22.10.2021
Tο 752S αντιμετωπίζει το δρόμο ως ένα φιδίσιο πεδίο καθημερινής χαράς της οδήγησης χωρίς τις ακρότητες μιας μοτοσυκλέτας ταγμένης στο γυρολόγιο. Δεν πρόκειται για έναν χούλιγκαν των δρόμων, αλλά για έναν δυναμικό διαβάτη τους
Κείμενο: Πάνος Διαμάντης, Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος
Δεν αντιμετωπίζει το δρόμο ως μαχητής, ως streetfighter, που πρέπει ανά πάσα στιγμή να μένει κολλημένο στην άσφαλτο για να φτάσει στα υψίπεδα της πρόσφυσης και της γρήγορης οδήγησης. Οι 76,2 ίπποι είναι υπεραρκετοί, πόσω μάλλον με την προοδευτικότητα με την οποία βγαίνουν στο δρόμο, παρότι ο ήχος που εκρέει από το κοντό τελικό της εξάτμισης προϊδέαζει για κάτι πιο «άγριο». Πλαίσιο και ανάρτηση είναι στημένα με απώτερο σκοπό την καθημερινή άνεση και την ισορροπία, την ώρα που εξαιρετικά ποιοτικά περιφερειακά -πιρούνι Marzocchi, φρένα Brembo κ.λπ.- ανεβάζουν το 752Ss στο επίπεδο ασφάλειας που πρέπει να έχει, και μαζί κρατούν χώρο για καλό, σβέλτο και συγκροτημένο παιχνίδι.
Η Benelli, για την ακρίβεια ο κινεζικός όμιλος Qian Jiang που την έχει αγοράσει εδώ και 16 χρόνια, έχει καθορίσει ακριβώς τι θέλει από την 752s: μια μοτοσυκλέτα ιδανική για το πέρασμα νεαρότερων αναβατών σε κάτι ανώτερο, σε προσιτή τιμή, που να καλύπτει όμορφα και διασκεδαστικά τις καθημερινές και κοντινές τουριστικές ανάγκες. Και, κυρίως, με φοβερό στυλ.
Ιταλικό design
Στον κινεζικό όμιλο έχουν εμπιστευτεί εν λευκώ το σχεδιασμό στους Ιταλούς του Πεζάρο - και είναι μια έξυπνη στρατηγική, διότι μεταφέρει αυτούσια την τόσο δυναμική «γυμνή» φιλοσοφία των streetfighter.
Κεντρικά στοιχεία της είναι ο LED προβολέας, η μικρή σέλα και το κοντό τελικό της εξάτμισης, μαζί με το πλαίσιο χωροδικτύωμα. Κάθε χιλιοστό της δείχνει προσεκτικά μελετημένο αισθητικά, αλλά οι ώμοι των ψυγείων που εξέχουν στις δύο πλευρές και ο λασπωτήρας – βάση πινακίδας του πίσω τροχού χρειάζονται λίγη συνήθεια για να τις αφομοιώσει το μάτι.
Η καλαισθησία μεταφέρεται και στα γραφικά της φωτεινότατης, έγχρωμης οθόνης TFT που δεν της λείπουν σημαντικές ενδείξεις -παρά μόνον ίσως η μέση κατανάλωση και η θερμοκρασία του περιβάλλοντος.
Η θέση οδήγησης πλησιάζει την τελειότητα ακόμα και για έναν ψηλό αναβάτη, όπως ίσως μπορείτε να δείτε από τις φωτογραφίες. Ο κορμός του αναβάτη είναι όσο γυρτός πρέπει και οι γωνίες των χεριών και των γονάτων καθυστερούν πολύ την κούρασή τους. Το μόνο πρόβλημα που ίσως προκύψει είναι ένα ελαφρύ μούδιασμα των χεριών και μια θολούρα στους καθρέφτες από τους κραδασμούς στο fatbar τιμόνι όταν ανεβαίνουν οι στροφές. Η σέλα έχει ιδανικό ύψος, 810 mm, αλλά μια μικρή ένσταση είναι το στένεμα στο μπροστινό της μέρος, που ίσως κουράσει το κάτω μέρος της λεκάνης.
