Δοκιμές

Δοκιμή Malaguti Spectre GP 125 2022: Μεγάλης σημασίας

Νέο ενδιαφέρον στην κατηγορία των "παπιών"


Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς  //  23.05.2022

Όταν καλείσαι να δοκιμάσεις και να γράψεις για ένα «παπί» δεν είναι μια υπόθεση απλή, καθώς απευθύνεσαι σε μεγάλη μερίδα ανθρώπων, που είχαν, έχουν και τους αρέσουν τα εν λόγω δίκυκλα

Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος

Το θέμα «νέο παπί στην Ελλάδα» τραβάει πάντα την προσοχή. Και αυτό είναι επιβεβαιωμένο και διασταυρωμένο από την πλέον έγκυρη πηγή, τους αναγνώστες που μπαίνουν στα site και διαβάζουν περιοδικά. Χιλιάδες είδαν και δεκάδες σχολίασαν το unboxing video και την πρώτη μας επαφή με το Malaguti Spectre GP 125. Το μόνο που κάναμε ήταν να το δούμε και να το περιγράψουμε. Ούτε καν μπροστά δεν το βάλαμε και έγινε χαμός. Ας ξεκινήσουμε όμως από την αρχή.

Malaguti Spectre GP 125 2022 static 2wo 5

Να συστηθούμε

Τι εστί Malaguti; Για όσους δεν γνωρίζετε πρόκειται για μια ιταλική εταιρεία που ιδρύθηκε το 1930. Έγινε γνωστή από τα όμορφα scooter της, όπως το F 15 Firefox και τα F10 και F 12 Phantom. Στα μέσα της δεκαετίας του ‘80 κατασκεύαζε και δίχρονες μοτοσυκλέτες όπως το enduro Runner 125, που βγήκε και σε έκδοση Rally! Τη δεκαετία του 2000 συνεργάστηκε στον τομέα των κινητήρων με τη Yamaha, την Piaggio, τη Minarelli και την Kymco για μοντέλα Ciak, Centro, Madison και Spidermax (αλουμινένιο πλαίσιο – κινητήρας Piaggio MASTER 500 κ.εκ.). Επιπλέον η Malaguti είχε πάντοτε στενούς δεσμούς με την Ducati, με τη μάρκα να παρουσιάζει μοντέλα με χαρακτηριστικά των αναβατών και των μοτοσυκλετών του Borgo Panigale από τα MotoGP και SBK.

Δυστυχώς λίγο μετά την επέτειο των 80 χρόνων της, λόγω της κρίσης και του συνεχώς αυξανόμενου ανταγωνισμού, η εταιρεία χρεωκόπησε και το εργοστάσιο στην Μπολόνια «βγήκε στο σφυρί». Το 2018 εξαγοράστηκε από το αυστριακό KSR Group και σχεδόν αμέσως άρχισαν να παράγονται νέα μοντέλα. Το 2022 η Malaguti λοιπόν επανέρχεται δυναμικά στην ελληνική αγορά υπό τη σκέπη της KSR Hellas, με ένα μοντέλο που ήδη έχει προκαλέσει αίσθηση.

Malaguti Spectre GP 125 2022 details 2wo 9

Γιατί είναι «παπί»

Απολύτως στοχευμένη κίνηση σε μια λατρεμένη κατηγορία δικύκλων. Γιατί οι πιτσιρικάδες γουστάρουν «παπιά», γιατί οι μεγαλύτεροι έχουν μεγαλώσει με αυτά και δεν τα αλλάζουν με κανένα scooter ή μοτοσυκλέτα, γιατί πλέον είναι ελάχιστα τα διαθέσιμα μοντέλα αυτού του είδους, γιατί 125 μπορούν να οδηγήσουν όλοι… ακόμη και οι κάτοχοι άδειας οδήγησης αυτοκινήτου, γιατί κοστίζει 2.295 ευρώ. Ακόμη να πεισθείτε πως επιβάλλεται αυτά τα ταπεινά και τίμια δίκυκλα να τα αντιμετωπίζουμε με σεβασμό στη χώρα μας;

