Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς // 16.09.2022
Στις αρχές του 2022, η KTM αποφάσισε να δημιουργήσει ακόμη βαθύτερες τομές στη δημοφιλή κατηγορία των μεσαίων naked, «ντύνοντας» τη βασική έκδοση του «νυστεριού» με τα «χρώματα του πολέμου» για να προσφέρει σε όλους μια κορυφαία μοτοσυκλέτα με απίστευτα ωραία εμφάνιση
Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος
Ας πάμε λίγο πιο πίσω. Τι είναι το KTM 890 Duke; Μια μεσαία «γυμνή» μοτοσυκλέτα, προικισμένη με πληθώρα ηλεκτρονικών βοηθημάτων τελευταίας τεχνολογίας, έτοιμη να προσφέρει κορυφαία οδηγική απόλαυση συν τοις άλλοις με ελκυστική τιμή.
Όταν βλέπεις το GP αρνείσαι να πιστέψεις πως πρόκειται για το στάνταρ 890 Duke. Γιατί αυτά τα χρώματα πάνε ασορτί με ρυθμιζόμενες αναρτήσεις, ελαστικά «πίστας» και φρένα από το «πάνω ράφι» της Brembo. Αν θέλετε όλα τα παραπάνω μπορείτε να αποκτήσετε την έκδοση R, όμως να ξέρετε πως δεν θα έχετε μια μοτοσυκλέτα της οποίας η εμφάνιση παραπέμπει στην RC16 της ομάδας Tech3 του MotoGP. Και για να θυμίζει τις αγωνιστικές καταβολές του, πωλείται με το μονόσελο που βλέπετε στις φωτογραφίες. Στην τιμή περιλαμβάνεται επίσης η σέλα συνεπιβάτη, που είναι ιδιαιτέρως βολική, ειδικά αν συνδυαστεί με την εξτρά χειρολαβή που θυμίζει αεροτομή.
Το «φωνάζει»
Βλέποντάς το, ακόμη και από μακρινή απόσταση, είσαι βέβαιος πως είναι KTM. Το άφθονο πορτοκαλί σε συνδυασμό με τα αιχμηρά, σαν να έχουν σμιλευτεί με τσεκούρι, πλαστικά, αφήνοντας τον κινητήρα και το πλαίσιο εκτεθειμένα οριοθετούν την εμφάνιση. Ο προβολέας led ,«σύμβολο» των Duke, κυριαρχεί στη μοτοσυκλέτα. Υπάρχουν, ωστόσο, πολλά περισσότερα στη σχεδίαση που δεν θα βρείτε αλλού. Για παράδειγμα, η τοποθέτηση της εξάτμισης αλλά και το ρεζερβουάρ καυσίμου. Eίναι ψηλό και στενό, κάτι που μπορεί να φαίνεται περίεργο, αλλά επιτρέπει μερικά κόλπα που θα μπορούσε να επινοήσει μόνον ένας Αυστριακός μηχανικός – αφού το φιλτροκούτι είναι μέσα στο αλουμινένιο υποπλαίσιο, κάτω από τη σέλα, το ρεζερβουάρ δεν χρειάζεται να βρίσκεται από πάνω του. Το αποτέλεσμα είναι ένα μικρότερο δοχείο καυσίμου, το οποίο δημιουργεί μια πολύ πιο σωστή και άνετη θέση οδήγησης, με περισσότερο χώρο για τον αναβάτη απ’ όσο περιμένεις βλέποντάς το, ενώ συνεισφέρει και στη συνολικά λεπτή σιλουέτα.
Το υπόλοιπο της μοτοσυκλέτας είναι αναμενόμενο. Φωτιστικά σώματα LED, πορτοκαλί ζάντες και μια κομψή TFT. Όλα κατασκευασμένα βάσει της γνώριμης κορυφαίας ποιότητας της KTM. Όσο για τη σχεδίαση του ψαλιδιού, επιτρέψτε μας να την παραλληλίσουμε με τις off-road ρίζες της KTM.
Το 890 DukeGP εφοδιάζεται με τον ίδιο LC8c (Liquid Cooled 8 valve Compact) των 889 κ. εκ. που έχει η έκδοση R, μόνο που σε αυτήν την έκδοση η απόδοση είναι κατά τι μικρότερη. Συγκεκριμένα, το Duke R αποδίδει 121 ίππους ενώ το «απλό» 890 Duke 115 ίππους και 9,5 kgm ροπής. Αυτή η διαφορά οφείλεται στις αλλαγές που έκαναν οι μηχανικοί της KTM στο κομμάτι των χαρτογραφήσεων. Σε σχέση με τον προκάτοχο των 799 κ.εκ. που χρησιμοποιούσε το 790 Duke του 2018 βελτιώθηκε και η περιστρεφόμενη μάζα, που είναι αυξημένη κατά 20%, εξασφαλίζει μεγαλύτερη ιπποδύναμη και πιο ομαλή συμπεριφορά στις χαμηλές και μεσαίες στροφές (στις πιο ωφέλιμες περιοχές δηλαδή).
