Δοκιμές

Δοκιμή Honda ADV 350 2022: Νέα δεδομένα

Scooter με αυξημένες δυνατότητες


Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς  //  06.05.2022

Η Honda ήταν η πρώτη που εξειδικεύτηκε στη «μετατροπή» scooter σε μοτοσυκλέτα και το ανάποδο. Συνδυάζει σε πολλές περιπτώσεις την οδική συμπεριφορά της δεύτερης κατηγορίας με την πρακτικότητα της πρώτης και αυτό το κάνει με μεγάλη μαεστρία και στο ADV 350

Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος

Δείτε τι έχει επιτύχει με το X-ADV, το οποίο αποτελεί την επιτομή αυτού του συνδυασμού. Εμφάνιση που παραπέμπει σε adventure, χώροι και πρακτικότητα scooter, ημί-αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων (DCT) που πείθει και βρίσκει ένθερμους υποστηρικτές σε όλο τον κόσμο, ενεργητική ασφάλεια και οδική συμπεριφορά μοτοσυκλέτας. Μια μίξη που πριν από το 2017, χρονιά που παρουσιάστηκε το X-ADV, δεν υπήρχε ούτε σαν σκέψη.

Honda ADV 350 2022 static 2wo 1

Best Seller πριν κατασκευαστεί

Προτού καλά – καλά φτάσει στα καταστήματα όλου του κόσμου, πουλώντας χιλιάδες αντίτυπα, όλοι είχαμε εικάσει τι θα επακολουθούσε. Δικαίως ένα ή και περισσότερα μικρότερα σε κυβισμό X-ADV έγιναν από τα πλέον αναμενόμενα μοντέλα ειδικά στην Ευρώπη. Η Honda φρόντισε να διατηρήσει το αίσθημα προσμονής κατασκευάζοντας για την αγορά της Ασίας ένα 150άρι. Με το πού δημοσιεύσαμε τις πρώτες φωτογραφίες και πληροφορίες έγινε πραγματικός χαμός. Πολλοί ήταν εκείνοι που εξέφρασαν την απορία τους για ποιον λόγο οι Ιάπωνες δεν το στέλνουν στην Ευρώπη, ενώ άλλοι είχαν βάλει τον πήχη ψηλότερα. Αφού υπήρχε μια εξαιρετική βάση, κινητήρας 300άρης ακόμη τότε, και πλαίσιο από Forza, για ποιο λόγο η Honda δεν ρίχνει στη μάχη το scooter που θα «τελειώσει» τον ανταγωνισμό. Ένα ADV 300.

Honda ADV 350 2022 action 2wo 10

Στα τέλη του 2020 και εν μέσω πανδημίας και παγκόσμιας ανησυχίας για το τι μέλλει γενέσθαι, η «big H» ανανέωσε σχεδόν όλο τον στόλο των scooter της, προσαρμόζοντάς τον στα νέα δεδομένα των προδιαγραφών Euro5. Είδαμε νέο X-ADV με τον δικύλινδρο των 750 κ.εκ., όμως για το μικρότερο «ούτε φωνή ούτε ακρόαση» παρ’ ότι οι φήμες οργίαζαν από τον Οκτώβριο του ’20. Τελικά, η επιβεβαίωση ήρθε στις 30 Σεπτεμβρίου 2021. Στις 23 Νοεμβρίου στην EICMA έγινε η επίσημη αποκάλυψη και στις αρχές του 2022 το ADV ήρθε και στη χώρα μας. Η ζήτηση είναι πολύ μεγάλη. Μόνο τον Μάρτιο ταξινομήθηκαν 135 ADV350, τρίτο στην κατάταξη των best seller της ελληνικής αγοράς, πίσω από το SYM VF 125 (154 ταξινομήσεις) και το Honda PCX 125 (146 ταξινομήσεις). Μέχρι τα τέλη του τρίτου μήνα του έτους που διανύουμε έχουν πωληθεί 204. Χωρίς να παίρνουμε μεγάλο ρίσκο, μετά και τη δοκιμή του ADV, πιστεύουμε πως βρισκόμαστε μπροστά στο scooter με τις περισσότερες πωλήσεις για το 2022.

