Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς // 15.07.2022
H Honda, όπως κάνει σχεδόν πάντα, ακολουθεί έναν δικό της ξεχωριστό δρόμο που αρχικά μπορεί να ξενίσει, αλλά στην πορεία όλοι καταλαβαίνουν πως ορθά πράττει
Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος
Γράφαμε και περιμέναμε σχεδόν όλο το 2021 τη μοτοσυκλέτα που θα βασίζεται στον κινητήρα και το πλαίσιο του Africa Twin 1100, εκείνη που θα σταθεί απέναντι στο Yamaha Tracer 9. Στο πρώτο πέσαμε μέσα, για το δεύτερο οι φωτογραφίες μιλάνε από μόνες τους.
Το γράμματα NT είναι από τα ιστορικά. Από αυτές που οι κατασκευαστές μοτοσυκλετών κρατάνε στο συρτάρι τους. Ο λόγος είναι απλός. Ως υγιείς φορείς καθιερωμένων αντιλήψεων στον κόσμο των δύο τροχών, είναι πάντα χρήσιμοι την κατάλληλη στιγμή. Όταν πρέπει να μεταβιβάσουν άμεσα ένα μήνυμα. Όπως μέχρι το 2021, που άρχισε να γίνεται αισθητή στην γκάμα της Honda η έλλειψη ενός μοντέλου αφιερωμένο στις περιπέτειες στην άσφαλτο. Ένα όχημα κατάλληλα εξοπλισμένο για την αντιμετώπιση μεσαίων και μεγάλων αποστάσεων, αλλά και επαρκώς ισορροπημένο για καθημερινές μετακινήσεις ή ταξίδια το Σαββατοκύριακο. Η αλήθεια πως ένα τέτοιο είναι το Africa Twin. Όχι όμως για όλους, το ταξίδι με τη μοτοσυκλέτα δεν είναι απαραίτητο να περιέχει σκόνη, λάσπη και off road οδήγηση.
Ένα όχημα με έντονο αισθητικό αποτύπωμα θα διχάσει. Το νέο NT1100 παίρνει την κληρονομιά του παλιού NT, συνδυάζοντάς το με crossover φιλοσοφία. Το αποτέλεσμα είναι η δημιουργία μιας μοτοσυκλέτας touring-crossover, η οποία υβριδοποιεί τα δύο «ημισφαίρια» σε αναζήτηση της πιο συναρπαστικής ταξιδιωτικής εμπειρίας στην άσφαλτο. Ένα σταυροδρόμι κόσμων που μπορεί κανείς να διακρίνει άμεσα και στον σχεδιασμό. Στο μπροστινό μέρος ξεχωρίζουν οι αναφορές στο X-ADV (η σχεδίαση του προβολέα είναι η ίδια) αναδιαμορφωμένη στο μέγεθος μιας μοτοσυκλέτας μέσα από σημαντικούς (αλλά ταυτόχρονα αρμονικούς) όγκους. Η φαρδιά σέλα, το φέρινγκ, η συμπαγής ουρά, με τις οποίες οι παρεχόμενες βαλίτσες συνδυάζονται αρμονικά, υμνούν δυνατά την επιθυμία για ταξίδια σε χώρες μακρινές. Συνολικά, ένα σχέδιο που εκφράζει κομψότητα και νηφαλιότητα (έστω και με κάποιες δόσεις υπερβολής).
