Δοκιμή SYM Joyride 300 16” 2022: Γενάρχης μιας νέας κατηγορίας
GT scooter με τροχό 16 ιντσών
07.10.2022
Χρειάζεται αρκετή δόση δημιουργικότητας για να εφεύρεις κάτι πρωτοποριακό στις μέρες μας- τουλάχιστον, στον κόσμο των δύο τροχών. Η SYM το έκανε επινοώντας μια νέα κατηγορία scooter
Κείμενο: Στέλιος Πατρίκιος - Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος
Έχουμε δει τρίτροχες μοτοσυκλέτες και scooter, αεροδυναμικά πτερύγια και ηλεκτρονικές αναρτήσεις. Η SYM υλοποίησε κάτι πιο απλό και εύκολα προσβάσιμο από μεγαλύτερη μερίδα κόσμου. Σχεδίασε ένα GT με όλα τα «κομφόρ» (χώρο κάτω από τη σέλα και προστασία) με τα τυπικά χαρακτηριστικά ενός scooter με μεγάλους τροχούς και επίπεδο πάτωμα.
Η προσπάθεια της SYM να δημιουργήσει ένα πρωτότυπο scooter φαίνεται και από τη σχεδίασή του. Σίγουρα εμπεριέχει ρίσκο η τελική απόφαση να παρουσιάσεις ένα πρακτικό δίκυκλο με σπορ εμφάνιση. Το γεμάτο αιχμές και γωνίες μπροστινό μέρος προκαλεί εντύπωση. Τρία φωτιστικά σώματα LED με φώτα ημέρας DRL, φτερό γεμάτο «νεύρα», ψηλή, σχεδόν κάθετα τοποθετημένη και ρυθμιζόμενη σε δύο θέσεις ζελατίνα. Ακόμη και πριν ανέβεις καταλαβαίνεις πως το Joyride θα σου προσφέρει προστασία από αέρα, νερό και ό,τι άλλο καλείσαι να αντιμετωπίσεις στην καθημερινότητα.
Στο κάτω μέρος της ποδιάς υπάρχουν αεραγωγοί που αναδεικνύουν ακόμη περισσότερο τον ισχυρισμό της σπορ σχεδίασης. Βλέποντας όμως τις φυσούνες που προστατεύουν τα καλάμια του πιρουνιού καταλαβαίνεις πως βασικό στόχο της SYM αποτελεί η πρακτικότητα.
Το επίπεδο πάτωμα μοιάζει να «κόβει» το scooter στα δύο. Το πίσω τμήμα είναι πιο απλό σε σχεδίαση, ωστόσο δεν υπάρχει αμφιβολία πως το σχεδιαστικό τμήμα της SYM έχει ωραίες ιδέες. Η εναλλαγή βαμμένων και σε εμφάνιση carbon πλαστικών και το πολύ όμορφο φωτιστικό LED σώμα προσδίδουν ακόμη μεγαλύτερο ενδιαφέρον στο design του Joyride. Όπως επίσης το καλοσχεδιασμένο κάλυμμα της εξάτμισης. Και όλα αυτά χωρίς να γίνεται έκπτωση σε αποθηκευτικούς χώρους.
Κάτω από τη μεγάλη σέλα, ο φαρδύς χώρος των 35 λίτρων, χωράει εύκολα fullface κράνος και αρκετά πράγματα ακόμη (ίσως και δεύτερο κράνος τύπου jet). Στην ποδιά βρίσκεται ντουλαπάκι με θύρα USB για φόρτιση κινητού. Υπάρχει επίσης σχάρα, που ενσωματώνει τις χειρολαβές συνεπιβάτη, ο οποίος πατάει σε αναδιπλούμενα μαρσπιέ. Κεντρικό, πλαϊνό σταντ και καθρέφτες πάνω στο τιμόνι, που προσφέρουν μειωμένη ορατότητα, ολοκληρώνουν την πλήρως λειτουργική εικόνα του Joyride.
