Δοκιμή Royal Enfield Meteor 350 2022: Ένα Cruiser για όλες τις δουλειές
Κυκλοφορεί καθημερινά
26.07.2022
Σε μια εποχή που η επιλογή του δίτροχου μέσου για καθημερινές μετακινήσεις γίνεται με γνώμονα πρωτίστως την οικονομία (κόστος κτήσης & συντήρησης, κατανάλωση), καθιστώντας την επιλογή κάποιου παπιού ή scooter ως μονόδρομο, υπάρχουν εναλλακτικές για εκείνον που επιζητεί κάτι διαφορετικό
Κείμενο: Μένιος Κατής - Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος - Συνεργάστηκε: Κώστας Ταρναβάς
Υπάρχουν επιλογές που συνδυάζουν όλα τα παραπάνω και επιπλέον διαθέτουν απαράμιλλο στυλ και τεράστια ιστορία. Όπως για παράδειγμα το Meteor της θρυλικής Royal Enfield. Μια μοτοσυκλέτα με old school χαρακτήρα και σύγχρονη τεχνολογία, που έχει τις ρίζες της στα 50s.
Mε περισσότερα από 120 χρόνια ζωής η Royal Enfield (παράγει ασταμάτητα μοτοσυκλέτες από το 1901!) διάγει ίσως την πιο πετυχημένη πορεία της ιστορίας της. Με προϊοντική γκάμα που συνεχώς εμπλουτίζεται με νέα μοντέλα μικρομεσαίου κυβισμού, μονοκύλινδρα και δικύλινδρα, η Ινδική εταιρεία έχει καταφέρει να αυξήσει κατακόρυφα τις πωλήσεις της σε παγκόσμια κλίμακα συνδυάζοντας την απλότητα με την απαράμιλλη γοητεία του κλασσικού.
Σε αυτό το πλαίσιο, το Meteor 350 αποτελεί το πρώτο μοντέλο που βασίζεται στην νέα J-Platform η οποία χρησιμοποιείται επίσης στο νέο Classic αλλά και στο επερχόμενο Hunter.
Στο επίκεντρο της εν λόγω πλατφόρμας βρίσκεται ο νέος ψεκαστός μονοκύλινδρος, αεροελαιόψυκτος κινητήρας χωρητικότητας 349 κ.εκ. προδιαγραφών Euro5. Η ισχύς του είναι 20,2 hp @ 6.100 σ.α.λ. και 27Nm ροπής @ 4.000 σ.α.λ. Η μετάδοση γίνεται μέσω μηχανικού κιβωτίου πέντε σχέσεων που προσφέρει καλή αίσθηση ακόμα και μετά από πολύ ώρα χρήσης σε συνθήκες «σταμάτα/ξεκίνα». Χτισμένο σε ένα ατσάλινο διπλό περιμετρικό πλαίσιο το Meteor 350 σου προσφέρει απλόχερα αυτά που υπόσχεται: άνεση, οικονομία, στυλ.
Είναι από εκείνες τις μοτοσυκλέτες που σε γυρίζουν στο παρελθόν, τότε που τα δίτροχα είχαν προσωπικότητα χωρίς να βρίθουν τεχνολογιών και που αναζητούσες διαρκώς ευκαιρίες για να τα (ξανά)καβαλήσεις. Σε κερδίζει με την λιτή του σχεδίαση και την ποιότητα κατασκευής του: από το όμορφο ρεζερβουάρ -χωρητικότητας 15 λίτρων- με τα ανάγλυφα λογότυπα, τον όμορφο σε εμφάνιση κινητήρα του μέχρι τους διακόπτες στο τιμόνι.
Η σέλα με το πλούσιο αφρώδες υλικό και η θέση οδήγησης με τα μαρσπιέ τοποθετημένα στη μέση της μοτοσυκλέτας (αν δεν έχεις προηγούμενη εμπειρία από cruiser θα σου πάρει λίγο χρόνο μέχρι να συνηθίσεις τη θέση των ποδιών) προσφέρει την άνεση που χρειάζεσαι όταν καλύπτεις καθημερινά αρκετά χιλιόμετρα στο κλεινόν άστυ. Στην δική μας έκδοση (Stellar) υπήρχε και μαξιλαράκι (sissy bar) για τη στήριξη της μέσης του συνεπιβάτη.
