Δοκιμή SYM HD300 ABS/TCS: Τίμιο
Mια κορυφαία επιλογή στη δημοφιλέστερη κατηγορία scooter στην Ελλάδα
Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς // 18.03.2022
Το SYM HD300 παραμένει η «τίμια» πρόταση στα 300άρια scooter με μεγάλους τροχούς. Αυτό δεν το λέμε μόνο εμείς αλλά και το αλάθητο κριτήριο του κόσμου που το έχει κατατάξει στις πρώτες θέσεις των πωλήσεων της εν λόγω κατηγορίας
Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος - Συνεργάστηκε: Στέλιος Πατρίκιος
Η τιμή ενός καινούργιου προϊόντος πάντα παίζει σημαίνοντα ρόλο, ειδικά στην αρχή. Επιπλέον το ωραίο design είναι αυτό που τραβάει τα βλέμματα. Μιας και μιλάμε για δίκυκλα και ειδικά για scooter, στον εξοπλισμό «στέκονται» οι περισσότεροι. Η εργονομία, που κατά τη γνώμη μας είναι από τους σημαντικότερους τομείς, ευτυχώς μελετάται από ολοένα και περισσότερους και συμβάλλει καθοριστικά στην επιλογή τους. Τέλος, είναι η αξιοπιστία. To SYM HD300, που πάτησε τις ρόδες του στην Ελλάδα πριν από τέσσερα χρόνια, μπορεί να κριθεί με ασφάλεια και σε αυτόν τον τομέα. Οπότε έχουμε να κάνουμε με ένα δοκιμασμένο scooter, που πλέον πληροί τις προδιαγραφές Euro5, διατίθεται με πλουσιότερο εξοπλισμό και παραμένει ένα από τα πλέον προσιτά μοντέλα της κατηγορίας.
Την προηγούμενη χρονιά το scooter της SYM πέρασε πολλές περιπέτειες. Ταξίδεψε μέχρι το βορειότερο χερσαίο ακρωτήριο της Ευρώπης, στο Nordkapp της Νορβηγίας. Η ελληνική αντιπροσωπεία έδωσε στον πολύπειρο Κωνσταντίνο Μητσάκη το HD300 και αυτός σε 25 ημέρες διασχίζοντας 14 κράτη έφτασε στον Αρκτικό κύκλο. Αυτά για όσους αμφιβάλλουν για τις δυνατότητες και την αξιοπιστία ενός δικύκλου που έχει σχεδιαστεί και εξελιχθεί κυρίως για αστικές μετακινήσεις.
Η επιτυχία του εν λόγω μοντέλου έγκειται και στο ότι σχεδιάστηκε και εξελίχθηκε με τη βοήθεια της Γκοργκόλης Α.Ε. που είναι ο σημαντικότερος συνεργάτης της SYM στην Ευρώπη. Ως εκ τούτου το design του HD300 είναι συμβατό με τα ευρωπαϊκά γούστα. Σπορ γραμμές, διανθισμένες με προσεγμένες λεπτομέρειες, το κάνουν premium. Τα άβαφα τμήματα είναι λίγα, ενώ μόνο τα πλαστικά που υπάρχει κίνδυνος να γδαρθούν είναι μαύρα. Στα highlights προσμετρώνται τα χρωμιωμένο φιλέτο που στην ουσία γεφυρώνει τους δύο προβολείς, το carbon look του καλύμματος της εξάτμισης, αλλά και το ποιοτικό top box στο χρώμα του scooter, το οποίο η SYM χρεώνει μόλις 55 ευρώ συνδυαστικά με 4 χρόνια εγγύηση και οι προστατευτικές, διάφανες χούφτες, που βρίσκονται στη λίστα του έξτρα εξοπλισμού. Διατίθεται σε έξι χρωματισμούς. Αν το επιλέξετε σε ματ γκρι, τότε το κάλυμμα της σέλας είναι κόκκινο, ενώ στο λευκό καφέ με ομοιόχρωμα γκριπ. Στις υπόλοιπες εκδόσεις η σέλα είναι μαύρη με κόκκινες ραφές.
Το νέο HD300 έρχεται αναβαθμισμένο στον τομέα της ασφάλειας. Η προσθήκη του TCS (Traction Control) θα προσφέρει επιπλέον σιγουριά σε όσους καθημερινά «γράφουν» πολλά χιλιόμετρα στην ευρύχωρη σέλα του. Μαζί με το δικάναλο ABS το scooter της SYM θεωρείται από τα πλέον καλά εξοπλισμένα και ασφαλή scooter στην κατηγορία του.
