Δοκιμές

Δοκιμή Honda CB 500 F 2022: Με ψυχή, σκοπό και ταυτότητα

To μοντέλο του 2022 αναβαθμίστηκε εκεί που έπρεπε


Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς  //  24.06.2022

Αυτή η μοτοσυκλέτα έχει ψυχή, σκοπό και ταυτότητα, Τρία πράγματα που συνδυάζονται άψογα με την ποιότητα της κατασκευής, τον εν σειρά δικύλινδρο κινητήρα και τον εύκολο χειρισμό

Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος

Το CB 500F πανευρωπαϊκά ήταν εδώ και καιρό το «αγαπημένο» μεταξύ των προτάσεων για μοτοσυκλετιστές με δίπλωμα A2, τόσο για τις αδιαμφισβήτητες δυνατότητές του όσο και επειδή ήταν η μόνη «πραγματική» μοτοσυκλέτα, ένα συμπαγές, εμφανίσιμο streetfighter 47 ίππων, ευχάριστο στην οδήγηση. Τον τελευταίο καιρό, ωστόσο, οι ανταγωνιστές γίνονται ολοένα και περισσότεροι και έτσι η Honda αποφάσισε να αναβαθμίσει το μοντέλο της

Honda CB500F 2022 static 2wo 1

Οι εποχές που οι δικύλινδρες μοτοσυκλέτες μεσαίου κυβισμού περνούσαν απαρατήρητες έχουν παρέλθει. Το 1993, όταν παρουσιάστηκε το CB500, ήταν κατά κύριο λόγο ένα χρηστικό commuter, συντηρητικά σχεδιασμένο που σε καμία περίπτωση δεν ενθουσίαζε νεαρούς σε ηλικία αναβάτες. Ήταν μια εποχή που τα τετρακύλινδρα 600άρια – κυρίως supersport - μεσουρανούσαν και τα μονοκύλινδρα ψευτοεντούρο ήταν τα best seller στη χώρα μας.
Μετά από 25 χρόνια, χάρη και στη θεσμοθέτηση της κατηγορίας άδειας οδήγησης Α2, τα CB500 αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της σειράς μοτοσυκλετών A2 της Honda, μεταμορφώνοντάς τες σε adventure (CB500X), supersport (CBR500R), cruiser (Rebel) και φυσικά στο «παραδοσιακό» naked.

New generation

Το 2013 λανσαρίστηκε η νέα γενιά CB500 με το «F» από τότε να σαρώνει τις πωλήσεις. Από τις 106.000 CB που έχουν πωληθεί στην Ευρώπη, το «γυμνό» συγκεντρώνει περισσότερες από τις μισές πωλήσεις. Έρευνα της Honda σε αντιπροσωπευτικό δείγμα πελατών αποκαλύπτει την ευρεία απήχηση και των τριών μοτοσυκλετών σε διαφορετικές ομάδες αναβατών. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα το 45% των ιδιοκτητών CB500F και το 37% των κατόχων CBR500R είναι νέοι αναβάτες, με το 45% και το 60% αντίστοιχα ηλικίας κάτω των 34 ετών, κάτι που αποδεικνύει την ικανότητά τους στην προσέλκυση νέων αναβατών στον κόσμο των δύο τροχών.

Honda CB500F 2022 action 2wo 2

Το 2016 το CB500F ανανεώθηκε ριζικά, αναβαθμίστηκε και φρεσκαρίστηκε σχεδιαστικά το 2019 και το 2021, μαζί με αλλαγές σε χρώματα και γραφικά, ο κινητήρας του εναρμονίστηκε με τις προδιαγραφές Euro5. Πριν από έναν περίπου χρόνο το «F» κόστιζε 6.850 ευρώ. Το μοντέλο του 2022 είναι ακριβότερο μόλις 340 ευρώ (7.190€ Ιούνιος 2022), αλλά οι αλλαγές που έχουν γίνει κοστίζουν πολλά περισσότερα.

Αυξήσεις στην ποιότητα

Μέρος της αύξησης της τιμής «απορροφά» η ανάρτηση. Τη θέση του συμβατικού τηλεσκοπικού πιρουνιού έχει πάρει το γνώριμο ανεστραμμένο Showa SFF-BP 41χλστ., που προέρχεται από τις τετρακύλινδρες CB650R και CBR650R. Ο συνδυασμός της νέας ανάρτησης με τις ελαφρύτερες ζάντες με ακτίνες σε σχήμα «Υ» χαρίζουν στο CB500F αξιοζήλευτη ποιότητα κύλισης που δεν συναντάται σε μοτοσυκλέτες του ανταγωνισμού. Φέρει επίσης νέο, ελαφρύτερο ψαλίδι, με μεγαλύτερη στρεπτική ακαμψία και μειωμένη πλευρική ακαμψία για βελτιωμένη οδική συμπεριφορά και καλύτερο έλεγχο στις στροφές.