Το Meteor 350 έρχεται με αλουμινένιους χυτούς τροχούς 19 ιντσών μπροστά και 17 πίσω, ντυμένους με ελαστικά 100/90 και 140/70 αντίστοιχα. Το σετ των αναρτήσεων είναι απλό και περιλαμβάνει πιρούνι 41 χλστ., με διαδρομή 130 χλστ και δύο αμορτισέρ πίσω που ρυθμίζονται ως προς την προφόρτιση σε έξι θέσεις.
Την επιβράδυνση αναλαμβάνουν δύο δισκόφρενα -ένα εμπρός διαμέτρου 300 χλστ και ένα πίσω με 270 χλστ.- που συνδυάζονται με δαγκάνες ByBre (2 εμβόλων μπροστά, ενός εμβόλου πίσω), ενώ το όλο σύστημα διαθέτει και δικάναλο ABS.
Στο οπτικό πεδίο του αναβάτη πέρα από το μεγάλο στρογγυλό όργανο που περιλαμβάνει αναλογικό ταχύμετρο και μικρή οθόνη με ψηφιακές ενδείξεις βρίσκεται και ένα μικρότερο -επίσης στρογγυλό- που ενσωματώνει το Tripper Navigator.
Πρόκειται για σύστημα πλοήγησης, το πρώτο που τοποθετείται σε μοτοσυκλέτα της Royal Enfield. Με την βοήθεια των χαρτών της Google και με την εφαρμογή της Royal Enfield, συνδέεται μέσω Bluetooth με το smartphone και δίνει κατευθύνσεις μέσω μιας μικρής έγχρωμης οθόνης. Όταν δεν χρησιμοποιείται ως GPS, προβάλει την ώρα.
Στον βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται επίσης και θύρα φόρτισης USB που βρίσκεται επιμελώς κρυμμένη κάτω από το γκριπ της μανέτας του συμπλέκτη.
Easy rider...
Ανεβαίνοντας στο Meteor 350 αλλάζεις mood και προσαρμόζεσαι στα νέα δεδομένα. Και αυτά τα δεδομένα έχουν στο επίκεντρο την λέξη «χαλαρότητα». Στο δρόμο είναι ευχάριστο, με έναν κινητήρα πολύ ήσυχο σε τέτοιο βαθμό που όταν είσαι σταματημένος στο φανάρι νομίζεις ότι δεν έχει... παλμό.
Δεν υπάρχει περίπτωση να μπεις στη διαδικασία να κυνηγήσεις ρεκόρ επιτάχυνσης από φανάρι σε φανάρι, άλλωστε δεν είναι αυτός ο σκοπός του. Το ιδανικό εύρος λειτουργίας του είναι οι χαμηλές και μεσαίες στροφές όπου ξεδιπλώνει τις αρετές του και λειτουργεί ξεκούραστα, τουλάχιστον μέσα στην πόλη.
Αυτό που ίσως σε προβληματίσει σε κάποιες περιπτώσεις είναι το βάρος του που ανέρχεται στα 191 κιλά γεμάτο. Δε θα σου φανεί τόσο στις μανούβρες στους μποτιλιαρισμένους δρόμους, όσο όταν θελήσεις να χρησιμοποιήσεις το κεντρικό σταντ (σ.σ. διαθέτει και πλαϊνό) για να το στήσεις...
Οι αναρτήσεις του είναι μαλακές όσο χρειάζεται για να διαβάσουν και να ανταπεξέλθουν στις κακοτεχνίες των δρόμων, ενώ η απόδοση των φρένων είναι προοδευτική, χωρίς να σε φέρουν σε δύσκολη θέση.
Στα πλεονεκτήματα του Meteor 350 ο λεβιές ταχυτήτων παπί δίνοντάς σου τη δυνατότητα να ανεβάζεις ταχύτητα με τη φτέρνα. Πολύ χρήσιμο ειδικά μέσα στην πόλη.
Στις ανοιχτές διαδρομές, τα... κουκιά είναι μετρημένα. Η μέση ταχύτητα ώστε να μπορέσεις να απολαύσεις το ταξίδι χωρίς να ζορίσεις τον κινητήρα είναι τα 100 km/h. Γι' αυτό και το Meteor 350 αισθάνεται καλύτερα σε επαρχιακούς, στριφτερούς δρόμους, όπου θα ρολάρει άνετα, με μέση ωριαία κοντά στα 100 km/h, χαρίζοντάς σου ωραίες εμπειρίες.