Honda ADV 350 2022 action 2wo 6

Video-Δοκιμή Honda X-ADV 750 2021: Από το μέλλον

Η αναμονή έλαβε τέλος

Ποιος θα μας το έλεγε πριν από μερικά χρόνια πως ένα scooter της μεσαίας κατηγορίας θα ήταν από τα πλέον αναμενόμενα μοντέλα της εποχής. Η Honda κατέβαλε πολύ λίγη προσπάθεια για να διατηρήσει την προσμονή, όπως γράψαμε πιο πάνω, καθώς με την έλευση του X-ADV οι περισσότεροι ονειρεύονταν το «μικρό» adventure scooter που θα μπορούσε να αποκτηθεί πιο εύκολα, αφού σίγουρα θα ήταν οικονομικότερο. Το ότι το ADV 350 δεν θα διέθετε DCT και θα ήταν πιο «παραδοσιακό» scooter από το X-ADV ήταν εξ αρχής σίγουρο. Άλλωστε ο γενάρχης της κατηγορίας των adventure scooter βασιζόταν στη μοτοσυκλετιστική λογική της πλατφόρμας NC ενώ το ADV σε αυτήν του Forza 350. Όμως και πάλι η Honda μάς επιφύλασσε ευχάριστες εκπλήξεις. Ο συνδυασμός ενός scooter και ενός δικύκλου περιπέτειας είναι η σπεσιαλιτέ της και η ιαπωνική εταιρεία πέρασε την τεράστια τεχνογνωσία της σε ένα μοντέλο που κατά το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του θα κινηθεί εντός των τειχών, χωρίς να «τρέμει» στα σαμαράκια και τις λακκούβες, χωρίς να «ζορίζεται» στο ταξίδια, χωρίς να διστάζει να διασχίσει χωματόδρομους.

Honda ADV 350 2022 details 2wo 1

Μέλος της οικογένειας

Σχεδιάστηκε και συναρμολογείται στην Ιταλία, από όπου κατάγεται ο εμπνευστής του X-ADV, Daniele Lucchesi. Η ιστορία πίσω από το πρώτο adventure scooter είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τη χώρα μας. Ο Lucchesi προσπαθώντας να φτάσει στην παραλία Μαγγανάρι στην Ίο, έπρεπε να διασχίσει χωματόδρομο με ένα ταπεινό scooter. Τότε ήταν η στιγμή που αποφάσισε πως η πρακτικότητα και η ευκολία στην οδήγηση ενός scooter θα ήταν χρήσιμο να συνδυαστεί με τις δυνατότητες μιας on-off μοτοσυκλέτας.

Honda ADV 350 2022 details 2wo 13

Από τις προτεραιότητες που έθεσε η Honda είναι το ADV 350 να μοιάζει με το X-ADV. Ναι είναι μέλος της υβριδικής οικογένειας και αυτό το διαπιστώσαμε βλέποντάς το από κοντά μιας και από τις φωτογραφίες δεν μπορούσαμε να βγάλουμε ασφαλή συμπεράσματα. Είναι ό,τι πιο επιβλητικό σε σχέση με τα αντίστοιχου κυβισμού scooter. Δεν είναι μόνο το υπερυψωμένο μούτρο, με τους δύο LED προβολείς (όπως και όλα τα φωτιστικά σώματα) που φαντάζουν άγρια και εκπέμπουν άπλετο φως τις νυχτερινές ώρες. Είναι και αυτή η «ξεκομμένη» ζελατίνα (ρυθμίζεται εύκολα με το χέρι σε τέσσερις θέσεις με συνολική διαδρομή 133 mm) από τα υπόλοιπα πλαστικά. Μοιάζει να προστατεύει εκτός από τον αναβάτη και τον «πύργο πλοήγησης», που έχει αντικατασταθεί από την οθόνη LCD με τις ενδείξεις της να αλλάζουν από τον πολύ-διακόπτη στο αριστερό μέρος του γυμνού τιμονιού μεταβλητής διατομής που δένει με μια απαράμιλλης ομορφιάς τιμονόπλακα με το ανεστραμμένο πιρούνι της Showa.

