Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς // 24.03.2022
To scooter της Keeway είναι έτοιμο να αφήσει το αποτύπωμά του στην ελληνική αγορά
Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος
Δείτε τα μοντέλα που σημειώνουν τις υψηλότερες πωλήσεις. Το top ten αποτελείται κυρίως από 125άρια, scooter κατά κύριο λόγο και «παπιά». Από εκεί και πέρα μόνο ένα 300άρι φιγουράρει στην πρώτη δεκάδα.
Η ανάγνωση είναι ξεκάθαρη. Στην ελληνική αγορά τα scooter κυριαρχούν και τα εύχρηστα 125 είναι αυτά που προτιμώνται για την καθημερινή μετακίνηση. Δεύτερα σε δημοφιλία τα GT με 300 και 350 κυβικά, που είναι πιο μεγάλα και εκλεπτυσμένα. Κανείς, έως τώρα, δεν είχε σκεφθεί να συνδυάσει αυτές τις δύο κατηγορίες, να κατασκευάσει δηλαδή ένα μοντέρνο, μικρό, scooter πόλης με 300 κ.εκ.. Το έκανε η Keeway και το όνομα αυτού Vieste.
Η Keeway είναι μια κινεζική εταιρεία, μέλος του ομίλου Qianjiang, ιδιοκτήτης της Benelli και της Volvo. Το Vieste όμως είναι μοντέλο εμπνευσμένο από τους ευρωπαίους συνεργάτες της QJ. Και αυτός είναι ένας από τους βασικούς λόγους που έχει τραβήξει το ενδιαφέρον, από την πρώτη στιγμή που μαθεύτηκε πως θα έρθει στην Ελλάδα, μαζί με το πανομοιότυπο Vieste 125. Σημαντικό ρόλο φυσικά έπαιξε και η τιμή του, που ανέρχεται στα 4.120 ευρώ (Μάρτιος 2022).
Είναι σαφές πως η ελληνική αγορά δείχνει ιδιαίτερη προτίμηση στα scooter. Παρ’ όλα αυτά στην γκάμα της Keeway βρίσκονται και μικρές μοτοσυκλέτες, ιδανικές για νέους αναβάτες, αλλά και για κατόχους διπλώματος αυτοκινήτου που θέλουν μια όμορφη και σύγχρονη μοτοσυκλέτα 125 κ.εκ. Το naked RKF 125 και τα cruiser K-Light και Superlight 125. Στα scooter, μέχρι πρότινος, εκτός από 50άρια, υπήρχε το ρετρό Zahara 125.
Το Vieste πήρε το όνομά του από μια παραλιακή ιταλική πόλη που βρίσκεται στην περιοχή της Απουλίας. Αρχικά ήρθε με κινητήρα 125 για να αντιμετωπίσει τα scooter ίδιου κυβισμού. Στην Keeway τόλμησαν να επενδύσουν και να εφεύρουν εν τέλει μια νέα κατηγορία scooter πόλης, με σπορ σχεδίαση, τροχούς 13 ιντσών, μικρές διαστάσεις, όπως το 125, αλλά με κινητήρα 300 κ.εκ. που μπορεί να οδηγηθεί από κατόχους άδειας οδήγησης Α2.
To concept είναι πολύ ενδιαφέρον, απ’ όπου και αν το πιάσεις. Αρχικά στην Keeway βασίστηκαν σε έναν κινητήρα εγνωσμένης αξίας, που δεν είναι άλλος από την τελευταία εξέλιξη του QUASAR της Piaggio. Ο 250άρης που έφτασε πριν λίγα χρόνια τα 278 κ.εκ. για να μπορεί να ανταγωνιστεί τα 300άρια της «νέας γενιάς» και πληροί τις προδιαγραφές Euro5.
Το χαλύβδινο πλαίσιο, αποτελούμενο από σωλήνες υψηλής αντοχής, είναι το μοναδικό «στάνταρ» συστατικό στην κατασκευή του Vieste, μια λύση που υιοθετούν όλοι ανεξαιρέτως οι κατασκευαστές στα μοντέλα τους. Από εκεί και πέρα υπάρχουν σημαίνουσες υπογραφές πάνω στα εξαρτήματα του scooter της Keeway. Τόσο το πιρούνι, όσο και τα δύο αμορτισέρ είναι της KYB. Τα δισκόφρενα της J.Juan με δίσκους 240 χλστ. και 220 χλστ., με ακτινική στήριξη μπροστά και ABS. Τροχοί 13 ιντσών με ελαστικά Timsun και βάρος ρεκόρ για 300άρι. Μόλις 147 κιλά. Σχεδόν όσο ένα 125άρι. Οπότε άνετα μπορεί να οδηγηθεί και από αναβάτριες που τα «τυπικά» 300άρια τούς πέφτουν βαριά.
