02.12.2021
Ο μεγάλος αδερφός της οικογένειας Agility έρχεται με ιταλικό αέρα, premium χαρακτήρα, πλούσιο εξοπλισμό, μεγάλους αποθηκευτικούς χώρους και ανταγωνιστική τιμή σε μια κατηγορία ιδιαίτερα απαιτητική και με υψηλό ανταγωνισμό
Κείμενο: Μένιος Κατής - Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος
Agility σημαίνει ευελιξία. Μια λέξη που δεν επιλέχθηκε τυχαία από την Kymco για να συνοδεύσει τη σειρά ψηλόροδων scooter της με κινητήρες που ξεκινούν από τα 50 κ. εκ. και φτάνουν πλέον έως τα 300 κ. εκ. Μια σειρά την οποία έχει υποδεχθεί με μεγάλη ζέση το κοινό της Ευρώπης, γεγονός που αποδεικνύεται από τις πωλήσεις που ξεπερνούν τις 500.000 μονάδες. Τις αρετές της οικογένειας έχουν αναγνωρίσει και οι Έλληνες αναβάτες με τις εγχώριες πωλήσεις να ξεπερνούν τις 25.000 μονάδες.
Ο μεγάλος αδερφός της οικογένειας είναι το Agility 300i ABS που μπήκε στη ζωή μας το 2020. Με... ευρωπαϊκό αέρα, καθώς έχει σχεδιαστεί στο κέντρο σχεδίασης που διατηρεί η Kymco στην Ιταλία, υψηλή ποιότητα κατασκευής και ιδιαίτερα προσιτή τιμή για την κατηγορία, αποτελεί μια από τις πιο «value for money» προτάσεις που μπορείς να βρεις εκεί έξω.
Εμφάνιση και πρακτικότητα
Από αισθητικής άποψης, κερδίζει πόντους χάρη στις ωραίες γραμμές και το μπροστινό του τμήμα στο οποίο δεσπόζουν η υψηλή διάφανη ζελατίνα και οι διαφανείς προστατευτικές χούφτες στο τιμόνι που δεν αποτελούν απλά ένα διακοσμητικό στοιχείο, αλλά αποδεικνύονται εξαιρετικά χρήσιμες όταν ο καιρός κάνει παιχνίδια. Τα φωτιστικά σώματα είναι LED με τον προβολέα να διαθέτει τεχνολογία DRL (φώτα ημέρας). Η συναρμογή των πλαστικών είναι υψηλού επιπέδου, με την κατασκευή να αποπνέει premium χαρακτήρα.
Αυτό όμως που θα εκτιμήσεις περισσότερο σε αυτό το scooter είναι η πρακτικότητά του: σέλα που θυμίζει... πολυθρόνα, πλούσιος αποθηκευτικός χώρος κάτω από αυτήν -διαθέτει και πλαφονιέρα- που χωρά δύο full face κράνη (εξαρτάται το μέγεθος βέβαια) καθώς και κάποια μικροπράγματα, ντουλαπάκι στην ποδιά για μικροαντικείμενα, αναδιπλούμενος γάντζος στο εμπρόσθιο τμήμα της σέλας, πλαϊνό και κεντρικό σταντ.
Στον βασικό εξοπλισμό θα βρεις επίσης θύρα USB, αλλά και σύστημα εκκίνησης και πολλαπλών λειτουργιών χωρίς κλειδί (keyless).
Ο πίνακας οργάνων απαρτίζεται από δύο οθόνες LCD και προσφέρει πλήρεις ενδείξεις, όπως ταχύμετρο, στροφόμετρο, στάθμη καυσίμου και λιπαντικού, χιλιομετρητές, ώρα, θερμοκρασία περιβάλλοντος και ψυκτικού, τάση μπαταρίας, ενημερωτικές λυχνίες για φώτα, φλας, ρεζέρβα, δυσλειτουργία κινητήρα, ABS, service κ.λπ.
Ψυχή και σώμα
Η ψυχή του Agility 300i ABS είναι ο τετράχρονος υγρόψυκτος μονοκύλινδρος τετραβάλβιδος κινητήρας χωρητικότητας 276 κ. εκ. με ψεκασμό που αποδίδει 23,2 hp @ 8000 σ.α.λ. και 22,5 Nm @ 6.500 σ.α.λ. Συνδυάζεται με αυτόματο φυγονεκτρικό συμπλέκτη και η μετάδοση γίνεται μέσω ιμάντα.
