Δοκιμές

Δοκιμή Husqvarna Norden 901 2022: Ο εξερευνητής


04.03.2022

Η πρώτη σύγχρονη adventure μοτοσυκλέτα της Husqvarna είναι γεγονός. Με το «καλημέρα» επιδιώκει να στρογγυλοκαθίσει στον θρόνο μιας κατηγορίας που χρόνια τώρα ταιριάζει γάντι στην ποικιλομορφία αλλά και το οδικό δίκτυο της χώρας μας

Kείμενο:Ηλίας Μπόσμος - Φωτογραφίες:Κώστας Αφαντενός

«Eννιά-Ενενήντα»…

…μου λέει η ηλικιωμένη ιδιοκτήτρια ενός μίνι-μάρκετ στην πλατεία του χωριού, ενώ εγώ έχω παρκάρει λίγα λεπτά πριν το Norden 901 έξω από την πόρτα του μαγαζιού της. Στο άκουσμα του αριθμού, τα μάτια μου πρέπει να γούρλωσαν τόσο που να έμοιαζαν με φανάρια σε supersport μοτοσυκλέτα της δεκαετίας του ’80, αφού για ένα κλάσμα του δευτερολέπτου πέρασε από το μυαλό μου η (τρελή) σκέψη ότι παρομοίαζε το νέο Husqvarna με το (θρυλικό) 990 Adventure της ΚΤΜ. Πλήρωσα τα 9,90 ευρώ, ευχαρίστησα και αφού φόρεσα το κράνος, αφέθηκα σε ένα μακρύ, απολαυστικό και αληθινό γέλιο, συνειδητοποιώντας ότι καμιά φορά η ζωή ξεπερνά και την πιο καλοστημένη φάρσα φίλων που στη «φυλάνε» καιρό τώρα.

Husqvarna Norden 901 2022 action 2wo 8

Το Norden, με το πιασάρικο και εύηχο όνομα που κάνει εμφανή τη σκανδιναβική καταγωγή του, παρουσιάστηκε το 2019 στην Έκθεση της Eicma. Πολλοί ήταν εκείνοι που είπαν ότι ναι μεν ήταν μια πανέμορφη μοτοσυκλέτα, που ποτέ όμως δεν θα δούμε σε παραγωγή-και αν ποτέ βγει, το «πετσόκομμα» θα ήταν τέτοιο που καμία σχέση δεν θα είχε με τη μοτοσυκλέτα της έκθεσης. Η μοτοσυκλέτα όμως βρήκε το φως της παραγωγής (παρόλο που η εταιρεία τρόλλαρε μέχρι το παρά πέντε χρησιμοποιώντας τη λέξη prototype), οπότε να ’μαστε με το κλειδί της στο χέρι, σε μια από τις πρώτες δημόσιες εμφανίσεις στη χώρα μας.

Έχοντας αρκετά χιλιόμετρα με 790 και 890 και με εμφανή τη (μηχανολογική) συγγένεια του 901 με τα αδελφά ΚΤΜ 890 Adventure (απλό και R) η προσμονή για το νέο Husqvarna ήταν μεγάλη, με το ερώτημα αν πρόκειται για ένα ΚΤΜ με άλλο «κουστούμι» ή για μια άλλη προσέγγιση στο θέμα «πάω παντού, γρήγορα και άνετα» να πλανάται στην ατμόσφαιρα. Στην πρώτη περίπτωση θα ήταν μια εξαιρετικά ικανή και πολύπλευρη μοτοσυκλέτα με κρίση ταυτότητας, ενώ στη δεύτερη (λογικά) θα παρέμενε μια εξαιρετικά ικανή και πολύπλευρη μοτοσυκλέτα, αλλά θα έβρισκε τη θέση της στην αγορά πιο εύκολα.

