Δοκιμές

Δοκιμή Honda Forza 350 2021: «Δύναμη» παντού

20 χρόνια μετά


10.12.2021

«Δύναμη» στον κινητήρα, στην ποιότητα, στον εξοπλισμό και στην εμφάνιση. Το όνομα του maxi scooter της Honda αντικατοπτρίζει πλήρως την πραγματικότητα

Κείμενο: Στέλιος Πατρίκιος  - Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος

Ποια είναι αυτή; Επί 20 χρόνια η μεγαλύτερη εταιρεία κατασκευής δικύκλων στον κόσμο καινοτομεί. Φτάνοντας στο σήμερα παρουσιάζει ένα scooter που συνδυάζει με τον πιο αρμονικό τρόπο τα χαρακτηριστικά του GT και του Sport. Γιατί το Forza 350 είναι σπορ αλλά άνετο. Άνετο σε όλες τις συνθήκες χάρη στον νέο, πιο δυνατό κινητήρα και τον υπερπλήρη εξοπλισμό του. Κάποιος θα πει πως είναι ίδιο με το 300. Πού είναι το κακό σε αυτό;
Το 2018 είδαμε για πρώτη φορά το Forza 300. «Γέννημα, θρέμμα» της Ευρώπης, όπως και το μικρό αδελφάκι του 125 από το οποίο «έκλεψε» την εμφάνισή του. Διαφοροποιήσεις από το 300άρι υπάρχουν… ελάχιστες και περιορίζονται στο «φέρινγκ» και στα πλαϊνά της ποδιάς. Παρ’ όλα αυτά, κοιτάζοντάς το, είσαι πεπεισμένος πως πρόκειται για κάτι «φρέσκο». Κατά τη γνώμη μας οι λόγοι είναι δύο. Ο πρώτος είναι πως το design του Forza 300 ήταν πολύ μπροστά από την εποχή του και ο δεύτερος πως το 300άρι είχε μειωμένη εμπορική επιτυχία, οπότε το έχουμε δει στο δρόμο, αλλά όχι τόσο...

Honda Forza 350 2021 static 2wo 2

Είναι λιγότερο sport σε εμφάνιση από τον ανταγωνισμό του. «Κυριλέ» και ταυτόχρονα, με την πρώτη ματιά, σου κάνει εντύπωση η απαράμιλλη ποιότητά του και οι ωραίες λεπτομέρειες που «σπάνε» το μονότονο μαύρο ματ χρωματισμό που είχαμε στη διάθεσή μας και ο οποίος ευθύνεται σε μεγάλο βαθμό για την απόκρυψη πολλών μικρών σχεδιαστικών νεωτερισμών. Ανασχεδιασμένο είναι το μπροστινό μέρος του scooter και τα διακοσμητικά σε σχήμα «Z» που βρίσκονται στα πλαϊνά. Προσέξτε τα «κοψίματα» στο κάτω μέρος της ποδιάς και πόσο αρμονικά συνδυάζονται το εμπρός με το πίσω τμήμα του scooter.

Μπροστά δεσπόζουν οι μεγάλοι προβολείς LED, με ενσωματωμένα φώτα ημέρας, οι οποίοι κάνουν τη «νύχτα – μέρα». Τα φλας είναι ενσωματωμένα στους καθρέφτες που είναι τοποθετημένοι στο φέρινγκ και προσφέρουν άψογη ορατότητα προς τα πίσω. Η ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη ζελατίνα με πιο εργονομική σχεδίαση μπορεί να προστατέψει αποτελεσματικότερα τον αναβάτη, αφού φτάνει έως και 40 χλστ. ψηλότερα. Για την εξάλειψη του φαινόμενου της υποπίεσης οι σχεδιαστές επινόησαν μια μεγαλύτερη τρύπα σε αυτήν.

Το σώμα του αναβάτη παίρνει πολύ φυσιολογική θέση πάνω στο scooter. Ούτε πάνω, ούτε πολύ μέσα στο scooter. Σε μια ενδιάμεση, απόλυτα εργονομική θέση, νοιώθει άμεσα οικεία πάνω στο Forza 350. To «τρίγωνο» τιμόνι, σέλα, ποδιά δείχνει πως στη Honda προσάρμοσαν το scooter μελετώντας σε βάθος το μέσο σωματότυπο των αναβατών.

