23.12.2021
Η απλότητα ενός café racer συνδυασμένη με την κομψότητα μιας ενδιαφέρουσας μοτοσυκλέτας μεσαίου κυβισμού. Το Crossfire 500Χ εχει τον τρόπο του να σε γοητεύσει ποικιλοτρόπως
Κείμενο: Γιάννης Τσιγκρής - Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος
Είτε το βλέπεις, είτε το ακούς, είτε το οδηγείς, το μεγαλύτερο Brixton για την ώρα στην γκάμα, σε πείθει ότι καλά έκανες και αποχωρίστηκες τα € 6.495 για χάρη του. Αν σου γνέφουν τα naked, roadster, café racer, αλλά δεν θέλεις να μπλέξεις με κοψίματα ραψίματα, πατέντες και αμέτρητες ώρες περισυλλογής για τον τρόπο που ταιριάξουν τα αταίριαστα, αν σου λείπει ο χώρος, τα εργαλεία, οι γνώσεις στο μαστόρεμα, αν δεν πιάνουν τα χέρια σου τέλος πάντων, η Brixton στο προσφέρει έτοιμο. Και μαλιστα στα χορταστικά 500 κυβικά που σου επιτρέπουν να απαρνιέσαι τα υποκοριστικά σχόλια για αυτό που καβαλάς και να απολαμβάνεις μοτοσυκλέτα.
Κλικ με την πρώτη ματιά
Μέλος του ταχέως αναπτυσσόμενου KSR Group, η Brixton έχει ως έδρα την Αυστρία, οπότε από εκεί ξεκινάει ο σχεδιασμός και η στρατηγική που θα ακολουθήσει. Η γραμμή παραγωγής μπορεί να βρίσκεται στην Κίνα, όμως η υλοποίηση προκύπτει με τα ευρωπαϊκά πρότυπα που εχει θέση ο κατασκευαστής γιατί οι προσδοκίες είναι υψηλές. Τα προϊόντα Brixton επιστρέφουν στην Ευρώπη με ανάλογες προδιαγραφές που θα πείσει την απαιτητική αγορά της. Αυτός είναι και ο λόγος που η παρατηρητική ματιά στο Crossfire 500X δεν έβγαζε αδυναμίες κατασκευαστικές και προχειρότητες που κρύβονται συνήθως κάτω από το …χαλάκι.
Πρόκειται για κατασκευή λοιπόν που θα απευθυνθεί σε ευρωπαίο καταναλωτή οπότε άκομψες οπτικές εκπτώσεις απαγορεύονται δια ροπάλου, ενώ επώνυμοι προμηθευτές φροντίζουν στο χτίσιμο της μοτοσυκλέτας με τις αναρτήσεις να έρχονται από την ΚΥΒ, τα φρένα από τη θυγατρικής της Brembo J.Juan, το απαραίτητο ABS από την Bosch και τα θαυματουργά σε πρόσφυση ελαστικά MT60 RS από την Pirelli να είναι τοποθετημένα σε ακτινωτούς τροχούς 17’’.
Επι της ουσίας διατίθεται σε δύο εκδόσεις, το βασικό 500 και το 500 Χ που βλέπεται μπροστά σας. Οι διαφορές τους εστιάζονται στις λεπτομέρειες, στα γραφικά, σε τιμόνι, σέλα και λασπωτήρα πίσω τροχού. Retro στοιχεία όπως ο στρογγυλός προβολέας με εμφανές το όνομα του κατασκευαστή και το παιχνίδι της πυξίδας, παντρεύονται με σύγχρονες πινελιές όπως την τεχνολογία LED στο εσωτερικό του, αλλά και σε κάθε φωτιστικό στοιχείο. Το πίσω φανάρι αποτελεί διακριτική σχεδιαστική συνέχεια του υποπλαισίου ενώ, τα κομψά και μινιμαλ φλας διαπρέπουν σε διακριτικότητα, χωρίς να επιβαρύνουν την scrambler εικόνα. Το Χ είναι κάτι που συναντάμε σχεδιαστικά στην πλευρική εικόνα του ρεζερβουάρ, στα αλουμινένια προστατευτικά του ψυγείου, και στο λογότυπο που πλαισιώνεται από τα σημεία του ορίζοντα, προσομοιώνοντας πυξίδα. Σχεδιαστικό ενδιαφέρον προκύπτει και στο σωληνωτό ψαλίδι τύπου χωροδικτύωμα, στους αλλά και στην ανοξείδωτη εικόνα της κομψότατης εξάτμισης.
