των σωμάτων ψεκασμού του συμπλέκτη και του ψυκτικού υγρού. Είναι ride by wire φυσικά και διαθέτει δύο προγράμματα οδήγησης, street και supermoto, με τα οποία γίνεται κατανοητή η διαφορά στην απόκριση του γκαζιού και την επέμβαση των ηλεκτρονικών. Το quick shifter ανήκει στον στάνταρ εξοπλισμό μαζί με τον απαραίτητο, για όλα τα supermoto, μονόδρομο υδραυλικό συμπλέκτη ολίσθησης. Και μπορεί σε όσους έχουν εμπειρία από αγωνιστικά SM να φαίνεται βαρύ, αλλά εδώ μιλάμε για μια μοτοσυκλέτα που μπορεί να κυκλοφορεί καθημερινά στο δρόμο και όχι για κάποια που θα σε απασχολεί σε τακτά χρονικά διαστήματα με τη συντήρησή της.

GASGAS SM 700 2022 2WO 10

Η «μαμά» KTM επέμεινε στην εξέλιξη των μονοκύλινδρων κινητήρων και κατάφερε να εξαλείψει σε μεγάλο βαθμό τους κραδασμούς που «βασάνιζαν» τους κατόχους των παλαιότερων γενιών χάρη στους δύο αντικραδασμικούς άξονες. Όταν ξεπεράσει το στροφόμετρο τις 2.500 σ.α.λ. αποδίδει και τραβάει ευχάριστα μέχρι τις 8.000 σ.α.λ. όπου κορυφώνεται η ισχύ του. Κάτω από τις 2.500 σ.α.λ. κρίνεται τραχύς σε λειτουργία. Κάτι που κάνει επίσης καλή εντύπωση είναι η ρύθμιση του ψεκασμού που χαρακτηρίζεται απολύτως ομαλή-καμία σχέση με την απότομη των παλιότερων μονοκύλινδρων.

Το «στήσιμο ανοίγει την όρεξη»

Μπορείς λοιπόν να κινηθείς καθημερινά μέσα στην πόλη, καθισμένος ψηλά στη σκληρή σέλα, περνώντας πάνω από καθρέφτες και μανουβράροντας εύκολα, ειδικά αν είσαι πάνω από 1,75cm. Εκμεταλλευόμενος το εξαιρετικό κιβώτιο ταχυτήτων και τον πολύ μαλακό συμπλέκτη δεν κουράζεσαι καθόλου. Στη διάθεσή σου έχεις πάντα την άφθονη ροπή που προσφέρει ο μονοκύλινδρος, αλλά αισθάνεσαι πως τραβάς τα βλέμματα όχι γιατί όλοι θαυμάζουν την ψιλόλιγνη κατακόκκινη σιλουέτα του GASGAS, αλλά γιατί μια τέτοια μοτοσυκλέτα δεν την οδηγείς όπως όλα τα υπόλοιπα street.

GASGAS SM 700 2022 2WO 8

Μέσα στο χάος της Αθήνας, η οδήγηση είναι βάσανο. Απλά με κάποια δίκυκλα, όπως το GASGAS SM 700, η κατάσταση γίνεται υποφερτή. Και έτσι βγαίνεις με το SM 700 για λίγο Αττική Οδό και διαπιστώνεις πως και σε ταχύτητες άνω των 120 χλμ. οι κραδασμοί είναι ελάχιστοι και καθόλου κουραστικοί. Η δύναμη του GASGAS και ο τρόπος που βγαίνει στο δρόμο σε κάνει να ξυπνήσεις και να χαμογελάς μέσα από το κράνος. Και όλοι όσοι είναι γύρω σου αναρωτιούνται ποια είναι αυτή η κατακόκκινη μοτοσυκλέτα. Σίγουρα το τελευταίο που έρχεται στο μυαλό είναι το GASGAS, αλλά σύντομα θα μάθουν όλοι το όνομα της μάρκας που μέχρι τώρα «όργωνε» τα βουνά, στα χέρια εντουράδων.

Δεν βρίσκω λόγια να περιγράψω πόσο ευχαριστιέσαι την οδήγηση μαζί του σε στριφτερό δρόμο. Οι αναρτήσεις προσφέρουν αξιοζήλευτη πληροφόρηση και μαζί με το πλαίσιο απίστευτη σταθερότητα. Ακόμη και όταν βρεις σαμάρι ή λακκούβα μέσα στη στροφή δεν καταλαβαίνεις καμία αλλαγή και ανοίγεις το γκάζι για να συναντήσεις την επόμενη πολύ πιο γρήγορα απ’ ό,τι νόμιζες. Εντάξει, συμφωνούμε πως ο αέρας θα σε μαστιγώνει αλύπητα και η σέλα είναι σκληρή, αλλά είναι κάτι που περιμένεις πριν ανέβεις πάνω στο GASGAS SM 700. Στην τελική, αν θες άνεση, πάρε Goldwing.

