Δοκιμή SYM Symphony ST 200i 2021: Η όαση στο χάος της πόλης
Αποτελεί την λύση στην καθημερινότητα
11.11.2021
Το Symphony 200ST αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα όπλα στην εμπορική φαρέτρα της SYM γεγονός που αποτυπώνεται στις πωλήσεις. Το ανανεωμένο 200αρι προσφέρεται σε άκρως ανταγωνιστική τιμή που το καθιστά ως ένα από τα κορυφαία value for money scooter της Ελληνικής αγοράς
Κείμενο: Μένιος Κατής - Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος
Η έλευση του Δακτυλίου δεν άλλαξε την εικόνα στους κεντρικούς δρόμους της Αθήνας. Χάος επικρατούσε, χάος εξακολουθεί να επικρατεί. Οι εναλλακτικές που έχεις, αν πρέπει οπωσδήποτε να κινείσαι σε καθημερινή βάση εντός Δακτυλίου, είναι οι εξής:
- να "κάτσεις στα αυγά σου", πράγμα που δεν μπορεί να συμβεί αν πρέπει να βγάλεις τα προς το ζην και δεν έχεις δυνατότητα τηλεεργασίας.
- να χρησιμοποιήσεις τα μέσα μαζικής μεταφοράς (ή ταλαιπωρίας, όπως θες πες το)
- να "οργώσεις" την Αθήνα με το αυτοκίνητό σου φτάνοντας στη δουλειά αργοπορημένος και μέσα στα νεύρα.
Αυτό βέβαια υπό την προϋπόθεση ότι το αυτοκίνητο ανήκει σε κάποια κατηγορία (σ.σ. υβριδικό, ηλεκτρικό, φυσικού αερίου εκ κατασκευής και υγραερίου εκ κατασκευής, Euro 6 με εκπομπές CO2 κάτω των 120 γραμ./χλμ.) που μπορεί να κινηθεί ελεύθερα στον Δακτύλιο, γιατί σε διαφορετική περίπτωση ισχύει το «μονά-ζυγά», οπότε θα έχεις πάλι πρόβλημα.
Υπάρχει όμως και η λύση να πας στη δουλειά σου χρησιμοποιώντας κάποιο δίκυκλο. Και εδώ τα πράγματα γίνονται πολύ πιο απλά και εύκολα, ιδιαίτερα αν αυτό το δίκυκλο είναι το SYM Symphony ST200 - best seller της ελληνικής αγοράς και ένα από τα πιο καλοπουλημένα δίκυκλα όλων των εποχών στη χώρα μας!
Στη νέα του εκδοχή, το Symphony ST200 βελτιώθηκε σε λεπτομέρειες για να κάνει ακόμα πιο άνετη την καθημερινότητα του αναβάτη του. H SYM διατήρησε την κομψή του εμφάνιση και αναβάθμισε την οδηγική του αίσθηση προσφέροντας ακόμα μεγαλύτερη ασφάλεια, άνεση και πρακτικότητα.
Το πακέτο των αναβαθμίσεων περιλαμβάνει μεταξύ άλλων φωτιστικά σώματα LED, ευανάγνωστο ψηφιακό πάνελ οργάνων με οθόνη LCD, κομψά χρωμιωμένα διακοσμητικά στοιχεία, αναδιπλούμενα μαρσπιέ συνεπιβάτη με ευρεία βάση στήριξης, νέα μεγαλύτερη σέλα δύο επιπέδων και μεγαλύτερο αποθηκευτικό χώρο κάτω από αυτήν.
Το ρεζερβουάρ χωρητικότητας 7 λίτρων έχει μεταφερθεί στο επίπεδο πάτωμα μετακινώντας έτσι το κέντρο βάρους χαμηλότερα, γεγονός που συνδράμει στην καλύτερη οδηγική συμπεριφορά, αλλά και στην αύξηση του αποθηκευτικού χώρου.
Μια ευχάριστη έκπληξη σε περιμένει μόλις ανοίξεις τη σέλα, καθώς ο χώρος των 31 λίτρων που υπάρχει κάτω από αυτήν μπορεί να φιλοξενήσει ένα full face κράνος και ένα jet κράνος συν κάποια μικροαντικείμενα! Σημειώστε δε ότι υπάρχουν διαθέσιμα άλλα 33 λίτρα στο top box που περιλαμβάνεται στην τελική τιμή του scooter, όπως επίσης και ένας πολύ χρήσιμος αναδιπλούμενος γάντζος για μεταφορά χειραποσκευών στο κέντρο της ποδιάς.
Ο ανεφοδιασμός γίνεται πλέον χωρίς να χρειαστεί να σηκωθείς από το scooter λόγω του ότι η τάπα του ρεζερβουάρ έχει μεταφερθεί στο εσωτερικό της ποδιάς.