Honda CB500F 2022 details 2wo 1

Το υπόλοιπο της «αύξησης» έχει δαπανηθεί στα μπροστινά φρένα με το μοντέλο του 2022 να διαθέτει πλέον δύο δίσκους 296 χλστ. και τετραέμβολες δαγκάνες Nissin ακτινικά τοποθετημένες. Υπερβολικά όλα αυτά για μια μοτοσυκλέτα commuter 47 ίππων και 190 κιλών; Ίσως, αλλά προτιμώ αυτές τις αλλαγές, παρά μία ακόμη TFT οθόνη με πολύπλοκο μενού. Ίσως αυτή η προσθήκη να «έλεγε περισσότερα» σε νεαρούς αναβάτες, αλλά η Honda εστιάζει στην ουσία και όχι τόσο στον εντυπωσιασμό. Μιας και «πιαστήκαμε» από το πάνελ οργάνων, πρέπει από τη μία να εκθειάσουμε τη Honda που έχει βάλει τόσες πολλές πληροφορίες σε μια μικρή σχετικά οθόνη, από την άλλη όμως όλη αυτή η πληθώρα θα πρέπει να διαβάζει εύκολα ακόμη και όταν το φως του ήλιου χτυπάει την LCD. Στο CB500X το πρόβλημα περνάει σχεδόν απαρατήρητο, λόγω των πλαστικών που δημιουργούν σκιά, όμως στο F γίνεται άμεσα αντιληπτό.

Στα εξαρτήματα που άλλαξαν συγκαταλέγονται τα μαρσπιέ και το μπροστινό φτερό, ενώ έγιναν παρεμβάσεις για να βελτιωθεί η απόδοση του προβολέα, κάτι που επιβεβαιώνουμε καθώς οδηγήσαμε αρκετές φορές νύχτα.

Για το 2022 η «γυμνή» CB500F αποκτά τέσσερις νέους ζωηρούς χρωματισμούς: Pearl Smoky Gray (ανοιχτό γκρι), Mat Axis Gray Metallic (σκούρο ματ γκρι), Pearl Dusk Yellow (κίτρινο) και Grand Prix Red (κόκκινο).

Οικονομία

Η καρδιά του CB είναι, φυσικά, ο εν σειρά δικύλινδρος των 471cc, που τροφοδοτείται από την τελευταία έκδοση του σχεδόν τέλειου συστήματος ψεκασμού καυσίμου PGM-FI της Honda. Χέρι με χέρι παρέχουν τον ιδανικό συνδυασμό ισχύος, ροπής και οικονομίας σε ένα πακέτο που βάζει τον πήχη απίστευτα ψηλά.

Honda CB500F 2022 static 2wo 4

Ο συμπλέκτης είναι ελαφρύς και θετικός, η αλλαγή σχέσεων ομαλή και αθόρυβη χωρίς «ψεύτικες νεκρές», ο κινητήρας ανεβάζει στροφές πρόθυμα. Όλα λειτουργούν αρμονικά και διευκολύνουν τον αναβάτη.

Με τις τιμές των καυσίμων να αυξάνονται συνεχώς, η κατανάλωση είναι ένα εξίσου σημαντικό και κομβικό σημείο που πρέπει να εστιάσουμε- όπως κάναμε τη δεκαετία του 90 μέχρι το 2007 για την ισχύ.

H Honda ανακοινώνει 3,5 λίτρα για κάθε 100 χλμ., συνδυάστε το με το ρεζερβουάρ των 17,1 λίτρων και θα σας δώσει μια αυτονομία κοντά στα 500 χλμ. Οι εργοστασιακές μετρήσεις δεν απέχουν πολύ από την πραγματικότητα, αφού σε διαδρομή που περιελάβανε οδήγηση μέσα στην πόλη, αυτοκινητόδρομο και επαρχιακό δίκτυο, η κατανάλωση έφτασε τα 4,2 λίτρα στα 100 χλμ.

