Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς // 01.04.2022
Η Kymco διαθέτει τεράστια τεχνογνωσία στα scooter και έχοντας ήδη στη φαρέτρα της πολλά και καλά μοντέλα, έκανε το επόμενο βήμα, διευρύνοντας την γκάμα της αλλά και τις δυνατότητες του νέου DT X360
Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος
Τέλη Νοεμβρίου 2020 μάς εκπλήσσει ευχάριστα παρουσιάζοντας το πρώτο crossover maxi scooter. Στην ονομασία του έφερε το «απαραίτητο» X. DT X360, με το νούμερο να μην υποδεικνύει τον κυβισμό αλλά το ότι μπορεί να κινηθεί σε ακτίνα 360 μοιρών, δηλαδή παντού!
Η Kymco ήταν η δεύτερη που έφερε τη μόδα των SUV / Crossover στον κόσμο των δίκυκλων και δη των αυτόματων. Περιττό να επαναλάβουμε ποιο μοντέλο αποτέλεσε τον γενάρχη της κατηγορίας, ο οποίος έχει σημειώσει μεγάλη εμπορική επιτυχία, αν και δεν χαρακτηρίζεται ως scooter με τη «στενή» έννοια του όρου. Το DT X360 δεν αποποιείται την καταγωγή του. Αντιθέτως παραμένει πρακτικό, άνετο και ευέλικτο εντός πόλης, ικανό στα ταξίδια και με δύο άτομα στη σέλα. Δίνει όμως και το κάτι παραπάνω σε όποιον το επιλέξει.
Οι πιο καλοπουλημένες μοτοσυκλέτες στην Ευρώπη είναι αναμφίβολα οι adventure. Τα best seller αυτοκίνητα είναι τα SUV. Από κατασκευής τους αμφότερα τα οχήματα μπορούν να τα κάνουν όλα. Μέχρι και χώμα «πατάνε», κάτι που απολαμβάνουν οι λίγοι ομολογουμένως που το τολμούν. Όποιοι επιλέξουν επομένως το DT X360 μπορούν να εκμεταλλευθούν το συγκεκριμένο προνόμιο που τους εξασφαλίζουν τα «τακουνάτα» ελαστικά της CST. Ένας βατός χωματόδρομος, που δυστυχώς προσομοιάζει την κατάσταση της ασφάλτου ως επί το πλείστον στη χώρα μας, είναι εύκολο να διασχιστεί με το DT X360. Όσο εύκολο είναι να μετακινείσαι καθημερινά από το σπίτι στη δουλειά, άλλο τόσο και σε μια εκδρομή εκτός πόλεως. Γιατί πάνω από όλα το μοντέλο της Kymco είναι ένα scooter, στο οποίο η εταιρεία έχει εφαρμόσει την τεράστια τεχνογνωσία και εμπειρία που διαθέτει.
Υιοθετώντας τη λογική των περισσότερων κατασκευαστών αυτοκινήτου που παρουσιάζουν συνεχώς νέα SUV και Crossover βασιζόμενοι κυρίως σε μικρομεσαία μοντέλα, η Kymko την εφάρμοσε στα δίκυκλα. Και ήταν κάτι εύκολο για αυτήν, αφού είχε στη διάθεσή της ένα από τα καλύτερα maxi scooter που κυκλοφορούν στην αγορά. Το Downtown 350.
Η δοκιμασμένη πλατφόρμα του εν λόγω μοντέλου απέκτησε «περιπετειώδη» εμφάνιση και κατάλληλα ελαστικά. Το DT X360 ήρθε στην ελληνική αγορά και με όπλο τον ξεχωριστό χαρακτήρα, τον εξοπλισμό, την πρακτικότητα και τις ανέσεις που διαθέτει, διαγράφει ήδη μια επιτυχημένη εμπορική πορεία. Σημαντικό ρόλο σε αυτό παίζει και η τιμή του, που βρίσκεται κάτω από τις 6.000 ευρώ (Απρίλιος 2022).
Όπως είχαμε γράψει όταν το οδηγήσαμε, το Downtown 350 ήταν «πολύ μπροστά». Μόλις «έβαζες κάτω» τι προσέφερε σε συνδυασμό με το πόσο κόστιζε και το συνέκρινες με τον ανταγωνισμό μοιραία δεν μπορούσες να το «προσπεράσεις». Σε μεγαλύτερο ακόμη βαθμό κάτι αντίστοιχο συμβαίνει με το DT X 360.
