29.08.2022
Tο GK 350 αποτελεί το νέο μέλος της οικογένειας της Zontes και πέρα από την πανέμορφη σχεδίαση, τον πλούσιο εξοπλισμό και την πολύ καλή ποιότητα κατασκευής, διαθέτει και άκρως δελεαστική τιμή
Κείμενο: Μένιος Κατής - Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος
Ένα αν μη τι άλλο Value for Money μοντέλο που κλείνει το μάτι σε αναβάτες νέας γενιάς κατά κύριο λόγο, που αναζητούν ευκολόχρηστες και εξοπλισμένες με προηγμένα τεχνολογικά καλούδια μοτοσυκλέτες για τις καθημερινές μετακινήσεις τους αλλά και για «παιχνιδιάρικο» βολτάρισμα σε διαδρομές εκτός πόλης...
Νέα γενιά Zontes
To Zontes GK 350 έρχεται να σημάνει την έναρξη μιας νέας εποχής για την εταιρεία. Και αυτό γιατί χρησιμοποιείται για πρώτη φορά ο ολοκαίνουργιος μονοκύλινδρος υγρόψυκτος τετραβάλβιδος, με δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους, κινητήρας 349 κ. εκ. που πρόκειται να τροφοδοτήσει και πολλά άλλα μοντέλα
.
Αποδίδει 39,5 hp @ 9.500 στροφές και μέγιστη ροπή 32,8Nm @ 7.500 στροφές αντίστοιχα, χάρη και στην υψηλή σχέση συμπίεσης με λόγο 12,3:1. Πρόκειται για έναν κινητήρα σχεδιασμένο από λευκό χαρτί, με υπερτετράγωνες διαστάσεις 84,5mm x 62mm και σύστημα λίπανσης υγρού κάρτερ.
Το σύστημα ηλεκτρονικού ψεκασμού της Bosch διασφαλίζει τη σωστή διαχείριση καυσίμου. Το κιβώτιο είναι έξι σχέσεων και συνδυάζεται με μονόδρομο συμπλέκτη.
Η κεντρική μονάδα διαχείρισης του κινητήρα (ECU) προσφέρει δύο ξεχωριστές χαρτογραφήσεις για την απόδοση (Eco και Sport), δίνοντας τη δυνατότητα στον αναβάτη να επιλέξει ανάλογα με το στιλ και τον ρυθμό οδήγησης που επιθυμεί.
Το Eco Power Mode έχει πιο ήπια απόκριση και μειώνει την κατανάλωση καυσίμου, ενώ το Sport Power Mode με την πιο άμεση απόκριση και την εκρηκτικότητα ταιριάζει σε πιο σπορ ρυθμούς οδήγησης ανταποκρινόμενο πλήρως στο όνομά του.
Στο δρόμο πάντως δοκιμάζοντας την λειτουργία των δύο modes η διαφορά δεν γίνεται αισθητή. Και αυτό έχει εξήγηση καθώς σύμφωνα με την εταιρεία όταν ο αναβάτης έχει επιλέξει το Eco mode, η ECU παρεμβαίνει και μεταβάλλει προσωρινά την χαρτογράφηση σε Sport, όταν οι στροφές ξεπεράσουν τις 7.000, προσφέροντας έτσι τη δυνατότητα στον αναβάτη να έχει στη διάθεσή του τον πιο ζωηρό χαρακτήρα του κινητήρα.
Από κει και πέρα, το GK 350 είναι «χτισμένο» σε ένα ατσάλινο πλαίσιο που διαθέτει ενισχύσεις στην περιοχή του λαιμού μπροστά με στόχο τη σταθερότητα και ειδικές ελαστικές βάσεις για μείωση των κραδασμών από τον κινητήρα.
Το πακέτο των αναρτήσεων περιλαμβάνει ανεστραμμένο πιρούνι διαμέτρου 43mm και μονό αμορτισέρ αζώτου-λαδιού.