Εκεί ψηλά βρίσκεται και ο κεντρικός περιστροφικός διακόπτης του συστήματος keyless και οι «δίδυμοι» που ανοίγουν τη σέλα και το κάλυμμα της τάπας της βενζίνης. Το «κλειδί», με το μπουτόν που ενεργοποιεί τα φλας μένει στην τσέπη και ελέγχει και το top box των 50 λίτρων του προαιρετικού εξοπλισμού. Στα χειριστήρια προσθέστε αυτό που ρυθμίζει και απενεργοποιεί το traction control, την άβολη θέση της κόρνας πάνω από τα φλας, τα αλάρμ, της σκάλας των φώτων και του σινιάλου, το kill switch και τη μίζα. Στο τιμόνι «καρφωμένοι» είναι και οι καθρέφτες και βιδωμένες οι απόλυτα ταιριαστές χούφτες που προσφέρουν προστασία.

Διαθέτει αυτό το «χοντροκομμένο» στυλ στο μπροστινό μέρος, που μας άρεσε και στον «μεγάλο αδελφό» με έκδηλη την ποιότητα κατασκευής παντού όπου κοιτάξεις, όπως άλλωστε όλα τα μοντέλα της Honda, που είσαι σίγουρος πως θα αντέξουν στις κακουχίες. Τα πλαστικά θα μείνουν για πολλά χρόνια «δεμένα» μεταξύ τους και γενικότερα με τη σωστή και ενδεδειγμένη συντήρηση ένα Honda αντέχει στον χρόνο περισσότερο από πολλά άλλα δίκυκλα.

Honda ADV 350 2022 details 2wo 10

Στο τούνελ της ποδιάς, που μειώνει τον διαθέσιμο χώρο για τα πόδια, είναι εγκατεστημένο το ρεζερβουάρ των 11,7 λίτρων. Λόγω των τεράστιων διαστάσεών του προσφέρει στήριξη στα πόδια του αναβάτη ώστε να μη βάζει δύναμη στο τιμόνι και να έχει καλύτερο έλεγχο οδηγώντας. Ο συνεπιβάτης πατάει σε αναδιπλούμενα μαρσπιέ που βρίσκουν θέση μέσα στα καλοσχεδιασμένα πλαστικά, ενώ παράλληλα στηρίζεται από δύο μεγάλες χειρολαβές.

Η Honda κατάφερε να κάνει μέρος του design μια εργονομικά σχεδιασμένη και πολύ άνετη σέλα για δύο άτομα, που βρίσκεται μόλις 795mm από το έδαφος. Δεν δείχνει «ξένη» πάνω στο ADV 350 σαν ένα κομμάτι μαύρο μαξιλάρι. Εξέχει ελάχιστα από τα πλαστικά και είναι πολύ όμορφη εξαιτίας και των γκρίζων λωρίδων. Στο μπροστινό μέρος της είναι τόσο λεπτή όσο πρέπει για να μην ανοίγει τα πόδια του αναβάτη ώστε η πρόσβαση στο έδαφος να γίνεται εύκολα. Όταν ανοίξει αποκαλύπτεται χώρος 48 λίτρων, ο μισός επενδεδυμένος με μοκέτα, ικανός να φιλοξενήσει δύο κράνη. Ρυθμίζεται χωροταξικά μέσω ενός διαχωριστικού ανάλογα με τις προτιμήσεις του ιδιοκτήτη. Τα εργαλεία βρίσκουν τη θέση τους σε εσοχή και για τα έγγραφα υπάρχει θήκη στη βάση της. Μια θύρα USB-C στο πολύ βαθύ ντουλαπάκι στα αριστερά της ποδιάς θα κάνει εφικτή τη φόρτιση του smart phone.