Honda CB500F 2022 action 2wo 3

Σαν να το οδηγείς χρόνια

Από τα πρώτα χιλιόμετρα, το CB 500F αποδεικνύεται εξαιρετικά ισορροπημένο. Η ελαφρώς επιθετική θέση οδήγησης σάς επιτρέπει να έχετε το μπροστινό μέρος υπό έλεγχο, ενώ η σέλα που απέχει 785 χλστ. από το έδαφος σάς αφήνει να ακουμπήσετε και τα δύο πόδια στο έδαφος. Ο κινητήρας είναι «υπάκουος» στις χαμηλές στροφές, απόλυτα γραμμικός σε όλο το εύρος στροφών. Δείχνει ιδιαίτερα ζωηρός από τις 3.000 σ.α.λ. και κάνει την οδήγηση διασκεδαστική χωρίς ποτέ να γίνεται «νευρικός» ή δύσκολος στη διαχείριση.

Όσον αφορά τη δυναμική συμπεριφορά, το CB είναι αρκετά γρήγορο σε αλλαγές κατεύθυνσης, σταθερό όντας βασιζόμενο σε ένα πολύ καλό πλαίσιο, ανώτερο του ανταγωνισμού. Το νέο πιρούνι βελτιώνει την αίσθηση (καθώς και την αισθητική) του αναβάτη με το μπροστινό μέρος σε σύγκριση με την προηγούμενη μονάδα με τα συμβατικά τηλεσκοπικά στελέχη, επιτρέποντας στο CB 500F να «αντέχει» ακόμη και την αρκετά αποφασιστική είσοδο στις στροφές, χάρη στις απολύτως ταιριαστές εργοστασιακές ρυθμίσεις. Το set-up είναι στην πραγματικότητα σχεδιασμένο για χρήση all around, από τις μετακινήσεις στην πόλη έως τα ταξίδια εκτός αυτής. Αν οδηγήσεις με ροή, χωρίς άγαρμπες περιστροφές του δεξιού γκριπ, τότε θα σου δώσει μεγάλη ευχαρίστηση ακόμη και σε δρόμους με συνεχείς στροφές.

Honda CB500F 2022 details 2wo 4

H αίσθηση και η αποτελεσματικότητα του συστήματος πέδησης μιας μοτοσυκλέτας καθορίζει εξ ολοκλήρου τον τρόπο και τον ρυθμό που οδηγείς. Με το CB, πάντα νιώθεις ότι έχεις τη δύναμη στα φρένα που απαιτείται. Ο συνδυασμός της ισχύς των φρένων και του εξαιρετικού συστήματος ABS της Honda δίνει τη σιγουριά ότι μπορείτε να στρίψετε λίγο πιο γρήγορα, να αφήσετε τα φρένα λίγο αργότερα και να απολαύσετε τον μπάσο θόρυβο του κινητήρα λίγο περισσότερο σε κάθε ευθεία. Η Honda έχει καταφέρει να συνδυάσει την εξαιρετική ικανότητα ακινητοποίησης με την προσιτή και φιλική προς τον χρήστη απόδοση, επομένως το έντονο αρχικό «δάγκωμα» απουσιάζει.

Στον αυτοκινητόδρομο

Όπως με όλες τις γυμνές μοτοσυκλέτες, η προστασία από τον αέρα είναι σχεδόν ανύπαρκτη. Οι ώμοι, ο κορμός και το κεφάλι είναι πλήρως εκτεθειμένα στην πίεση του ανέμου. Τα μεγάλα ταξίδια μέσω αυτοκινητόδρομων επομένως γίνονται αρκετά κουραστικά, ταξιδεύοντας πάνω από 130 km/h. Η άνεση είναι κάτι παραπάνω από καλή. Η σέλα μπορεί να κρίνεται σκληρή και να διαθέτει λίγο αφρώδες, αλλά είναι καλά σχεδιασμένη και ευρύχωρη, επιτρέποντας στον αναβάτη να κινηθεί προς τα πίσω ή προς τα εμπρός με τη λεκάνη και να πάρει μια λίγο - πολύ όρθια θέση οδήγησης. Οι κραδασμοί του δικύλινδρου γίνονται αισθητοί στο τιμόνι και τα μαρσπιέ από τις 6.000 σ.α.λ. και πάνω, αλλά τίποτα υπερβολικό ή άκρως ενοχλητικό.