Αυτός ο κινητήρας είναι σχεδίασης Piaggio και δεν το κρύβει. Τα καπάκια είναι τα ίδια ακριβώς και είμαι σίγουρος ότι το στρογγυλό, μαύρο, πλαστικό κάλυμμα μπορεί εύκολα να αντικατασταθεί από αυτό που φέρει το λογότυπο της Piaggio . O QUASAR ξεχώριζε για την εξαιρετική απόκριση και γεμάτη ροπή. Οι 19 ίπποι στις 6.500 σ.α.λ. και τα 2,3 kgm ροπή στις 6.000 σ.α.λ., δεν είναι πολλά, αλλά σίγουρα για 147 κιλά βάρους και λιγότερο από 1.385 χλστ . μεταξόνιου είναι υπεραρκετά.
Το Vieste διαθέτει καλή ποιότητα κατασκευής και το επίπεδο εξοπλισμού του είναι υπερπλήρες, με κάποια πράγματα να το κάνουν να ξεχωρίζει, ακόμη και από κατά πολύ ακριβότερα μοντέλα. Φωτιστικά σώματα LED, πάνελ οργάνων με αναλογικό στροφόμετρο και ταχύμετρο και ψηφιακή οθόνη, στην οποία υπάρχει προειδοποίηση χαμηλής πίεσης ελαστικών (!), πλαϊνό και κεντρικό σταντ. Στην εσωτερική πλευρά της ποδιάς υπάρχει ένα μικρό, ανοιχτό, ντουλαπάκι με πρίζα USB. Κάτω από τη σέλα χωράει μόνον ένα κράνος τύπου jet. Μπορείτε ωστόσο να τοποθετήσετε ένα top case και έτσι οι αποθηκευτικές ικανότητες του Vieste να αυξηθούν εντυπωσιακά.
Σύστημα keyless με λειτουργία "εύρεσης scooter" (πατάς το κουμπί στο «κλειδί» και τα φώτα ανάβουν από απόσταση) και το κερασάκι στην τούρτα: θερμαινόμενα γκριπ.
Tο Vieste 300 μου άρεσε. Είναι πολύ ευκίνητο και γρήγορο. Με αυτές τις αρετές είναι προφανώς διασκεδαστικό να το οδηγείς, ειδικά στην πόλη, στο περιβάλλον όπου προορίζεται να διανύσει τα περισσότερα χιλιόμετρα. Από την άλλη, μπορεί εύκολα να διασχίσει αυτοκινητόδρομους και περιφερειακούς δρόμους μέσα και έξω από τις πόλεις.
Έχει το μέγεθος ενός σύγχρονου 125. Ύψος σέλας 770 χλστ., στενή και χαμηλή, αλλά με επαρκέστατους χώρους για τον αναβάτη και έναν κανονικών διαστάσεων συνεπιβάτη. Το ιδανικό μέγεθος και ύψος για να πραγματοποιήσετε εύκολους και γρήγορους ελιγμούς σε μποτιλιαρισμένους δρόμους. Πατάς εύκολα στο έδαφος ακόμη και αν είσαι κάτω από 1,70. Ξεκινάς και ο ήχος του μοτέρ είναι μεστός και ποιοτικός, χωρίς ενοχλητικούς θορύβους ή κραδασμούς- αμέσως αντιλήφθηκα πως έχω οδηγήσει ξανά scooter με αυτόν και δεν ήταν Keeway.
Το τιμόνι έχει το σωστό ύψος και πλάτος και τα χειριστήρια βρίσκονται σε εργονομικές θέσεις. Στα πρώτα μέτρα καταλαβαίνεις πως η διαδρομή του γκαζιού είναι μεγαλύτερη από το κανονικό, κάτι που βοηθά στη διαχείριση της απόλυτα γραμμικής απόδοσης. Τα πόδια πατάνε πάνω στο διαιρούμενο πάτωμα, από το κεντρικό τούνελ που φιλοξενεί το ρεζερβουάρ των 9,5 λίτρων, σχηματίζοντας σωστές γωνίες και εξασφαλίζοντας πολύ καλή στήριξη. Για πιο χαλαρή στάση σώματος μπορούν βρουν θέση και στο κεκλιμένο τμήμα της ποδιάς.
