Δοκιμή GPX POPz 125 2022: Συμβατό με το DNA μας
H GPX «μεταβιβάζει» όλα όσα έκαναν τα «παπιά» δημοφιλή στο POPz 125
04.07.2022
Τετράχρονος, οικονομικός κινητήρας, πλαίσιο τύπου μονής ραχοκοκαλιάς, ημιαυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, φαρδιά πλαστική ποδιά. Το POPz 125 είναι το «παπί» που ξέρετε
Κείμενο: Στέλιος Πατρίκιος - Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος
Μόνο οι Ασιάτες και οι Έλληνες «αγαπάνε» τα παπιά. Οι πρώτοι κατασκευάζουν πολλά από αυτά και μερικά έρχονται ακόμη στη χώρα μας. Στους τέσσερις «μεγάλους» της Ιαπωνίας έχουν προστεθεί κατασκευαστές από την Ταϊβάν και την Κίνα, ενώ πρόσφατα έκανε ντεμπούτο μέσω της KSR Hellas και ένας ακόμη από την Ταϊλάνδη. Το όνομά του είναι GPX και σίγουρα θα έχετε διαβάσει πολλά για αυτόν μέσα από τις διαδικτυακές σελίδες του 2WO.
Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Η Ταϊλάνδη δεν είναι αυτό που λέμε «μοτοσυκλετομάνα». Στους δρόμους της μπορεί να κυκλοφορούν χιλιάδες δίκυκλα, τα περισσότερα άγνωστα σε εμάς τους εκλεπτυσμένους Ευρωπαίους, αλλά πότε δεν συγκαταλέγονταν στις παραδοσιακές ασιατικές δυνάμεις παραγωγής δίκυκλων.
Εδώ και 13 χρόνια, μια μικρή εταιρεία παράγει μοτοσυκλέτες, που μέχρι τώρα, αν δεν κάνουμε λάθος, ήταν διαθέσιμες μόνο σε κάποιες χώρες της Ασίας. H GPX ξεκίνησε ως κατάστημα πώλησης και το 2007 έκανε «έναρξη εργασιών» ως κατασκευαστής. Το πρώτο μοντέλο βγήκε από τη μικρή γραμμή παραγωγής δύο χρόνια μετά, το 2009.
Η πορεία της ήταν σταθερά ανοδική. Από το εργοστάσιο των 800 τετρ. μέτρων του 2008 σε αυτό των 4.800 τετρ. μέτρων. Ακολούθησε και τρίτο 16.000 τετραγωνικών στην πόλη Prachauthit.
Σήμερα διαθέτει γκάμα 16 μοντέλων. Η ναυαρχίδα της είναι το supersport Demon GR200R, ενώ στο line up περιλαμβάνονται retro μοτοσυκλέτες, scooter, minimoto, roadster και «παπιά». Με αυτά η GPX κάνει την είσοδό της στην ελληνική αγορά. Το πρώτο είναι το POPz 125 που βλέπετε στις φωτογραφίες και το δεύτερο, που αναμένεται τον Σεπτέμβριο του 2022, είναι το Rock 125.
Το στυλ του POPz 125 είναι κλασικό, γνώριμο σε όλους. Είναι δύσκολο να ξεχωρίσεις το νέο μοντέλο από τα «παπιά» των 30 και 40 ετών που κυκλοφορούν ακόμη σε πόλεις και χωριά. Μόνο οι διχρωμίες θα σε κάνουν να υποψιαστείς πως κάτι καινούργιο και σύγχρονο κρύβεται κάτω από τη φαρδιά εύκαμπτη ποδιά που εμποδίζει τον αέρα και τα νερά να φτάσουν στο σώμα του αναβάτη. Η GPX κράτησε σχεδόν όλα όσα αγαπούσαμε στα παλιά Cubs, ενώ τα αναβάθμισε με αρκετή τεχνολογία. Τα φωτιστικά σώματα LED, οι ζάντες αλουμινίου, η αποσπώμενη σέλα συνεπιβάτη, που γίνεται σχάρα για την τοποθέτηση μπαγκαζιέρας, το όμορφο πάνελ οργάνων, το κάλυμμα της εξάτμισης σε απόχρωση χρωμίου, ασορτί με τους στρογγυλούς καθρέφτες, δίνουν στο POPz μια μοντέρνα αίσθηση, ενώ δεν μειώνουν τη νοσταλγική εμφάνιση.