Το χυτό αλουμινένιο ψαλίδι έχει κατασκευαστεί με στόχο την προμελετημένη αναλογία ακαμψίας και ελαστικότητας σε συγκεκριμένα σημεία, προκειμένου να επιτευχθεί το βέλτιστο αποτέλεσμα στη δυναμική συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας και να διατηρηθεί ταυτόχρονα το βάρος όσο το δυνατόν πιο χαμηλά.
Την επιβράδυνση αναλαμβάνει η J.Juan (ανήκει πλέον στην Brembo) με δισκόφρενο διαμέτρου 320mm μπροστά που συνδυάζεται με ακτινική δαγκάνα τεσσάρων εμβόλων και δίσκο 265mm. Το σύστημα συνεπικουρείται από το δικάναλο ABS της Bosch.
Δίνει δικαιώματα να το χαζεύεις....
Από αισθητικής άποψης το μικρό νέο-ρετρό (σ.σ. sport café το ονομάζει η Zontes) δεν πρόκειται σε καμία περίπτωση να περάσει απαρατήρητο. Αυτό άλλωστε το διαπιστώσαμε τις ημέρες που το είχαμε στη διάθεσή μας. Είτε εν κινήσει είτε σταθμευμένο όλο και κάποιος θα βρεθεί να το περιεργαστεί με περιέργεια.
Μαζεμένες διαστάσεις, απαράμιλλο στιλ και γεμάτο λεπτομέρειες που σου κεντρίζουν το ενδιαφέρον, το νέο δημιούργημα της Zontes δίνει δικαιώματα να το χαζεύεις με τις ώρες.
Από το πανέμορφο ματ ντεπόζιτο (χωρητικότητας 17 λίτρων) με τα ανάγλυφα λογότυπα, τους ενσωματωμένους στα αντίβαρα τιμονιού καθρέπτες, τα προστατευτικά των (ρυθμιζόμενων) μανετών, τα φωτιστικά σώματα LED, μέχρι τους ακτινωτούς τροχούς 17 ιντσών με τα tubeless ελαστικά, τις δύο φαλτσοκομμένες «κάννες» της εξάτμισης, το προστατευτικό κάλυμμα που «ντύνει» το μπροστινό δισκόφρενο.
Εξοπλισμός από το... πάνω ράφι
Η ποιότητα κατασκευής και ο εξοπλισμός του παραπέμπουν σε πολύ ακριβότερα μοντέλα υπερδιπλάσιου κυβισμού. Είναι βέβαιο πως οι εκπρόσωποι της νέας γενιάς αναβατών θα ενθουσιαστούν από τις «έξυπνες» τεχνολογικές λύσεις που εξοπλίζουν το νέο Zontes GK 350.
Όπως για παράδειγμα η νέα γενιά του ασύρματου keyless συστήματος GEN 2.5, η οποία σύμφωνα με την εταιρεία, προσφέρει υψηλότερο επίπεδο αντικλεπτικής ασφάλειας, χάρη στην εξελιγμένη κρυπτογράφησή του.
Ή η έγχρωμη οθόνη υψηλής ανάλυσης με αυτόματη ρύθμιση επιπέδου φωτεινότητας ανάλογα με τις συνθήκες φωτισμού περιβάλλοντος, η οποία υποστηρίζει συνδεσιμότητα Bluetooth.
Μια οθόνη «χορταστική» που διαθέτει τέσσερα διαφορετικά interfaces για να επιλέξεις αυτό που προτιμάς, με ξεχωριστή θεματική προσέγγιση το καθένα. Πέρα από τις βασικές πληροφορίες θα βρεις, επίσης, ένδειξη θερμοκρασίας και πίεσης ελαστικών (χάρη στους αισθητήρες του TPMS), καθώς και έναν πληρέστατο υπολογιστή ταξιδιού και κατάστασης της μοτοσυκλέτας.