Honda ADV 350 2022 details 2wo 11

Το τελικό της εξάτμισης κρύβεται από όμορφο κάλυμμα, που ακολουθεί σε σχεδιασμό τις γωνιώδεις πλαστικές επιφάνειες όλου του scooter. Σχάρα δεν υπάρχει, αν και θα έπρεπε κατά τη γνώμη μας, γεγονός που τονίζει περαιτέρω τον μίνιμαλ σχεδιασμό του πίσω μέρους. Οι τροχοί του είναι 15 ιντσών μπροστά και 14 πίσω. Οι ζάντες, 225 γραμμάρια ελαφρύτερες από του Forza 350, είναι από χυτό αλουμίνιο με έξι μπράτσα, «ντυμένες» με ελαστικά διπλού χαρακτήρα Metzeler Karoo Street.

Enhanced Smart Power+

Ο κινητήρας του προέρχεται αυτούσιος από το Forza 350 και φτιάχνεται στην Ταϊλάνδη. Ο κυβισμός από τα 279,1 κ.εκ. του Forza 300 έφτασε τα 330 κ.εκ. χάρη στην αύξηση της διαμέτρου και της διαδρομής που από 72x68,5 ανέρχεται σε 77x70,8. Η αναλογία συμπίεσης παρέμεινε αμετάβλητη στα 10,5:1. Ο στρόφαλος είναι ανασχεδιασμένος και κατά 10% ελαφρύτερος. Αναθεωρημένο είναι το σύστημα της εισαγωγής και η εξάτμιση. Αξιοσημείωτο είναι πως ο Euro5 κινητήρας δανείζεται στοιχεία από αυτόν του motocross CRF450R (!). Ένα μπεκ ψεκάζει με λάδι τον κινητήρα βελτιώνοντας την ψύξη αλλά και την αντοχή του.\

Honda ADV 350 2022 details 2wo 3

Η μέγιστη ισχύς του είναι 28,7 στις 7.500 σ.α.λ. αντί για 25,5 και η ροπή 3,2 kgm στις 5.250 σ.α.λ (αντί για 2,6). Αποτέλεσμα των αλλαγών είναι η πιο «γεμάτη» απόδοση του κινητήρα από τις 3.500 έως τις 9.000 σ.α.λ. όπου ο μονοκύλινδρος κινητήρας κάνει εμφανέστατη την αύξηση ισχύος του. Είναι πιο αποδοτικός σε όλο το φάσμα στροφών, ενώ επιταχύνει ταχύτερα. Η τελική του ταχύτητα ξεπέρασε τα 150 χλμ/ώρα.

Οι κραδασμοί εξαλείφονται χάρη σε αντικραδασμικό άξονα. Όχι στα λόγια αλλά στην πράξη, αφού όπως επετεύχθη άλλωστε στα SH και Forza 350 η λειτουργία του είναι απόλυτα ομαλή δίνοντας πόντους στη συνολική ποιοτική εικόνα κύλισης του ADV 350.

Honda ADV 350 2022 details 2wo 8

Όπως και ο προκάτοχός του είναι εξοπλισμένο με το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης HSTC δύο σταδίων, που μπορεί να απενεργοποιηθεί πολύ εύκολα. Μειωμένη πρόσφυση, αλλά κανένα πρόβλημα, αφού η λειτουργία του προφυλάσσει και κόβει την επιτάχυνση.