Husqvarna Norden 901 2022 static 2wo 5

Είναι φυσικά προφανές ότι ένα διαφορετικό όνομα στο ρεζερβουάρ (παρόλο που είναι πολύ βαρύ) για την ίδια μοτοσυκλέτα δεν θα ήταν και η πιο έξυπνη κίνηση,καθώς με τον τρόπο αυτόν το Pierer Group θα έβαζε δύο μοντέλα της ίδιας οικογενείας να κονταροχτυπηθούν. Το θέμα δε για τους Αυστριακούς δεν είναι να ψωνίσει κάποιος μεταξύ των δύο, αλλά να πείσει έναν υποψήφιο πελάτη άλλης εταιρείας να σκεφτεί και το Husqvarna-και η αλήθεια είναι ότι τις ημέρες της δοκιμής, πολλοί αναβάτες με μοτοσυκλέτες άλλων εταιρειών είχαν να πουν έναν καλό λόγο για το Norden. Πώς λέγεται αυτό; Μάλλον «Δούρειος Ίππος».

Husqvarna Norden 901 2022 action 2wo 7

Εμφανισιακά η μοτοσυκλέτα είναι μια επιβλητική σιλουέτα που την ίδια στιγμή φαίνεται οικεία, αλλά νιώθεις και επιθυμία να την περιεργαστείς αφού τιμά την ευρωπαϊκή της καταγωγή με προσεγμένες λεπτομέρειες (όπως την τάπα του ρεζερβουάρ, τα γραφικά που φέρνουν σε τοπογραφικό χάρτη με υψομετρικά, τους έξτρα προβολείς κ.ά.), ενώ σχεδόν όλοι συμφώνησαν ότι από κοντά είναι πιο όμορφη-μαζί τους και εγώ. Έχοντας εμφανή τη συγγένεια και τη σχεδιαστική φιλοσοφία με τα Vitpilen, παντρεύει το φουτουριστικό, σοφιστικέ, βιομηχανικό σχέδιο της βόρειας Ευρώπης με τη ρετρό αισθητική (και όταν λέμε ρετρό δεν εννοούμε τις Vincent Black Shadow του ’50 αλλά τα on-off της δεκαετίας του 1980 που έτρεχαν στο Dakar με τους δεκάδες ιδιώτες), αν και προσωπικά θεωρώ ότι ο λευκός χρωματισμός των πρωτότυπων στα promo video στην Ισλανδία με τους Cyril Despres και Mike Horn ταιριάζει περισσότερο στον “cool” και design-άτο αέρα που αποπνέει η μοτοσυκλέτα περισσότερο από το «σοβαρό» μαύρο-γκρι του μοντέλου παραγωγής.

Husqvarna Norden 901 2022 static 2wo 11

Ανεβαίνοντας κανείς πάνω στο πρώτο adventure της Husqvarna στα 120 χρόνια της ιστορίας της, ευχάριστη έκπληξη αποτελεί το γεγονός ότι παρά τα 854mm της σέλας από το έδαφος, πατάς κάτω και με τα δύο πόδια. Αυτό οφείλεται στο ότι το μπροστινό τμήμα της σέλας είναι αρκετά στενό, ενώ η ύπαρξη του ρεζερβουάρ μπροστά και χαμηλά, όπως στα 890Adv, σημαίνει ότι δεν θα αισθανθείς ανασφάλεια ακόμα και αν δεν έχεις το μπόι Σκανδιναβού εντουρά.

Μόνον αν οριακά ξεπερνάς το 1,70m χρειάζεται λίγη προσοχή στο χώμα και αυτό αν κάνεις βήματα προς τα πίσω και συναντήσεις κάποια πέτρα ή μια λακκούβα, ενώ αν είσαι δίμετρος και ψυχαναγκαστικός μάλλον δεν θα εκτιμήσεις το γεγονός ότι με τη σέλα στην πάνω θέση το φωσφοριζέ αυτοκόλλητο του ρεζερβουάρ δεν βρίσκεται στην ίδια ευθεία με αυτό της σέλας. Πάντως, παραμένει άξιο θαυμασμού το ότι με διαδρομές αναρτήσεων 220mm μπροστά και 215mm πίσω, μια χαρά φτάνουμε και εμείς που δεν πίναμε όλο το γάλα μας όταν ήμασταν μικροί.