Η εξέλιξη του είδους

Τα scooter και οι μοτοσυκλέτες, όλων των ειδών, συνεχώς εξελίσσονται και τα «παπιά» ακολουθούν τον ίδιο δρόμο. Αυτό φαίνεται από τα λίγα μοντέλα που φτάνουν στη χώρα μας. Όσα διαβάζετε κατά καιρούς στο 2WO, απειλώντας θεούς και δαίμονες για το ότι δεν έρχονται στα μέρη μας, να σας ενημερώσουμε πως κατασκευάζονται κυρίως για τις ασιατικές αγορές. Σπάνιο να πληρούν τις ισχύουσες ευρωπαϊκές προδιαγραφές ρύπων, αλλά και αν συμβαίνει αυτό, είναι τόσο ασύμφορη η όλη διαδικασία για να βγάλουν έγκριση τύπου και να εισαχθούν που η λιανική τιμή τους θα προκαλούσε τρόμο… κάτι σαν τους λογαριασμούς ρεύματος.

Το Malaguti Spectre GP 125 είναι ένα ολοκαίνουργιο «παπί» που παρ’ ότι συνοδεύεται από σύγχρονη τεχνολογία και πολύ καλή ποιότητα κατασκευής διατηρεί τον χαρακτηρισμό value for money στο ακέραιο.

Malaguti Spectre GP 125 2022 action 2wo 8

Σπορ

Η έντονα σπορ σιλουέτα του είναι αδύνατο να περάσει απαρατήρητη. Ακολουθεί τις γραμμές των super παπιών, όπως το SYM VF 185 και το Honda GTR 150, άλλωστε τα γράμματα GP δίπλα στο Spectre μαρτυρούν τον σπορ χαρακτήρα που θέλει να προσδώσει η Malaguti στο «παπί» της.

Μην περιμένετε φαρδιές, εύκαμπτες ποδιές, στρογγυλά φανάρια και στρουμπουλά φλας που εξέχουν. Αν εξαιρέσεις τους δύο καθρέφτες που είναι «καρφωμένοι» πάνω στο τιμόνι, από μπροστά έως πίσω οι όγκοι στη σιλουέτα του Spectre GP είναι απόλυτα ισορροπημένοι.

Malaguti Spectre GP 125 2022 static 2wo 3

Ο LED προβολέας είναι τοποθετημένος στο τιμόνι και στην ποδιά δύο DRL φωτιστικά σώματα – φλας σε κοιτάνε αγριεμένα. Η ποδιά έχει αντικατασταθεί από ένα φέρινγκ στην ουσία που καλύπτει κινητήρα και πλαίσιο. Η «ουρά» ακολουθεί τις μίνιμαλ γραμμές όλης της κατασκευής. Η σέλα αποτελεί κομμάτι του design και εξέχει ελάχιστα από τα λευκά πλαστικά. Το τελικό της εξάτμισης περνάει σχεδόν απαρατήρητο, κάτι που δεν ισχύει για τις πανέμορφες αλουμινένιες ζάντες 17 ιντσών με τα ελαστικά διαστάσεων 90/80-17 και 120/70-17, ούτε για το τεράστιο δισκόφρενο, που θα ζήλευε και ο πιο «ανήσυχος» πιτσιρικάς, για τις αεροδυναμικής σχεδίασης χειρολαβές συνεπιβάτη και για την καλαίσθητη βάση της πινακίδας που παίζει το ρόλο του λασπωτήρα. Τι μας θύμισε «κλασσικό παπί»; Η μανιβέλα και τα λιτά, πλην ευανάγνωστα, και σχεδόν πλήρη όργανα (θα θέλαμε και ρολόι).

Malaguti Spectre GP 125 2022 details 2wo 1

Είναι και άλλα όμως, που οι σχεδιαστές του Spectre GP έχουν ενσωματώσει στον σπορ προσανατολισμό του για να το κάνουν πρακτικό στην καθημερινότητα. Για παράδειγμα, η πρίζα USB και οι δύο θήκες στην εσωτερική μεριά της ποδιάς που μπορούν να χωρέσουν το ποτήρι του καφέ ή ένα μπουκάλι νερό. Ωραία πινελιά και το πλαστικό που μοιάζει με γέφυρα στο ψαλίδι.

