Δοκιμές

Δοκιμή Honda CB500X 2022: Ξέφυγε από τον ανταγωνισμό

Με ουσιαστικές αλλαγές σε αναρτήσεις και φρένα


Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς  //  03.06.2022

Η απλότητα της γκάμας CB500 είναι μέρος της γοητείας της για όσους δεν ασχολούνται με τις ρυθμίσεις ελέγχου πρόσφυσης και τη συνδεσιμότητα της TFT οθόνης τους

Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος

Ευκολοδήγητο, ζητάει λίγα, προσφέρει πολλά. Είναι ποιοτικό και πλέον έχει ανεστραμμένο πιρούνι και δύο δισκόφρενα μπροστά. Πρόκειται για τη μοτοσυκλέτα με τις περισσότερες πωλήσεις στη χώρα μας κι όχι τυχαία.

Honda CB500X 2022 static 2wo 1

Σχεδόν ίδιο από το 2019, όταν απέκτησε τον μπροστινό τροχό των 19 ιντσών και την πιο adventure μορφή, είναι ιδανικό για την ταλαιπωρημένη και γλιστερή μας άσφαλτο. Μια εξαιρετική μοτοσυκλέτα σε όλες τις γενιές - για τον αρχάριο, που σίγουρα θα μάθει από αυτήν αλλά και τον μέσο αναβάτη που θέλει «μία για όλα». Είναι όμως αυτές οι λεπτομέρειες που κάνουν τη διαφορά από γενιά σε γενιά για το CB500X. Μέσα σε όλα αυτά πρέπει να έχουμε κατά νου την εμπορική του αξία. Με λίγα λόγια το συγκεκριμένο μοντέλο «κρατάει» τιμή και όταν αποφασίσεις να το πουλήσεις θα το κάνεις «εντός ολίγων ημερών».

Ό,τι πληρώνεις παίρνεις

Έχοντας οδηγήσει όλες τις προηγούμενες γενιές του X, είμαι πεπεισμένος πως του 2022 θα είναι η τελευταία με τη γνώριμη εμφάνιση του μοντέλου που είδαμε τρία χρόνια νωρίτερα. Η εξέλιξή της έχει φτάσει στο αποκορύφωμα, χάρη στις καίριες αλλαγές που πραγματοποιήθηκαν στον τομέα των αναρτήσεων, των μπροστινών φρένων και τα γραμμάρια που λείπουν από τον μπροστινό τροχό και το ψυγείο. Αυτό το διαπίστωσα οδηγώντας τόσο μέσα στην πόλη, ταξιδεύοντας αλλά και διασχίζοντας επαρχιακό δίκτυο. Μετά από μια εβδομάδα είμαι σίγουρος πως το CB500X θα συνεχίσει να ηγείται των πωλήσεων στην κατηγορία των μοτοσυκλετών και το έτος που διανύουμε. Συμφωνούμε πως είναι το ακριβότερο, σε σχέση με τον ανταγωνισμό, αλλά τελικά ό,τι πληρώνεις παίρνεις.

Honda CB500X 2022 details 2wo 7

Ποιότητα διέθετε, φιλικό χαρακτήρα επίσης, ο δικύλινδρος κινητήρας του ήταν ούτως ή άλλως οικονομικός σε κατανάλωση, η σχεδίασή του κατά γενική ομολογία ωραία, μπορούσε να ταξιδέψει με δύο άτομα, αν και η σέλα του συνεπιβάτη έπρεπε να ήταν φαρδύτερη, αλλά είχε μείνει «πίσω» σε σχέση με τον ανταγωνισμό στους τομείς των αναρτήσεων και των φρένων. Τουλάχιστον «στο μάτι», γιατί θα έπρεπε να πιεστεί υπερβολικά για να φανερώσει τις αδυναμίες του στους συγκεκριμένους τομείς. H Honda αφού έκανε scouting στους αντιπάλους συνδύασε τις ουσιαστικές αλλαγές με τον εντυπωσιασμό. Στο μόνο που άφησε χώρο στους «δελφίνους» ήταν η επιμονή της να κρατήσει την οθόνη LCD για πάνελ οργάνων και να μην τοποθετήσει μια έγχρωμη TFT με συνδεσιμότητα.

Honda CB500X 2022 details 2wo 2

Αλλαγές που φαίνονται και λεπτομέρειες που κάνουν τη διαφορά

Η έμφαση αυτή τη φορά δόθηκε στις αναρτήσεις με την τοποθέτηση νέου ανεστραμμένου πιρουνιού 41 mm της Showa, τεχνολογίας SFF-BP, δηλαδή με διαχωρισμό λειτουργιών στις δύο μπουκάλες – αποσβεστήρας πίεσης Big Piston στη μια και μηχανισμός ελατηρίου στην άλλη.