Husqvarna Norden 901 2022 details 2wo 8

Στην πόλη, το Norden 901 δείχνει έναν πολύ πρόθυμο χαρακτήρα για commuting εξαιτίας του εξαιρετικά μαλακού συμπλέκτη, της ελαφριάς γκαζιέρας, του ροπάτου κινητήρα χωρίς σκορτσαρίσματα και των αναρτήσεων που σιδερώνουν τα πάντα ενώ το τεχνολογικά προηγμένο ηλεκτρονικό πακέτο σε κάνει να μετακινείσαι ξέγνοιαστα, αδιαφορώντας για ενδεχόμενα γλιστρήματα από γκάζι ή φρένο και να επικεντρώνεσαι στην εποπτεία του δρόμου.

Όταν ο δρόμος ανοίξει και το γκάζι περιστραφεί περισσότερο και πιο απότομα, το μέχρι τότε smooth και πολιτισμένο Norden δείχνει τα δόντια του για τα καλά. Η γενναία αύξηση της ιπποδύναμης από τα 790 στα 890 που είδαμε στα Αdventure είναι και εδώ εμφανής, με τη μοτοσυκλέτα να επιταχύνει καταιγιστικά (για μοτοσυκλέτα αυτής της κατηγορίας). Με τη βοήθεια δε και του quickshifter φτάνει τα 180-200km/h τόσο απολαυστικά και γρήγορα, που πιάνεις τον εαυτό σου να κάνει ρεπρίζ συνέχεια ενώ είχες σκοπό να ταξιδέψεις νωχελικά, δοκιμάζοντας το άψογο cruise control (το οποίο επίσης ανήκει στον στάνταρ εξοπλισμό) και τη μέση κατανάλωση-η οποία ακόμα και σε αυτούς τους ρυθμούς δεν θα ξεπεράσει τα 6,5lt/100km, ενώ σε πραγματικές συνθήκες η μοτοσυκλέτα έχει μια αυτονομία που φτάνει τα 400km με 19lt καυσίμου. Nαι, το Norden μπορεί να συστήνεται ως ένας ταξιδιώτης για κάθε τερέν, αλλά οι 105 ίπποι, οι φουσκωμένες μεσαίες που θυμίζουν V-2 και τα δέκα «κιλά» ροπής καμιά φορά αλλάζουν την ψυχολογία του αναβάτη, ενώ στις ταχύτητες αυτές, εξαιρετικά θετική εντύπωση προκαλεί η σταθερότητα της μοτοσυκλέτας (αποτέλεσμα και της ύπαρξης σταμπιλιζατέρ), αφού παρόλο που μάλλον κανείς δεν θα ταξιδέψει σε αυτές τις ταχύτητες με adventure κράνος και ελαστικά διπλής χρήσης-παρά μόνο αν βιάζεται να προλάβει το καράβι της επιστροφής, είναι κάτι άξιο αναφοράς. Μια μουαγιέν 140-150km/h κρίνεται ιδανική για πολύωρα ταξίδια στην εθνική (αν και η μοτοσυκλέτα προτείνει άλλο είδος ταξιδιού) από άποψη προστασίας από αέρα-κατανάλωσης καυσίμου/ελαστικού, παραμένοντας ακλόνητο ακόμα και τις μέρες όπου για τα καράβια επικρατούσε απαγορευτικό.

Husqvarna Norden 901 2022 action 2wo 9

Η εξαιρετική συμπεριφορά στον δρόμο διατηρείται και όταν ο δρόμος αρχίζει να ανηφορίζει και να γίνεται πιο στενός, με το Norden να προσφέρει απεριόριστη εμπιστοσύνη ανεξαρτήτως ποιότητας ασφάλτου και ρυθμού. Τη μια στιγμή μπορεί να οδηγηθεί νωχελικά, με μια σχέση στο κιβώτιο εξαιτίας ελαστικότητας και ροπής και μετά από λίγη ώρα να καθαρίζει τις λάσπες από τα πλαϊνά τακούνια των Pirelli Scorpion STR Rally, ελαστικών πρώτης τοποθέτησης που ταιριάζουν γάντι στον διττό χαρακτήρα του Norden. Όλη αυτή η αίσθηση ότι τα όρια είναι αρκετά μακριά χαρίζει μια τρομερή εμπιστοσύνη (άρα και άνεση) σε ταλαιπωρημένους ορεινούς δρόμους που ασφαλτοστρώθηκαν πριν από πολλά χρόνια και από τότε δεν ξαναασχολήθηκε μαζί τους κάποιος, σε κατηφορικές φουρκέτες που έχουν κρατήσει την πρωινή υγρασία και η μοτοσυκλέτα είναι φορτωμένη (η πίσω σέλα και οι χειρολαβές/σχάρα συνεπιβάτη επιτρέπουν το φόρτωμα ενός μεγάλου αδιάβροχου λουκάνικου) με κρύα λάστιχα και ενώ ο αναβάτης ακόμα ονειρεύεται το πουπουλένιο sleeping bag αλλά και σε καταρρακτώδη βροχή όπως την ημέρα της φωτογράφισης.