Λίγο πριν πάρεις θέση επάνω στο Crossfire 500 X, του αναγνωρίζεις τον ικανοποιητικό χώρο σέλας για δυο άτομα, με ικανοποιητικό αφρώδες - καλύτερο εμπρός είναι η αλήθεια. Το χαμηλό ύψος των 795mm επιτρέπει σε κάθε ανάστημα την επαφή με το έδαφος. Τίποτα συνταρακτικό σχεδιαστικά από τους διακόπτες που κρίνονται όμως ποιοτικοί και εργονομικά σωστοί, ενώ και οι καθρέφτες προσφέρουν καλή ορατότητα και όχι τρεμάμενο είδωλο. Στο ταιριαστό για την κατασκευή φαρδύ και ψηλό τιμόνι, συναντάς ρυθμιζόμενες μανέτες φρένων - συμπλέκτη και ένα στρογγυλό ψηφιακό όργανο που δεν συμβιβάζει τις πληροφορίες του, παρά το μέγεθός του (ταχύμετρο, στροφόμετρο, ένδειξη επιλεγμένης σχέσης, δείκτης βενζίνης και θερμοκρασίας, ρολόι, πίεση λαδιού, φόρτιση μπαταρίας κ.ά.).
Κλικ με την πρώτη …μιζιά
Όσο κομψή είναι σε εικόνα η εξάτμιση τόσο και ο ήχος είναι γεμάτος, μηχανολογικά μελωδικός και πειστικός για την λειτουργικότητα και αποδοτικότητα που περιμένεις. Ο δικύλινδρος των 486 cc εργάζεται με …ιαπωνική συνέπεια στον τρόπο έκφρασης, ενώ οι 47 ίπποι στις 8.500 rpm συμπέφτουν στο όριο της κατηγορίας διπλωμάτων Α2 και δηλώνουν το παρών κάθε φορά που ζητήσεις με την γκαζιέρα την παρουσία τους. Η ροπή των 43 Nm στις 6.750 rpm, σε συνδυασμό με την ελαστικότητα και τη γεμάτη αίσθηση από χαμηλά, συμβάλει σε ένα ζωηρό στιλ απόδοσης, ενώ και η κλιμάκωση στο 6άρι κιβώτιο δείχνει εύστοχη τόσο για δυναμικές επιταχύνσεις, όσο και για cruising με τελευταία σχέση και το ταχύμετρο στα 100-120 km/h. Η αμεσότητα της επιτάχυνσης μέχρι τα 150 km/h είναι ζωηρή, ενώ μετα θα χρειαστεί απόσταση για να δεις στο κοντέρ 170 km/h και πάνω. Traction control δεν υπάρχει, δεν χρειάζεται άλλωστε. Από τη μια τα ελαστικά που βεντουζάρουν και χτίζουν αυτοπεποίθηση, από την άλλη η φιλική απόδοση του κινητήρα δεν το κάνει αναγκαίο. Πρακτικά όμως το πολιτισμένο μοτέρ μπορεί να δουλεύει αποδοτικά με κατανάλωση μόλις λίγο πάνω απο τα 4 lt/100 km και με τα 13,5 lt του ρεζερβουάρ εξασφαλίζεις εύκολα μια αυτονομία που ξεπερνά τα 300 km.
Το φαρδύ τιμόνι θυμίζει την εποχή των ευρωπαϊκών scrambler, προσομοιώνει σωστά μια θέση οδήγησης που βολεύει στην αστική καθημερινότητα, αλλά και κάθε πιθανή είσοδο στο χώμα. Άλλωστε στη λογική χρήσης δεν υπάρχει περιορισμός στο τερέν χωρίς αυτό βέβαια να σημαίνει ότι θα αναζητά εντουράδα.
