Δοκιμές

Δοκιμή Moto Morini X-Cape 650 2022: Όλα είναι δυνατά

Η Moto Morini επιστρέφει


Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς  //  29.07.2022

Το νέο adventure της ιστορικής ιταλικής φίρμας αποτελεί τρανό παράδειγμα πως μια καλοφτιαγμένη μοτοσυκλέτα 650 κ.εκ. μπορεί να κοστίζει πολύ κάτω από 10.000 ευρώ και να κάνει τα όνειρα κάθε μοτοσυκλετιστή πραγματικότητα

Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος

To Χ-Cape από τη στιγμή που παρουσιάστηκε έχει «αποπλανήσει» όχι μόνο τους γνώστες Έλληνες μοτοσυκλετιστές, αλλά και τους νεότερους που δεν ήξεραν τη Moto Morini. Η εταιρεία εισάγεται στη χώρα μας από την KSR Hellas, που εγγυάται την υποστήριξη μετά την πώληση.

Moto Morini X Cape 650 2022 2wo 3

H Moto Morini παράγει ασταμάτητα μοτοσυκλέτες από το 1937. Το εργοστάσιό της βρίσκεται στην επαρχία της Πάβια στην πόλη Trivolzio, λίγα χιλιόμετρα μακριά από το Μιλάνο. Από εκεί έχουν παραχθεί πολλές και σημαντικές μοτοσυκλέτες, συνώνυμες των επιδόσεων και της υψηλής ποιότητας. Οι τελευταίες ήταν τα V2 Corsaro, Granpasso, Scrambler και 9 ½, που δεν γνώρισαν εμπορική επιτυχία, ωστόσο πάντα είχαν κάτι να «ψιθυρίσουν» στους απανταχού λάτρεις των «εξωτικών» μοτοσυκλετών. Για μια δεκαετία οι «οικονομικές περιπέτειες» ήταν πολλές, όμως οι πεισματάρηδες γείτονες δεν άφησαν τη Moto Morini να «σβήσει», όπως δυστυχώς έγινε με πολλές ιστορικές φίρμες. Όλα αυτά μέχρι το 2018 που η εταιρεία εξαγοράστηκε από τον κινεζικό όμιλο Zhongneng. Αμέσως υιοθετήθηκε νέο πλάνο για την αναγέννησή της το οποίο θα βασιζόταν σε μοντέλα μεσαίου κυβισμού που θα σχεδιάζονταν σε «λευκό χαρτί» και θα στόχευαν τις πιο εμπορικές κατηγορίες. Το πρώτο εξ αυτών στην πλέον εμπορική της Ευρώπης.

Moto Morini X Cape 650 2022 2wo 23

Το X-Cape έχει σχεδιαστεί και εξελιχθεί στην Ευρώπη από ανθρώπους που έχουν βαθιά γνώση της μοτοσυκλέτας. Και αυτό δεν το γράφουμε επειδή το διαβάσαμε σε ένα πομπώδες press kit αλλά επειδή το οδηγήσαμε. Η αλήθεια είναι πως αρχικά σταθήκαμε ιδιαίτερα στα επώνυμα περιφερειακά του X-Cape, στον εξοπλισμό και στην ωραία σχεδίασή του. Στην περίπτωση του όμως, όλα τα παραπάνω συνδυάζονται και με άριστη εργονομία, κορυφαία ποιότητα κύλισης αλλά και πολύ καλή ποιότητα κατασκευής.

Ένα μοντέλο, αναμφίβολα, με μεγάλες φιλοδοξίες, που έπρεπε να αναδείξουμε. Έτσι, αποφασίσαμε, παίρνοντάς το από την Αθήνα να φτάσουμε στην Αργολίδα. Η διαδρομή περιέχει τα πάντα και είναι ο τέλειος προορισμός για να αναδείξει τις ικανότητες μιας τέτοιας μοτοσυκλέτας. Εκεί γυρίστηκε και το video που είδατε πριν από λίγες ημέρες

 