Honda Forza 350 2021 details 2wo 1

Το cockpit είναι επίσης ανασχεδιασμένο, διατηρώντας το σχεδόν αυτοκινητιστικό του στυλ, με τα δύο όμορφα αναλογικά «ρολόγια» και έναν μεγάλο κεντρικό ενσωματωμένο υπολογιστή που δείχνει όλες, πραγματικά, τις απαραίτητες πληροφορίες. Παρά την ελαφρώς οριζόντια θέση του, η οθόνη LCD παραμένει πάντα ευανάγνωστη ακόμη και σε έντονο φως. Στο αριστερό μέρος της ποδιάς υπάρχει ένα βαθύ ντουλαπάκι με θύρα φόρτισης USB. Τα πάντα, ο χώρος κάτω από τη σέλα, το ντουλαπάκι, το top box των 45 λίτρων, ελέγχονται από το smart-key και τον περιστροφικό διακόπτη στο κέντρο της ποδιάς. Όταν απομακρύνεστε από το scooter, το «κλειδί» κλείνει τα πάντα, αντίστροφα όταν πλησιάζετε και χειρίζεστε τον επιλογέα μπορείτε να έχετε πρόσβαση σε όλες τις λειτουργίες του Forza.

Honda Forza 350 2021 static 2wo 5

Η σχεδίαση του πίσω μέρους καταφέρνει να «κρύβει» τον τεράστιο αποθηκευτικό χώρο που βρίσκεται κάτω από τη σέλα με το ποιοτικό κάλυμμα, o οποίος χωράει δύο full face κράνη, ενώ διαθέτει πρακτική «τσέπη» και διαχωριστικό. Εκεί όπου θα κάτσει ο συνεπιβάτης, λίγο ψηλότερα από τον αναβάτη, αλλά πολύ άνετα. Και για αυτό φροντίζουν οι νέες τεράστιες εργονομικές χειρολαβές, που είναι κατά 1,4 κιλά ελαφρύτερες, καθώς επίσης τα αναδιπλούμενα αλουμινένια μαρσπιέ.

GT αλλά και Sport

Ένα scooter που ήταν παραδοσιακά GT σήμερα κλείνει το μάτι στο σπορ χαρακτήρα, με τον κινητήρα να κερδίζει 51 κ.εκ.- φτάνοντας έτσι τα 330 σε σύγκριση με τα 279 του προηγούμενου μοντέλου, και μερικά άλογα.
Η ιπποδύναμη πλέον φλερτάρει με τους 30 ίππους (29,2 στις 7.500 σ.α.λ. αντί για 25,2) και η ροπή 3,2 kgm στις 5.250 σ.α.λ (αντί για 2,8). Είναι πιο αποδοτικός σε όλο το φάσμα στροφών, ενώ επιταχύνει ταχύτερα. Η τελική του ταχύτητα ξεπέρασε τα 145 χλμ/ώρα.

Honda Forza 350 2021 action 2wo 2

Η αύξηση του κυβισμού επιτεύχθηκε από την αύξηση της διαμέτρου και της διαδρομής που από 72x68,5 ανέρχεται σε 77x70,7. Η αναλογία συμπίεσης παρέμεινε αμετάβλητη στα 10,5:1. Ο στρόφαλος είναι ανασχεδιασμένος και κατά 10% ελαφρύτερος. Αναθεωρημένο είναι το σύστημα της εισαγωγής και η εξάτμιση. Αξιοσημείωτο είναι πως ο Euro5 κινητήρας δανείζεται στοιχεία από αυτόν του motocross CRF450R (!). Ένα μπεκ ψεκάζει με λάδι τον κινητήρα βελτιώνοντας την ψύξη αλλά και την αντοχή του.

Οι κραδασμοί εξαλείφονται χάρη στον αντικραδασμικό άξονα. Όχι στα λόγια αλλά στην πράξη, αφού όπως είχαμε παρατηρήσει και στο SH350 η λειτουργία του είναι σχεδόν ηλεκτρική. Βελούδινη θα τη χαρακτηρίζαμε. Χωρίς κραδασμούς και χωρίς θορύβους.

Αποτέλεσμα των αλλαγών είναι η πιο «γεμάτη» απόδοση του κινητήρα από τις 3.500 έως τις 9.000 σ.α.λ. όπου ο μονοκύλινδρος κινητήρας κάνει εμφανέστατη την αύξηση ισχύος του. Όπως και ο προκάτοχός του είναι εξοπλισμένο με το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης HSTC, που μπορεί να απενεργοποιηθεί.