Το ισχυρότερο Benelli
Παρότι εντάσσεται στη γενικότερη λογική της ευχρηστίας, ο κινητήρας των 754 κ.εκ. και 76,2 ίππων -ο μεγαλύτερος της εταιρείας σήμερα- είναι κατά βάση αρκετά ζωηρός, και συνδυάζεται με ένα υπέροχο, τραχύ κροτάλισμα που εκρέει από το κοντό τελικό της εξάτμισης για να δίνει την αίσθηση μιας πολύ πιο sport κατασκευής.
Πλαίσιο, ανάρτηση και φρένα θα άντεχαν περισσότερη δύναμη, αναμφίβολα. Το μοτέρ έχει ιδιαίτερα γραμμική λειτουργία, είναι γλυκά προοδευτικό με δυνατό τράβηγμα χαμηλά και μέχρι τις μεσαίες στροφές. Το ζητούμενο, να είναι ευχάριστος και ζωντανός – μέσα στην πόλη όσο και στον ανοιχτό δρόμο- χωρίς να τρομάζει τον εδεχομένως πρωτόβγαλτο στα naked αναβάτη, το πετυχαίνει πανηγυρικά.
Το βάρος των 226 kg δεν δίνει την αίσθηση ότι αποτελεί τροχοπέδη σε καμία περίπτωση, και ανεβάζοντας σχέσεις με τον μαλακό και ακριβή επιλογέα μπορεί κανείς να κινηθεί σβέλτα, και μάλιστα με αρκετά υψηλή τελική ταχύτητα, άνω των 180 km/h.
Το ρεζερβουάρ έχει χωρητικότητα 14,5 λίτρων, συν τριών ακόμη για τη ρεζέρβα, γεγονός που ενισχύει τον τουριστικό χαρακτήρα του 752s – μαζί με τη μακριά κλιμάκωση του κιβωτίου. Η απόδοση του peak της ροπής (6,8 kgm) στις 6.5000 στροφές με τη μακριά κλιμάκωση πετυχαίνει μια αρκετά καλή ισορροπία ζωντάνιας-κατανάλωσης στον επαρχιακό δρόμο, αρκεί να βρεις το σωστό ρυθμό που θα σε κρατάει σταθερά στις μεσαίες στροφές. Ούτε πάνω, ούτε κάτω από αυτές.
Αν και λίγο ασαφής η αριστερή μανέτα, με τη βοήθεια του ψεκασμού ο κινητήρας μπορεί με λίγη προσοχή να κρατήσει την κατανάλωση πολύ κοντά στα 5 λίτρα / 100 km.
Στο δρόμο
Όλα ξεκινούν από την αίσθηση σταθερότητας που αποπνέει τόσο το πλαίσιο όσο και τα εξαιρετικά, ευρωπαϊκά περιφερειακά -το πιρούνι της Marzocchi, τα φρένα της Brembo- τόσο σε κάθε φάση της στροφής όσο και στις ριπές του ανέμου στον αυτοκινητόδρομο. Ο αναβάτης μπορεί να χαρεί μια αληθινά sport μοτοσυκλέτα, που υπακούει στη στροφή και μένει σε υψηλό βαθμό πιστή στην προδιαγεγραμμένη πορεία.
Το κυριότερο που πετυχαίνει το 752s με το στήσιμό του είναι ότι αποπνέει αίσθηση ασφάλειας ακόμα και σε λιγότερο έμπειρο αναβάτη. Χωρίς τάσεις πλεύσης, χωρίς να επιφυλάσσει απότομες αντιδράσεις και παρά τη λίγο μαλακότερη ανάρτηση πίσω η πληροφόρησή του είναι εξαιρετική.
Επιπλέον, τα Pirelli Angel -όπως και το πλαίσιο, είναι η αλήθεια- προσφέρουν αρκετή πρόσφυση για τις ανάγκες ακόμα και πιο έμπειρων αναβατών, παρά τον τουριστικό τους χαρακτήρα.
Και υπάρχει, φυσικά, και το ABS - αν και είναι λίγο ευαίσθητο στις παρεμβάσεις του. Παρότι είναι το μόνο ηλεκτρονικό σύστημα του 752s, και ένα traction control θα ήταν πολύ χρήσιμο για την περίσταση, ίσως αυτό να έχει και κάποιο πλεονέκτημα: κάνει τα πράγματα απλά, καθαρά και ξάστερα, ειδικά για κάποιον χωρίς εξοικείωση.