Κερασάκι στην τούρτα, οι αδιάβροχοι διακόπτες με κρυφό φωτισμό, που ελέγχουν ηλεκτρικά το κάλυμμα της τάπας βενζίνης, το κλείδωμα / ξεκλείδωμα του τιμονιού, και το άνοιγμα της σέλας. Και να ήταν μόνο αυτά…
Στον στάνταρ εξοπλισμό θα βρεις επίσης διπλή θύρα USB QC3.0 για ταχεία φόρτιση δύο συσκευών ταυτόχρονα, με την κάθε θύρα να έχει δυνατότητα φόρτισης ισχύος 18W.
Τα δε φωτιστικά σώματα είναι τεχνολογίας LED, συνδυάζοντας το ρετρό σχεδιασμό με τις σύγχρονες τεχνολογικές τάσεις. Ο στρογγυλός προβολέας διαθέτει περιμετρικά φώτα ημέρας (DRL), με το αλουμινένιο διακοσμητικό μπαράκι που φέρει το λογότυπο της εταιρείας να ξεχωρίζει. Εντύπωση προκαλούν επίσης τα μικρά και κομψά φλας με το προστατευτικό πλέγμα.
Τι παραπάνω να ζητήσει κανείς από μια μοτοσυκλέτα 350 κ. εκ...
Παιχνιδομηχανή...
Το βέβαιο είναι ότι θα το ευχαριστηθείς. Ακόμα κι αν προέρχεσαι από μοτοσυκλέτα υπερδιπλάσιου κυβισμού θα λατρέψεις τον χαρακτήρα του. Και αυτό διότι το Zontes GK 350 είναι μια καλοστημένη και φιλική μοτοσυκλέτα.
Ο κινητήρας του είναι ιδιαίτερα ζωηρός και ροπάτος - σαφώς καλύτερος σε όλο το φάσμα στροφών από τον προκάτοχό του (σ.σ. των 310 κ. εκ.). Διαθέτει την απαραίτητη ελαστικότητα που χρειάζεσαι όταν κινείσαι στο κέντρο της πόλης ενώ είναι και οικονομικός, με την κατανάλωση να κυμαίνεται στα 4,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα κατά τη διάρκεια της δοκιμής. Ακόμα κι αν θες να «παίξεις» από φανάρι σε φανάρι, δεν πρόκειται να σε απογοητεύσει. Η τελική ξεπερνά τα 150 km/h, με την ιδανική ταχύτητα βόλτας σε ανοιχτό δρόμο να είναι τα 130 km/h χωρίς να ζορίζεται το μοτέρ.
Η ενιαία σέλα δύο επιπέδων προσφέρει άνεση και δύσκολα θα σε κουράσει. Για τον συνεπιβάτη βέβαια υπάρχουν περιορισμοί, λόγω των υψηλά τοποθετημένων μαρσπιέ αλλά και της άβολης θέσης που βρίσκονται οι λαβές στήριξης.
Η θέση οδήγησης σε προδιαθέτει για σβέλτη οδήγηση τόσο εντός πόλης όσο και σε ανοιχτές διαδρομές, ιδιαίτερα αν αυτές διαθέτουν στροφές. Ακόμα και για τους πιο απαιτητικούς αναβάτες η Zontes έχει φροντίσει να εξοπλίσει το GK 350 με ρυθμιζόμενα -σε τρεις θέσεις- πεντάλ ελέγχου φρένου και αλλαγής σχέσεων!
Η συμπεριφορά του δεν θα σε απογοητεύσει ακόμα και αν θέλεις να πιέσεις λίγο παραπάνω, καθώς οι αναρτήσεις διαθέτουν καλές αποσβέσεις ισορροπώντας ιδανικά ανάμεσα στην άνεση και τη σπορ συμπεριφορά.
Τα φρένα ανταποκρίνονται θετικά και χωρίς ιδιαίτερες δυσκολίες στις προκλήσεις της ελληνικής ασφάλτου.