Από τον εξοπλισμό δεν απουσιάζει η θύρα ταχυφόρτισης USB Quick Charge 3.0 με εύκολη πρόσβαση η οποία βρίσκεται ακριβώς κάτω από το πάνελ οργάνων. Δεν είναι βέβαια και η πιο βολική λύση από την άποψη ότι δεν είναι εφικτό να φορτίσεις το κινητό σου εν κινήσει.
Ζωηρός κινητήρας Euro5
Ο τετράχρονος μονοκύλινδρος αερόψυκτος κινητήρας των 168,9 κ.εκ. αναβαθμίστηκε ώστε να πληροί τις προδιαγραφές Euro5. Αποδίδει 12,5 hp @ 7.500 σ.α.λ. και 12,5 Nm ροπής @ 6.000 σ.α.λ. Η κατανάλωση κυμαίνεται στα 2,7 λίτρα ανά 100 χλμ. βάσει κύκλου WMTC3 και η αυτονομία μπορεί να φτάσει ή να ξεπεράσει ελαφρώς τα 250 χλμ. σύμφωνα τουλάχιστον με όσα ανακοινώνει η εταιρεία. Η τροφοδοσία γίνεται μέσω ηλεκτρονικού ψεκασμού της Continental, ενώ τη μετάδοση αναλαμβάνει αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων (CVT).
Το νέο Symphony ST200 είναι εξοπλισμένο με το σύστημα A.L.E.H. (Anti-Lift Engine Hanger System), το οποίο συναντήσαμε για πρώτη φορά στο DRG 160. Πρόκειται για ένα πρωτοποριακό σύστημα στήριξης του κινητήρα και της μετάδοσης στο πλαίσιο του scooter μέσω άρθρωσης. Με τον τρόπο αυτό το φαινόμενο της ανύψωσης του κινητήρα κατά την επιτάχυνση εξαλείφεται με αποτέλεσμα το όχημα να είναι πιο σταθερό ειδικά κατά τους ελιγμούς και την εκκίνηση.
Καλό θα είναι πάντως να μη μείνεις στα απόλυτα νούμερα που ανακοινώνει ο κατασκευαστής. Προφανώς και δεν «βγάζουν» μάτια, αλλά είναι από τις περιπτώσεις που «τα φαινόμενα απατούν».
Προσωπικά η απόδοση του κινητήρα μού προκάλεσε ευχάριστη έκπληξη, καθώς έχει γεμάτη απόδοση τόσο στις χαμηλές όσο και στις μεσαίες στροφές, με την απόκριση του γκαζιού να είναι άμεση. Τα 80 km/h έρχονται πολύ γρήγορα στην οθόνη, ενώ η μέγιστη ταχύτητα που είδα ήταν 110 km/h. Κράτησε στο μυαλό σου πως το scooter της δοκιμής ήταν άστρωτο, οπότε με τον καιρό οι επιδόσεις θα βελτιωθούν. Σημείωσε επίσης πως η κατανάλωση σε πραγματικές συνθήκες και χωρίς συμβιβασμούς στη χρήση του γκαζιού κυμάνθηκε στα 3,0 – 3,1 λίτρα ανά 100 χλμ.
Με δικάναλο ABS
Το Symphony ST200 εξοπλίζεται με τροχούς 16 ιντσών μπροστά και 14 ιντσών που «ντύνονται» με ελαστικά διαστάσεων 110/70 και 120/80 αντίστοιχα, τα οποία προσφέρουν καλά επίπεδα πρόσφυσης.
Σε επίπεδο αναρτήσεων διαθέτει τηλεσκοπικό πιρούνι με διαδρομή 100mm και δύο ρυθμιζόμενα -ως προς την προφόρτιση- αμορτισέρ με διαδρομή 78mm πίσω. Την επιβράδυνση αναλαμβάνουν δύο δισκόφρενα διαμέτρου 260mm μπροστά και 220mm πίσω που συνδυάζονται με δικάναλο ABS της Continental.
Στην πράξη...
Θα εκτιμήσεις τις αρετές του. Αυτό είναι βέβαιο. Μεγάλη και αναπαυτική σέλα που δεν θα κουράσει ανεξαρτήτως χιλιομέτρων, τόσο τον οδηγό όσο και τον συνεπιβάτη που έχει στη διάθεσή του και μεγάλες πλαϊνές χειρολαβές, πλούσιος χώρος στο πάτωμα για να βολέψεις τα πόδια σου ίσως και κάποια χειραποσκευή, ευανάγνωστο πάνελ οργάνων, καλής ποιότητας διακόπτες.
Πολύ χρήσιμος ο ήχος που εκπέμπουν τα φλας όταν τα ενεργοποιείς καθώς σε βοηθά να μην τα ξεχνάς αναμμένα, ενώ οι καθρέπτες είναι μεγάλοι και σου προσφέρουν καλή εικόνα για το τι συμβαίνει πίσω σου. Ο δε προβολέας LED παρέχει πολύ καλό φωτισμό κατά τις βραδινές βόλτες.