Είναι εντυπωσιακό το πόσο γρήγορα μπορεί να κινηθεί και σε αυτό οφείλεται το μικρό βάρος σε σχέση με την ισχύ του κινητήρα και το μικρό μεταξόνιο. Τα φρένα είναι δυνατά και διαθέτουν ιδιόμορφο «δάγκωμα». Στην αρχική διαδρομή της μανέτας είναι πολύ προοδευτικά, σε σημείο που πιστεύεις πως δεν έχουν τη δύναμη να επιβραδύνουν το Vieste. Μόλις πιέσεις λίγο παραπάνω τότε έχει την αίσθηση του δυνατού φρεναρίσματος. Κατά τη γνώμη μας αυτού του είδους η λειτουργία θα βοηθήσει τους άπειρους αναβάτες. Το ABS με τη σειρά του δουλεύει πολύ καλά.
Οι αναρτήσεις είναι μαλακές και δυσκολεύονται μόνο στις μεγάλες ανωμαλίες. Τα αμορτισέρ με τις μικρές διαδρομές θα τερματίσουν στις κακοτεχνίες, μόνο με δεύτερο άτομο στη σέλα του Vieste. Σε γενικής γραμμές προσφέρουν άνεση και πληροφορούν επαρκέστατα τον αναβάτη. Τα ελαστικά της Timsun όσο κυλούν σε στεγνή άσφαλτο συμπεριφέρονται πολύ σωστά.
Στην πόλη είναι πραγματικά διασκεδαστικό να το οδηγείς. Με γρήγορες επιταχύνσεις, πολύ ευέλικτο, με καλό κράτημα στις στροφές ή στους κυκλικούς κόμβους και καλά φρένα. Είναι τόσο στενό για να χωρέσεις εκεί όπου τα υπόλοιπα 300άρια τρέμουν μη γδάρουν τα πλαστικά τους. Στην πόλη είναι ασυναγώνιστο. Τα 120 χλμ/ώρα τα βλέπεις πολύ εύκολα και στις επιταχύνσεις από στάση δύσκολα θα το κοντράρει scooter ανάλογου κυβισμού.
Ο συνδυασμός, μικρών διαστάσεων, χαμηλού βάρους και κινητήρα 300 κ.εκ. κάνουν το Keeway Vieste 300 ανυπέρβλητο μέσα στην πόλη και ικανότατο έξω από αυτή. Από εξοπλισμό… δεν του λείπει τίποτα. Το αντίθετο, έχει σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών και θερμαινόμενα γκριπ. Όλα αυτά με 4.120 ευρώ. Πραγματικό φαινόμενο!
Εξοπλισμός αναβάτη: Motomarket
Κράνος: Caberg Flyon
Μπουφάν: Nordcode X-City
Παντελόνι: Nordcode Jean evo
Γάντια: Five E3 Evo
Μποτάκια: Forma Swift Dry
KEEWAY VIESTE 300 2022 | MOTOWAY |
ΤΙΜΗ (€): | 4.120 (Μάρτιος 2022) |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | MΟΝΟΚΥΛΙΝΔΡΟΣ, ΥΓΡΟΨΥΚΤΟΣ, ΤΕΤΡΑΒΑΛΒΙΔΟΣ |
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) | 278,2 |
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) | 75x63 |
ΣΥΜΠΙΕΣΗ | 11:1 |
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ | 1 ΣΕ 1 |
ΕΚΚΙΝΗΣΗ | ΜΙΖΑ |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (hp/rpm) | 18,8/6.500 |
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (kgm/rpm) | 2,3/6.000 |
ΒΑΡΟΣ (kg) | 147 (χωρίς υγρά) |
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) | 770 |
ΜΗΚΟΣ (mm) | 1.955 |
ΠΛΑΤΟΣ (mm) | 740 |
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) | 1.385 |
ΙΧΝΟΣ(mm) | Δ.Α. |
ΚΑΣΤΕΡ(o) | Δ.Α. |
ΕΛΑΣΤΙΚΑ | |
ΜΠΡΟΣΤΑ: | TIMSUN 110/70-13 |
ΠΙΣΩ: | TIMSUN 130/70-13 |
ΠΛΑΙΣΙΟ: | ΧΑΛΥΒΔΙΝΟ ΣΩΛΗΝΩΤΟ |
ΨΑΛΙΔΙ: | ΧΑΛΥΒΔΙΝΟ |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ | ΣΥΜΒΑΤΙΚΟ ΠΙΡΟΥΝΙ KYB |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ | ΔΥΟ ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ KYB ΜΕ ΡΥΘΜΙΖΟΜΕΝΗ ΠΡΟΦΟΡΤΙΣΗ |
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ | ΔΙΣΚΟΦΡΕΝO 240mm, ΔΑΓΚΑΝΑ J.JUAN 2 ΕΜΒΟΛΩΝ ΑBS |
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ | ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 220mm, ΔΑΓΚΑΝΑ J.JUAN 2 ΕΜΒΟΛΩΝ ΑBS |
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ | 9,5 ΛΙΤΡΑ |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (lt/100km/h) | 3,9 ΛΙΤΡΑ |
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.