Η κατανάλωση σύμφωνα με τη Honda κυμαίνεται στα 3,4 λίτρα για 100 χιλιόμετρα, εμείς μετρήσαμε 4,5 λίτρα.

Honda ADV 350 2022 action 2wo 8

Με πλεονέκτημα

Το πρώτο χαρακτηριστικό που θα ξεχωρίσει κανείς οδηγώντας το νέο ADV350, είναι σίγουρα ο επιτυχημένος συνδυασμός ελέγχου και ευελιξίας, που δημιουργεί άμεση εμπιστοσύνη σε κάθε διαδρομή και σε οποιαδήποτε συνθήκη χρήσης. Τη διαφορά στην οδική συμπεριφορά του ADV 350 κάνει το ανεστραμμένο πιρούνι των 37 mm, με διαδρομή 125 mm που κατασκευάζεται από τη Showa. Συνδέεται με άνω και κάτω τιμονόπλακες τύπου μοτοσυκλέτας. Πίσω υπάρχουν δύο αμορτισέρ της ίδιας εταιρείας με τρεις βαθμίδες σκληρότητας και διαδρομή 130 χλστ.

Και μόνο να δεις την πάνω τιμονόπλακα από την τρύπα των πλαστικών της ποδιάς φτάνει για να γεμίσεις αυτοπεποίθηση. Τα «καλάμια» του πιρουνιού γράφουν Showa και όλο το πακέτο εκτός από εντυπωσιασμό συνάδει ουσιαστικά στην ενεργητική ασφάλεια του scooter. Πρόκειται για πιρούνι μοτοσυκλέτας που χαρίζει οδική συμπεριφορά που δεν συναντάται σε άλλο της μεσαίας κατηγορίας.

Honda ADV 350 2022 action 2wo 11

Μέσα στην πόλη το πιρούνι λειτουργεί τέλεια κάνοντας ‘‘ίσιωμα’’ τα πάντα. Τα αμορτισέρ όμως έχουν απότομες αποσβέσεις και ταλαιπωρούν τη μέση του αναβάτη. Στο χώμα επίσης νοιώθεις το πιρούνι να σου προσφέρει απόλυτο έλεγχο και να περνάει πάνω από ανωμαλίες και πέτρες που ούτε στο όνειρό σου δεν θα πέρναγες με άλλο scooter. Όλα αυτά καθιστός στην άνετη σέλα και με όπλο την απόλυτα γραμμική επιτάχυνση του CVT του μονοκύλινδρου κινητήρα.

Πολλά χρόνια τώρα τα scooter της μεσαίας κατηγορίας έπαψαν να είναι κλεισμένα μέσα στις πόλεις. Βγαίνουν άνετα και εκτός αυτής, ταξιδεύοντας μέσα από αυτοκινητόδρομους και επαρχιακούς, με δύο άτομα και μπόλικα μπαγκάζια. Το ADV 350 είναι το κορυφαίο που έχουμε ταξιδέψει μέχρι τώρα. Με την οθόνη στα 130 χλμ/ώρα και τη ζελατίνα στην ψηλότερη θέση κάναμε 200 χλμ. τόσο άνετα σε βαθμό που αισθανθήκαμε πως το ADV «ακυρώνει» πολλές από τις μονοκύλινδρες μοτοσυκλέτες αντίστοιχου κυβισμού.

Honda ADV 350 2022 details 2wo 2

Από το υβρίδιο X-ADV το περίμενες πως στις στροφές θα συμπεριφερόταν σαν μοτοσυκλέτα, όμως από ένα scooter όχι. Με τις καμπές να διαδέχονται η μία την άλλη ξεχωρίζει η στιβαρότητα του μπροστινού – ακριβέστατο κατά την είσοδο όσο και μέσα στη στροφή. Ένα εύκολο και πρακτικό όχημα με το οποίο μπορείς να διασκεδάσεις (πάντα λαμβάνοντας υπόψη ότι είναι scooter) πηγαίνοντας γρήγορα. Το χαλύβδινο πλαίσιο με τις φυσιολογικές στρεβλώσεις λόγω σχεδίασης είναι αυτό που θα σε επαναφέρει στην τάξη και θα σε προσγειώσει στην πραγματικότητα.