Η ποιότητα κατασκευής κυμαίνεται σε πολύ υψηλά επίπεδα. Τα πλαστικά του, εκτός από καλοσχεδιασμένα, έχουν και πολύ προσεγμένη συναρμογή- άβαφα στα κατάλληλα σημεία για να μην «πληγώνονται». Αποτέλεσμα όλων των παραπάνω να μην υπάρχουν τριγμοί «ούτε για δείγμα», συνθέτοντας μια καλογυμνασμένη σιλουέτα με έντονες ακμές. Το μπροστινό μέρος τραβάει, όπως ήταν φυσικό, τα βλέμματα. Δεν βλέπεις και πολλά scooter με το χαρακτηριστικό ρύγχος – φτερό όλων των adventure μοτοσυκλετών. Το «αγριεμένο βλέμμα» των LED προβολέων με τα ενσωματωμένα DRL, ο «τυφλός» αεραγωγός, αλλά και η ζελατίνα που «ξεκολλάει» από τα πλαστικά της «ασπίδας» που μοιάζει να κρύβει πίσω της τον «πύργο» πλοήγησης των μοτοσυκλετών που οργώνουν τις ερήμους, ταιριάζουν άψογα στο στυλ που ήθελε η Kymco να δώσει στο scooter της. Στο ίδιο μήκος κύματος και τα αλουμινένια μπράτσα των καθρεφτών. Θα θέλαμε να διέθεταν πιο ανοιχτές γωνίες για καλύτερη ορατότητα. «Πόντους» στη σκληροτράχηλη εμφάνιση δίνει και το προστατευτικό της εξάτμισης.
Το τιμόνι είναι πιο ψηλά τοποθετημένο απ’ ό,τι σε ένα τυπικό scooter και υπάρχει λόγος γι’ αυτό. Κοιτάζοντας από μπροστά ένα ζευγάρι χούφτες θα ήταν καλοδεχούμενο. Εκτός από εμφάνιση άλλωστε, παρέχουν και προστασία. Η εργονομία αλλά και η κατανομή βάρους είναι δύο τομείς στους οποίους έχει δοθεί ιδιαίτερη σημασία στο DT X360, όπως συμβαίνει σε όλα τα μοντέλα της Kymco. Οι μανέτες είναι ρυθμιζόμενες και οι διακόπτες σωστά τοποθετημένοι .
Η θέση οδήγησης διαφέρει από αυτήν των μοντέλων της Kymco που σε βάζουν μέσα, και ενίοτε πολύ μέσα, τοποθετώντας τα πόδια σε άβολες γωνίες, ακόμη και αν δεν είσαι πάνω από 1,80. Στο DT X360 κάθεσαι ψηλότερα με τα άκρα να παίρνουν άκρως φυσιολογικές και πολύ άνετες θέσεις σε τιμόνι και πάτωμα ποδιάς. Το ρεζερβουάρ βρίσκεται ανάμεσα στα πόδια του αναβάτη στο κεντρικό «νεύρο – τούνελ» . Όμως η τοποθέτησή του στο συγκεκριμένο σημείο εξασφαλίζει καλύτερη κατανομή βάρους, άρα και κορυφαία οδική συμπεριφορά.
Η σέλα είναι φαρδιά και μεγάλη και το αφρώδες υλικό της μέτριας σκληρότητας. Φτάνει και περισσεύει για δύο μεγαλόσωμους επιβαίνοντες. Η απόστασή της από το έδαφος είναι 800 χλστ. Οι αναβάτες από 1,75 και πάνω θα πατήσουν εύκολα στο έδαφος.
Όλα τα scooter, ακόμη και αυτά της νεότευκτης κατηγορίας των adventure/crossover, οφείλουν να έχουν χώρους. Αυτός είναι άλλωστε ένας από τους βασικούς λόγους που προχωράει κάποιος στην απόκτησή τους. Κάτω από τη σέλα του DT X360, η οποία μένει ανοιχτή χάρη στο αμορτισέρ που διαθέτει, χωράνε άνετα δύο full face κράνη και πολλά ακόμη πράγματα. Στην ποδιά υπάρχει ντουλαπάκι με θύρα USB για το smartphone, που δεν κλειδώνει.