Honda CB500F 2022 action 2wo 4

Στην πόλη

Tο CB είναι ευέλικτο και κινείται στην κυκλοφορία χωρίς προβλήματα. Οι διαστάσεις και το βάρος είναι «πραγματικής» μοτοσυκλέτας, σε σύγκριση με πολλά naked 300-400 κ.εκ, ωστόσο αυτό αποτελεί πλεονέκτημα μέσα στην πόλη. Η άνεση και η συμπεριφορά στις λακκούβες είναι παρόμοιες με αυτές μεγαλύτερης κυβισμού μοτοσυκλέτας του είδους. Οι αναρτήσεις «καταπίνουν» αποτελεσματικά ανώμαλες επιφάνειες. Ο κινητήρας είναι πολύ ελαστικός, τόσο που σου επιτρέπει να ανοίγεις το γκάζι από χαμηλή ταχύτητα και να τραβάει χωρίς κομπιάσματα και σκορτσαρίσματα. Τα ηλεκτρονικά βοηθήματα περιορίζονται μόνο στο ABS, κάτι που επιβάλλει η νομοθεσία, αλλά η απόδοση του κινητήρα είναι τόσο ομαλή και πάντα προβλέψιμη, οπότε δεν έχεις την αίσθηση ότι «λείπει» το traction control.

Honda CB500F 2022 action 2wo 6

Προσφέρει πολλά περισσότερα απ’ όσα πιστεύεις

Είναι πολύ εύκολο να απορρίψεις το CB500F ως έναν «ακόμα» low budget μοντέλο, αλλά μόλις το οδηγήσεις, συνειδητοποιείς ότι η μοτοσυκλέτα διαθέτει πολλά περισσότερα. Αντικατοπτρίζει την τεχνογνωσία της Honda στην εξέλιξη και την παραγωγή και η ποιότητά της διακρίνεται σε όλους τους τομείς, από τα χειριστήρια μέχρι την οδήγηση. Ανεξάρτητα από το επίπεδο εμπειρίας σας, το Honda CB500F σας κάνει να αισθάνεστε κύριος της μοτοσυκλέτας σας και, ως εκ τούτου, είναι εξαιρετικά ανταποδοτικό στην οδήγηση. Εξακολουθεί να αποτελεί ιδανική επιλογή για αρχάριους, αλλά ταυτόχρονα μπορεί να ικανοποιήσει τους περισσότερους.

 Honda CB500F 2022 static 2wo 5

Εξοπλισμός Motomarket

Κράνος Caberg Drift Evo Storm

Μπουφάν Macna Velocity

Παντελόνι Nordcode Jean Evo

Γάντια Nordcode Air Tech

Μποτάκια Forma Swift Dry

HONDA CB 500F 2022 HONDA MOTORCYCLES
ΤΙΜΗ (€): 7.190 (Ιούνιος 2022)
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΔΙΚΥΛΙΝΔΡΟΣ,ΥΓΡΟΨΥΚΤΟΣ, 4B/K
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 471
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 67 x 66,8
ΣΥΜΠΙΕΣΗ 10,7
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ 2 ΣΕ 1
ΕΚΚΙΝΗΣΗ ΜΙΖΑ
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ  
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (hp/rpm) 47,6/8.600
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (kgm/rpm) 4,4/6.500
ΒΑΡΟΣ (kg) 189 (με υγρά)
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) 785
ΜΗΚΟΣ (mm) 2.080
ΠΛΑΤΟΣ (mm) 800
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) 1.410
ΙΧΝΟΣ(mm) 108
ΚΑΣΤΕΡ(o) 25,5
ΕΛΑΣΤΙΚΑ  
ΜΠΡΟΣΤΑ: MICHELIN ROAD 5 120/70-17
ΠΙΣΩ: MICHELIN ROAD 5 160/60-17
ΠΛΑΙΣΙΟ: ΑΤΣΑΛΙΝΟ ΤΥΠΟΥ ΔΙΑΜΑΝΤΙ
ΨΑΛΙΔΙ: ΑΤΣΑΛΙΝΟ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ ΑΝΕΣΤΡΑΜΜΕΝΟ ΠΙΡΟΥΝΙ SHOWA 41mm SFF-BP
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ ΜΟΝΟ ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ ΜΕ ΡΥΘΜΙΖΟΜΕΝΗ ΠΡΟΦΟΡΤΙΣΗ
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ 2 ΔΙΣΚΟI 296mm, ΑΚΤΙΝΙΚΕΣ ΔΑΓΚΑΝΕΣ 2 ΕΜΒΟΛΩΝ  ΑBS
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 240mm, ΔΑΓΚΑΝΑ 1 ΕΜΒΟΛΟΥ ΑBS
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ 17,1 ΛΙΤΡΑ
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (lt/100km/h) 4,0 ΛΙΤΡΑ

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.