Η μηχανική βάση είναι γνωστή. Ο αποδεδειγμένα αξιόπιστος, εν σειρά δικύλινδρος των 1.084 κ.εκ. με 102 ίππους και 10,6 kgm που έχουμε οδηγήσει στο Africa Twin. Οι ρυθμίσεις, ωστόσο, είναι διαφορετικές στο NT, προκειμένου να επιτευχθεί ομαλή, ισχυρή επιτάχυνση και απολαυστικός ήχος στις μεσαίες στροφές. Το 6-τάχυτο DCT ταιριάζει γάντι σε μια μοτοσυκλέτα όπως το ΝΤ1100. Τα δεδομένα που δίνει η Honda για την κατανάλωση καυσίμου είναι ενδιαφέροντα, ειδικά υπό το όχι και τόσο πολύ μικρό βάρος της μοτοσυκλέτας, που φτάνει τα 248 κιλά. Με ένα λίτρο διανύεις 20 χλμ., δηλαδή 400 με γεμάτο το ρεζερβουάρ των 20,4 λίτρων. Για 5 λίτρα στα 100 μιλάει η Honda, 5,7 μετρήσαμε σε μεικτή οδήγηση που περιλάμβανε πόλη, ταξίδι και επαρχιακό.
Το ημι-διπλό ατσάλινο πλαίσιο βάσης, προερχόμενο και αυτό από το Africa Twin, με βιδωτό υποπλαίσιο αλουμινίου, συνδυάζεται με ανάρτηση με ανεστραμμένο πιρούνι (Showa SFF-BP) μεγάλης διαδρομής (150 mm), με πιρούνι Showa SFF-BP και μονό αμορτισέρ, ρυθμιζόμενα και τα δύο σε προφόρτιση (υδραυλικά, με εύχρηστο ρυθμιστή στο αμορτισέρ). H γεωμετρία του πλαισίου είναι σχετικά αργή, γεγονός που το αισθάνεσαι στις πολύ χαμηλές ταχύτητες. Όμως όταν το ψηφιακό κοντέρ ξεπεράσει τα 50 χλμ/ώρα νοιώθεις πως οδηγείς μια μοτοσυκλέτα πολύ σταθερή σε στροφές και ευθείες.
Το σύστημα πέδησης χρησιμοποιεί δαγκάνες ακτινικής στήριξης 4 εμβόλων που συνεργάζονται με δίσκους 310 mm μπροστά. Τα ελαστικά της Dunlop έχουν διαστάσεις 120 / 70-17 "και 180 / 55-17".
Το ηλεκτρονικό πακέτο είναι επίσης αρκετά πλήρες. Το πάνελ οργάνων αποτελείται από οθόνη αφής TFT 6,5” με συνδεσιμότητα Apple CarPlay και Android Auto μέσω τεχνολογίας Bluetooth. Το γκάζι είναι Throttle by Wire και η διαχείριση κινητήρα διαθέτει 3 προκαθορισμένες λειτουργίες οδήγησης ( TOUR, URBAN, RAIN ) και 2 πλήρως παραμετροποιήσιμες, συμπεριλαμβανομένων του traction control (HSTC) και του Wheelie Control.
Τα φώτα είναι full-LED και με αυτόματο σύστημα DRL. Επιπλέον, τα φλας διαθέτουν αυτόματη απενεργοποίηση και λειτουργία που αναβοσβήνει για να σηματοδοτεί το φρενάρισμαέκτακτης ανάγκης. Στον στάνταρ εξοπλισμό περιλαμβάνονται στάνταρ πρακτικές πλαϊνές βαλίτσες (33 λίτρα η αριστερή και 32 λίτρα η δεξιά), θερμαινόμενα γκριπ, κεντρικό σταντ, cruise control και υποδοχές USB και ACC.
Για μια μοτοσυκλέτα που προορίζεται (και) για μεγάλα ταξίδια, τα παραπάνω κρίνονται ιδιαίτερης σημασίας. Και πρέπει να πούμε ότι το NT δεν διαψεύδει τις προσδοκίες, παρά κάποιες λεπτομέρειες που μπορούν να βελτιωθούν.