Η κατανάλωση σύμφωνα με τη Honda κυμαίνεται στα 30 χλμ. με 1 λίτρο καυσίμου. Με γεμάτο το ρεζερβουάρ των 11,5 λίτρων μπορεί να διανύσει 340 χλμ. Η κατανάλωση που μετρήσαμε απέχει από τις εργοστασιακές τιμές, όμως παραμένει πολύ χαμηλή, γεγονός που καθιστά το scooter της big H πολύ οικονομικό. Για να διανύσει 100 χλμ. το Forza 350 χρειάζεται 4,5 λίτρα.

Honda Forza 350 2021 details 2wo 2

Το πλαίσιο είναι χαλύβδινο αποτελούμενο από σωλήνες στρογγυλής διατομής. Το μεταξόνιο είναι 1.510 χλστ., το ίχνος 83 χλστ. και η κάστερ 26,5 μοίρες. Το ψυγείο τοποθετείται μπροστά από το ρεζερβουάρ, συμβάλλοντας στην καλύτερη κατανομή βάρους, ενώ για τον ίδιο λόγο έχει τοποθετηθεί και η μπαταρία μεταξύ του αποθηκευτικού χώρου κάτω από τη σέλα και του ρεζερβουάρ. Το βάρος παρέμεινε ίδιο με του 300, στα 182 κιλά. Το ύψος σέλας είναι 780 χλστ.

Το πιρούνι έχει διάμετρο 33 χλστ. Το ψαλίδι είναι αλουμινένιο και συνδυάζεται με δύο αμορτισέρ ρυθμιζόμενα σε προφόρτιση ελατηρίου 7 θέσεων. Οι τροχοί έχουν διάσταση 15 ίντσες μπροστά και 14 ίντσες πίσω. Τα ελαστικά είναι 120/70 και 140/70 εμπρός και πίσω αντίστοιχα. Το μπροστινό δισκόφρενο με διάσταση 256 χλστ. και δαγκάνα 2 εμβόλων και το πίσω με 240 χλστ. και μονοέμβολη δαγκάνα υποβοηθούνται από δικάναλο ABS.

Honda Forza 350 2021 details 2wo 3

Ιδανική ισορροπία

Η δοκιμή έγινε στους μποτιλιαρισμένους δρόμους της Αθήνας. Το Forza 350 «βγήκε» στον αυτοκινητόδρομο καλύπτοντας εύκολα τα 110 χλμ. προτού μπει στους επαρχιακούς δρόμους από τη Νεμέα έως το Ναύπλιο.
Σε αυτές τις διαφορετικές συνθήκες, η ρυθμιζόμενη μέσω ενός κουμπιού στην αριστερή πλευρά του τιμονιού ζελατίνα είναι πολύ χρήσιμη. Σε πλήρη ανάπτυξη ο αέρας δεν «βασανίζει» τον αναβάτη ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες.
Επίσης πολύ σημαντικό ρόλο στην άνεση παίζει η θέση οδήγησης: 100% άνετη με εργονομική σέλα και για τον συνεπιβάτη και αξιοπρεπή χώρο για τα κάτω άκρα στην ποδιά, που προφανώς περιορίζεται από το κεντρικό τούνελ. Από τη σχεδίαση της εσωτερικής ποδιάς, δεν αντιμετωπίσαμε προβλήματα με τα γόνατα (ύψος αναβάτη 1,75μ).

Honda Forza 350 2021 action 2wo 5

Πρόβλημα πιθανότατα να αντιμετωπίσουν οι αναβάτες κάτω του 1,70μ. στις επιτόπιες μανούβρες ή στους ελιγμούς με μικρή ταχύτητα, αφού η σέλα ανοίγει έστω και λίγο τα πόδια και δεν θα σε αφήσει να πατήσει εύκολα στο έδαφος. Γι’ αυτό θα πρέπει να κάτσεις στο μπροστινό, πιο στενό κομμάτι της σέλας. Θα πλησιάσεις κοντά στο φαρδύ τιμόνι, θα δυσκολευτείς ωστόσο στους ελιγμούς. Σε γενικές γραμμές το τιμόνι δίνει πολύ καλό μοχλό και σε συνδυασμό με τη θέση που παίρνει το σώμα πάνω στο scooter όλα γίνονται εύκολα για την πλειονότητα των αναβατών.

