Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς // 19.11.2021
Υπάρχουν πλέον πολλές, μικρές σε κυβισμό και οικονομικά προσιτές μοτοσυκλέτες, ελάχιστες όμως ξεχωρίζουν για τον ολοκληρωμένο χαρακτήρα τους. Η Voge 300 AC εκπροσωπεί επάξια αυτό το «σπάνιο είδος»
Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος
Έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε μοτοσυκλέτες «της μόδας» με το «περιτύλιγμα» να τραβάει το ενδιαφέρον, αλλά η ουσία να απουσιάζει. Το vintage «πουλάει» και αυτό το έχουν εκμεταλλευθεί πολλοί κατασκευαστές. Το 300 AC είναι πολλά περισσότερα από ένα μοντέλο της μόδας.
Η κλασσική εμφάνιση σε μοντέλο του 2021 πρέπει να συνδυάζεται με ποιοτικά υλικά κατασκευής και σωστή οδική συμπεριφορά. Είναι ανεπίτρεπτο να γίνονται παραχωρήσεις στην ποιότητα και την οδική συμπεριφορά επειδή μια μοτοσυκλέτα θυμίζει «τα παλιά». Ειδικά όταν μιλάμε για μοτοσυκλέτες που απευθύνονται σε νέους αναβάτες που επιλέγουν ένα «νέο-κλασσικό» μοντέλο ως πρώτο. Αν απογοητευτούν, το «παιχνίδι χάθηκε» και η συμβίωση με το δίκυκλο θα είναι σύντομη.
Το 300 AC είναι από τις πλέον όμορφες και πλήρεις μοτοσυκλέτες σε αυτήν την κατηγορία. Ούτε πολύ κλασσική, ούτε μοντέρνα. Θα μπορούσε να σταθεί δίπλα στο Svartpilen.
Από όμορφες λεπτομέρειες, άλλο τίποτα...
Led προβολέας που δεν μοιάζει με κανέναν άλλο, όμορφο ρεζερβουάρ, μεταλλικές λεπτομέρειες στην καρίνα, στα πλαϊνά του ψυγείου και το μπροστινό φτερό. Εμπνευσμένοι μεταλλικοί σύνδεσμοι μεταξύ πλαισίου και υποπλαισίου, «κοντή» ουρά και βάση πινακίδας τοποθετημένη πάνω στο μεγάλο, ασύμμετρο ψαλίδι, που αφήνει το ουραίο τμήμα «καθαρό» σαν γνήσια custom κατασκευή. Απόλυτα ταιριαστό τελικό εξάτμισης, κυματιστά δισκόφρενα, LED φλας με εξεζητημένη σχεδίαση. Το «πακέτο» ολοκληρώνεται από ένα λιτό ψηφιακό πίνακα οργάνων και θύρα USB δίπλα στον κεντρικό διακόπτη. Σίγουρα κάτι μας διέφυγε, αλλά ευτυχώς υπάρχουν και οι φωτογραφίες από τις οποίες μπορείτε να ανακαλύψετε περισσότερα.
Η μοτοσυκλέτα της Voge είναι καλοφτιαγμένη. Τα υλικά είναι προσεκτικά επιλεγμένα και ποιοτικά με φυσικό επακόλουθο η συναρμογή μεταξύ τους να είναι άψογη. Αυτό δεν αποδεικνύεται μόνο ψηλαφίζοντας το 300 AC αλλά και οδηγώντας το. Τριγμοί και θόρυβοι απουσιάζουν παντελώς.
Κατά την οδήγηση του Voge 300 AC, υπάρχει μια άμεση οικεία σχέση με τη μοτοσυκλέτα, σαν να ξαναβρίσκεσαι με έναν παλιό φίλο με τον οποίο είχες χαθεί για ένα διάστημα, αλλά τώρα η φιλία έχει αναζωπυρωθεί. Ο υγρόψυκτος, μονοκύλινδρος κινητήρας των 292 κ.εκ. είναι φιλικός, γραμμικός σε απόδοση και με απόλυτα αξιοποιήσιμη ισχύ. Δείχνει πιο δυνατός από τους 29 ίππους και πιο ροπάτος από τα 2,5 kgm που αποδίδει, εξαιτίας και του σωστά κλιμακούμενου κιβωτίου των 6 σχέσεων. Ο μαλακός συμπλέκτης και ο σαφέστατος επιλογέας βοηθούν στην καλύτερη εκμετάλλευση της ισχύος και της ροπής σε όλο το φάσμα στροφών.