O κινητήρας του είναι παρόμοιος με εκείνων των παπιών. Αερόψυκτος με σύστημα ψεκασμού, εξοπλισμένος με ημιαυτόματο κιβώτιο τεσσάρων ταχυτήτων. Μόνο ένας επιλογέας αλλάζει τις τέσσερις ταχύτητες του POPz, κάνοντας την οδήγηση απλή και αφαιρώντας έναν από τους κύριους παράγοντες ανασφάλειας—να κατανοήσουν τη χρησιμοποίηση του συμπλέκτη οι νέοι αναβάτες.
Ανεξαρτήτως εμπειρίας αλλά και ηλικίας, μόλις κάτσεις στην επίπεδη σέλα του POPz, τα πάντα εκτυλίσσονται εύκολα- από τη θέση των διακοπτών, μέχρι και την ανάγνωση των λιγοστών πληροφοριών στο πάνελ οργάνων. Έχει περάσει στο DNA μας να νοιώθουμε τόσο οικεία πάνω σε ένα «παπί», μιας και όλοι, λίγο ή πολύ, ακόμη και αν δεν είχαμε δικό μας, έχουμε οδηγήσει.
Όσο εύκολο ήταν τότε, άλλο τόσο και ακόμη περισσότερο είναι τώρα που η τεχνολογία και οι λύσεις που χρησιμοποιούν οι κατασκευαστές είναι δοκιμασμένες από εκατομμύρια αναβάτες σε όλο τον κόσμο. Το πλαίσιο του POPz είναι τύπου κεντρικής ραχοκοκαλιάς, με την κύρια δοκό χαμηλά ώστε το πόδι να περνάει ανάμεσα σε σέλα και τιμόνι. Το τελευταίο βρίσκεται στο σωστό ύψος ώστε τα χέρια του αναβάτη να σχηματίζουν απολύτως φυσιολογικές γωνίες και σε συνδυασμό με τη θέση των ποδιών – σχεδόν σε ορθή γωνία - πάνω στα σταθερά μαρσπιέ να αισθάνεσαι τόσο άνετα, όσο καθισμένος σε μια καρέκλα. Το βάρος του – σχεδόν 100 κιλά – και το χαμηλό ύψος σέλας σάς απαλλάσσουν από το άγχος των ελιγμών μέσα στο μποτιλιάρισμα και κάνουν παιχνιδάκι το παρκάρισμα – ξεπαρκάρισμα. Όπως επιβάλλεται σε τέτοιου είδους οχήματα έχετε τη δυνατότητα να το στήσετε σε πλαϊνό ή κεντρικό σταντ.
Οι αναρτήσεις ταιριάζουν στον ρόλο που θα παίξει το POPz στη ζωή σας. Οι εργοστασιακές ρυθμίσεις είναι σωστά βαθμονομημένες για να προσφέρουν άνεση, είτε εκτελώντας τη διαδρομή σπίτι εργασία καθημερινά, είτε χρησιμοποιώντας το ως επαγγελματικό δίκυκλο. Οι αποσβέσεις του πιρουνιού είναι προοδευτικές και τα αμορτισέρ ρυθμίζονται σε δύο θέσεις πολύ εύκολα μέσω μικρών μοχλών.
Το POPz σταματά γρήγορα και με ασφάλεια, εξοπλισμένο με μπροστινό δίσκο 220 mm, δαγκάνα τριών εμβόλων μπροστά και ταμπούρο με συνδυασμένο σύστημα πέδησης (CBS). Πατώντας το πίσω φρένο ενεργοποιείται και το ένα από τα τρία έμβολα του μπροστινού.