Ας εστιάσουμε αρχικά στα θετικά, που είναι πολλά και εμφανή. Ξεκινώντας από τη σέλα, η οποία είναι φαρδιά και άνετη τόσο για τον αναβάτη όσο και για τον συνεπιβάτη. Με ύψος 820 mm, χάρη επίσης στην ιδιαίτερα λεπτή σχεδίαση στην περιοχή επαφής με το ρεζερβουάρ, επιτρέπει (λίγο ή πολύ) σε όλους να ακουμπούν τα πόδια τους σταθερά στο έδαφος. Με λίγα λόγια, κλασικό Honda. Εύκολο στον χειρισμό ακόμα και κατά τους ελιγμούς, κάτι που δεν διαφαίνεται από τη συνολική επιβλητική εικόνα του αν το δεις παρκαρισμένο. Η θέση οδήγησης είναι επίσης ξεκάθαρα Honda, με το τρίγωνο σέλας, μαρσπιέ και τιμονιού να μην επιδέχεται κριτική. Απλά τέλειο.
Οδηγείς σωστά τοποθετημένος ούτε πάνω, ούτε πολύ μέσα στη μοτοσυκλέτα, με τον κορμό ίσιο και τους πήχεις παράλληλους με το έδαφος. Άμεση αίσθηση άνεσης, που υποστηρίζεται σωστά από το μεγάλο φέρινγκ που προστατεύει κατά την οδήγηση εκτρέποντας τις ροές αέρα μαζί με τους μικρούς αεροδυναμικούς εκτροπείς (στάνταρ) και το ρυθμιζόμενο παρμπρίζ 5 θέσεων . Το τελευταίο, μόνο στην υψηλότερη θέση (η διαδρομή είναι 164 mm). Είναι κρίμα που η ρύθμιση είναι χειροκίνητη και όχι ηλεκτρική. Ένα άλλο μικρό μειονέκτημα είναι το μπλοκ του τιμονιού στην αριστερή πλευρά. Εντάξει, οι λειτουργίες είναι πολλές και χρειάζεσαι διακόπτες, αλλά το μεγάλο μέγεθος δεν βοηθάει.Για παράδειγμα, με το χέρι σας στο γκριπ, ενώ οδηγείτε, για να χρησιμοποιήσετε το κουμπί αλλαγής σχέσεων του DCT, το δάχτυλό σας τείνει πάντα να καταλήγει στον διακόπτη των φλας από πάνω. Τέλος, οι πλαϊνές βαλίτσες, παρόλο που δεν μπορούν να φιλοξενήσουν ένα full-face κράνος (στη μεγαλύτερη χωρέσαμε ένα full face μεγέθους small) είναι χρηστικές κατά τα άλλα, ενώ αφαιρούνται και επανατοποθετούνται πολύ εύκολα και εξέχουν ελάχιστα.
Σίγουρα, το NT είναι μια μοτοσυκλέτα που προορίζεται για τουριστική χρήση και λιγότερο σπορ. Στην κυριολεξία «καταπίνει» όσα χιλιόμετρα της ζητήσεις με μεγάλη ευκολία. Αλλά όταν αρχίζει να σε «τρώει» το δεξί χέρι σε ικανοποιεί στο μέγιστο βαθμό. Το βάρος εξαφανίζεται και η ικανότητά του να στρίβει εύκολα είναι παραγματικά αξιοσημείωτη και σε αυτό παίζει ρόλο η συγκέντρωση των μαζών χαμηλά. Η δυνατότητα διατήρησης της τροχιάς, αφού ρυθμιστεί η ταχύτητα στην είσοδο της στροφής, είναι υποδειγματική. Το μπροστινό μέρος είναι απόλυτα σαφές, δίνοντας την απαραίτητη πληροφορία και συνάμα αυτοπεποίθηση στον αναβάτη, ενώ το αμορτισέρ σε σκληρή ρύθμιση βελτιώνει την ακρίβεια ακόμη περισσότερο. Χάρη στο βολικό περιστροφικό κομβίο κάτω από τη σέλα, η ρύθμιση διαρκεί μόλις λίγα δευτερόλεπτα.
Η λειτουργία του δικύλινδρου είναι τόσο ομαλή και η διαχείριση της δύναμης και της ροπής χάρη και στα προηγμένα ηλεκτρονικά τόσο σωστή που νομίζεις πως έχεις να κάνεις με έναν μεγάλο τετρακύλινδρο.
