Δοκιμές

Δοκιμή Royal Enfield Himalayan 2021: Η γοητεία της απλότητας

Μια ικανή μοτοσυκλέτα


Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς  //  08.04.2022

Η Himalayan είναι διαφορετικό είδος μοτοσυκλέτας. Αυτό είναι προφανές και μόνο κοιτάζοντάς τη

Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος

Όσοι δεν γνωρίζουν θα υπέθεταν πως μόλις ολοκληρώσατε μια εξαιρετική αναπαλαίωση της παλιάς μοτοσυκλέτας που είχατε ξεχασμένη σε μια αποθήκη. Μοιάζει σαν να ήρθε από το παρελθόν, όμως όχι. Παράγεται εν έτει 2022, αλλά μπορεί να συντηρηθεί στο γκαράζ από κάποιον που έχει τις βασικές μηχανικές δεξιότητες. Το Himalayan είναι νέο μοντέλο, ελκυστικό, για τους λάτρεις του κλασσικού. Αλλά το όνομα Royal Enfield έχει να διηγηθεί μια ενδιαφέρουσα και πολύ μεγάλη ιστορία.

Royal Enfield Himalayan 411 2022 static 2wo 2

Ένας από τους ισχυρισμούς που συνοδεύουν το «βαρύ» όνομά της είναι πως πρόκειται για τον παλιότερο κατασκευαστή μοτοσυκλετών στον κόσμο. Η Royal Enfield βγάζει μοτοσυκλέτες ασταμάτητα από το 1901- ούτε οι δύο μεγάλοι Παγκόσμιοι Πόλεμοι δεν στάθηκαν ικανοί να τη σταματήσουν. Η εταιρεία ξεκίνησε από τη Μεγάλη Βρετανία, ενώ τώρα κατασκευάζει τις μοτοσυκλέτες της στην Ινδία. Στη χώρα μας αντιπροσωπεύεται από την εταιρεία Muvus που βρίσκεται στην Αττική στην περιοχή της Κερατέας και διαθέτει στην ελληνική αγορά τα μοντέλα Meteor 350, Classic 350, Interceptor 650 και Continental GT 650.

Το Himalayan ξεχωρίζει απ’ οτιδήποτε άλλο κυκλοφορεί και ανήκει στην κατηγορία των «ελαφρών» adventure. Ένα μοντέλο μεσαίου κυβισμού, με αξιοσημείωτες πωλήσεις παγκοσμίως και τους κατόχους του να διηγούνται ιστορίες από βόλτες, ταξίδια και περιηγήσεις off road, μέσα από τα πολυπληθή group στα social media. Ο χαρακτηρισμός «πολυτάλαντη», ταιριαστός σε όλες τις adventure μοτοσυκλέτες, είναι αυτός που τη βάζει μέσα στο κάδρο της πιο εμπορικής κατηγορίας παγκοσμίως. Η τιμή της είναι αυτή που πείθει όσους σκέφτονται την αγορά και μετασκευή ενός αερόψυκτου on off εικοσαετίας σε σύγχρονο scrambler. Με 5.590€ είσαι κάτοχος μιας ολοκαίνουργιας μοτοσυκλέτας, προδιαγραφών Euro5, που διαθέτει την αύρα του χειροποίητου custom.

Royal Enfield Himalayan 411 2022 details 2wo 2

Ποια είναι η διαφορά μεταξύ του προηγούμενου Himalayan και του νεότερου; Η κυριότερη πως τώρα μπορείτε να απενεργοποιήσετε το ABS στον πίσω τροχό μέσω ενός κουμπιού στο ταμπλό. Λειτουργεί πατώντας το για πέντε έως έξι δευτερόλεπτα μόλις ανοίξετε την ανάφλεξη και μετά πατήσετε το κουμπί της μίζας. Εάν η λυχνία ABS αρχίσει να αναβοσβήνει, το κάνατε σωστά. Εάν όχι (δεν αναβοσβήνει), πρέπει να ξεκινήσετε ξανά τη διαδικασία. Το ABS στον μπροστινό τροχό παραμένει ενεργοποιημένο, αν και δεν τέθηκε ποτέ σε λειτουργία κατά τη διάρκεια αυτής της δοκιμής.