GASGAS SM 700 2022 2WO 13

Δεν θα ήταν δύσκολο να σταματήσεις ένα ελαφρύ supermoto 148,5 κιλών, ωστόσο η GasGas έχει κρατήσει την ποιότητα σε υψηλά επίπεδα και στο σύστημα πέδησης. Ένας τεράστιος μονός δίσκος 320 mm, με τετραπίστονη μονομπλόκ δαγκάνα Brembo εκτελεί τη δουλειά που υποστηρίζεται από το σύστημα Cornering ABS.

Η πρόσθετη ασφάλεια του cornering ABS παρέχει τη σιγουριά της πιο δυνατής επιβράδυνσης και πιο βαθιά μέσα στη στροφή. Τα Brembo είναι δυνατά και οι αποστάσεις φρεναρίσματος μικρές. Η λειτουργία Supermoto αποδεσμεύει το πίσω μέρος.

GASGAS SM 700 2022 2WO 5

Τα φρένα έχουν εξαιρετική αίσθηση και η μανέτα ρυθμίζεται. Ακόμη και μέσα στην πόλη το ABS αποδεικνύεται πολύ χρήσιμο, αφού η ιδανική λειτουργία του σε γεμίζει αυτοπεποίθηση.

Το πρώτο

Όπως και στην περίπτωση του KTM και του Husqvarna, το GASGAS 700 SM είναι μοτοσυκλέτα για ανήσυχους αναβάτες. Πιο πρακτικό από ένα αγωνιστικό SM, με ηλεκτρονικά που βοηθούν τον αναβάτη ο οποίος έχει στη διάθεσή του έναν κινητήρα με εκμεταλλεύσιμη ιπποδύναμη. Διαθέτει τον καλύτερο και ισχυρότερο μονοκύλινδρο της αγοράς, εξαιρετική οδική συμπεριφορά και ηλεκτρονικά που την καθιστούν πιο προσιτή και εύκολη για «κανονικούς» μοτοσυκλετιστές. Μια ακριβή, ποιοτική και άκρως διασκεδαστική μοτοσυκλέτα που βάζει τα γυαλιά σε πολλά street naked αντίστοιχου κόστους, αφού προσφέρει πολλά περισσότερα από αυτά.

 GASGAS SM 700 2022 2WO 16

Εξοπλισμός: Moto Market
Κράνος: Acerbis Flip FS-606
Μπουφάν: Nordcode X-City
Γάντια: Five MXF3
Παντελόνι: Nordcode Jean Evo
Μποτάκια: Forma Swift Dry

GASGAS SM 700 2022 K-MOTORS SEE
ΤΙΜΗ (€): 12.600 (ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2022)
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ MONOΚΥΛΙΝΔΡΟΣ,ΥΓΡΟΨΥΚΤΟΣ, 4B/K
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 693
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 105.0 x 80.0
ΣΥΜΠΙΕΣΗ 12,7
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ 1 ΣΕ 1
ΕΚΚΙΝΗΣΗ ΜΙΖΑ
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (hp/rpm) 74/8.000
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (kgm/rpm) 7,5/6.500
ΒΑΡΟΣ (kg) 148,5 (ΧΩΡΙΣ ΥΓΡΑ)
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) 898
ΜΗΚΟΣ (mm) Δ.Α.
ΠΛΑΤΟΣ (mm) Δ.Α.
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) 1.476
ΙΧΝΟΣ(mm) 110
ΚΑΣΤΕΡ(o) 26,4
ΕΛΑΣΤΙΚΑ
ΜΠΡΟΣΤΑ: CONTINENTAL Conti Attack SM Evo 120/70-17
ΠΙΣΩ: CONTINENTAL Conti Attack SM Evo 160/60-17
ΠΛΑΙΣΙΟ: ΧΑΛΥΒΔΙΝΟ ΧΩΡΟΔΥΚΤΙΩΜΑ
ΨΑΛΙΔΙ: ΑΛΟΥΜΙΝΕΝΙΟ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ ΑΝΤΕΣΤΡΑΜΕΝΟ ΠΙΡΟΥΝΙ WP 48mm ΜΕ ΡΥΘΜΙΖΟΜΕΝΗ ΑΠΟΣΒΕΣΗ ΕΠΑΝΑΦΟΡΑΣ & ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ ΔΙΑΔΡΟΜΗ 215mm
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ ΜΟΝΟ ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ WP  48mm ΜΕ ΡΥΘΜΙΖΟΜΕΝΗ ΠΡΟΦΟΡΤΙΣΗ, ΑΠΟΣΒΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ & ΕΠΑΝΑΦΟΡΑΣ, ΔΙΑΔΡΟΜΗ 240mm
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ ΔΙΣΚΟΦΡΕΝO 320mm, AKTINIKH ΔΑΓΚΑΝΑ 4 ΕΜΒΟΛΩΝ ΒREMBO CORNERING ΑBS
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 220mm, ΔΑΓΚΑΝΑ 1 ΕΜΒΟΛΟΥ BREMBO CORNERING ΑBS
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ 13,5 ΛΙΤΡΑ
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (lt/100km/h) 5,2

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.