Ένας νέος πρωταγωνιστής

Το X-Cape 650 έχει αναπτυχθεί από τεχνικούς που εργάζονται στο Trivolzio. Παράγεται στην Κίνα, πριν από τον τελικό ποιοτικό έλεγχο που πραγματοποιείται στην Ιταλία. Και ότι υπάρχει πολλή Ιταλία, αλλά και Ευρώπη, στο X-Cape 650 φαίνεται από τα εξαρτήματα. Τα φρένα είναι Brembo, ABS και ηλεκτρονικός ψεκασμός Bosch, πιρούνι Marzocchi (διάμετρος 50 mm, διαδρομή 170, ρυθμιζόμενο) και ελαστικά Pirelli - τα εξαιρετικά Scorpion Rally STR.

Είναι σίγουρα μια ωραία, μεσαίου μεγέθους adventure. Η σχεδίαση είναι μοντέρνα. Ένα σαγηνευτικό, επιθετικό μπροστινό μέρος, απόλυτα εναρμονισμένο με τις πλευρικές και πίσω γραμμές. Αντιαισθητικές λεπτομέρειες, εκτεθειμένα καλώδια, ντίζες και άλλες «τσιγκουνιές» στη συναρμολόγηση λάμπουν δια της απουσίας τους. Η συνεργασία Moto Morini - Zhongneng φαίνεται να λειτουργεί άψογα.

Moto Morini X Cape 650 2022 2wo 11

Το πλήρως ρυθμιζόμενο ανεστραμμένο πιρούνι της Marzocchi των 50 χιλιοστών προσδίδει την αίγλη που απαιτεί μια ιταλική μοτοσυκλέτα που φέρει το «βαρύ» όνομα της Moto Morini στα πλαστικά της. Δεν είναι όμως μόνο αυτό που σε προϊδεάζει για την ποιότητα κύλισής της. Ένα αμορτισέρ της KYB στο πίσω άκρο με ρυθμίσεις επαναφοράς και προφόρτισης εξασφαλίζει την ομοιογένεια του X-Cape. Οι δαγκάνες των φρένων «βγάζουν μάτι» μόνο και μόνο επειδή φέρουν το λογότυπο της Brembo, ενώ στα «κρυφά χαρτιά» συγκαταλέγεται και ένα άψογο σε λειτουργία ABS της Bosch.

Moto Morini X Cape 650 2022 2wo 6

Προς την off road κατεύθυνση «κλείνουν» και οι αλουμινένιες ζάντες σε γκρι σκούρο με τις ωραίες βαλβίδες. 19 ιντσών μπροστά και 17 πίσω, ντυμένες με ελαστικά ενός ακόμη κορυφαίου κατασκευαστή. Της Pirelli. Ακόμη να πειστείτε;

Moto Morini X Cape 650 2022 2wo 2

Για τους λάτρεις των gadget έχουμε και οθόνη TFT 7 ιντσών με δυνατότητα συνδεσιμότητας με smartphone και διαφορετικές απεικονίσεις. Η ένδειξη πίεσης ελαστικών συγκαταλέγεται στον στάνταρ εξοπλισμό στον οποίο προστίθενται φωτιζόμενοι διακόπτες και ρύθμιση του κωνικού τιμονιού σε έξι θέσεις.

Με περισσότερη δύναμη

Οι περισσότερες εταιρείες, νεοσύστατες και μη, ποντάρουν στο αριθμό 500. Τον κυβισμό που έχει γίνει ταυτόσημος των μοτοσυκλετών που μπορούν να οδηγηθούν με δίπλωμα Α2. Η Moto Morini δεν «έπαιξε στα σίγουρα» αλλά επέλεξε να πράξει ό,τι και άλλοι γνωστοί κατασκευαστές, «χτίζοντας» τη νέα της μοτοσυκλέτα σε κινητήρα 650 κ.εκ. δίνοντας αυτήν την παραπάνω ισχύ που λείπει από τα δικύλινδρα 500άρια.