Στον στάνταρ εξοπλισμό διατίθεται μία ακόμη μια θύρα για φόρτιση ηλεκτρονικών συσκευών, κάτω από το καπάκι της «τιμονόπλακας». Η εκκίνηση, το κλείδωμα του τιμονιού, το άνοιγμα της σέλας και της τάπας βενζίνης γίνονται από εύχρηστο περιστροφικό διακόπτη που «επικοινωνεί» με το «κλειδί» το οποίο παραμένει στην τσέπη. Ναι, καλά καταλάβατε. Το DT X360 διαθέτει και σύστημα keyless.
Μια μεγάλη και απόλυτα ευκρινής έγχρωμη ψηφιακή οθόνη πληροφορεί τον αναβάτη για όλες τις λειτουργίες του scooter.
Όταν είχαμε οδηγήσει το Downtown διαπιστώσαμε πως ο κινητήρας του ήταν ο αποδοτικότερος στην κατηγορία. Το 2019 δεν υπήρχαν ακόμη τα 350άρια scooter και ο μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος G5-SC, με χωρητικότητα 321 κ.εκ. ήταν συμβατός με τις προδιαγραφές Euro4. Ενώ περιμέναμε στην Euro5 έκδοσή του να είχε χάσει ίππους και ροπή, δεν συνέβη κάτι τέτοιο. Με 28,6 ίππους στις 7.500 σ.αλ. και 3 kgm στις 5.750 σ.α.λ.. εξακολουθεί να είναι από τα ισχυρότερα μεταξύ των 350άριων, αλλά με τη διαφορά ότι καταναλώνει όσο ένα 300άρι. Μετρήσαμε 3,9 λίτρα στα 100 χλμ. Είναι επίσης «προικισμένος» με traction control, κάτι που συμβάλλει στο αίσθημα ασφάλειας. Και για όσους θέλουν να «παίξουν» στο χώμα υπάρχει η δυνατότητα απενεργοποίησής του.
Το πλαίσιο είναι σχεδιασμένο από την αρχή και αποτελείται από σωλήνες και τμήματα από ενισχυμένο ατσάλι. Το DT X360 είναι σταθερό στην ευθεία και ακριβέστατο σε κάθε στροφή. Με ένα ή με δύο άτομα, με οποιαδήποτε ταχύτητα. Συνεπικουρείται από ένα σετ σφιχτά ρυθμισμένων αναρτήσεων, οι οποίες επιβαρύνουν τη μέση του συνεπιβάτη σε μεγάλες ανωμαλίες του οδοστρώματος. Γενικότερα όμως διαθέτουν ποιοτική λειτουργία και πληροφορούν πολύ σωστά τον αναβάτη. Οι τροχοί, με τις ωραίας σχεδίασης χυτές ζάντες, είναι 14 ιντσών μπροστά και 13 πίσω.
Όπως γράψαμε και πιο πάνω, το DT Χ360, παρά τον adventure χαρακτήρα του, είναι πάνω απ’ όλα scooter και μάλιστα «καθαρόαιμο». Τι εννοούμε; Μέσα στην πόλη, που θα κάνει τα περισσότερα χιλιόμετρα της «ζωής» του, είναι ευέλικτο και «κρύβει» τα 194 κιλά του. Ελίσσεται ανάμεσα στα αυτοκίνητα με μεγάλη ευκολία. Οι επιτόπιες μανούβρες γίνονται εύκολα χάρη και στο πολύ καλό ζύγισμα, αλλά και στην πολύ σωστή θέση που παίρνει το σώμα σου επάνω του.
Όταν ανοίξεις το γκάζι ξεχωρίζει εύκολα από τους υπόλοιπους. Η μετάδοση είναι απόλυτα γραμμική και ομαλή, χαρίζοντας «βελούδινες» επιταχύνσεις. Το traction control δουλεύει μόνον όταν χρειαστεί και δεν χαλάει τον ρυθμό της οδήγησης με ανούσια κομπιάσματα.