Σε αυτή τη δεύτερη γενιά, το μοντέλο της ινδικής εταιρείας δέχθηκε αλλαγές στον τομέα της άνεσης, της εργονομίας και των gadget- ναι μπορεί μια μοτοσυκλέτα που είναι η επιτομή του ρετρό να φέρει και σύστημα πλοήγησης. H μικρή, στρογγυλή, οθόνη του Tripper προστέθηκε στη δεξιά μεριά των οργάνων του Himalayan. Συνδέεις το smartphone μέσω της εφαρμογής της Royal Enfield και λαμβάνεις οδηγίες αλλαγής κατεύθυνσης σε πραγματικό χρόνο (turn by turn navigation) μέσω του Google maps.

Royal Enfield Himalayan 411 2022 details 2wo 7

Προσοχή επίσης δόθηκε στον τομέα της άνεσης. Το αφρώδες της σέλας είναι νέο, πολύ «πλούσιο» και αρκετά μαλακό για να περνάς ώρες ξέγνοιαστης οδήγησης. Ο ανεμοθώρακας είναι ψηλότερος και προστατεύει πολύ καλύτερα τον αναβάτη από τον αέρα, σε κάθε είδους διαδρομή.

Τα κάγκελα που πλαισιώνουν και προστατεύουν το ρεζερβουάρ, ένα ακόμη χαρακτηριστικό στοιχείο στο design του Himalayan, έχουν ανασχεδιαστεί για να μην πληγώνονται τα γόνατα που ακουμπούσαν πάνω τους στην προηγούμενη γενιά.

Royal Enfield Himalayan 411 2022 action 2wo 7
Η πίσω σχάρα μεταφοράς έχει επανασχεδιαστεί. Ελαφρύτερη πλέον, παρέχει βελτιωμένες βάσεις για την τοποθέτηση των αποσκευών και τοποθετημένη χαμηλότερα, καθιστώντας ευκολότερο να περνάτε το πόδι σας πάνω από τη μοτοσυκλέτα. Υπάρχουν επιπλέον μερικές μικρές αισθητικές αλλαγές, όπως ένα μαύρο πλαίσιο γύρο από τον προβολέα, μαύρη θερμική ασπίδα εξάτμισης και νέες χρωματικές επιλογές. Οι βάσεις για top case και πλαϊνές βαλίτσες, που διακρίνονται στις φωτογραφίες, είναι μέρος του εξτρά εξοπλισμού του Himalayan.

Ανεβαίνεις πάνω στο Himalayan εύκολα και πατάς κάτω με όλο το πέλμα. Σιγουριά. Πατάς τη μίζα και ο μονοκύλινδρος, αερόψυκτος κινητήρας με τη μεγάλη «διαδρομή» (διάμετρος x διαδρομή 78 x 86) παίζει μια πρωτόγνωρη μελωδία, για την εποχή που ζούμε, στο ρελαντί. Θυμίζει βρετανικές μονοκύλινδρες τετράχρονες, μοτοσυκλέτες της δεκαετίας του ΄60. Ένα κομψό τελικό εξάτμισης, που «βλέπει» προς τα πάνω, φέρνει τον ήχο της μοτοσυκλέτας πιο κοντά στον 21ο αιώνα. Κι όμως, o μονοκύλινδρος των 411 κ.εκ. είναι ένας αυθεντικός thumper (όρος που εφηύραν οι Βρετανοί, παρομοιάζοντας τον ήχο τετράχρονων, μονοκύλινδρων κινητήρων της δεκαετίας του ’50 και του ’60 σε thump, thump, thump).