Όμορφο, άνετο και οικονομικό
Αυτοί είναι τρεις λόγοι ικανοί να σε πείσουν να εξετάσεις την περίπτωση του Royal Enfield Meteor 350. Αρκεί βέβαια να είναι φαν του κλασσικού και να σου αρέσει το συγκεκριμένο στυλ μοτοσυκλέτας.
Το βέβαιο είναι πως με κατανάλωση στα 3,0 λίτρα ανά 100 χλμ που υπολογίσαμε εμείς την μια εβδομάδα που το είχαμε στη διάθεσή μας, αποτελεί μια ιδιαιτέρως ελκυστική πρόταση που θα πρέπει να εξετάσεις.
Το Meteor 350 είναι διαθέσιμο σε τρεις εκδόσεις: την Fireball (4.990 ευρώ), την Stellar (5.090 ευρώ) με χρωμιωμένα τιμόνι και εξάτμιση, μαξιλαράκι (sissy bar) για στην σέλα του συνεπιβάτη και ανάγλυφο λογότυπο στο ρεζερβουάρ και τέλος την Supernova (5.190 ευρώ) που διαθέτει τον εξοπλισμό του Stellar και επιπρόσθετα: ανεμοθώρακα και δυνατότητα επιλογής σέλας.
Στη χώρα μας η Royal Enfield αντιπροσωπεύεται από την εταιρεία Muvus και διαθέτει στην ελληνική αγορά τα μοντέλα Meteor 350, Classic 350, Himalayan, Interceptor 650 και Continental GT 650.
Εξοπλισμός: Motomarket
Κράνος: Bell Custom 500 Vintage Row
Μάσκα: Ariete Feather
Μπουφάν: Macna Velocity
Παντελόνι: Nordcode Evo Jean
Γάντια: Nordcode Air Tech
Μποτάκια: Forma Swift Dry
ROYAL ENFIELD METEOR 2022 | MUVUS |
ΤΙΜΗ (€): | ΑΠΟ 4.990 (ΙΟΥΛΙΟΣ 2022 |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ΤΕΤΡΑΧΡΟΝΟΣ ΜΟΝΟΚΥΛΙΝΔΡΟΣ, |
ΑΕΡΟ-ΕΛΑΙΟΨΥΚΤΟΣ, 1ΕΕΚ, 2 ΒΑΛΒΙΔΕΣ | |
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) | 349 |
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣxΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) | 72x85.8 |
ΣΥΜΠΙΕΣΗ | 9,5:1 |
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ | 1 ΣΕ 1 |
ΕΚΚΙΝΗΣΗ | ΜΙΖΑ |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (hp/rpm) | 20.2/6.100 |
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (kgm/rpm) | 2,75/4.000 |
ΒΑΡΟΣ (kg) | 191 (ΜΕ ΥΓΡΑ) |
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) | 765 |
ΜΗΚΟΣ (mm) | 2.140 |
ΠΛΑΤΟΣ (mm) | 845 |
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) | 1.140 |
ΙΧΝΟΣ(mm) | Δ.Α. |
ΚΑΣΤΕΡ(o) | Δ.Α. |
ΕΛΑΣΤΙΚΑ | |
ΜΠΡΟΣΤΑ: | 100/90-R19 |
ΠΙΣΩ: | 140/70-R17 |
ΠΛΑΙΣΙΟ: | ΑΤΣΑΛΙΝΟ ΔΙΠΛΟ ΠΕΡΙΜΕΤΡΙΚΟ |
ΨΑΛΙΔΙ: | ΑΤΣΑΛΙΝΟ |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ | ΤΗΛΕΣΚΟΠΙΚΟ ΠΙΡΟΥΝΙ 41 mm ΜΕ ΔΙΑΔΡΟΜΗ 130mm |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ | ΔΙΠΛΟ ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ ΜΕ 6 ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΠΡΟΦΟΡΤΙΣΗΣ |
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ | ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 300 mm, ΔΑΓΚΑΝΑ 2 ΕΜΒΟΛΩΝ & ΑBS |
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ | ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 240 mm, ΔΑΓΚΑΝΑ ΕΝΟΣ ΕΜΒΟΛΟΥ & ΑBS |
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ | 15 ΛΙΤΡΑ |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (lt/100km/h) | 2,9 ΛΙΤΡΑ |
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.