Το scooter είναι «χτισμένο» σε ατσάλινο πλαίσιο με διπλή ραχοκοκαλιά και διαθέτει ενισχύσεις στα σημεία καταπόνησης, ενώ η τεχνολογία S.S.C. που έχει εφαρμοστεί στην κατασκευή εγγυάται αυξημένη στιβαρότητα και σταθερότητα.
Παράλληλα, επιτρέπει την τοποθέτηση του δοχείου καυσίμου χαμηλά στο δάπεδο, με κέρδος σε ευχρηστία και οδική συμπεριφορά. Αφενός γιατί η τάπα βρίσκεται χαμηλά στην ποδιά και δεν απαιτείται άνοιγμα της σέλας σε κάθε ανεφοδιασμό, αφετέρου γιατί το χαμηλό κέντρο βάρους προσδίδει στο scooter ευκολότερο και ασφαλέστερο χειρισμό.
Επιπρόσθετο κέρδος η σημαντική αύξηση του χώρου κάτω από τη σέλα, που είναι πλέον ένας από τους μεγαλύτερους στην κατηγορία των scooter με τροχούς μεγάλης διαμέτρου. Η χωρητικότητα του ρεζερβουάρ είναι στα 13 λίτρα με τη μέση κατανάλωση να κυμαίνεται στα 3,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, σύμφωνα με τον κατασκευαστή. Σε επίπεδο αναρτήσεων, μπροστά υπάρχει τηλεσκοπικό πιρούνι 37 mm και πίσω δύο αμορτισέρ που ρυθμίζονται ως προς την προφόρτιση ελατηρίου. Το Agility 300i ABS πατά σε τροχούς 16 ιντσών μπροστά και 14 ιντσών πίσω που έρχονται με ελαστικά διαστάσεων 110/70 και 140/70 αντίστοιχα. Την επιβράδυνση αναλαμβάνουν δύο δισκόφρενα διαμέτρου 300 mm μπροστά και 240 mm πίσω που συνδυάζονται με δαγκάνες δύο εμβόλων, δικάναλο ABS της Bosch και σωληνάκια υψηλής πίεσης.
Για βόλτες εντός κι εκτός
Αυτό που με ενθουσίασε μόλις ανέβηκα στο Agility 300i ABS ήταν η σέλα του. Λες και κάθεσαι σε πολυθρόνα. Ευρύχωρη και πλούσια σε αφρώδες υλικό θα σε κάνει να αισθανθείς σαν... βασιλιάς στο θρόνο του. Το αυτό βέβαια ισχύει και για τον συνεπιβάτη που έχει επίσης στη διάθεσή του τις πολύ πρακτικές χειρολαβές οι οποίες ενσωματώνονται στη βάση υποδοχής top box. Οι διακόπτες είναι εύχρηστοι και καλής ποιότητας, ενώ οι καθρέπτες προσφέρουν πολύ καλή ορατότητα.
Λάτρεψα τους αποθηκευτικούς του χώρους, το γεγονός ότι ο ανεφοδιασμός του γίνεται χωρίς να χρειαστεί να κατέβει από τη σέλα ο οδηγός, αλλά και την keyless λειτουργία που σου λύνει τα χέρια χωρίς να χρειάζεται κάθε φορά να ψάχνεις τις τσέπες σου για το κλειδί.
Στο δρόμο θα κινηθείς απροβλημάτιστα, είτε πρόκειται για αστικές μετακινήσεις, είτε αποφασίσεις να βγεις στον αυτοκινητόδρομο. Ο κινητήρας είναι ζωηρός και θα ανταποκριθεί και στις δύο περιπτώσεις. Βγάζει περισσότερη δύναμη στις χαμηλές και μεσαίες στροφές και προσφέρει δυνατές επιταχύνσεις και ρεπρίζ.
Η τελική ταχύτητα που είδα στο ψηφιακό κοντέρ ήταν 135 km/h και υπήρχε περιθώριο για κάποια χιλιόμετρα παραπάνω. Το σημαντικότερο βέβαια σε αυτές τις περιπτώσεις είναι να αισθάνεσαι ασφαλής και το Agility σου προσφέρει αυτήν την αίσθηση με τη συμπεριφορά και τη στιβαρότητά του.