Το στιβαρό πλαίσιο και το άριστο ζύγισμα που εξασφαλίζει η μετατόπιση των μαζών στο κέντρο σου επιτρέπει να απολαμβάνεις δρόμους με συνεχείς και γρήγορες καμπές. Οι αναρτήσεις έχουν το σωστό set up- ούτε σφιχτό, ούτε και πολύ σκληρό. Οπότε το Forza 350 σε αφήνει ξεκούραστο ακόμη και σε συνεχείς ανωμαλίες της ασφάλτου, αλλά είναι τόσο σφιχτές για να δίνουν άριστη πληροφόρηση όταν αποφασίσεις να το «κυνηγήσεις» λίγο περισσότερο.

Honda Forza 350 2021 static 2wo 3

Το traction control (Honda Selectable Torque Control) επεμβαίνει λίγο άγαρμπα, ενώ το ABS μόνον όταν χρειαστεί. Ένα άλλο νέο χαρακτηριστικό υπέρ της ασφάλειας είναι τα φλας που αναβοσβήνουν όταν το ABS ανιχνεύσει φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, προκειμένου να προειδοποιήσουν τα οχήματα πίσω μας. Άριστα παίρνουν τα ελαστικά Pirelli Diablo Scooter (120/70 R15 - 140/70 R14), τα οποία απέδωσαν πολύ καλά στους στεγνούς δρόμους που διασχίσαμε.

Εξίσου σημαντική η αύξηση της ιπποδύναμης υπέρ της οδηγικής απόλαυσης. Ο ουσιαστικά βελτιωμένος μονοκύλινδρος και η εξαιρετική μετάδοση CVT δημιουργούν έναν τέλειο συνδυασμό για να απολαύσετε την οδήγηση σε οποιαδήποτε κατάσταση.

Honda Forza 350 2021 static 2wo 1

Το Forza 350 ήταν εκπληκτικά ικανό και πιο διασκεδαστικό από το αναμενόμενο. Αρκετά γρήγορο και πολύ άνετο για μακρινά ταξίδια. Πρακτικό, παρέχει προστασία από τις καιρικές συνθήκες, καθώς και μεγάλο αποθηκευτικό χώρο κάτω από τη σέλα. Εάν ψάχνετε ένα όχημα που θα σας μεταφέρει εύκολα, γρήγορα και οικονομικά από το ένα σημείο στο άλλο, τότε δύσκολα θα βρείτε καταλληλότερο από το Forza 350.

Εξοπλισμός: Motomarket
Κράνος: Airoh Valor
Μπουφάν: Nordcode Jackal Air

Ηonda Forza 350 2021 Honda Motorcycles Greece
ΤΙΜΗ (€): 6.250 - 6.770 Smart Top Box
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΤΕΤΡΑΧΡΟΝΟΣ, ΥΓΡΟΨΥΚΤΟΣ, ΤΕΤΡΑΒΑΛΒΙΔΟΣ, ΜΟΝΟΚΥΛΙΝΔΡΟΣ, eSP+ SOHC
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 330
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 77x70,8
ΣΥΜΠΙΕΣΗ 10,5:1
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ 1 ΣΕ 1
ΕΚΚΙΝΗΣΗ ΜΙΖΑ
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ  
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (ps/rpm) 29,2 @ 7.500
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (kgm/rpm) 3,2 @ 6.500
ΒΑΡΟΣ (kg) 184 (πλήρες υγρών)
ΎΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) 780
ΜΗΚΟΣ (mm) 2.147
ΠΛΑΤΟΣ (mm) 754
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) 1.510
ΊΧΝΟΣ (mm)  
ΚΑΣΤΕΡ 26,5
ΕΛΑΣΤΙΚΑ  
ΜΠΡΟΣΤΑ 120/70-15
ΠΙΣΩ 140/70-14
ΠΛΑΙΣΙΟ ΔΙΠΛΟ, ΣΩΛΗΝΩΤΟ, ΑΤΣΑΛΙΝΟ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ ΣΥΜΒΑΤΙΚΟ ΠΙΡΟΥΝΙ 33mm
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ ΔΥΟ ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ ΔΙΣΚΟΣ 256mm, ΔΑΓΚΑΝΑ 2 ΕΜΒΟΛΩΝ, ABS
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ ΔΙΣΚΟΣ 240mm, ΔΑΓΚΑΝΑ 2 ΕΜΒΟΛΩΝ, ABS
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ 11,7 ΛΙΤΡΑ
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (lt/100 km) 4,5

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.