Οι τροχοί 17 ιντσών σάς εξασφαλίζουν πολλές επιλογές όταν θα θελήσετε να αλλάξετε τα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης της Yuanxing. Το μέγεθος των τροχών εξασφαλίζει απροβλημάτιστη διέλευση πάνω από κακοτεχνίες των δρόμων.
Η οικονομία ήταν πάντα ένα από τα ζητούμενα σε αυτού του είδους τα δίκυκλα και στην εποχή που ζούμε παίζει σημαίνοντα ρόλο. Με γεμάτο το ρεζερβουάρ των 4 λίτρων του POPz 125 μπορείς να διανύσεις 200 χλμ. Θα κινηθείς με μέγιστη ταχύτητα 80 χλμ/ώρα, ενώ δεν αποκλείεται να δεις τη «βελόνα» να ξεπερνά και τα 90 σε ελαφριά κατηφόρα.
Το POPz 125 θυμίζει σε εμάς τους 40+ τα νιάτα μας. Τότε που με ένα τέτοιο δίκυκλο κάναμε τα πάντα, βόλτα, δουλειά, ακόμη και «φιγούρα». Πρόκειται για μια διασκεδαστική, διαχρονική εμπειρία που όλοι θυμόμαστε και τώρα μπορούμε να αποκτήσουμε ξανά και μάλιστα σχετικά εύκολα, αφού η GPX κοστολογεί το «παπί» της στα 2.325 ευρώ (Ιούλιος 2022). Μιας πρώτης τάξεως ευκαιρία ακόμη και για όσους κατέχουν μόνον άδεια οδήγησης αυτοκινήτου να αποκτήσουν ένα καινούργιο «παπί» για να θυμηθούν τα παλιά και ταυτόχρονα να κάνουν οικονομία.
Εξοπλισμός αναβάτη: Motoway
Κράνος: STR Bullet
Μπουφαν: Furygan Mistral Evo 3
GPX POPz 125 2022 | KSR HELLAS |
ΤΙΜΗ (€): | 2.325 (ΙΟΥΛΙΟΣ 2022) |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ΤΕΤΡΑΧΡΟΝΟΣ, ΥΓΡΟΨΥΚΤΟΣ, MΟΝΟΚΥΛΙΝΔΡΟΣ |
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) | 125 |
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) | 50x55,5 |
ΣΥΜΠΙΕΣΗ | 9,2 |
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ | 1 ΣΕ 1 |
ΕΚΚΙΝΗΣΗ | ΜΙΖΑ & ΜΑΝΙΒΕΛΑ |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (hp/rpm) | Δ.Α. |
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (kgm/rpm) | Δ.Α. |
ΒΑΡΟΣ (kg) | 105 |
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) | 760 |
ΜΗΚΟΣ (mm) | 1.880 |
ΠΛΑΤΟΣ (mm) | 720 |
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) | 1.230 |
ΙΧΝΟΣ(mm) | 26,5 |
ΚΑΣΤΕΡ(o) | 25 |
ΕΛΑΣΤΙΚΑ | |
ΜΠΡΟΣΤΑ: | 2.50/17 |
ΠΙΣΩ: | 250/17 |
ΠΛΑΙΣΙΟ: | ΧΑΛΥΒΔΙΝΟ |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ | ΣΥΜΒΑΤΙΚΟ ΠΙΡΟΥΝΙ ΔΙΑΔΡΟΜΗ Δ.Α. |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ | ΔΥΟ ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ ΔΙΑΔΡΟΜΗ Δ.Α. |
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ | ΔΙΣΚΟΦΡΕΝO 220mm, ΔΑΓΚΑΝΑ 3 ΕΜΒΟΛΩΝ CBS |
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ | ΤΑΜΠΟΥΡΟ CBS |
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ | 4 ΛΙΤΡΑ |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (lt/100km/h) | 2 ΛΙΤΡΑ |
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.