Εύκολο
Δεν πρέπει λοιπόν να είσαι άνω του 1,75 για να μπορείς να πατήσεις εύκολα στο έδαφος. Ούτε να έχεις «μπράτσα» για να διαχειριστείς το βάρος του. Με ύψος σέλας 795 χλστ. και 150 κιλά είναι μια μοτοσυκλέτα που μπορεί να μπαίνει καθημερινά εντός πόλης, να ελιχθεί ανάμεσα σε ακινητοποιημένα τετράτροχα, όλα χάρη εξαιτίας και της λεπτής σιλουέτας του. Οπότε μπορεί να οδηγηθεί από άνδρες και γυναίκες πάρα πολύ εύκολα.
Η θέση οδήγησης είναι πολύ σωστή, όρθια και ξεκούραστη. Τα χέρια έρχονται σε επαφή με ένα αρκετά φαρδύ τιμόνι που παρέχει ωραίο μοχλό και κόβει αρκετά, τα πόδια βρίσκουν φυσιολογική θέση στα μαρσπιέ και τα γόνατα αγκαλιάζουν το ρεζερβουάρ. Αυτή η μικρή σέλα είναι σωστά σχεδιασμένη και άνετη για πολλές ώρες οδήγησης, αλλά δεν σας επιτρέπει να μετακινηθείτε, εξαιτίας του σκαλοπατιού που σχηματίζεται χάριν της σέλας του συνεπιβάτης που είναι μικρή και μπορεί να φιλοξενήσει μόνο για λίγη ώρα τον «δεύτερο». Επίσης, η Voge θα έπρεπε να έχει μεριμνήσει για την τοποθέτηση χειρολαβών για τη στήριξή του.
Ένα πιο «ψαγμένο» πάνελ οργάνων θα ολοκλήρωνε τη σχεδόν αψεγάδιαστη εικόνα. Εντούτοις και αυτή, η μικρή οθόνη LCD, προσφέρει τις πληροφορίες που χρειάζεται ο αναβάτης. Ταχύμετρο, στροφόμετρο, στάθμη καυσίμου, ολικός και μερικός χιλιομετρητής, επιλεγμένη σχέση στο κιβώτιο, λυχνίες για νεκρά, φλας, μεγάλη σκάλα φώτων, φλας και θερμοκρασία ψυκτικού υγρού. Όλα ελέγχονται από δύο κουμπιά στη βάση της οθόνης.
Surprise
Με το πάτημα της μίζας, θέτοντας τον μονοκύλινδρο κινητήρα σε λειτουργία, καταλαβαίνεις πως κάτι καλό θα συμβεί από εδώ και πέρα. Αυτό που σε προδιαθέτει θετικά σε πρώτη φάση είναι ο ήχος που εκπέμπει η εξάτμιση. Καθαρός, στακάτος, απόλυτα ταιριαστός με τον custom χαρακτήρα της μοτοσυκλέτας.
Οι αναρτήσεις διαθέτουν σφιχτές ρυθμίσεις, αλλά σε καμία περίπτωση δεν κουράζουν. Αντιθέτως νοιώθεις τη μικρή μοτοσυκλέτα να «πατάει» σωστά στην άσφαλτο. Είναι ευέλικτη και ακριβής και σε δρόμους με στροφές χαρίζει χαμόγελα στον αναβάτη της. Για όλα τα παραπάνω «φταίνε» οι επιλογές της Voge. Ανεστραμμένο πιρούνι 35 χλστ. και ένα αμορτισέρ με σύστημα μοχλισμού.
Τροχοί 17 ιντσών. Καμία έκπληξη μέχρι εδώ, αλλά δύο δισκόφρενα βλέπουμε σπάνια σε μοντέλα αντίστοιχου βεληνεκούς. Το 300 AC έχει 300άρηδες δίσκους μπροστά με έναν ακόμη πίσω με διάμετρο 220 χλστ. Και όπως όλα πάνω στη μοτοσυκλέτα δουλεύουν σωστά, επιβραδύνοντας και ακινητοποιώντας με μεγάλη ευκολία. Πολύτιμη βοήθεια προσφέρει και το δικάναλο ABS.