Είναι βέβαιο πως θα εκτιμήσεις τόσο το πλαϊνό όσο και το κεντρικό σταντ που περιλαμβάνεται στον στάνταρ εξοπλισμό, αλλά και τον πλούσιο χώρο κάτω από τη σέλα που μπορεί να φιλοξενήσει κράνη, ψώνια μέχρι και φορητό υπολογιστή (laptop).
Γενικά πρόκειται για ποιοτική κατασκευή, με πολύ καλή οδική συμπεριφορά που θα ανταποκριθεί και με το παραπάνω στις ανάγκες της καθημερινότητας. Κάποιοι κραδασμοί που παρουσιάζονται κατά την εκκίνηση δεν αρκούν για να αλλάξουν την πολύ καλή εικόνα που σχημάτισα για το scooter της SYM.
Οι αναρτήσεις δεν πρόκειται να σε φέρουν σε δύσκολη θέση, αρκεί βέβαια να μην ονειρεύεσαι «μαγικά χαλιά». Δεν πρόκειται σε καμία περίπτωση να «χάσεις» το τιμόνι από τα χέρια σου περνώντας από λακκούβες, ενώ τα φρένα με το δικάναλο ABS θα είναι εκεί όταν τα χρειαστείς.
Το αυξημένο μεταξόνιο (σ.σ. 1.385 mm) προσφέρει μεγαλύτερη αίσθηση σιγουριάς, ενώ τα 128 κιλά του σε συνδυασμό με το χαμηλότερο κέντρο βάρους προσφέρουν μεγαλύτερη ευελιξία και κάνουν πιο εύκολες τις μανούβρες ανάμεσα από τα αυτοκίνητα.
Είμαστε... Symphony
...πως πρόκειται για μια από τις καλύτερες λύσεις ψηλόροδων scooters που μπορεί να βρει κανείς εκεί έξω. Μια λύση ποιοτική, άνετη, εύχρηστη και προσιτή που θα εξελιχθεί στον πιστό σύντροφο των καθημερινών μετακινήσεων.
Μαζί του πέρασα μια βδομάδα στους μποτιλιαρισμένους δρόμους της Αθήνας και όταν ήρθε η ώρα να το επιστρέψω, το έκανα με κρύα καρδιά. Τότε ήταν που εκτίμησα πραγματικά την αξία του.
Το νέο SYM Symphony ST200 διατίθεται σε πέντε χρωματικούς συνδυασμούς (ματ γκρι με κόκκινη σέλα, γκρι, μπλε/γκρι ματ, λευκό με κόκκινη σέλα και τιτάνιουμ). Η τιμή του διαμορφώνεται στα 2.795 ευρώ και σε αυτήν συμπεριλαμβάνεται ομοιόχρωμο Top-Box 33lt (με κοινό κλειδί οχήματος & βαλίτσας) που αυξάνει τις αποθηκευτικές και μεταφορικές ικανότητες του scooter.
Εξοπλισμός αναβάτη: Moto Market
Κράνος: MT Storm SV Drone
Μπουφάν: Nordcode Metropolis II
Γάντια: Nordcode Air Tech
SYM Symphony ST200i 2021 | Sym.gr |
ΤΙΜΗ (€): | 2.795 |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ΤΕΤΡΑΧΡΟΝΟΣ, ΑΕΡΟΨΥΚΤΟΣ, ΔΙΒΑΛΒΙΔΟΣ, ΜΟΝΟΚΥΛΙΝΔΡΟΣ |
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) | 168.9 |
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) | 61 x 57.8mm |
ΣΥΜΠΙΕΣΗ | 10.3:1 |
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ | 1 ΣΕ 1 |
ΕΚΚΙΝΗΣΗ | ΜΙΖΑ |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (ps/rpm) | 12.5 @ 7.500 |
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (kgm/rpm) | 1.27 @ 6.000 |
ΒΑΡΟΣ (kg) | 128 (πλήρες υγρών) |
ΎΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) | 790 |
ΜΗΚΟΣ (mm) | 2.070 |
ΠΛΑΤΟΣ (mm) | 735 |
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) | 1.190 |
ΊΧΝΟΣ (mm) | - |
ΚΑΣΤΕΡ | 27° |
ΕΛΑΣΤΙΚΑ | - |
ΜΠΡΟΣΤΑ | 110/70-16 52P |
ΠΙΣΩ | 120/80-14 58P |
ΠΛΑΙΣΙΟ | - |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ | ΤΗΛΕΣΚΟΠΙΚΟ ΠΙΡΟΥΝΙ, ΔΙΑΔΡΟΜΗ 100mm |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ | ΔΥΟ ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ, ΜΕ ΡΥΘΜΙΣΗ ΠΡΟΦΟΡΤΙΣΗΣ, ΔΙΑΔΡΟΜΗ 78 mm |
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ | ΔΙΣΚΟΣ 260 mm, ABS |
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ | ΔΙΣΚΟΣ 220mm, ABS |
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ | 7.0 ΛΙΤΡΑ |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (lt/100 km) | 2.7 ΛΙΤΡΑ (WMTC3) |
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.