Moto Morini X Cape 650 2022 2wo 14

Ερχόμενος από την προηγούμενη γενιά των ER-6 και Versys της Kawasaki, κατασκευάζεται από την CFMOTO και ταιριάζει απόλυτα με τον χαρακτήρα που θέλει να δώσει η Moto Morini στο μοντέλο που σηματοδοτεί τη νέα εποχή για αυτήν. Ευκολοδήγητη, με εκμεταλλεύσιμη ισχύ και ροπή ακόμη και από αρχάριους. Οι αλλαγές που έγιναν στις ρυθμίσεις χάρη στη νέα ECU της Bosch έχουν παίξει καθοριστικό ρόλο στη γραμμικότητα που αποδίδει την ιπποδύναμη και τη ροπή του.

Ο υγρόψυκτος, τετραβάλβιδος, με στρόφαλο 180ο και αντικραδασμικό άξονα αποδίδει 59 ίππους και 5,7 χιλιογραμμόμετρα ροπής και η ένδειξη του χιλιομετρητή στην εξαιρετική οθόνη σταματάει στα 180 χλμ/ώρα. Μπορείς να ταξιδεύεις λοιπόν με 150, με ελάχιστους κραδασμούς στα μαρσπιέ μεταξύ 5.000 και 6.000.σ.α.λ., ακούγοντας το μοτέρ να δουλεύει εύρυθμα ανάμεσα στα πόδια σου. Ηλεκτρονικά και χαρτογραφήσεις δεν υπάρχουν, αλλά λειτουργία off road, που αφορά τη λειτουργία του ABS της Bosch, είναι διαθέσιμη.

Moto Morini X Cape 650 2022 2wo 15

Ο πιο έμπειρος θα τον βρει λίγο νωθρό στις χαμηλές στροφές, όμως είναι τέλειος και δεν θα φέρει ποτέ σε δύσκολη θέση έναν αρχάριο. Μέχρι τις 2.500 η επιτάχυνση είναι ομαλή και πέρα από εκεί «καλπάζει» με μεγαλύτερη δύναμη, διατηρώντας πάντα το προοδευτικό και ευχάριστο «τράβηγμα» έως τις 9.000 σ.α.λ.

Απόδραση

Θέλεις να ξεφύγεις με το Morini. Να πραγματοποιήσεις τα όνειρά σου κάνοντας ένα μακρύ ταξίδι ή απλά να δραπετεύσεις το Σαββατοκύριακο ή ενδεχομένως και τα δύο. Όταν ταξιδεύεις θέλεις άνεση και η εργονομία αυτής της μοτοσυκλέτας είναι πολύ σωστή. Ξεχωρίζει αμέσως μόλις ανέβεις. Ακόμα και με την ψηλότερη σέλα στα 845 χλστ. (χαμηλή 820 mm) νιώθεις να φωλιάζεις στη μοτοσυκλέτα με τρόπο που σε κάνει να αισθάνεσαι ένα με αυτήν.

Μόνο το ρεζερβουάρ θα μπορούσε να είχε διαφορετικό σχήμα στο σημείο που εφάπτεται με τα γόνατα γιατί φαρδαίνει αρκετά εκεί όπου συναντά τη σέλα. Η επιφάνεια της τελευταίας είναι επίπεδη, με πολύ καλή επένδυση και παχύ αφρώδες και σε αφήνει ξεκούραστο ακόμη και έπειτα από πολλά χιλιόμετρα.

Moto Morini X Cape 650 2022 2wo 4

H Moto Morini μας δίνει το βάρος χωρίς υγρά στα 213 κιλά, οπότε η μοτοσυκλέτα σε κατάσταση λειτουργίας, με γεμάτο το 18λιτρο ρεζερβουάρ, φτάνει τα 230. Αυτό γίνεται αντιληπτό μόνο στους ελιγμούς από στάση, καθώς το X-Cape είναι σωστά ισορροπημένο και ευκίνητο- ένα από τα πολλά πλεονεκτήματά του.

Ο υγρός πολύδισκος συμπλέκτης είναι μαλακός και το κιβώτιο ταχυτήτων διαθέτει μακριά κλιμάκωση και είναι ακριβέστατο στις αλλαγές. Με δεδομένο πως το οδηγήσαμε μέσα στο κατακαλόκαιρο, με θερμοκρασίες κοντά στους 35 βαθμούς Κελσίου, η θερμότητα που εκπέμπεται από το μοτέρ δεν μας ενόχλησε.