Τα φρένα θέλουν αρκετή πίεση και στις δύο μανέτες για να επιβραδύνουν το ADV και διαθέτουν πολύ ήπιο αρχικό δάγκωμα. Θα σου λείψει το τελευταίο όταν ο ρυθμός οδήγησης αυξηθεί, αλλά το συνηθίζεις γρήγορα και εφαρμόζεις περισσότερη δύναμη όπου χρειάζεται. Το σύστημα ABS, καθώς και τα φρένα, προέρχονται από τη Nissin.

Honda ADV 350 2022 action 2wo 2

Επιβάλλεται να το οδηγήσεις

Μόνο τότε θα καταλάβεις πως δεν πρόκειται για ένα scooter που κερδίζει τις εντυπώσεις μόνο λόγω εμφάνισης. Είναι τόσο απολαυστικό να το οδηγείς, με την καλύτερη ποιότητα κύλισης στην κατηγορία, με χώρους που κάνουν την καθημερινότητα μαζί του εύκολη και πλούσιο εξοπλισμό. Μπορεί να κοστίζει σχεδόν εφτά χιλιάδες ευρώ, όμως σε πείθει πως τα αξίζει και με το παραπάνω.

Εξοπλισμός: Motomarket

Κράνος: Caberg Tourmax Titan

Μπουφάν: Macna Sektor

Γάντια: Five RS4

Παντελόνι: Nordcode Jean evo

Μποτάκια: Forma Swift Dry

HONDA ADV 350 2022 Honda Motorcycles Greece
ΤΙΜΗ (€): 6.840 - 7.340 Smart Top Box
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΤΕΤΡΑΧΡΟΝΟΣ, ΥΓΡΟΨΥΚΤΟΣ, ΤΕΤΡΑΒΑΛΒΙΔΟΣ, ΜΟΝΟΚΥΛΙΝΔΡΟΣ, eSP+ SOHC
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 330
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 77x70,8
ΣΥΜΠΙΕΣΗ 10,5:1
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ 1 ΣΕ 1
ΕΚΚΙΝΗΣΗ ΜΙΖΑ
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ  
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (hp/rpm) 28,7/7.500
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (kgm/rpm) 3,2/5.250
ΒΑΡΟΣ (kg) 186 (πλήρες υγρών)
ΎΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) 795
ΜΗΚΟΣ (mm) 2.200
ΠΛΑΤΟΣ (mm) 895
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) 1.520
ΊΧΝΟΣ (mm) 89
ΚΑΣΤΕΡ (o) 26,5
ΕΛΑΣΤΙΚΑ  
ΜΠΡΟΣΤΑ 120/70-15 METZELER KAROO STREET
ΠΙΣΩ 140/70-14 METZELER KAROO STREET
ΠΛΑΙΣΙΟ ΔΙΠΛΟ, ΣΩΛΗΝΩΤΟ, ΑΤΣΑΛΙΝΟ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ ΑΝΕΣΤΡΑΜΜΕΝΟ ΠΙΡΟΥΝΙ SHOWA 37mm, ΔΙΑΔΡΟΜΗ 125mm
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ ΔΥΟ ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ SHOWA, ΔΙΑΔΡΟΜΗ 130mm
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ ΔΙΣΚΟΣ 256mm, ΔΑΓΚΑΝΑ 2 ΕΜΒΟΛΩΝ NISSIN, ABS
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ ΔΙΣΚΟΣ 240mm, ΔΑΓΚΑΝΑ 1 ΕΜΒΟΛOY NISSIN, ABS
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ 11,7 ΛΙΤΡΑ
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (lt/100 km) 4,5

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.