Inside story

Με την εμφάνιση αυτή σε προϊδεάζει πως προσφέρει πολλά περισσότερα από ένα συνηθισμένο «παπί». Και αυτή τελικά είναι η πραγματικότητα. Κάτω από το φέρινγκ υπάρχει ένας αερόψυκτος κινητήρας με κάθετα και όχι οριζόντια τοποθετημένο κύλινδρο. Όπως στις μοτοσυκλέτες. Έχει ισχύ 9,8 ίππους στις 8.500 σ.α.λ. και 1 kgm ροπής στις 7.900 σ.α.λ. Συνδυάζεται με πεντατάχυτο κιβώτιο πέντε σχέσεων με συμπλέκτη. Η αρχιτεκτονική του πλαισίου ακολουθεί τη μοτοσυκλετιστική φιλοσοφία και το αμορτισέρ είναι κεντρικά τοποθετημένο. Το πιρούνι με τα «χοντρά» καλάμια ολοκληρώνει την εντυπωσιακή εικόνα.
Ακόμη κι αν πιαστείς από λεπτομέρειες, θα βρεις και άλλα κοινά. Όπως τα αναδιπλούμενα μαρσπιέ του αναβάτη, που αν βρουν δεν θα καρφώσουν στην άσφαλτο, αλλά θα διπλώσουν. Διαθέτουν και χοντρό λάστιχο για την εξάλειψη των κραδασμών που εμφανίζονται μεταξύ 5 και 6 χιλιάδων στροφών.

Malaguti Spectre GP 125 2022 action 2wo 5

Μέσα στην καθημερινότητα…

και στο χάος της πόλης. Εκεί όπου το Spectre GP 125 θα φρενάρει και θα περάσει πάνω από σαμάρια και λακκούβες χιλιάδες φορές. Θα «χωθεί» ανάμεσα σε ακινητοποιημένα αυτοκίνητα. Θα γίνει εργαλείο δουλειάς για κάποιους, για πολλούς βόλτας, για τους μικρότερους «φιγούρας». Με τέτοια εμφάνιση σίγουρα. Η ουσία όμως αποκαλύπτεται στο δρόμο.

Το πρώτο πράγμα που ενοχλεί σε ένα δίκυκλο πόλης είναι όταν αυτό «κοπανάει» στις λακκούβες και τα σαμάρια. Έχουμε οδηγήσει εξαιρετικά scooter που κοστίζουν περισσότερες από 5 χιλιάδες ευρώ και όταν βλέπαμε λακκούβα «αλλάζαμε δρόμο». Εδώ όμως τα πράγματα είναι τελείως διαφορετικά γιατί οι αναρτήσεις του Spectre GP 125 είναι εξαιρετικές σε λειτουργία. Είναι υπεύθυνες για την άνεση του αναβάτη, εξομαλύνοντας όποια ανωμαλία βρεθεί μπροστά τους. Παράλληλα νοιώθεις τη μεγάλη σταθερότητα που προσφέρουν στο σύνολο και αυτό οφείλεται και στο πολύ καλό πλαίσιο και στα φαρδιά ελαστικά. Στρίβεις με περισσότερα χιλιόμετρα απ΄ όσα περίμενες και αλλάζεις κατεύθυνση πολύ εύκολα και γρήγορα.

Malaguti Spectre GP 125 2022 details 2wo 2

10 με τόνο

Τα φρένα είναι από άλλη κατηγορία για να μη γράψουμε από άλλο πλανήτη. Είναι εντυπωσιακά και να τα βλέπεις αλλά ακόμα περισσότερο να τα χρησιμοποιείς. Ο τεράστιος μπροστινός δίσκος θα μπορούσε να εφαρμοστεί και σε μοτοσυκλέτες 500 κ.εκ. και σε συνδυασμό με τη δαγκάνα δύο εμβόλων επιβραδύνει και ακινητοποιεί τόσο εύκολα και αποτελεσματικά όσο το Spectre GP. Πιέζοντας το λεβιέ του πίσω φρένου, ενεργοποιείται και το μπροστινό μιας και το «παπί» της Malaguti διαθέτει συνδυασμένο σύστημα πέδησης. Η άψογη λειτουργία του συμπληρώνει το αίσθημα ασφάλειας που νοιώθει ο αναβάτης.

Αν εξαιρέσεις την κλίση της ποιοτικής σέλας που σε σπρώχνει προς τα εμπρός, γεγονός που κουράζει, καθώς κάθε λίγο και ειδικά μετά από φρενάρισμα να πρέπει να μετακινηθείς προς τα πίσω και χωρίς να το θέλεις να κοντράρεις τα χέρια σου στο τιμόνι, οφείλουμε να δώσουμε συγχαρητήρια σε όσους έχουν εμπλακεί στη σχεδίαση και κατασκευή του Spectre GP 125.