Μεταξύ των διαθέσιμων τρόπων οδήγησης - οι οποίες, μεταξύ των βασικών παραμέτρων, ρυθμίζουν την ισχύ, το φρενάρισμα του κινητήρα και τον έλεγχο πρόσφυσης - το Tour είναι αυτό που γενικά μας άρεσε περισσότερο. Φυσικά υπάρχουν διαθέσιμα και τα δύο προγράμματα user που είναι στην ευχέρεια του αναβάτη να διαχειριστεί όπως επιθυμεί. Συμπερασματικά, είναι ακριβής, στιβαρή και απροσδόκητα ευκίνητη.
Το NT1100 της Honda είναι ο τέλειος ορισμός μιας μοτοσυκλέτας all round. Είναι εύχρηστη στην έκδοση με το DCT και έχει τις δυνατότητες μια σπορ crossover. Είναι άνετη, οικονομική και άρτια εξοπλισμένη για να κάνεις μαζί της απίστευτο αριθμό χιλιομέτρων. Και, με τα σύγχρονα πρότυπα, είναι επίσης προσιτή.
Εξοπλισμός αναβάτη: MOTO MARKET
Κράνος: Caberg Horus Scout
Μπουφάν: Nordcode Pantera
Παντελόνι: Nordcode Oslo
Μπότες: Forma Hornet
Γάντια: Five GT3
HONDA NT1100 DCT 2022 | HONDA MOTORCYCLES |
ΤΙΜΗ (€): | 17.400 (Ιούλιος 2022) |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ΔΙΚΥΛΙΝΔΡΟΣ,ΥΓΡΟΨΥΚΤΟΣ, 4B/K, SOHC |
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) | 1.084 |
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) | 92 x 81,5 |
ΣΥΜΠΙΕΣΗ | 10,1 |
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ | 2 ΣΕ 1 |
ΕΚΚΙΝΗΣΗ | ΜΙΖΑ |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (hp/rpm) | 102/7.500 |
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (kgm/rpm) | 10,6/6.250 |
ΒΑΡΟΣ (kg) | 248 (με υγρά) |
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) | 820 |
ΜΗΚΟΣ (mm) | 2.240 |
ΠΛΑΤΟΣ (mm) | 865 |
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) | 1.535 |
ΙΧΝΟΣ(mm) | 108 |
ΚΑΣΤΕΡ(o) | 26,5 |
ΕΛΑΣΤΙΚΑ | |
ΜΠΡΟΣΤΑ: | 120/70-17 |
ΠΙΣΩ: | 180/55-17 |
ΠΛΑΙΣΙΟ: | ΑΤΣΑΛΙΝΟ ΗΜΙΔΙΠΛΟ |
ΨΑΛΙΔΙ: | ΑΛΟΥΜΙΝΙΟΥ |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ | ΑΝΕΣΤΡΑΜΜΕΝΟ ΠΙΡΟΥΝΙ SHOWA 43mm SFF-BP ΔΙΑΔΡΟΜΗ 150mm ΡΥΘΜΙΣΗ ΠΡΟΦΟΡΤΙΣΗΣ |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ | ΜΟΝΟ ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ SHOWA ΔΙΑΔΡΟΜΗ 150mm ΜΕ ΠΕΡΙΣΤΡΟΦΙΚΗ ΡΥΘΜΙΣΗ ΠΡΟΦΟΡΤΙΣΗΣ |
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ | 2 ΔΙΣΚΟI 310mm, ΑΚΤΙΝΙΚΕΣ ΔΑΓΚΑΝΕΣ 4 ΕΜΒΟΛΩΝ ΑBS |
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ | ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 256mm, ΔΑΓΚΑΝΑ 1 ΕΜΒΟΛΟΥ ΑBS |
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ | 20,4 ΛΙΤΡΑ |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (lt/100km/h) | 5,7 ΛΙΤΡΑ |
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.