Είναι εξοπλισμένο με συμβατικό πιρούνι και δύο αμορτισέρ που διαθέτουν ρύθμιση προφόρτισης ελατηρίου. Από ένα κυματιστό δισκόφρενο σε κάθε τροχό, με δαγκάνες τεσσάρων εμβόλων μπροστά και δύο πίσω, συνεπικουρούμενα από δικάναλο ABS της Continental, περιλαμβάνει το πακέτο πέδησης. Οι ζάντες διαθέτουν όμορφη σχεδίαση και είναι διαστάσεων 16 ιντσών μπροστά και 14 ιντσών πίσω, με τα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης να προέρχονται από την CST.
To όμορφο, ευκρινές και πλήρες πάνελ οργάνων, που αποτελείται από έγχρωμη οθόνη LCD και το εξελιγμένο σύστημα keyless, το οποίο διαθέτει λειτουργία έκτακτης ανάγκης επιτρέποντας την εκκίνηση ακόμη και όταν η μπαταρία του πομπού είναι χαμηλή, ολοκληρώνουν το πακέτο του πλουσιοπάροχου στάνταρ εξοπλισμού.
Όπως τα «αδέρφια» του (Cruisym α και HD), το SymJoyride 300 16” χρησιμοποιεί έναν υγρόψυκτο μονοκύλινδρο κινητήρα 278cc, που είναι ικανός να αποδίδει 26 ίππους στις 8.000 rpm και μέγιστη ροπή 2,65 kgm στις 6.000 σ.α.λ. Το συγκεκριμένο μοτέρ έχει αποδείξει την αξιοπιστία του. Επιταχύνει από στάση πολύ γρήγορα, έχει γραμμική απόδοση και ο δείκτης του κοντέρ ξεπερνά εύκολα τα 100 χλμ/ώρα. Το σημαντικότερο είναι πως συνεχίζει να «τραβάει» πρόθυμα μέχρι την τελική ταχύτητα του scooter, που βρίσκεται κοντά στα 140 χλμ/ώρα. Για αυτήν τη συμπεριφορά ευθύνεται και το πολύ καλό σύστημα μετάδοσης. Επιπλέον οι κραδασμοί που παράγει είναι ελάχιστοι, συμβάλλοντας στην πολύ καλή ποιότητα κύλισης και την ξεκούραστη οδήγηση του Joyride 300 16”.
Όπως και όλα τα scooter της SYM, το Joyride 300 16” είναι ευκολοδήγητο και πολύ άνετο. Η σέλα διαθέτει το κατάλληλο αφρώδες. Είναι αρκετά χαμηλή και τα γόνατα αναβατών άνω του 1,80m βρίσκονται μακριά από το τιμόνι που είναι τοποθετημένο ψηλά. Στο τέλος της δοκιμής υπήρχε μόνο μία σημείωση που αφορούσε το ύψος του πατώματος. Η κλειστή γωνία που σχηματίζουν τα γόνατα, λόγω του ύψους του, είναι άβολη για τους ψηλότερους αναβάτες. Όμως τα πάντα είναι θέμα συνήθειας. Επειδή οι ιδιοκτήτες του Joyride θα «γράψουν» πολλές χιλιάδες εύκολα χιλιόμετρα, οι λεπτομέρειες περνάνε σε δεύτερη μοίρα.
Μπορεί να φαίνεται περίεργο να μιλάμε για οδηγική απόλαυση σε scooter, ωστόσο το SΥΜ Joyride 300 16”είναι πραγματικά ευχάριστο στη χρήση. Πρέπει να το αποκτήσετε για αυτό ακριβώς που είναι. Ένα γρήγορο, δηλαδή, πρακτικό και μη απαιτητικό scooter που μπορεί να σας οδηγήσει στην πόλη αλλά και στον αυτοκινητόδρομο χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα.