Royal Enfield Himalayan 411 2022 static 2wo 6

Κουμπώνεις την πρώτη και επιταχύνεις ομαλά. Ο συμπλέκτης είναι μαλακός. Η αλλαγή σε δευτέρα γίνεται λίγο πιο δύσκολα, αλλά από εκεί και πάνω κανένα πρόβλημα. Ο μονοκύλινδρος υπακούει στο άνοιγμα του γκαζιού και «τραβάει» θετικά μέχρι τα 100 χλμ/ώρα, με το στροφόμετρο να αγγίζει τις 4.500 σ.α.λ. Η τελική του φτάνει τα 120, χρειάζεται ωστόσο λίγη υπομονή για να τη δεις. Η απόδοση του κινητήρα, σύμφωνα με τη Royal Enfield, 24,3 ίπποι στις 6.500 σ.α.λ. και 3,3 kgm ροπής στις 4.250 σ.α.λ.

Οδηγείς καμαρωτός πάνω στη νέα σέλα με τη θέση οδήγησης να σε κρατάει χαλαρό. Ο αέρας στα χέρια, τους ώμους και το κράνος είναι ευπρόσδεκτος. Η ψηλότερη ζελατίνα κάνει καλή δουλειά, θα θέλαμε όμως και ένα ζευγάρι χούφτες, οι οποίες είναι διαθέσιμες στον κατάλογο με τον εξτρά εξοπλισμό.

Royal Enfield Himalayan 411 2022 action 2wo 3

Έχεις ελάχιστο χώρο να μετακινηθείς πάνω στη σέλα και τα μαρσπιέ είναι τοποθετημένα πιο πίσω απ’ όσο χρειάζεται. Τα γόνατα σχηματίζουν γωνίες και βρίσκονται σχεδόν κάτω από το ρεζερβουάρ των 15 λίτρων. «Πιάστηκα» ταξιδεύοντας μέχρι το Ναύπλιο, κάτι που βελτιωνόταν με το να σηκώνομαι κάθε τόσο όρθιος στα μαρσπιέ για ένα γρήγορο «τέντωμα».

Η ισχύς πέδησης είναι μέτρια, με μια μπροστινή δαγκάνα 2 εμβόλων να πιέζει έναν δίσκο 300 mm και μια πίσω δαγκάνα 1 εμβόλου να «δαγκώνει» έναν ακόμη 240 mm. Θέλει αρκετή πίεση στη μανέτα για να αρχίσει να δουλεύει το μπροστινό, ενώ το πίσω έχει καλύτερη αίσθηση και πιο γραμμική απόδοση.

Οι αναρτήσεις είναι ρυθμισμένες στο comfort. Το πιρούνι με διάμετρο καλαμιών 41 χλστ. έχει διαδρομή 200 χλστ. Το αμορτισέρ, που διαθέτει σύστημα μοχλισμού, έχει διαδρομή 180 χλστ. και ρυθμίζεται σε προφόρτιση. Άνεση θέλετε; Την έχετε. Ό,τι πρέπει για μέσα στην πόλη. Εκεί όπου το Himalayan ξεφεύγει και περνάει πάνω από τους καθρέφτες των ακινητοποιημένων αυτοκινήτων, ανεβαίνει και κατεβαίνει πεζοδρόμια για πλάκα. Φανταστείτε πόσο εύκολα θα φτάσετε από χωμάτινο μονοπάτι στον προορισμό σας.

Royal Enfield Himalayan 411 2022 static 2wo 3

Το ατσάλινο πλαίσιο δένει το σύνολο προσφέροντας σταθερότητα σε χαλαρούς ρυθμούς και σε ανοιχτό δρόμο με τον δείκτη του «ρολογιού» κοντέρ «κολλημένο» λίγο πάνω από τα 120 χλμ/ώρα. Οι αναρτήσεις για τους χαλαρούς ρυθμούς που θα κινηθεί ακόμη και σε στριφτερό τερέν έχουν σωστές αποσβέσεις και λειτουργία.

