Γράφει ο Γιάννης Ιβάνοφ // 28.11.2017
Μια από τις πλέον αναγνωρίσιμες και υπολογίσιμες δυνάμεις στον χώρο των off road μοτοσυκλετών έχει περάσει σε νέα εποχή
H Husqvarna αριθμώντας πάνω από 100 χρόνια ιστορίας και τεχνογνωσίας με ρίζες από τη Σουηδία, ανήκοντας πλέον στην ΚΤΜ, δηλώνει παρούσα και πάλι. Το KTM group τολμά και επενδύει στους δίχρονους κινητήρες και τους καθιστά ξανά επίκαιρους. Εισάγει σύστημα ψεκασμού στα μοντέλα KTM 250-300 EXC TPI για τα οποία μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα εδώ και στα Husqvarna ΤΕ 250i-300i, έτσι πλέον εκτός από κορυφαίες μοτοσυκλέτες στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς και των κορυφαίων περιφερειακών, φέρουν την τελευταία λέξη της τεχνολογίας και στον τομέα των κινητήρων. Είχαμε την τύχη να οδηγήσουμε τα ολοκαίνουργια μοντέλα στην Πεντέλη στα πλαίσια των off road days που διοργανώθηκαν και φέτος από την ΚΤΜ SEE . Μπορεί κατά κύριο λόγο να βασίζονται στις μοτοσυκλέτες της KTM, άλλα διαθέτουν ένα δικό τους ξεχωριστό χαρακτήρα.
Το στοίχημα που είχε βάλει το group να μην εγκαταλείψει τους δίχρονους κινητήρες απέφερε καρπούς. Οι απανταχού «χωματεροί» έμειναν άφωνοι και κάνεις δεν ήξερε τι να περιμένει. Όλοι οι κατασκευαστές κατά καιρούς παρουσίαζαν στα χαρτιά καινούργιους δίχρονους κινητήρες, αλλά κάνεις δεν πήρε το ρίσκο να το υλοποιήσει στα σχέδια. Κανείς εκτός του αυστριακού ομίλου. Η είδηση ότι βγαίνει στην παραγωγή δίχρονος κινητήρας με ψεκασμό έσκασε σαν βόμβα και όλοι αναρωτιόντουσαν τι μπορεί να προσφέρει όλο αυτό το εγχείρημα. Το αποτέλεσμα είναι συναρπαστικό.
Κομμάτι του συστήματος
Ο κινητήρας κατά κύριο λόγο είναι ο ίδιος που χρησιμοποιήθηκε στα μοντέλα EXC της ΚΤΜ του 2017. Το μεγάλο νέο είναι το σύστημα ψεκασμού. Τα μπεκ πήραν τη θέση του καρμπυρατέρ, υπάρχουν νέα συστήματα παροχής καυσίμου και λαδιού, ο κύλινδρος είναι διαφορετικός όπως και το φιλτροκούτι, ενώ έχει τοποθετηθεί και ισχυρότερη γεννήτρια και ελαφρύτερη μπαταρία ιόντων λιθίου. Ένα πραγματικό έργο τέχνης και μια απόδειξη πως όλα γίνονται αν υπάρχει θέληση αλλά και τεχνογνωσία.
Σύστημα EMS
Το EMS διαθέτει μια νέα ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου (ECU) υπεύθυνη για διάφορες λειτουργίες. Συλλέγει πληροφορίες από τον αισθητήρα θέσης γκαζιού, τον αισθητήρα περιβαλλοντικής πίεσης και πίεσης εισαγωγής και τους αισθητήρες πίεσης του στροφαλοθαλάμου και θερμοκρασίας νερού. Αντισταθμίζει αυτόματα τις αλλαγές θερμοκρασίας και υψομέτρου, εξαλείφοντας την ανάγκη ρύθμισης του παραδοσιακού καρμπιρατέρ. Ένας τυπικός διακόπτης επιλογής χάρτη επιτρέπει στους αναβάτες να προσαρμόζουν τα χαρακτηριστικά ισχύος ανάλογα με τις προσωπικές προτιμήσεις ή τις διαφορετικές συνθήκες.
Και τα δύο μοντέλα διαθέτουν ένα σώμα εισαγωγής λαδιού Dell'Orto 39 mm με αισθητήρα θέσης γκαζιού που διαθέτει διπλή ντίζα για μεγαλύτερη αξιοπιστία. Το σύστημα εξασφαλίζει το βέλτιστο μείγμα αέρα, καυσίμου και λαδιού. Επιπλέον, το σύστημα διαθέτει βίδα ρύθμισης αέρα ρελαντί, ενώ υπάρχει και κύκλωμα αέρα για το ρελαντί και την κρύα εκκίνηση.
Μέσα στο 9λιτρο ρεζερβουάρ υπάρχει αντλία καυσίμου από την οποία το καύσιμο φτάνει στα μπεκ. Όπως γίνεται κατανοητό δεν απαιτείται πρόσμιξη λαδιού-βενζίνης. Η πλήρωση του ξεχωριστού δοχείου λαδιού επαρκεί για έως και 8 ρεζερβουάρ βενζίνης, ενώ η κατανάλωση έχει μειωθεί, φτάνοντας στα επίπεδα ενός τετράχρονου κινητήρα.
Top περιφερειακά
Το πλαίσιο είναι καινούργιο κατασκευασμένο από ατσάλι. Tα μοντέλα είναι εξοπλισμένα με το νέο πιρούνι WP XPlor 48 με ρυθμίσεις προφόρτισης και διαδρομή 300mm και αμορτισέρ WP DCC που διαθέτει σύστημα μοχλισμού και διαδρομή 330mm.