Στις κακοτεχνίες των δρόμων ανταπεξέρχεται υποδειγματικά, ενώ τα φρένα του έχουν πολύ καλή απόδοση ακόμα και σε ακραίες αντιδράσεις. Στις διαδρομές εκτός πόλης μου άρεσε πολύ η προστασία που προσφέρει ο υψηλός, διάφανος ανεμοθώρακας. Στο μποτιλιάρισμα ίσως αισθανθείς σε κάποιες περιπτώσεις το μεγάλο του βάρος (177 κιλά στεγνό), όπως επίσης το ευμέγεθες τελικό της εξάτμισης θα σε δυσκολέψει κάποιες φορές στους ελιγμούς ανάμεσα από τα αυτοκίνητα. Σε καμία περίπτωση όμως αυτές οι δύο παρατηρήσεις δεν πρόκειται να χαλάσουν τη συνολικά πολύ καλή εικόνα του scooter.
Στις κορυφαίες επιλογές
Το Agility 300i ABS συνεχίζει την παράδοση της οικογένειας, σε μια κατηγορία που ο ανταγωνισμός είναι πολύ υψηλός. Ωστόσο έχει πολλά πλεονεκτήματα με σημαντικότερο αυτό της τιμής η οποία διαμορφώνεται στα 3.965 ευρώ (Δεκέμβριος 2021) με την προϋπόθεση να πληρώσετε μετρητοίς! Χωρίς αμφιβολία συγκαταλέγεται στις κορυφαίες επιλογές που μπορείς να βρεις στην αγορά.
Είναι διαθέσιμο σε τρία χρώματα: silk grey, graphite matt και midnight blue. Περισσότερες πληροφορίες για το μοντέλο και τους τρόπους απόκτησής του μπορείτε να βρείτε εδώ.
Εξοπλισμός: Moto Market
Κράνος: Caberg Flyon
Γάντια: Five E3 Evo
Μπουφάν: Nordcode Terra Flow
KYMCO Agility 300i ABS 2021 | Kymco.gr |
ΤΙΜΗ (€): | 3.965 (μετρητοίς) |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ΤΕΤΡΑΧΡΟΝΟΣ, ΥΓΡΟΨΥΚΤΟΣ, ΤΕΤΡΑΒΑΛΒΙΔΟΣ, ΜΟΝΟΚΥΛΙΝΔΡΟΣ |
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) | 276 |
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) | 72,7 x 66,4mm |
ΣΥΜΠΙΕΣΗ | 10,6:1 |
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ | 1 ΣΕ 1 |
ΕΚΚΙΝΗΣΗ | ΜΙΖΑ |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (ps/rpm) | 23,2 @ 8.000 |
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (kgm/rpm) | 2,3 @ 6.500 |
ΒΑΡΟΣ (kg) | 177 (ΣΤΕΓΝΟ) |
ΎΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) | 800 |
ΜΗΚΟΣ (mm) | 2.200 |
ΠΛΑΤΟΣ (mm) | 760 |
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) | 1.550 |
ΊΧΝΟΣ (mm) | - |
ΚΑΣΤΕΡ | - |
ΕΛΑΣΤΙΚΑ | - |
ΜΠΡΟΣΤΑ | 110/70-16 TL |
ΠΙΣΩ | 140/70-14 TL |
ΠΛΑΙΣΙΟ | - |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ | ΤΗΛΕΣΚΟΠΙΚΟ ΠΙΡΟΥΝΙ 37mm, ΔΙΑΔΡΟΜΗ 100mm |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ | ΔΥΟ ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ, ΜΕ ΡΥΘΜΙΣΗ ΠΡΟΦΟΡΤΙΣΗΣ, ΔΙΑΔΡΟΜΗ 100 mm |
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ | ΔΙΣΚΟΣ 300 mm, ΜΕ ΔΑΓΚΑΝΑ 2 ΕΜΒΟΛΩΝ ΚΑΙ ABS |
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ | ΔΙΣΚΟΣ 240mm, ΜΕ ΔΑΓΚΑΝΑ 2 ΕΜΒΟΛΩΝ ΚΑΙ ABS |
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ | 13,0 ΛΙΤΡΑ |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (lt/100 km) | 3,7 ΛΙΤΡΑ |
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.