Και επειδή η Honda «ακούει» τους πελάτες της και τον ειδικό Tύπο, άλλαξε και το αμορτισέρ, με ένα ποιοτικότερης λειτουργίας, με ρύθμιση προφόρτισης 5 σταδίων. Σε συνδυασμό με το νέας σχεδίασης, λεπτότερο και ελαφρύτερο ψαλίδι, που προσφέρει μεγαλύτερη στρεπτική και μικρότερη πλευρική ακαμψία, η οδηγική εμπειρία του αναβάτη έχει περάσει σε επίπεδο ακριβότερης μοτοσυκλέτας adventure.

Honda CB500X 2022 action 2wo 5

Παράλληλα, σημαντική αναβάθμιση αποτελεί η τοποθέτηση και δεύτερου δισκόφρενου μπροστά. Το μέχρι πρότινος μονό δισκόφρενο των 310mm έδωσε τη θέση του πλέον σε δύο δίσκους διαμέτρου 296mm, με δαγκάνες δύο εμβόλων της Nissin.

Ο μπροστινό τροχός 19 ιντσών επανασχεδιάστηκε, απέκτησε πιο λεπτές ακτίνες και «έχασε» κάποια γραμμάρια.

Honda CB500X 2022 static 2wo 5

Ο «γνωστός» εξαιρετικός δικύλινδρος

Πιστό στις φιλικές ρίζες του, μπορεί να οδηγηθεί με άδεια οδήγησης A2 και ως εκ τούτου συνιστά μια ελκυστική επιλογή για αναβάτες που εξακολουθούν να αναπτύσσουν τις δεξιότητές τους. Το Honda CB500X παράγει το νόμιμο όριο των 35 kW ή 47,6 ίππων στις 8600 σ.α.λ. από τον υγρόψυκτο εν σειρά δικύλινδρο κινητήρα των 471cc που αποτελεί ενεργό τμήμα του χαλύβδινου πλαισίου. Ένας ακόμη λόγος που ο αρχάριος αναβάτης νοιώθει πως έχει τον πλήρη έλεγχο και διαχειρίζεται εύκολα την πλήρως εκμεταλλεύσιμη ισχύ και ροπή, οδηγώντας μια μεγάλη μοτοσυκλέτα.

Ο κινητήρας του X είναι τόσο ελαστικός και τραβάει ομαλά από τις χαμηλές στις υψηλές στροφές. Οι ρυθμίσεις ψεκασμού καυσίμου έχουν βελτιωθεί για καλύτερη απόκριση του γκαζιού σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο.
Μέρος της φιλικότητας αυτής της μοτοσυκλέτας είναι η αναλογία ισχύος προς βάρος, αφού το on - off της Honda ζυγίζει κάτω από 200 κιλά με γεμάτο το ρεζερβουάρ των 17,5 λίτρων και έτοιμο να βγει στο δρόμο.

Honda CB500X 2022 details 2wo 4

Άνεση και οικονομία

Ενώ το ύψος της σέλας (830 mm) είναι περίπου στον μέσο όρο της κατηγορίας των μικρομεσαίων adventure, η λεπτή σχεδίαση επιτρέπει την εύκολη πρόσβαση στο έδαφος. Η θέση οδήγησης είναι άνετη με τα πόδια και τα χέρια να σχηματίζουν φυσιολογικές γωνίες. Το φαρδύ τιμόνι συνεισφέρει στον καλύτερο και αποτελεσματικό έλεγχο της μοτοσυκλέτας.

Το μειονέκτημα στις μεγαλύτερες και πιο ανοιχτές διαδρομές, όπως ο αυτοκινητόδρομος, είναι η μικρή ζελατίνα. Αν είσαι πάνω από 1,80 τότε δεν σε καλύπτει και στην ανώτερη θέση της. Πρόβλημα δεν υπάρχει μιας και οι επιλογές σε ψηλότερες ζελατίνες είναι πολλές και άκρως ταιριαστές με τη σχεδίαση του CB500X. Επίσης θα επέλεγα από τον κατάλογο των after market αξεσουάρ της Honda τις προστατευτικές χούφτες και τα κάγκελα.

Honda CB500X 2022 action 2wo 4

Το προηγούμενο CB500X, αυτό με το κόκκινο υποπλαίσιο που το 2022 βάφτηκε και πάλι μαύρο και περνά σχεδόν απαρατήρητο, ήταν αναμφισβήτητα μια απόλυτα ισορροπημένη και ομοιογενής μοτοσυκλέτα. Σταθερή στα πολλά χιλιόμετρα, ευέλικτη μέσα στην πόλη, απολύτως προβλέψιμη εκτός αυτής. Πώς μπόρεσε η Honda να την κάνει ακόμη καλύτερη;

Επενδύωντας στην ουσία

Στις αναρτήσεις και τα φρένα. Έτσι μόλις αρχίσεις να το οδηγείς καταλαβαίνεις γρήγορα δύο πράγματα. Πως μπορείς να το πιέσεις περισσότερο χωρίς να νοιώσεις ανασφάλεια και πως έχεις στην κατοχή σου μια σύγχρονη και ποιοτική adventure, που έχει μειώσει τη διαφορά από τα μοντέλα των 900 κ.εκ., όσον αφορά την ποιότητα κύλισης και την οδική συμπεριφορά και έχει απομακρυνθεί από τα μοντέλα του άμεσου ανταγωνισμού της.