Malaguti Spectre GP 125 2022 static 2wo 4

Κάποιοι ίσως να μην αρέσκονται στα «παπιά» με συμπλέκτη. Ναι, συμφωνούμε ότι δεν είναι πρακτικό όσο ένα τετρατάχυτο με ημιαυτόματο κιβώτιο. Αλλά το πεντατάχυτο κιβώτιο με συμπλέκτη συμβάλλει και στην ενεργητική ασφάλεια του Malaguti. Μπορείς να εκμεταλλευθείς καλύτερα τη διαθέσιμη ιπποδύναμη και ροπή του κινητήρα και να κρατάς υψηλότερες ταχύτητες σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας και ανηφόρες, ακόμη και με δυο άτομα. Ο συμπλέκτης είναι πολύ μαλακός στο τράβηγμα και το κιβώτιο πολύ θετικό στα ανεβοκατεβάσματα σχέσεων, ένα ακόμη στοιχείο που επιβεβαιώνει τον ισχυρισμό μας πως πρόκειται για «παπί» που διαθέτει ατόφια χαρακτηριστικά μιας μοτοσυκλέτας.

Malaguti Spectre GP 125 2022 action 2wo 9

Όχι απλά ένα «παπί»

Μετά απ’ όλα όσα διαβάσατε πιστεύετε πως το Spectre GP 125 είναι ένα απλό «παπί»; Ναι μεν είναι πρακτικό και value for money, χαρακτηριστικά που συναντώνται συχνά σε αυτήν την κατηγορία, αλλά διαθέτει πολλά κοινά με μια μικρή μοτοσυκλέτα. Είναι κορυφαίο στο είδος του στο δρόμο, με επιδόσεις που το κατατάσσουν στην κορυφή της κατηγορία του και ομολογουμένως πολύ όμορφο. Η υποδοχή από το ελληνικό κοινό δείχνει πως η Malaguti έχει κάνει κίνηση ματ. Μέχρι τα τέλη Απριλίου και με ούτε δύο μήνες στα καταστήματα έχουν πουληθεί 98 Spectre GP 125. Η συνέχεια αναμένεται εξαιρετικά ενδιαφέρουσα.

Malaguti Spectre GP 125 2022 action 2wo 7

 

Εξοπλισμός αναβάτη: Motomarket
Κράνος: Caberg Ghost
Μπουφάν: Nordcode Pantera
Γάντια: Five MXF3
Παντελόνι: Nordcode Jean evo
Μποτάκια: Forma Swift Dry

 

MALAGUTI SPECTRE GP 125 2022 KSR HELLAS
ΤΙΜΗ (€): 2.290
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΜΟΝΟΚΥΛΙΝΔΡΟΣ, ΑΕΡΟΨΥΚΤΟΣ, 1 EEK
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 124
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣxΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) Δ.Α.
ΣΥΜΠΙΕΣΗ Δ.Α.
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ 1 ΣΕ 1
ΕΚΚΙΝΗΣΗ ΜΙΖΑ
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ  
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (hp/rpm) 9,8/8.500
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (kgm/rpm) 1/6.500
ΒΑΡΟΣ (kg) 123 (με υγρά)
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) 780
ΜΗΚΟΣ (mm) 1.965
ΠΛΑΤΟΣ (mm) 685
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) Δ.Α.
ΙΧΝΟΣ(mm) Δ.Α.
ΚΑΣΤΕΡ(o) Δ.Α.
ΕΛΑΣΤΙΚΑ  
ΜΠΡΟΣΤΑ: 90/80-17
ΠΙΣΩ: 120/70-17
ΠΛΑΙΣΙΟ: ΧΑΛΥΒΔΙΝΟ
ΨΑΛΙΔΙ: ΧΑΛΥΒΔΙΝΟ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ ΣΥΜΒΑΤΙΚΟ ΠΙΡΟΥΝΙ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ ΠΡΟΦΟΡΤΙΣΗ ΕΛΑΤΗΡΙΟΥ
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ ΔΙΣΚΟΦΡΕΝO 320mm,ΔΑΓΚΑΝΑ 2 ΕΜΒΟΛΩΝ CBS
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ ΔΙΣΚΟΦΡΕΝO 190mm,ΔΑΓΚΑΝΑ 2 ΕΜΒΟΛΩΝ CBS
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ 5
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (lt/100km/h) 3

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.