Το πάνελ οργάνων παραμένει κατά κύριο λόγο αναλογικό. Με «ρολόγια» για ταχύμετρο, στροφόμετρο και δείκτη στάθμης καυσίμου, λυχνίες για φλας, μεγάλη σκάλα φώτων, έλεγχο λαδιού, κινητήρα και ABS. Στην ολοκληρωμένη πληροφόρηση συμβάλλει η οθόνη LCD με ενδείξεις ολικού και μερικού χιλιομετρητή, ώρας, θερμοκρασίας περιβάλλοντος, λειτουργίας TCS, τάσης μπαταρίας και θερμοκρασίας ψυκτικού. Οι εναλλαγές πληροφορίων στην οθόνη πραγματοποιούνται μέσω χειριστηρίων που βρίσκονται πάνω σε αυτή.
Η θέση οδήγησης τοποθετεί τον αναβάτη «μέσα» στο scooter με το τιμόνι να βρίσκεται ψηλότερα απ’ όσο θα θέλαμε- κλασσική scooterάδικη αίσθηση. Τα πόδια βρίσκουν θέσεις στο πάτωμα του HD300 που διαιρείται από το φαρδύ «τούνελ» που «κρύβει» το 10λιτρο ρεζερβουάρ.
Η μαλακή και μεγάλη σέλα «κλειδώνει» τον αναβάτη σε μία θέση, χωρίς να μπορεί να μετακινηθεί προς τα πίσω, αφού το «σκαλοπάτι» που δημιουργείται από το τμήμα της σέλας του συνεπιβάτη είναι αρκετά ψηλό. Οι ανέσεις που προσφέρει στο «δεύτερο άτομο» είναι κορυφαίες στην κατηγορία. Μεγάλο μέρος αφρώδους, χειρολαβές και αναδιπλούμενα μαρσπιέ, στο χρώμα του scooter, που εξασφαλίζουν πολύ καλή στήριξη. Το top box δεν διαθέτει «μαξιλαράκι» στο οποίο θα μπορούσε να ακουμπάει την πλάτη του ο συνεπιβάτης. Λόγω της εργονομικής σχεδίασης της σέλας, που απέχει από το έδαφος 805 χλστ., ο αναβάτης πατάει εύκολα στο έδαφος και ο έλεγχος στους επιτόπιους ελιγμούς είναι πολύ εύκολος.
Ο κινητήρας του έχει αποδείξει πως είναι αξιόπιστος και η μέγιστη ισχύς του, στην έκδοση Euro5, αποδίδεται σε πιο χαμηλές στροφές. Οι δύο ίπποι λιγότεροι από την έκδοση Euro4 δεν φαίνονται πουθενά στην πράξη. Επιταχύνει από στάση πολύ γρήγορα, έχει γραμμική απόδοση και ο δείκτης του κοντέρ ξεπερνάει εύκολα τα 100 χλμ/ώρα. Σε αυτήν τη συμπεριφορά παίζει ρόλο και το πολύ καλό σύστημα μετάδοσης. Επιπλέον οι κραδασμοί που παράγει το μονοκύλινδρο, υψρόψυκτο μοτέρ των 278 κ.εκ. είναι ελάχιστοι, συμβάλλοντας στην πολύ καλή ποιότητα κύλισης και την ξεκούραστη οδήγηση του HD300.
Μέσα στην πόλη, η αίσθηση που σου δίνει είναι πως οδηγείς ένα scooter μικρότερο σε διαστάσεις, χάρη στη σωστή κατανομή βάρους. Δεν είναι μόνο ευέλικτο αλλά και προβλέψιμο κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες. Στρίβει, φρενάρει και αλλάζει κατεύθυνση εύκολα και απλά, ως οφείλει κάθε scooter που έχει μελετηθεί και εξελιχθεί σωστά πριν φτάσει σε εμάς, που θα το χρησιμοποιήσουμε καθημερινά, με κρύο, βροχή, ζέστη, με ένα ή δύο άτομα, με γεμάτο τον χώρο αποσκευών 38 λίτρων κάτω από τη σέλα, που είναι έτοιμος να υποδεχθεί εκτός από το full face κράνος σας και πολλά ακόμη πράγματα. Με την ευκαιρία, να τονίσουμε την ύπαρξη ενός ακόμη αποθηκευτικού χώρου που βρίσκεται στο εσωτερικό της ποδιάς. Ένα μικρό ντουλαπάκι, με θύρα φόρτισης USB QC 3.0 στο οποίο θα βρει τη θέση του το smartphone σας που θα φορτίζει μέχρι να φτάσετε στον προορισμό σας. Μην το ξεχάσετε εκεί, γιατί το ντουλαπάκι μπορεί να ανοίγει εύκολα, αλλά δεν κλειδώνει. Ο κλασσικός γάντζος αποτελεί σημαντικό μέρος του εξοπλισμού σε όλα τα scooter καθώς βοηθάει στη μεταφορά τσαντών.
