Δοκιμή Yamaha NMax 155 2022: Η λύση στα προβλήματα της καθημερινότητας
Με πλήρες εξοπλισμό, χαμηλή κατανάλωση και «λογική» τιμή
28.06.2022
Δεν μας έφταναν τα κυκλοφοριακά προβλήματα στις μεγάλες πόλεις, ήρθε και η αύξηση της τιμής των καυσίμων και ενέτεινε το πρόβλημα. Λύσεις υπάρχουν και το NMax 155 είναι από τις καλύτερες
Κείμενο: Στέλιος Πατρίκιος - Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος
Στις περισσότερες περιπτώσεις, η οδήγηση είναι μια ευχάριστη εμπειρία που είναι δύσκολο να συγκριθεί με οποιοδήποτε άλλο συναίσθημα. Υπάρχουν μερικές εξαιρέσεις όπου αυτό δεν συμβαίνει, όπως το να κολλήσετε σε μποτιλιαρίσματα. Όταν κυκλοφορείτε σε πόλεις με κυκλοφοριακή συμφόρηση, όπως η Αθήνα, και εργάζεστε τις «κανονικές» ώρες μεταξύ 9 και 5, η σπατάλη χρόνου μπορεί να είναι αγχωτική και όλοι γνωρίζουμε ότι το άγχος κάνει κακό. Υπάρχει, όμως, λύση. Μια λύση που δυνητικά προσφέρει υψηλές ανταμοιβές.
SCOOTER! Όλο και περισσότεροι άνθρωποι στρέφονται σε αυτά τα αυτόματα δίκυκλα ως το μέσο μεταφοράς που όχι μόνο «γλυτώνει» χρόνο αποφεύγοντας τα μποτιλιαρίσματα, αλλά σας εξοικονομεί επίσης ένα αξιοσέβαστο ποσό χρημάτων που θα ξοδεύατε σε καύσιμα. Μία από τις καλύτερες επιλογές για να ξεκινήσετε είναι το Yamaha NMax 155.
Ξεχωρίζει
Υπάρχουν δεκάδες 125άρια, πολλά 200άρια, αλλά ελάχιστα 150άρια και ένα από αυτά είναι το NMax που κοστίζει 3.770 ευρώ (Ιούνιος 2022) και συγκεντρώνει όλη την τεχνολογία που μπορεί κάποιος να βρει σε ένα scooter πόλης.
Τροφοδοτούμενο από έναν μονοκύλινδρο υγρόψυκτο κινητήρα μονού εκκεντροφόρου, τεχνολογίας Blue Core, με σύστημα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων (VVA) 155cc, το NMax είναι σε θέση να αποδίδει περίπου 15hp και 1,4 kgm ροπής. Πρόκειται για τον πλέον προηγμένο κινητήρα σε scooter αντίστοιχου κυβισμού.
Στην πράξη το VVA (Variable Valve Actuation) καθιστά το NMax 155 πιο ζωηρό στις χαμηλές και μεσαίες στροφές. Η επιτάχυνση από στάση ή εν κινήσει είναι «χορταστική» η μουαγιέν σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας είναι ασφαλής, ενώ νοιώθεις πως πάντα υπάρχουν αποθέματα ισχύος για εύκολες προσπεράσεις. Η τελική του φτάνει τα 120 χλμ/ώρα, ακόμη και με δύο άτομα στη φαρδιά σέλα του.
Η τεχνολογία Blue Core αναπτύχθηκε από τη Yamaha με στόχο την προστασία του περιβάλλοντος και την οικονομία στην κατανάλωση. Όσον αφορά τη δεύτερη, το ρεζερβουάρ καυσίμου των 7,1 λίτρων μού επέτρεψε να διανύσω περίπου 220 χιλιόμετρα προτού αρχίσει να αναβοσβήνει η λυχνία χαμηλής κατανάλωσης. Στον μετρητή της LCD οθόνης, το NMax έδειξε πως χρειαζόταν μόλις ένα λίτρο καυσίμου για να διανύσει 36 χλμ. Σωτήριο για τις εποχές που ζούμε.