Όπως όλα τα adventure, το X-Cape σε ενθαρρύνει να ταξιδέψεις και να διασχίσεις βατούς χωματόδρομους. Και αυτό επιτυγχάνεται πολύ πιο εύκολα όταν μετρήσεις την κατανάλωσή του, που στα χέρια μας δεν ξεπέρασε τα 6 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα.

Moto Morini X Cape 650 2022 2wo 13

Στον αυτοκινητόδρομο ταξιδεύεις, καθισμένος σε μια άνετη σέλα, προστατευμένος από τα πλαστικά του φέριγγκ και από τη ζελατίνα, η οποία σηκωμένη στην πιο ψηλή θέση προστατεύει αναβάτη κοντά στο 1,80m. Αν είσαι χιλομετροφάγος τότε θα προτείναμε να αυξήσεις τα επίπεδα της άνεσης κάνοντας τα συνηθισμένα «δώρα». Προστατευτικές χούφτες, ποδιά κινητήρα και ένα σετ πλαϊνές βαλίτσες – σκληρές κατά προτίμηση.

Τέλεια ισορροπία

Έχοντας στη διάθεσή σου έναν πολύ ελαστικό κινητήρα με σύστημα ψεκασμού που δουλεύει άψογα και μια σωστά μελετημένη θέση οδήγησης, οδηγείς μια καλοστημένη μοτοσυκλέτα, απόλυτα ομοιογενή και προβλέψιμη ακόμη και όταν αρχίζεις να την πιέζεις.

Στην πόλη μπορεί να ανταπεξέλθει σε όλες τις δυσκολίες. Εξαιτίας του λεπτού σχεδιασμού της θα χωρέσει ανάμεσα στα ακινητοποιημένα αυτοκίνητα με το τιμόνι να περνάει πάνω από τους καθρέφτες τους. Οι αναρτήσεις θα «καταπιούν» κάθε ανωμαλία που θα συναντήσεις στην καθημερινότητα και ο κινητήρας λάστιχο θα μειώσει τις εναλλαγές σχέσεων στο σαφέσταστο κιβώτιο. Εκεί θα δεις την κατανάλωση να πέφτει κάτω από τα 5,5 λίτρα στα 100.

Moto Morini X Cape 650 2022 2wo 9

H πολύ σωστή λειτουργία των αναρτήσεων και ο συνδυασμός χαλύβδινου πλαισίου – αλουμινένιου ψαλιδιού με τη γραμμική συμπεριφορά του μοτέρ από τις 2.500 μέχρι τις 9.000 σ.α.λ. σε αφήνουν να απολαύσεις συνεχείς στροφές.

Με τα Pirelli Scorpion STR να μην επιδέχονται κριτικής και τα φρένα της Brembo να διαθέτουν περίσσια δύναμη για να επιβραδύνουν τη μοτοσυκλέτα, αισθάνεσαι μεγάλη αυτοπεποίθηση ακόμη και αν μπεις στη στροφή με περισσότερα χιλιόμετρα απ’ όσα νόμιζες.

Η θέση οδήγησης σε απομακρύνει από τον εμπρός τροχό και από το τιμόνι, αλλά όταν οδηγείς όρθιος στο χώμα τα πόδια τοποθετούνται σε σημείο που έχει λεπτότερη σχεδίαση και αισθάνεσαι άμεσα εμπιστοσύνη. Το μπροστινό φορτίζεται λίγο παραπάνω και δίνει την απαραίτητη πληροφορία, αλλά το αμορτισέρ δυσκολεύεται να «διαβάσει» τις δυσκολίες του χωματόδρομου. Είναι κατασκευασμένο με γνώμονα τη χρήση που κάνει ο αναβάτης μιας τέτοιας μοτοσυκλέτας. 80% άσφαλτο, 20% χώμα. Ελάχιστα είναι τα on- off που έχουν φτιαχτεί για ζωηρό παιχνίδι στο χώμα. Και όσα το κάνουν, υστερούν σε άνεση στο ταξίδι