Husqvarna Norden 901 2022 static 2wo 9

Το Norden 901 συστήνεται ως ταξιδιώτης ανεξαρτήτως τερέν και όταν πατήσει τα τακούνια του στο χώμα κάτι τέτοιο γίνεται εμφανές, ενώ η απουσία κραδασμών σημαίνει ότι από την πρώτη μέρα έχεις βγάλει τα λαστιχάκια από τα μαρσπιέ και δεν τα ξαναβάζεις ποτέ. Αφήνοντας τα rally raid στο αδελφό R με το θηριώδες 48άρι WP XPLOR και τη μεγάλη απόσταση από το έδαφος, προσπαθεί να μοιραστεί στοιχεία από αυτό χωρίς να αποποιείται την άνεση αλλά και τα ασφάλτινα καθήκοντα. Όσο ο ρυθμός κυμαίνεται εντός εύρους χρήσης, δηλαδή μεταξύ travel endurο και ... χωμάτινου “sport-touring”, η μοτοσυκλέτα είναι στο στοιχείο της. Θα μεταφέρει δηλαδή ορειβατικά κατσαρολάκια κάνοντας παντιλίκια διαρκείας (προσωπικά θεωρούμε το έξτρα riding mode Xplore ως must, αφού διαθέτει traction control σε εννιά στάδια και το fun factor αυξάνεται δραματικά) και θα ανέβει την ανηφόρα διαρκείας με την κροκάλα και το γαρμπίλι γιατί ο χωματόδρομος που το καλοκαίρι ήταν μια χαρά, με τις πρόσφατες βροχές χάλασε αρκετά και το σημείο κατασκήνωσης είναι εκεί. Με το riding mode στο off road, το ΑΒS πίσω απενεργοποιημένο και μπροστά λιγότερο παρεμβατικό (προσοχή θέλει το γεγονός ότι επιλέγοντας την εκτός δρόμου χαρτογράφηση, το σύστημα αντιμπλοκαρίσματος δεν μπαίνει αυτόματα και αυτό σε off road, αλλά θα πρέπει να το επιλέξεις), η μοτοσυκλέτα μπορεί να βολτάρει όλη μέρα στο χώμα άνετα, γρήγορα και χωρίς μεγάλη προσπάθεια, ενώ καθοριστικό παράγοντα σε αυτό παίζουν η ραφιναρισμένη χαρτογράφηση, το χαμηλό κέντρο βάρους εξαιτίας του ρεζερβουάρ, η κορυφαία ποιότητα κύλισης, η εργονομία, ο μαλακός και ακριβής συμπλέκτης που μπορείς να τον δουλεύεις με το ένα δάχτυλο και να μην πιαστείς ποτέ, η προστατευτική ποδιά, οι χούφτες και άλλα.

Husqvarna Norden 901 2022 action 2wo 12

Μοιάζοντας με ένα τραπέζι όπου για να μην μπατάρει από τη μια πλευρά, κάθε πόδι θα πρέπει να έχει ακριβώς το ίδιο μήκος με τα υπόλοιπα, το Husqvarna Norden 901 ανέπτυξε τέσσερα διαφορετικά «πόδια» και όταν τα κούμπωσε δεν χρειάστηκε ούτε σφήνα, συνδυάζοντας άνεση και επιδόσεις σε άσφαλτο και χώμα. Έχοντας επιλέξει ίσες αποστάσεις μεταξύ σπορ ανησυχιών και περιηγητικών ικανοτήτων σε (καλή ή κακή) άσφαλτο και χώμα το 901 είναι μια μοτοσυκλέτα που μπορεί να συνδυάζει τέσσερα χαρακτηριστικά εξίσου καλά, χωρίς κάποιο να υπερκαλύπτει το άλλο. Ναι, υπάρχουν μοτοσυκλέτες που είναι πιο γρήγορες ή πιο άνετες, που έχουν περισσότερο ασφάλτινο προσανατολισμό ή χωμάτινες δυνατότητες, όμως δύσκολα βρίσκει κανείς μια μοτοσυκλέτα που σε τόσο αντίθετα πράγματα σημειώνει τόσο ψηλό μέσο όρο.