Στην ελαχιστοποίηση της κατανάλωσης σημαίνοντα ρόλο παίζει και το σύστημα Start&Stop. Όταν είναι ενεργοποιημένο, «σβήνει» τον κινητήρα σε περίπτωση που σταματήσετε για περισσότερα από 5 δευτερόλεπτα. Στη συνέχεια περιστρέψτε το γκάζι, αφήστε τα φρένα και ξεκινήστε απολύτως ομαλά.
Με έμφαση στην πρακτικότητα
Ως προς την εμφάνιση, η συντηρητική σχεδίαση του NMax μπορεί να μην εντυπωσιάζει- προσωπικά μου θύμισε «Χελωνονιντζάκι»- αλλά έχει τη δική του ξεχωριστή ταυτότητα και αρέσει στους περισσότερους, που βρίσκουν το design αντίστοιχων scooter κάπως πομπώδες και φλύαρο. Άλλωστε οι λύσεις που εφαρμόζονται σε αυτά τα δίκυκλα πρέπει να έχουν ως στόχο την αυξημένη πρακτικότητα και λιγότερο τον εντυπωσιασμό. Η διάταξη των μπροστινών διπλών προβολέων LED ενσωματώνουν και τα φώτα θέσης με ίδιους λαμπτήρες. Όπως και στο προηγούμενο μοντέλο, τα φλας είναι χωνευτά μέσα στη νέας σχεδίασης ποδιά. ‘Ένας όμορφος φυμέ ανεμοθώρακας ολοκληρώνει τη σφριγηλή όψη του και «δένει» με το πίσω τμήμα όπου πάνω του στηρίζονται η σέλα, οι χειρολαβές συνεπιβάτη και φωτιστικό σώμα το οποίο είναι επίσης LED και βοηθά τους υπόλοιπους χρήστες του δρόμου να σας βλέπουν καλύτερα.
Τεχνολογικά προηγμένο
Η Yamaha έχει προικίσει με τεχνολογία αλλά και πλούσιο εξοπλισμό το NMax διατηρώντας παράλληλα την τιμή του χαμηλά, δίνοντας έτσι την ευκαιρία σε ευρύτερο φάσμα αναβατών να το αποκτήσουν.
Η «ταπεινή» οθόνη LCD, εκτός από όλες τις χρήσιμες πληροφορίες, μπορεί να συνδεθεί με το smartphone μέσω της εφαρμογής MyRide και με τη χρήση Bluetooth, ώστε να μη «χάνετε τίποτα» ενώ βρίσκεστε εν κινήσει και να έχετε πρόσβαση σε λειτουργίες του scooter- ακόμη και να εντοπίσετε τη θέση του. Επιπλέον, έχετε στη διάθεσή σας σύστημα ασύρματου κλειδιού (Smart Key), σύστημα ελέγχου πρόσφυσης (TCS) που όταν αντιλαμβάνεται την απώλεια πρόσφυσης του πίσω τροχού μειώνει τη μετάδοση ισχύος.
Υπάρχει επίσης μια πρίζα 12 volt για δυνατότητα φόρτισης εν κινήσει, αλλά ο αποθηκευτικός χώρος δεν καλύπτεται. Απλώς μην ξεχάσετε να πάρετε μαζί σας, όταν σταματήσετε, το smartphone.
Από άποψη αποθηκευτικών δυνατοτήτων είναι επίσης πλήρες χάρη στον χώρο 23 λίτρων κάτω από τη σέλα και δύο υποδοχές κάτω από το τιμόνι. Τι άλλο θα θέλαμε από ένα καθημερινό, πρακτικό και σύγχρονο μέσο μετακίνησης; Μα φυσικά, κορυφαία οδική συμπεριφορά
Τι οδηγείς;
Το όνομα Yamaha αποτελεί εγγύηση και το νέο πλαίσιο του NMax την απόδειξη πως σε όλα της τα οχήματα η ιαπωνική εταιρεία εφαρμόζει την τεράστια τεχνογνωσία που διαθέτει.