Honda CB500X 2022 details 2wo 9

Οι αναρτήσεις κάνουν τη διαφορά εξαιτίας της ποιοτικής της λειτουργίας. Με την ίδια ευκολία που απορροφούν τις ανωμαλίες χωρίς να διαταράσσεται η σταθερότητα της μοτοσυκλέτας και η άνεση των επιβαινόντων, προσφέρουν την καλύτερη πληροφόρηση που συναντήσαμε σε μικρομεσαία μοτοσυκλέτα. Μόνο οι αναρτήσεις του KTM 390 Adventure προσφέρουν αντίστοιχη λειτουργία.

Στο απαιτητικό τερέν ενός στριφτερού και γλιστερού δρόμου αποκαλύπτονται οι δυνατότητές τους. Η αίσθηση που αποκομίζεις είναι πως δεν θα χάσεις ποτέ την πρόσφυση, αφού τόσο το πιρούνι, σε συνδυασμό με τον ελαφρύτερο τροχό όσο και το αμορτισέρ με το νέο ψαλίδι, δουλεύουν για εσένα υποδειγματικά.

Honda CB500X 2022 action 2wo 3

Το CB500X 2022 χρειάζεται και λιγότερο κόπο για να επιβραδύνει και να ακινητοποιηθεί ακόμη και με δύο άτομα και αποσκευές. Το μονό δισκόφρενο της προηγούμενης γενιάς εξασφάλιζε πολύ σωστό φρενάρισμα, αλλά ένοιωθες μια μικρή αδυναμία με έξτρα βάρος. Στο νέο μοντέλο όλα γίνονται πιο εύκολα και πιο γρήγορα. Το ABS ενεργοποιείται λίγο πιο εύκολα απ’ όσο θα θέλαμε.

Παράδειγμα προς μίμηση

Αυτά βλέπουν οι υπόλοιποι κατασκευαστές και προσπαθούν. Και ενώ η «συνταγή» CB500X είναι απλή κανείς έως τώρα δεν έχει πλησιάσει την επιτυχία του. Το X, ήταν ανέκαθεν ποιοτικό και πολύ ισορροπημένο, όμως πλέον «ξεφεύγει» από τους ανταγωνιστές του. Είναι Honda και αυτό για χιλιάδες μοτοσυκλετιστές, μυημένους και μη, αν δεν λέει τα πάντα, λέει πάρα πολλά.

Honda CB500X 2022 static 2wo 3

 

Εξοπλισμός: Motomarket
Κράνος: Airoh Commander Progress
Μπουφάν: Macna Sektor
Γάντια: Five RS4
Παντελόνι: Nordcode Oslo
Μπότες: Forma ADV Dry Tourer

HONDA CB 500X 2022 HONDA MOTORCYCLES
ΤΙΜΗ (€): 7.750 (Ιούνιος 2022)
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΔΙΚΥΛΙΝΔΡΟΣ,ΥΓΡΟΨΥΚΤΟΣ, 4B/K
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 471
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 67 x 66,8
ΣΥΜΠΙΕΣΗ 10,7
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ 2 ΣΕ 1
ΕΚΚΙΝΗΣΗ ΜΙΖΑ
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ  
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (hp/rpm) 47,6/8.600
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (kgm/rpm) 4,4/6.500
ΒΑΡΟΣ (kg) 199 (με υγρά)
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) 830
ΜΗΚΟΣ (mm) 2155
ΠΛΑΤΟΣ (mm) 825
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) 1445
ΙΧΝΟΣ(mm) 108
ΚΑΣΤΕΡ(o) 27,5
ΕΛΑΣΤΙΚΑ  
ΜΠΡΟΣΤΑ: DUNLOP TRAILMAX MIXTOUR 110/80-19
ΠΙΣΩ: DUNLOP TRAILMAX MIXTOUR 160/60-17
ΠΛΑΙΣΙΟ: ΑΤΣΑΛΙΝΟ ΤΥΠΟΥ ΔΙΑΜΑΝΤΙ
ΨΑΛΙΔΙ: ΑΤΣΑΛΙΝΟ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ ΑΝΕΣΤΡΑΜΜΕΝΟ ΠΙΡΟΥΝΙ SHOWA 41mm SFF-BP ΜΕ ΡΥΘΜΙΖΟΜΕΝΗ ΠΡΟΦΟΡΤΙΣΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗ 150mm
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ ΜΟΝΟ ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ ΜΕ ΡΥΘΜΙΖΟΜΕΝΗ ΠΡΟΦΟΡΤΙΣΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗ 135mm
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ 2 ΔΙΣΚΟI 296mm, ΔΑΓΚΑΝΕΣ 2 ΕΜΒΟΛΩΝ  ΑBS
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 240mm, ΔΑΓΚΑΝΑ 1 ΕΜΒΟΛΟΥ ΑBS
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ 17,5 ΛΙΤΡΑ
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (lt/100km/h) 4,0 ΛΙΤΡΑ

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.