Τα ελαστικά Cordial ντύνουν τις χυτές ζάντες 12 μπράτσων των 17 ιντσών. Στο στεγνό αποδίδουν πολύ καλά, σε βρεγμένο… δυστυχώς δεν έβρεξε στην εβδομάδα που είχαμε μαζί μας το 300 AC. Εντάξει, ίσως να χρειάζονται αντικατάσταση για να βελτιώσουν ακόμη περισσότερο την ήδη εξαιρετική συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας στο δρόμο, αλλά είναι και η μόνη επέμβαση που θα πρέπει να κάνετε.
Ερωτήσεις
Και επειδή τα «καυτά» ερωτήματα συνήθως είναι δύο, αν και δεν θα έπρεπε, θα απαντήσουμε και στο «πόσα πιάνει» που μας ρώτησαν πολλοί χαζεύοντας στο φανάρι το μοντέλο της Voge. Είδαμε μέχρι 160 χλμ/ώρα και κινηθήκαμε, με το σταθερό 300 AC για πάνω από μία ώρα, με 130-140 χλμ/ώρα. Και όλη αυτή την ώρα το μοτέρ της Voge δεν ακουγόταν «παραπονεμένο», ούτε έδειξε να ζορίζεται. Όσον αφορά το δεύτερο ερώτημα «πόσο καίει» έχουμε επίσης ευχάριστα νέα… κάτω από 4 λίτρα για κάθε 100 χλμ. Για την ακρίβεια 3,5!
Πόσο κάνει;
Κάτω από τέσσερις χιλιάδες. Για την ακρίβεια 3.945€ (Νοέμβριος 2021). Εξαιρετική τιμή για μια εξαιρετική μοτοσυκλέτα. Τόσο απλά και ξεκάθαρα. Σε αυτό το εύρος δύσκολα θα βρει κάποιος την ποιότητα του 300 AC. Μια μικρή μοτοσυκλέτα προσεγμένη μέχρι τελευταίας λεπτομέρειας, που δεν μιμείται τίποτα και σε προκαλεί να την οδηγήσεις για να σε κάνει να την αγαπήσεις και να την αποκτήσεις.
Εξοπλισμός: Motomarket
Κράνος: Bell Custom 500
Μπουφάν: Macna Velocity
Jean: Nordcode Evo
Γάντια: Nordcode GT Carbon
Μποτάκια: Forma Swift Dry
Voge 300AC E5 2021 | Voge Motorcycles Hellas |
ΤΙΜΗ (€): | 3.945 |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | MONOΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΥΓΡΟΨΥΚΤΟΣ, 4B/K |
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) | 292,4 |
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) | 78x61,2 |
ΣΥΜΠΙΕΣΗ | 11 |
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ | 1 ΣΕ 1 |
ΕΚΚΙΝΗΣΗ | ΜΙΖΑ |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (hp/rpm) | 28,2/8.500 |
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (kgm/rpm) | 2,5/7.000 |
ΒΑΡΟΣ (kg) | 150 |
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) | 795 |
ΜΗΚΟΣ (mm) | 2.025 |
ΠΛΑΤΟΣ (mm) | 830 |
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) | 1.360 |
ΙΧΝΟΣ(mm) | Δ.Α. |
ΚΑΣΤΕΡ(o) | Δ.Α. |
ΕΛΑΣΤΙΚΑ | |
ΜΠΡΟΣΤΑ: | CORDIAL 110/80-17 |
ΠΙΣΩ: | CORDIAL 150/60-17 |
ΠΛΑΙΣΙΟ: | ΧΑΛΥΒΔΙΝΟ ΧΩΡΟΔΙΚΤΥΩΜΑ |
ΨΑΛΙΔΙ: | ΧΑΛΥΒΔΙΝΟ |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ | ΑΝΤΕΣΤΡΑΜΕΝΟ ΠΙΡΟΥΝΙ 35mm |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ | ΜΟΝΟ ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ ΜΕ ΡΥΘΜΙΖΟΜΕΝΗ ΠΡΟΦΟΡΤΙΣΗ ΕΛΑΤΗΡΙΟΥ & ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΟΧΛΙΣΜΟΥ |
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ | 2 ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΑ 300mm, ΔΑΓΚΑΝΑ 2 ΕΜΒΟΛΩΝ ΑBS |
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ | ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 220mm, ΔΑΓΚΑΝΑ 1 ΕΜΒΟΛΟ ΑBS |
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ | 16 ΛΙΤΡΑ |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (lt/100km/h) | 3,5 |
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.