Οι αναρτήσεις είναι ρυθμισμένες προς το σφιχτό, κάτι που θα εκτιμήσεις στις στροφές, αφού το DT X360 διαθέτει έντονα σπορ οδηγικά χαρακτηριστικά. Στην πόλη είναι η αλήθεια τα αμορτισέρ κουράζουν στις συνεχόμενες και έντονες ανωμαλίες. Οπότε θέλει ψάξιμο με τις ρυθμίσεις προφόρτισης που διαθέτουν. Τα φρένα αποδίδουν πολύ καλά και επιβραδύνουν με ευκολία, εκπέμποντας αίσθηση σιγουριάς στον αναβάτη. Η πολύ σωστή θέση οδήγησης πάντως είναι αυτή που σε κάνει να νοιώθεις άνετα όταν οδηγείς σε οποιεσδήποτε συνθήκες.
Και όταν αποφασίσεις να ξεφύγεις από την πόλη και να βγεις στον αυτοκινητόδρομο, θα απολαύσεις τη σταθερότητα του DT X360, αλλά και τη δύναμη του μοτέρ που θα κάνει το κοντέρ να γράψει πάνω από 145 χλμ/ώρα. Τα «κοστούμι» του προστατεύει άψογα από τον αέρα και αυτό που θα ήθελες θα ήταν μια πιο ψηλή ζελατίνα.
Οι βατοί χωματόδρομοι γίνονται ευκολότερα προσπελάσιμοι με το DT X360. Ιδανικό δίκυκλο για να φτάσεις εκεί όπου τα άλλα scooter θα σταματήσουν, κατά συνέπεια ιδανικό για Ελλάδα.
Το DT X360 είναι ένα διαφορετικό scooter, αλλά παραμένει πρακτικό, ευέλικτο, και ικανό για όλα ενώ συν τοις άλλοις μπορεί να αποκτηθεί σε απόλυτα λογική τιμή.
Εξοπλισμός αναβάτη: Motomarket
Κράνος: Caberg Ghost
Μπουφάν: Nordcode Pantera
Γάντια: Five RS4
Παντελόνι: Nordcode Jean evo
Μποτάκια: Forma Swift Dry
KYMCO DT X360 ABS/TCS E5 | MOTOTREND |
ΤΙΜΗ (€): | 5.995 - 5.745 τιμή μετρητοίς (Απρίλιος 2022) |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | MΟΝΟΚΥΛΙΝΔΡΟΣ, ΥΓΡΟΨΥΚΤΟΣ, ΤΕΤΡΑΒΑΛΒΙΔΟΣ, 1ΕΕΚ |
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) | 321 |
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) | 75,3 x 72 |
ΣΥΜΠΙΕΣΗ | 10,7:1 |
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ | 1 ΣΕ 1 |
ΕΚΚΙΝΗΣΗ | ΜΙΖΑ |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (hp/rpm) | 28,2/7.500 |
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (kgm/rpm) | 3/5.750 |
ΒΑΡΟΣ (kg) | 175 (χωρίς υγρά) |
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) | 800 |
ΜΗΚΟΣ (mm) | 2.165 |
ΠΛΑΤΟΣ (mm) | 780 |
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) | 1.550 |
ΙΧΝΟΣ(mm) | Δ.Α. |
ΚΑΣΤΕΡ(o) | Δ.Α. |
ΕΛΑΣΤΙΚΑ | |
ΜΠΡΟΣΤΑ: | CST 120/80-14 |
ΠΙΣΩ: | CST 150/70-13 |
ΠΛΑΙΣΙΟ: | ΧΑΛΥΒΔΙΝΟ ΣΩΛΗΝΩΤΟ |
ΨΑΛΙΔΙ: | ΧΑΛΥΒΔΙΝΟ |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ | ΣΥΜΒΑΤΙΚΟ ΠΙΡΟΥΝΙ 37mm, ΔΙΑΔΡΟΜΗ 110mm |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ | ΔΥΟ ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ ΔΙΑΔΡΟΜΗ 100mm ΜΕ ΡΥΘΜΙΖΟΜΕΝΗ ΠΡΟΦΟΡΤΙΣΗ |
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ | ΔΙΣΚΟΦΡΕΝO 260mm, ΔΑΓΚΑΝΑ ΑΚΤΙΝΙΚΗΣ ΣΤΗΡΙΞΗΣ 3 ΕΜΒΟΛΩΝ ΑBS BOSCH |
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ | ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 220mm, ΔΑΓΚΑΝΑ 2 ΕΜΒΟΛΩΝ ΑBS BOSCH |
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ | 12,5 ΛΙΤΡΑ |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (lt/100km/h) | 3,9 ΛΙΤΡΑ |
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.