Η Brixton Crossfire 500 X συνολικά σε κερδίζει με τον τρόπο που δουλεύει, σε πείθει ότι η βόλτα σου δεν είναι ανάγκη να είναι η αναγκαία, αλλά μπορεί να απλωθεί και λίγο παρακάτω εκεί που το στροφιλίκι είναι σφιχτό και μερακλίδικο για οδήγηση. Οι ρυθμιζόμενες αναρτήσεις της KYB συνεργάζονται ιδανικά με το πλαίσιο και η εμπιστοσύνη επιβεβαιώνεται από το συνολικό στήσιμο. Εύκολα διατηρείς την ταχύτητα σου στην είσοδο, στην κορυφή και στην έξοδο μια στροφής, ενώ αν και δεν διακρίνονται στο αρχικό μάγκωμα, τα φρένα επιτελούν το έργο τους σε όλες τις συνθήκες. Με δίσκο 320 mm και ακτινική δαγκάνα μπροστά, δίσκο 240 mm πίσω, σωληνάκια υψηλής πίεσης και δικάναλο σύστημα ABS προέλευσης Bosch (9.1), τα δεδομένα έρχονται σπουδαγμένα. Ομοίως και το αποτέλεσμα της επιβράδυνσης είναι εύστοχο, χωρίς ανάδραση στην μανέτα για ψύλλου πήδημα. Tο πλήρως ρυθμιζόμενο ανάποδο πιρούνι εκτός από την στιβαρότητα προσφέρει σετάρισμα στα μέτρα σου, ενώ η σφιχτή λειτουργεία του πίσω αμορτισέρ είναι εδώ για να σου θυμίζει ότι οδηγείς ένα γυμνό scrambler και όχι κάτι adventure. Αυτό βέβαια δεν σου απαγορεύει να απολαμβάνεις τις κλίσεις σε χορταστικές στροφές και να ξύνεις τις μπίλιες από τα μαρσπιέ αν το οδόστρωμα εχει μια στοιχειώδη επιφάνεια για να επιτρέψει κάτι τέτοιο.
Το Crossfire 500X είναι ένα χαρακτηριστικό δείγμα ποιοτικής προσφοράς στον μοτοσυκλετισμό σε value for money τιμή, ακόμα και αν δεν είναι η οικονομικότερη επιλογή στην κατηγορία του. Κάπου στη μέση, αλλά από τις δελεαστικές προτάσεις, που διεγείρουν ευχάριστα τις αισθήσεις όταν το βλέπεις, το ακούς, το οδηγείς.
Εξοπλισμός αναβάτη: MOTO MARKET
Κράνος: Caberg Ghost
Μπουφάν: Nordcode Cafe Race
Γάντια: Five RS4
Μποτάκια: Forma Swift Dry
BRIXTON CROSSFIRE 500X 2021 | KSR HELLAS |
ΤΙΜΗ (€): | 6.495 € |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ΔΙΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΣΕ ΣΕΙΡΑ,ΥΓΡΟΨΥΚΤΟΣ, 2ΕΕΚ, 4B/K |
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) | 486 |
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣxΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) | 68x67 |
ΣΥΜΠΙΕΣΗ | 10.7 |
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ | 2 ΣΕ 1 |
ΕΚΚΙΝΗΣΗ | ΜΙΖΑ |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (hp/rpm) | 47/8.500 |
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (kg/rpm) | 4,4/6.750 |
ΒΑΡΟΣ (kg) | 190 (με υγρά) |
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) | 795 |
ΜΗΚΟΣ (mm) | 2.097 |
ΠΛΑΤΟΣ (mm) | 851 |
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) | 1.460 |
ΙΧΝΟΣ(mm) | Δ.Α. |
ΚΑΣΤΕΡ(o) | Δ.Α. |
ΕΛΑΣΤΙΚΑ | |
ΜΠΡΟΣΤΑ: | PIRELLI MT60 RS 120/70-17 |
ΠΙΣΩ: | PIRELLI MT60 RS 160/60-17 |
ΠΛΑΙΣΙΟ: | ΑΤΣΑΛΙΝΟ |
ΨΑΛΙΔΙ: | ΑΤΣΑΛΙΝΟ |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ | ΑΝΕΣΤΡΑΜΜΕΝΟ ΠΙΡΟΥΝΙ KYB 41mm ΠΛΗΡΩΣ ΡΥΘΜΙΖΟΜΕΝΟ |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ | ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ KYB ΜΕ ΡΥΘΜΙΖΟΜΕΝΗ ΠΡΟΦΟΡΤΙΣΗ ΚΑΙ ΑΠΟΣΒΕΣΗ ΕΠΑΝΑΦΟΡΑΣ |
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ | ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ J.JUAN 320 mm, ΑΚΤΙΝΙΚΗ ΔΑΓΚΑΝΑ 2 ΕΜΒΟΛΩΝ, ΑBS BOSCH 9.1 |
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ | ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ J.JUAN 240 mm, ΔΑΓΚΑΝΑ 1 ΕΜΒΟΛΟΥ, ΑBS BOSCH 9.1 |
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ | 13,5 ΛΙΤΡΑ |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (lt/100km/h) | 4,3 ΛΙΤΡΑ |
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.