Οι αναρτήσεις είναι ρυθμισμένες ώστε να προσφέρουν άνεση στην καθημερινή μετακίνηση. Διατηρούν τον αναβάτη ξεκούραστο και το scooter ακλόνητο ακόμη και στις πιο μεγάλες κακοτεχνίες των δρόμων. Στην εξαιρετική αίσθηση σταθερότητας που αποκομίζει ο αναβάτης συμβάλλει και το πολύ καλό χαλύβδινο πλαίσιο του HD300.
Η απόδοση των δισκόφρενων κρίνεται επαρκής. Το μπροστινό θέλει λίγη περισσότερη δύναμη απ’ όση θα θέλαμε, ενώ το πίσω έχει συνολικά καλύτερη αίσθηση. Κανένα πρόβλημα με την επιβράδυνση του scooter. Το ABS δίνει ‘‘το παρών’’ μόνον όταν χρειάζεται και λειτουργεί και αυτό πολύ καλά.
«Βάλ’ τα κάτω»
Μοντέρνο και ποιοτικό scooter 300 κ.εκ., με τροχούς 16 ιντσών, με πολλούς και μεγάλους χώρους, αποδοτικό και οικονομικό σε κατανάλωση, με traction control, ABS, σε πολύ καλή τιμή απόκτησης και εύκολη μεταπώληση. Αυτό είναι εν τάχει το ήδη επιτυχημένο SYM HD300 που βρίσκεται στην κορυφή των πωλήσεων. Με λίγα λόγια μια κορυφαία επιλογή στη δημοφιλέστερη κατηγορία scooter στην Ελλάδα.
Εξοπλισμός αναβάτη: Motomarket
Μπουφάν: Macna Velocity
SYM HD300 ABS / TCS 2021 | sym.gr |
ΤΙΜΗ (€): | 4.695 (Μάρτιος 2022) |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | MΟΝΟΚΥΛΙΝΔΡΟΣ, ΥΓΡΟΨΥΚΤΟΣ, ΤΕΤΡΑΒΑΛΒΙΔΟΣ |
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) | 278,3 |
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) | 75Χ63 |
ΣΥΜΠΙΕΣΗ | Δ.Α. |
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ | 1 ΣΕ 1 |
ΕΚΚΙΝΗΣΗ | ΜΙΖΑ |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (hp/rpm) | 25,4/7.500 |
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (kgm/rpm) | 2,7/6.000 |
ΒΑΡΟΣ (kg) | 174 (με υγρά) |
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) | 805 |
ΜΗΚΟΣ (mm) | 2.220 |
ΠΛΑΤΟΣ (mm) | 785 |
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) | 1.505 |
ΙΧΝΟΣ(mm) | 156,5 |
ΚΑΣΤΕΡ(o) | 27,5 |
ΕΛΑΣΤΙΚΑ | |
ΜΠΡΟΣΤΑ: | MAXXIS 110/70-16 |
ΠΙΣΩ: | MAXXIS 140/70-16 |
ΠΛΑΙΣΙΟ: | ΧΑΛΥΒΔΙΝΟ ΣΩΛΗΝΩΤΟ |
ΨΑΛΙΔΙ: | ΧΑΛΥΒΔΙΝΟ |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ | ΣΥΜΒΑΤΙΚΟ ΠΙΡΟΥΝΙ 35mm ΔΙΑΔΡΟΜΗ 115mm |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ | ΔΥΟ ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ ΜΕ ΡΥΘΜΙΖΟΜΕΝΗ ΠΡΟΦΟΡΤΙΣΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗ 100mm |
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ | ΔΙΣΚΟΦΡΕΝO 288mm, ΔΑΓΚΑΝΑ 2 ΕΜΒΟΛΩΝ ΑBS |
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ | ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 260mm, ΔΑΓΚΑΝΑ 2 ΕΜΒΟΛΩΝ ΑBS |
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ | 10 ΛΙΤΡΑ |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (lt/100km/h) | 3,9 ΛΙΤΡΑ |
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.