Το μικρό κόψιμο του τιμονιού κάνει αισθητή την παρουσία του πάντως στην πόλη. Μαζί με το λίγο παραπάνω βάρος, ενίοτε προκύπτει μια μικρή δυστοκία στους ελιγμούς με πολύ χαμηλή ταχύτητα ή στις μανούβρες για το ξεπαρκάρισμα. Κατά τα άλλα, το πλάτος και το άψογο ζύγισμα του βάρους κάνουν τους λίγο ταχύτερους ελιγμούς παιχνιδάκι.
Μια τρίτη συνθήκη, αυτή του αυτοκινητόδρομου, καλύπτεται επίσης εξαιρετικά με τη σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες και τις ριπές του αέρα, από την καλά μελετημένη θέση οδήγησης που βοηθά να μην κουράζεται ο αναβάτης - κι αν εξαιρέσουμε τους λίγους κραδασμούς στο τιμόνι, ο μόνος περιοριστικός παράγοντας είναι η αντοχή στον αέρα.
Τιμή και αξία
Δεν χωρά αμφιβολία ότι το Benelli 752s είναι μια ευχάριστη έκπληξη. Αρκετά φιλική για τον αναβάτη που θέλει να ανέβει κατηγορία, και αρκετά ικανή για να διασκεδάσει ο πιο έμπειρος. Για το σχεδιασμό και το στυλ του δεν μπορεί να ειπωθεί τίποτα εμπρός στην εικόνα του, όπως δεν μπορεί να ειπωθούν και πολλά για την εξαιρετική σχέση τιμής-αξίας: με 8.150 € αποκτά κανείς μια μοτοσυκλέτα που μοιάζει πολύ ακριβότερη, είναι συγκροτημένη και καλή σε όλα της, έχει υπέροχο ήχο και εξαιρετικά μηχανικά μέρη.
Εξοπλισμός: Motomarket
Κράνος: Caberg Drift Evo Storm
Μπουφάν: Macna Sector
Γάντια: Five RS4
Benelli 752s
|
Benelli Moto Greece |
ΤΙΜΗ (€): | 8.150 |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ΔΙΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΣΕ ΣΕΙΡΑ,ΥΓΡΟΨΥΚΤΟΣ, 2ΕΕΚ, 4B/K |
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) | 754 |
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣxΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) | 88x 62 |
ΣΥΜΠΙΕΣΗ | 11,5 |
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ | 2 ΣΕ 1 |
ΕΚΚΙΝΗΣΗ | ΜΙΖΑ |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (hp/rpm) | 76,2/8.500 |
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (Nm/rpm) | 67/6.500 |
ΒΑΡΟΣ (kg) | 226 |
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) | 810 |
ΜΗΚΟΣ (mm) | 2.130 |
ΠΛΑΤΟΣ (mm) | 810 |
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) | 1.460 |
ΙΧΝΟΣ(mm) | - |
ΚΑΣΤΕΡ(o) | - |
ΕΛΑΣΤΙΚΑ | |
ΜΠΡΟΣΤΑ: | PIRELLI ANGEL GT 120/70-17 |
ΠΙΣΩ: | PIRELLI ANGEL GT 180/55-17 |
ΠΛΑΙΣΙΟ: | ΑΤΣΑΛΙΝΟ ΣΩΛΗΝΩΤΟ |
ΨΑΛΙΔΙ: | ΑΤΣΑΛΙΝΟ |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ | ΑΝΕΣΤΡΑΜΜΕΝΟ ΠΙΡΟΥΝΙ 50 mm ΔΙΑΔΡΟΜΗ 130 mm |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ | ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ ΜΕ ΜΟΧΛΙΚΟ ΡΥΘΜΙΖΟΜΕΝΗ ΠΡΟΦΟΡΤΙΣΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗ 60 mm |
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ | ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 320 mm, ΑBS |
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ | ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 260 mm, ΑBS |
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ | 14,5+3,0 ΛΙΤΡΑ |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (lt/100km/h) | 5,3 ΛΙΤΡΑ |
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.