Το πιο πλήρες πακέτο ηλεκτρονικών στην κατηγορία
Ο κινητήρας πληροί τις προδιαγραφές Euro5 με τη μέση κατανάλωση που μετρήσαμε να κυμαίνεται στα 5 λίτρα / 100 χλμ. Το νέο μεσαίο naked των Αυστριακών εφοδιάζεται με σωρεία ηλεκτρονικών συστημάτων που συνδράμουν στην ασφαλή και συνάμα διασκεδαστική οδήγηση. Ο αναβάτης έχει τη δυνατότητα να επιλέξει από τρία διαθέσιμα προγράμματα οδήγησης μέσω της έγχρωμης TFT οθόνης που έχει στο οπτικό του πεδίο και η οποία προσαρμόζεται ανάλογα με τη φωτεινότητα του περιβάλλοντος.
Επιλογή Rain Mode: ομαλή απόκριση γκαζιού, μέγιστο traction control, μειωμένη ιπποδύναμη και σύστημα αποτροπής σούζας (anti-wheelie).
Επιλογή Street Mode: κανονική απόκριση γκαζιού, φυσιολογική λειτουργία traction control, πλήρης ιπποδύναμη, anti-wheelie.
Επιλογή Sport Mode: σπορ απόκριση γκαζιού, μειωμένη επέμβαση traction control, πλήρης ιπποδύναμη, anti-wheelie.
Για τους πιο «ανήσυχους» που θέλουν να περάσουν χρόνο στην πίστα, υπάρχει και η προαιρετική επιλογή Track Μode. Σε αυτήν την περίπτωση ο αναβάτης έχει τη δυνατότητα να προβεί σε ρυθμίσεις διαφόρων παραμέτρων στο «κυνήγι» του καλύτερου χρόνου. Η χρήση του Cornering MTC μπορεί να ρυθμιστεί σε 9 επίπεδα, το σύστημα ελέγχου σούζας μπορεί να απενεργοποιηθεί για... ταρζανιές, ενώ η απόκριση του -ride by wire- γκαζιού ρυθμίζεται σε τρία επίπεδα. Επιπλέον, το προηγμένο Launch control εντοπίζει τις ιδανικές στροφές κινητήρα βοηθώντας τον οδηγό να πραγματοποιήσει την καλύτερη δυνατή εκκίνηση. Παράλληλα, ο αισθητήρας κλίσης έξι αξόνων (6D) δίνει τις απαραίτητες πληροφορίες στην ECU προκειμένου να αναλύσει και να προσαρμόσει όλα τα συστήματα στις απαιτήσεις του αναβάτη. Στον προαιρετικό εξοπλισμό διατίθεται και Quickshifter+.
Το σύστημα πέδησης είναι εξοπλισμένο με ρυθμιζόμενο Cornering ABS, με δυνατότητα απενεργοποίησης στον πίσω τροχό (λειτουργία Supermoto), το οποίο σε συνδυασμό με τις δισκόπλακες 300 mm και τις τετραέμβολες δαγκάνες αποτελούν εγγύηση για την ασφάλεια του αναβάτη. Το σωληνωτό πλαίσιο από χρωμομολυβδενιούχο ατσάλι με το χυτό αλουμινένιο υποπλαίσιο εξασφαλίζει κορυφαία σταθερότητα όχι μόνο στην ευθεία αλλά και υπό κλίση. Ο κινητήρας συνεχίζει να αποτελεί μέρος του πλαισίου με το βάρος της μοτοσυκλέτας να αγγίζει μόλις τα 169 κιλά χωρίς υγρά.
Το υποπλαίσιο είναι ένα κομμάτι και περιλαμβάνει την εισαγωγή αέρα και το φιλτροκούτι. Το 890 DukeGP φορά αναρτήσεις WP APEX με ανεστραμμένο πιρούνι 43 mm εμπρός, ενώ πίσω υπάρχει μονό αμορτισέρ αερίου, με δυνατότητα ρύθμισης προφόρτισης ελατηρίου. Η εργονομία του νέου 890 DukeGP έχει προσανατολισμό στην καθημερινή χρήση. Γι' αυτό άλλωστε και το ύψος της σέλας (820 mm) είναι χαμηλότερο σε σχέση με του Duke R. Το πακέτο του βασικού εξοπλισμού περιλαμβάνει επίσης ελαστικά Continental ContiRoad και συμβατότητα με το KTM myRide App.