Husqvarna Norden 901 2022 action 2wo 4

Τα 16.400euro σίγουρα δεν ακούγονται (και δεν είναι) λίγα, όμως με αυτό το αντίτιμο, ο αγοραστής αποκτά μια μοτοσυκλέτα με bold τις λέξεις οn, off, sport και travel σε βαθμό που δύσκολα βρίσκει αλλού τόσο έντονα και ταυτόχρονα, ενώ έχει στην κατοχή του τη ναυαρχίδα μιας εκ των ιστορικότερων εταιρείων του κόσμου, με τεχνολογία, εξοπλισμό και με εμφάνιση που δείχνει φρέσκια, premium και δεν περνάει απαρατήρητη.

Εξοπλισμός αναβάτη: Motomarket

Κράνος: O'NEAL DSRS Square V.22

Μπουφάν: Nordcode X-Cross

Παντελόνι: O'NEAL Apocalypse 

Γάντια: O'NEAL Element

 

HUSQVARNA NORDEN 901 2022 K-MOTORS SOUTH EAST EUROPE
ΤΙΜΗ (€): 16.390
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΔΙΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΕΝ ΣΕΙΡΑ,                            ΥΓΡΟΨΥΚΤΟΣ, 2ΕΕΚ, 4B/K
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 889
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 90,7 x 68,8
ΣΥΜΠΙΕΣΗ -
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ 2 ΣΕ 1
ΕΚΚΙΝΗΣΗ ΜΙΖΑ
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ  
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (hp/rpm) 105/ 8.000
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (Nm/rpm) 10,2 / 6.500
ΒΑΡΟΣ (kg) 204 kg (ΧΩΡΙΣ ΥΓΡΑ)
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) 854 mm
ΜΗΚΟΣ (mm) Δ.Α.
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) 1.509
ΙΧΝΟΣ(mm) Δ.Α
ΚΑΣΤΕΡ(o) 25,9
ΕΛΑΣΤΙΚΑ  
ΜΠΡΟΣΤΑ: PIRELLI SCORPION TRAIL 90/90-21
ΠΙΣΩ: PIRELLI SCORPION TRAIL 150/70-18
ΠΛΑΙΣΙΟ: ΧΩΡΟΔΙΚΤΥΩΜΑ ΑΠΌ   ΧΡΩΜΟΛΥΒΔΑΙΝΙΟΥΧΟ ΑΤΣΑΛΙ
ΨΑΛΙΔΙ: ΑΛΟΥΜΙΝΕΝΙΟ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ ΑΝΕΣΤΡΑΜΜΕΝΟ WP 43mm, ΔΙΑΔΡΟΜΗ 220mm, ΠΛΗΡΩ ΡΥΘΜΙΖΟΜΕΝΟ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ WP, ΔΙΑΔΡΟΜΗ 215mm, ΠΡΟΦΟΡΤΙΣΗ ΕΛΑΤΗΡΙΟΥ / ΑΠΟΣΒΕΣΗ ΕΠΑΝΑΦΟΡΑΣ
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ 2 ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΑ 320mm,                                   ΔΑΓΚΑΝΑ 4 ΕΜΒΟΛΩΝ,                                  CORNERING ΑBS BOSCH 9.1MP
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 260mm,                                      ΔΑΓΚΑΝΑ 2 ΕΜΒΟΛΩΝ,                                 CORNERING ΑBS BOSCH 9.1ΜΡ
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ 19 ΛΙΤΡΑ
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (lt/100km/h) 6,3 ΛΙΤΡΑ

 

 

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.