Στο χώμα κινείται πολύ άνετα. Το χαμηλό κέντρο βάρους της μοτοσυκλέτας, σε συνδυασμό με τις μαλακές αναρτήσεις και τα ελαστικά διττού χαρακτήρα της CEAT, κάνουν τη μοτοσυκλέτα να ανταποκρίνεται στο ανώμαλο έδαφος ενός βατού χωματόδρομου. Ο μπροστινός τροχός 21 ιντσών κυλάει πάνω από εμπόδια με ευκολία. Συνδυάζεται με πίσω 17 ιντσών και οι ακτινωτές ζάντες απαιτούν σαμπρέλες. Μπορείς να ελιχθείς πάνω από μεγάλες πέτρες χωρίς να φοβάσαι αν θα βρει από κάτω, γιατί είναι εφοδιασμένο με αλουμινένια ποδιά και απέχει 200 χλστ. από το έδαφος.

Royal Enfield Himalayan 411 2022 action 2wo 2

Νομίζω ότι αυτό που σε εντυπωσιάζει καθώς οδηγείς είναι ο τρόπος με τον οποίο η μοτοσυκλέτα φαίνεται να έχει σχεδιαστεί εξαρχής. Ο κινητήρας ταιριάζει στο πλαίσιο, το πλαίσιο ταιριάζει στην ανάρτηση, η ανάρτηση ταιριάζει στην εργονομία. Ένα καθ’ όλα ομοιογενές σύνολο.

Το Himalayan έχει το δικό του, διαφορετικό κοινό. Η επιλογή του αποτελεί μονόδρομο για όποιον αναζητά μια μοτοσυκλέτα για να την απολαύσει για αυτό που προσφέρει. Λίγη τεχνολογία, χαμηλή ταχύτητα, αλλά ικανή και καλά ισορροπημένη. Είναι μια μοτοσυκλέτα που μας ταξίδεψε στο παρελθόν και αυτό δεν είναι κακό.

Royal Enfield Himalayan 411 2022 details 2wo 8

 

Εξοπλισμός αναβάτη: Motomarket
Κράνος: Caberg Tourmax Titan
Μπουφάν: Nordcode Pantera
Γάντια: Five RS4
Παντελόνι: Nordcode Jean evo
Μποτάκια: Forma Swift Dry

 

ROYAL ENFIELD HIMALAYAN MUVUS
ΤΙΜΗ (€): 5.690
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΜΟΝΟΚΥΛΙΝΔΡΟΣ,ΑΕΡΟ-ΕΛΑΙΟΨΥΚΤΟΣ, 1ΕΕΚ, 2B/K
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 411
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣxΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 78x86
ΣΥΜΠΙΕΣΗ 9,5:1
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ 1 ΣΕ 1
ΕΚΚΙΝΗΣΗ ΜΙΖΑ
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ  
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (hp/rpm) 24,3/6.500
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (kg/rpm) 3,3/4.250
ΒΑΡΟΣ (kg) 199 (με υγρά)
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) 800
ΜΗΚΟΣ (mm) 2.190
ΠΛΑΤΟΣ (mm) 840
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) 1.465
ΙΧΝΟΣ(mm) Δ.Α.
ΚΑΣΤΕΡ(o) Δ.Α.
ΕΛΑΣΤΙΚΑ  
ΜΠΡΟΣΤΑ: CEAT GRIP XL 90/90-21
ΠΙΣΩ: CEAT GRIP XL 120/90-17
ΠΛΑΙΣΙΟ: ΑΤΣΑΛΙΝΟ
ΨΑΛΙΔΙ: ΑΤΣΑΛΙΝΟ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ ΠΙΡΟΥΝΙ 41mm ΔΙΑΔΡΟΜΗ 200mm
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ ΜΕ ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΟΧΛΙΣΜΟΥ, ΔΙΑΔΡΟΜΗ 180mm ΡΥΘΜΙΖΟΜΕΝΗ ΠΡΟΦΟΡΤΙΣΗ
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 300 mm, ΔΑΓΚΑΝΑ 2 ΕΜΒΟΛΩΝ, ΑBS
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 240 mm, ΔΑΓΚΑΝΑ 1 ΕΜΒΟΛΟΥ, ΑBS
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ 15 ΛΙΤΡΑ
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (lt/100km/h) 4 ΛΙΤΡΑ

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.