Απόλαυση
Η οδήγηση του KTM 890 Duke GP σε στριφτερούς δρόμους δικαιολογεί κάθε ισχυρισμό μάρκετινγκ που έχει κάνει η αυστριακή εταιρεία σχετικά με τον χαρακτήρα της μοτοσυκλέτας. Στημένο ιδανικά το ομοιογενές σύνολο «σκίζει» την άσφαλτο — και δικαιολογημένα υποστηρίζει το παρατσούκλι του, "The Scalpel". Η KTM φτιάχνει μοτοσυκλέτες που προσφέρουν συγκινήσεις και το 890 Duke GP το αποδεικνύει. Ένας άψογος συνδυασμός σπορ και καθημερινής μοτοσυκλέτας.
Η εμπιστοσύνη που δίνει το πιρούνι και η γραμμική λειτουργία του αμορτισέρ σε ωθούν να πας γρηγορότερα απ’ ό,τι πίστευες και να ψάξεις τα όριά σου. Το σίγουρο είναι πως με τις μοτοσυκλέτες της KTM γίνεσαι, χωρίς να καταβάλλεις μεγάλο κόπο, καλύτερος αναβάτης. Είμαστε σίγουροι πως η συμμετοχή σε ένα trackday, θα είναι εξίσου απολαυστική με τη διάσχιση στριφτερών επαρχιακών δρόμων με καλή άσφαλτο.
Σε όλα τα παραπάνω βοηθάει και η γραμμική, πολύ γεμάτη, απόδοση του κινητήρα. Η παροχή ισχύοςείναι αδιάκοπη από τις χαμηλές στροφές έως τους υψηλότερους ρυθμούς περιστροφής του. Ένα ευχάριστο «τράβηγμα» και ένας μεστός, μπάσος ήχος συντροφεύει κάθε άνοιγμα της πολύ σωστά ρυθμισμένης γκαζιέρας.
Respect
Από την πρώτη περιστροφή των τροχών, ο μεσαίου κυβισμού «Δούκας» κέρδισε τον σεβασμό μας. Από τις καθημερινές μετακινήσεις μέχρι και τη διάσχιση στριφτερών επαρχιακών δρόμων, τις βόλτες με δύο άτομα, το 890 Duke GP τα έχει όλα στο παλμαρέ των δυνατοτήτων του. Και τα κάνει όλα καλά.
Εξοπλισμός: Motomarket
Κράνος: Caberg Drift Evo Carbon Sonic
Μπουφάν: Macna Velocity
Παντελόνι: Nordcode Jean Evo
Γάντια Five MXF3
Μποτάκια: Forma Swift Dry
ΚΤΜ 890 DUKE GP 2022
|
K-MOTORS SEE |
ΤΙΜΗ (€): | 12.490 (Σεπτέμβριος 2022) |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ΔΙΚΥΛΙΝΔΡΟΣ,ΥΓΡΟΨΥΚΤΟΣ, 2ΕΕΚ, 4B/K |
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) | 889 |
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) | 90,7 x 68,8 |
ΣΥΜΠΙΕΣΗ | - |
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ | 2 ΣΕ 1 |
ΕΚΚΙΝΗΣΗ | ΜΙΖΑ |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (hp/rpm) | 115/ |
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (kgm/rpm) | 9,5/ |
ΒΑΡΟΣ (kg) | 169 (χωρίς υγρά) |
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) | 820 |
ΜΗΚΟΣ (mm) | - |
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) | 1.475 |
ΙΧΝΟΣ(mm) | - |
ΚΑΣΤΕΡ(o) | 24 |
ΕΛΑΣΤΙΚΑ | |
ΜΠΡΟΣΤΑ: | CONTINENTAL 120/70-17 |
ΠΙΣΩ: | CONTINENTAL 180/55-17 |
ΠΛΑΙΣΙΟ: | ΑΤΣΑΛΙΝΟ ΣΩΛΗΝΩΤΟ ΜΕ ΤΟΝ ΚΙΝΗΤΗΡΑ ΕΝΕΡΓΟ ΤΜΗΜΑ |
ΨΑΛΙΔΙ: | ΑΛΟΥΜΙΝΕΝΙΟ |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ | ΑΝΕΤΡΑΜΜΕΝΟ WP APEX 43mm ΔΙΑΔΡΟΜΗ 140mm |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ | ΜΟΝΟ ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ WP ΜΕ ΡΥΘΜΙΖΟΜΕΝΗ ΠΡΟΦΟΡΤΙΣΗ ΕΛΑΤΗΡΙΟΥ, ΔΙΑΔΡΟΜΗ 150mm |
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ | 2 ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΑ 300mm, ΔΑΓΚΑΝΑ 4 ΕΜΒΟΛΩΝ CORNERING ΑBS |
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ | ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 240mm, ΔΑΓΚΑΝΑ 2 ΕΜΒΟΛΩΝ CORNERING ΑBS |
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ | 14 ΛΙΤΡΑ |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (lt/100km/h) | 5 ΛΙΤΡΑ |
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.