Το βάρος των 188 κιλών (πλήρης υγρών) θα περάσει απαρατήρητο και αυτό οφείλεται στην κατανομή 50:50, στις μαζεμένες διαστάσεις του και στο κοντό μεταξόνιο.
Από κει και πέρα, οι καθρέπτες προσφέρουν καλό οπτικό πεδίο, ενώ η εργονομία είναι σε υψηλό επίπεδο. Οι ποιοτικοί διακόπτες βρίσκονται εκεί που πρέπει και δεν πρόκειται να σε δυσκολέψουν, ενώ το σύστημα keyless λειτουργεί υποδειγματικά.
«Γεννάει» συναισθήματα...
...αυτό είναι το μότο με το οποίο λανσάρεται το νέο Zontes GK 350 στην Ελληνική αγορά. Μια μοτοσυκλέτα που διαθέτει όλα τα εχέγγυα για να εξελιχθεί σε best seller, καθώς καταφέρνει να συνδυάσει αριστοτεχνικά ρετρό στοιχεία με σύγχρονες τεχνολογικές λύσεις και προσφέρεται σε άκρως δελεαστική τιμή αν αναλογιστεί κανείς τον υπερπλήρη εξοπλισμό του και την ποιότητα κατασκευής του.
Εξοπλισμός: Motomarket
Κράνος: Caberg Drift Evo Carbon Sonic
Μπουφάν: Macna Velocity
Παντελόνι: Nordcode Jean Evo
Γάντια Five MXF3
Μποτάκια: Forma Swift Dry
ZONTES GK 350 2022 | ZONTES |
ΤΙΜΗ (€): | ΑΠΟ 4.785 (Αύγουστος 2022) |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ΤΕΤΡΑΧΡΟΝΟΣ ΜΟΝΟΚΥΛΙΝΔΡΟΣ, |
ΥΓΡΟΨΥΚΤΟΣ 2ΕΕΚ, 4 ΒΑΛΒΙΔΕΣ | |
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) | 349 |
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣxΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) | 84.5x62 |
ΣΥΜΠΙΕΣΗ | - |
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ | 1 ΣΕ 2 |
ΕΚΚΙΝΗΣΗ | ΜΙΖΑ |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (ps/rpm) | 39.5/9.500 |
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (nm/rpm) | 32.8/7.500 |
ΒΑΡΟΣ (kg) | 188 (ΜΕ ΥΓΡΑ) |
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) | 816 |
ΜΗΚΟΣ (mm) | 2.070 |
ΠΛΑΤΟΣ (mm) | 845 |
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) | 1.120 |
ΙΧΝΟΣ(mm) | Δ.Α. |
ΚΑΣΤΕΡ(o) | Δ.Α. |
ΕΛΑΣΤΙΚΑ | |
ΜΠΡΟΣΤΑ: | 120/70-R17 |
ΠΙΣΩ: | 160/60-R17 |
ΠΛΑΙΣΙΟ: | ΑΤΣΑΛΙΝΟ ΚΛΕΙΣΤΟ |
ΨΑΛΙΔΙ: | ΧΥΤΟ ΑΛΟΥΜΙΝΕΝΙΟ |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ | ΑΝΤΕΣΤΡΑΜΜΕΝΟ ΠΙΡΟΥΝΙ 43 mm ΜΕ ΔΙΑΔΡΟΜΗ 134mm |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ | MONOSHOCK 52 mm ΜΕ ΔΙΑΔΡΟΜΗ 56 mm |
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ | ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 320 mm, ΑΚΤΙΝΙΚΗ ΔΑΓΚΑΝΑ 4 ΕΜΒΟΛΩΝ & ΑBS |
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ | ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 265 mm, ΔΑΓΚΑΝΑ ΕΝΟΣ ΕΜΒΟΛΟΥ & ΑBS |
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ | 17 ΛΙΤΡΑ |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (lt/100km) | 3,67 ΛΙΤΡΑ |
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.