Η ποιότητα κύλισης είναι ένα από τα πλεονεκτήματα του ευέλικτου ιαπωνικού scooter που κυλάει πάνω σε τροχούς 13 ιντσών. Από τα πρώτα μέτρα σού δίνει την εντύπωση πως είναι συμπαγές, ευέλικτο, διαπιστώνοντας πως έχεις να κάνεις με πολύ πιο ακριβό δίκυκλο πόλης. Την αίσθηση ενισχύουν και δύο ακόμη γεγονότα. Η υποδειγματική συμπεριφορά και σταθερότητα σε ευθεία αλλά και υπό κλίση και η λειτουργία των φρένων, απόρροια της σωστής βαθμονόμησης που έχουν κάνει οι μηχανικοί της εταιρείας των τριών διαπασών. Η ανατροφοδότηση σε πληροφορία από τα φρένα και το πλαίσιο αυξάνει την οδηγική αυτοπεποίθηση όσο περισσότερο το οδηγείτε. Το μόνο πράγμα που μας ενόχλησε είναι η ελαφρώς σκληρή ανάρτηση.
Οι αλλαγές που επήλθαν στο πλαίσιο «γέμισαν» το ρεζερβουάρ με λίγο περισσότερο καύσιμο και το τοποθέτησαν λίγο πιο χαμηλά μετατοπίζοντας το κέντρο βάρους στο επίπεδο των τροχών. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την ανάλαφρη αίσθηση ταυτόχρονα όμως και την εντύπωση πως παραμένει «κολλημένο» στην άσφαλτο.
Η λύση στα προβλήματα
Στο τέλος της ημέρας, η οδήγηση έχει τους κινδύνους και τα οφέλη της, όπως άλλωστε τα περισσότερα πράγματα στη ζωή. Αν μισείτε την κυκλοφοριακή συμφόρηση, θέλετε να πληρώνετε λίγα για βενζίνη και είστε πρόθυμοι να αντιμετωπίσετε τις καιρικές συνθήκες για να μη χάνετε ποτέ χρόνο κοιτάζοντας ατελείωτα φώτα φρένων, ξεκινώντας με ένα scooter όπως το Yamaha NMax 155 μπορεί απλώς να λύσετε όλα τα παραπάνω προβλήματα.
Εξοπλισμός αναβάτη: Motomarket
Κράνος: Caberg Flyon
Μπουφάν: Macna Velocity
YAMAHA NMAX 155 2022 | YAMAMA MOTOR |
ΤΙΜΗ (€): | 3.770 (Ιούνιος 2022) |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ΤΕΤΡΑΧΡΟΝΟΣ, ΤΕΤΡΑΒΑΛΒΙΔΟΣ, ΥΓΡΟΨΥΚΤΟΣ, MΟΝΟΚΥΛΙΝΔΡΟΣ |
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) | 155 |
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) | 58x58,7 |
ΣΥΜΠΙΕΣΗ | 11,6 |
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ | 1 ΣΕ 1 |
ΕΚΚΙΝΗΣΗ | ΜΙΖΑ |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (hp/rpm) | 15,1/8.000 |
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (kgm/rpm) | 1,4/6.500 |
ΒΑΡΟΣ (kg) | 131(πλήρες υγρών) |
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) | 765 |
ΜΗΚΟΣ (mm) | 1.935 |
ΠΛΑΤΟΣ (mm) | 740 |
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) | 1.340 |
ΙΧΝΟΣ(mm) | Δ.Α. |
ΚΑΣΤΕΡ(o) | Δ.Α. |
ΕΛΑΣΤΙΚΑ | |
ΜΠΡΟΣΤΑ: | 110/70-13 |
ΠΙΣΩ: | 130/70-13 |
ΠΛΑΙΣΙΟ: | ΧΑΛΥΒΔΙΝΟ |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ | ΣΥΜΒΑΤΙΚΟ ΠΙΡΟΥΝΙ ΔΙΑΔΡΟΜΗ 100mm |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ | ΔΥΟ ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ ΔΙΑΔΡΟΜΗ 85mm |
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ | ΔΙΣΚΟΦΡΕΝO 230mm, ΔΑΓΚΑΝΑ 2 ΕΜΒΟΛΩΝ ΑBS |
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ | ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 230mm, ΔΑΓΚΑΝΑ 1 ΕΜΒΟΛOY ΑBS |
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ | 7,1 ΛΙΤΡΑ |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (lt/100km/h) | 3,2 ΛΙΤΡΑ |
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.