Τα φρένα είναι της γερμανικής Magura με δίσκο 260 χιλιοστά και διέμβολη δαγκάνα μπροστά και 220 χιλιοστά πίσω με δαγκάνα ενός εμβόλου. Μagura είναι επίσης και το σύστημα του συμπλέκτη και φέρει νέα τεχνολογία για μεγαλύτερη αντοχή στις δύσκολες συνθήκες.
Περισσότερες οι διαφορές από τις ομοιότητες
Πολλοί θεωρούν πως οι Husqvarna είναι ΚΤΜ με διαφορετικό «κουστούμι». Η πραγματικότητα είναι εντελώς διαφορετική. Η αίσθηση από το μοτέρ είναι παραπλήσια. Η διαφορετική δομή του πλαισίου με το κατασκευασμένο από συνθετικά υλικά αφαιρούμενο υποπλαίσιο σε συνδυασμό με το σύστημα μοχλισμού της πίσω ανάρτησης (αντί για PDS στα KTM) δίνει στη μοτοσυκλέτα διαφορετική αίσθηση. Τα φρένα της Magura (αντί για Brembo στα KTM) είναι πιο προοδευτικά σε απόδοση. Σε γενικές γραμμές τα μοντέλα της Husqvarna δείχνουν πιο φιλικά και «μαλακά» από αυτά της ΚΤΜ.
TE250i
Το γραμμικό δούλεμα από το ρελαντί σε προϊδεάζει για την ευχάριστη συνέχεια. Ο καπνός από την εξάτμιση ελάχιστος. Μόλις αρχίσεις να κινείσαι κατανοείς αυτόματα πως αυτό που οδηγείς δεν έχει καμία σχέση με τον δίχρονο κινητήρα όπως τον ήξερες έως τώρα. Ποτέ άλλοτε ένα δίχρονο δεν θα μπορούσε να είναι τόσο ομαλό. Στο «πιστάκι» της δοκιμής το ΤΕ250i δούλεψε άψογα. Γραμμικό σε όλο το φάσμα των στροφών, δυνατό όπου πρέπει, προβλέψιμο όπου οι συνθήκες το απαιτούν. Ικανό στα χέρια ενός έμπειρου αναβάτη και «εύκολο» για κάποιον που θέλει να κάνει τα πρώτα του βήματα στο χώμα. Αν και η διαδρομή θεωρήθηκε απαιτητική από τους περισσότερους παρευρισκόμενους, το TE250i μπόρεσε να αντεπεξέλθει εύκολα. Οι αναρτήσεις απορροφούσαν λακκούβες και σαμαράκια. Εκεί ακριβώς ανακαλύπτεις πόσο πιο «μαλακό» είναι το Husqy από το αντίστοιχο ΚΤΜ. Κοινό όμως χαρακτηριστικό και των δύο ο απόλυτος έλεγχος που προσφέρει η απόδοση του μοτέρ.
ΤΕ300i
ε διαφορετική περίπτωση ένα μοντέλο με δίχρονο κινητήρα 300 κ.εκ. θα απευθυνόταν σε αναβάτες με εμπειρία και απαιτήσεις. Το μεγάλο δίχρονο της εταιρείας είναι παράδειγμα προς μίμηση, ένας κινητήρας που δεν θα σε «πουλήσει» ποτέ γεμάτο ροπή από τις πιο χαμηλές στροφές του κινητήρα έως τις πιο ψηλές. Ίσως το πιο ιδανικό για χομπίστες, γιατί συγχωρεί τα λάθη, την εσφαλμένη εκτίμηση μιας παρατεταμένης ανηφόρας. Ο κινητήρας δείχνει να έχει έλλειψη σε δύναμη, αλλά αυτό είναι άπλα μια ψευδαίσθηση λόγω της πολύ ομαλής επιτάχυνσης. Καταλαβαίνεις τη δύναμή του όταν με σταθερό γκάζι «καταπίνει» τα εμπόδια χωρίς να παρουσιάζει τάση να κόψει τη φόρα της μοτοσυκλέτας, ακόμη και σε συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης. Το δεξί σου χέρι ορίζει απόλυτα τη μεταφορά δύναμης στον πίσω τροχό. Η αίσθηση και ο χειρισμός της μοτοσυκλέτας είναι απίστευτος λόγω των αναρτήσεων της WP και τον τρομερών φρένων της γερμανικής Magura.
H πρώτη μας επαφή με τα νέα δίχρονα με ψεκασμό μοντέλα της Husqvarna ήταν απολύτως θετική. Δύο μοτοσυκλέτες που απευθύνονται σε ένα ευρύ φάσμα αναβατών ( άπειροι και έμπειροι, χομπίστες και πιο επαγγελματίες). Παρόλο που το επίκεντρο της προσοχής είναι οι κινητήρες, τα δύο μοντέλα της Husqvarna «μαγεύουν» και με τις ικανότητες τους χάρη στο στήσιμό τους και τα κορυφαία περιφερειακά τους. Το «παιχνίδι» αλλάζει στο βουνό και η Husqvarna είναι εκεί και οδηγεί τις εξελίξεις.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
|
|
Αντιπροσωπεία | KTM South East Europe |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | Μονοκύλινδρος, δίχρονος με ψεκασμό, υγρόψυκτος |
Κυβισμός (cc) | 249 / 293,2 |
Διάμετρος x Διαδρομή | 66.4x72 / 72x72 |
Συμπίεση | Δ/Α – Δ/Α/ |
Σύστημα εξαγωγής | 1 σε 1 |
Εκκίνηση | Μίζα / Μανιβέλα |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
Ισχύς εργοστασίου (HP/rpm) | Δ/Α – Δ/Α |
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.