Σε γενικές γραμμές μόλις ανέβεις στο scooter της SYM νοιώθεις οικεία. Σε αυτό συμβάλλει και η σιγουριά που νοιώθεις οδηγώντας scooter με τροχό 16 ιντσών, που «καταπίνει» οποιαδήποτε ανωμαλία του δρόμου στο πέρασμά του. Η άνεση είναι κορυφαία χάρη και στην εξαιρετική προστασία από τον αέρα και την πολύ καλή αίσθηση που προσφέρει το σύστημα πέδησης, αλλά και η λειτουργία του ABS, το οποίο ενεργοποιείται μόνον όταν είναι απολύτως απαραίτητο.
Οπότε αφήστε το αυτοκίνητο στο γκαράζ και κυκλοφορείστε καθημερινά με το Joyride.
Η SYM διαθέτει μια τεράστια γκάμα value for money, αξιόπιστων δικύκλων. Βρίσκεται σταθερά, εδώ και πολλά χρόνια, στις πρώτες θέσεις των προτιμήσεων των Ελλήνων και έχει διευκολύνει την καθημερινότητα χιλιάδων που ζουν εντός και εκτός μεγάλων αστικών κέντρων. Με το Joyride 300 16” θέλει να καθιερωθεί επιπλέον ως μια εταιρεία που σχεδιάζει πρωτότυπα προϊόντα.
Το δυνατό του σημείο είναι ο συνδυασμός της πρακτικότητας και των ανέσεων των GrandTourer scooter με το επίπεδο πάτωμα, που φιλοξενεί το ρεζερβουάρ, και τον μπροστινό τροχό των 16 ιντσών.
Εξοπλισμός αναβάτη: Motoway
Κράνος: STR Bullet
Μπουφαν: Furygan Mistral Evo 3
SYM JOYRIDE 300 16” 2022 | sym.gr |
ΤΙΜΗ (€): | 4.795 (Οκτώβριος 2022) |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | MΟΝΟΚΥΛΙΝΔΡΟΣ, ΥΓΡΟΨΥΚΤΟΣ, ΤΕΤΡΑΒΑΛΒΙΔΟΣ |
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) | 278,3 |
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) | 75Χ63 |
ΣΥΜΠΙΕΣΗ | Δ.Α. |
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ | 1 ΣΕ 1 |
ΕΚΚΙΝΗΣΗ | ΜΙΖΑ |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (hp/rpm) | 26/7.500 |
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (kgm/rpm) | 2,65/6.000 |
ΒΑΡΟΣ (kg) | 186 (με υγρά) |
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) | 765 |
ΜΗΚΟΣ (mm) | 2.215 |
ΠΛΑΤΟΣ (mm) | 765 |
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) | Δ.Α. |
ΙΧΝΟΣ(mm) | Δ.Α. |
ΚΑΣΤΕΡ(o) | Δ.Α. |
ΕΛΑΣΤΙΚΑ | |
ΜΠΡΟΣΤΑ: | CST 110/70-16 |
ΠΙΣΩ: | CST 140/70-14 |
ΠΛΑΙΣΙΟ: | ΧΑΛΥΒΔΙΝΟ ΣΩΛΗΝΩΤΟ |
ΨΑΛΙΔΙ: | ΧΑΛΥΒΔΙΝΟ |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ | ΣΥΜΒΑΤΙΚΟ ΠΙΡΟΥΝΙ ΔΙΑΔΡΟΜΗ 115mm |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ | ΔΥΟ ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ ΜΕ ΡΥΘΜΙΖΟΜΕΝΗ ΠΡΟΦΟΡΤΙΣΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗ 100mm |
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ | ΔΙΣΚΟΦΡΕΝO 260mm, ΔΑΓΚΑΝΑ 4 ΕΜΒΟΛΩΝ ΑBS CONTINENTAL |
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ | ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 240mm, ΔΑΓΚΑΝΑ 2 ΕΜΒΟΛΩΝ ΑBS CONTINENTAL |
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ | 11,5 ΛΙΤΡΑ |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (lt/100km/h) | 3,9 ΛΙΤΡΑ |
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.