Moto Morini X Cape 650 2022 2wo 17

H χρυσή τομή

H κατηγορία των adventure βρίθει από επιλογές. Μιλάμε για προτάσεις που κυμαίνονται από μικρές και απλές μοτοσυκλέτες, έως τις ολοένα και πιο ισχυρές και εκλεπτυσμένες υπερκατασκευές άνω των 1.000 κ.εκ.. Ενδιάμεσα υπάρχουν τα 650/700 που αντιπροσωπεύουν συχνά τον συμβιβασμό μεταξύ κόστους και απόδοσης, αδρεναλίνης και ελέγχου ή απλά μπορούν να πείσουν επειδή δεν τρομάζουν, είναι ποιοτικά, έχουν καλύτερες επιδόσεις από τα μικρότερα - - όπως το Moto Morini X-Cape 650 - και κυρίως δεν απαιτούν φαραωνικές επενδύσεις, παρά το γεγονός ότι διαθέτουν απολύτως επαρκή εξοπλισμό για την κατηγορία τους. Απλώς περιμένουν να οδηγηθούν για να δείξουν τις δυνατότητες τους.

Moto Morini X Cape 650 2022 2wo 24

Εξοπλισμός αναβάτη: MOTO MARKET

Κράνος: Caberg Levo Sonar

Μπουφάν: Nordcode Pantera

Παντελόνι: Nordcode Oslo

Μπότες: Forma Adv dry tourer

Γάντια: Five MXF3

MOTO MORINI X-CAPE 650 2022 KSR HELLAS
ΤΙΜΗ (€):  Από 7.890 (ΙΟΥΛΙΟΣ 2022)
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΔΙΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΣΕ ΣΕΙΡΑ,ΥΓΡΟΨΥΚΤΟΣ, 2ΕΕΚ, 4B/K
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 649
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 83 x 60
ΣΥΜΠΙΕΣΗ 11,3
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ 2 ΣΕ 1
ΕΚΚΙΝΗΣΗ ΜΙΖΑ
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (hp/rpm) 59/7.850
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (kgm/rpm) 5,7/7.000
ΒΑΡΟΣ (kg) 213 (χωρίς υγρά)
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) 845
ΜΗΚΟΣ (mm) 2.190
ΠΛΑΤΟΣ (mm) 905
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) 1.470
ΙΧΝΟΣ(mm) 123
ΚΑΣΤΕΡ(o) 25
ΕΛΑΣΤΙΚΑ
ΜΠΡΟΣΤΑ: PIRELLI SCORPION STR 110/80-19
ΠΙΣΩ: PIRELLI SCORPION STR 150/70-17
ΠΛΑΙΣΙΟ: ΧΑΛΥΒΔΙΝΟ ΣΩΛΗΝΩΤΟ ΤΥΠΟΥ ΔΙΑΜΑΝΤΙ
ΨΑΛΙΔΙ: ΑΛΟΥΜΙΝΕΝΙΟ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ ΑΝΕΣΤΡΑΜΜΕΝΟ ΠΙΡΟΥΝΙ MARZOCCHI 50mm ΔΙΑΔΡΟΜΗ 160mm, ΠΡΟΦΟΡΤΙΣΗ ΕΛΑΤΗΡΙΟΥ, ΑΠΟΣΒΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ & ΕΠΑΝΑΦΟΡΑΣ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ ΜΟΝΟ ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ KYB ΡΥΘΜΙΖΟΜΕΝΗ ΠΡΟΦΟΡΤΙΣΗ & ΑΠΟΣΒΕΣΗ ΕΠΑΝΑΦΟΡΑΣ, ΔΙΑΔΡΟΜΗ 135mm
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ 2 ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΑ 298mm, ΔΑΓΚΑΝΕΣ 2 ΕΜΒΟΛΩΝ BREMBO ΑBS BOSCH
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 255mm, ΔΑΓΚΑΝΑ 1 ΕΜΒΟΛΟΥ BREMBO, ABS BOSCH
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ 18 ΛΙΤΡΑ
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (lt/100km/h) 6 ΛΙΤΡΑ

 

 

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.