29.09.2021
Μια μοτοσυκλέτα που τα έχει όλα και απευθύνεται σε νέους και έμπειρους αναβάτες
Κείμενο: Πάνος Διαμάντης, Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος
Στην ουσία των πραγμάτων, η συζήτηση αν το Voge 500DS έχει την ποιότητα να ξεπερνά τη σχετική προκατάληψη για τα κινέζικα προϊόντα -που την έχει- ή το σχεδιασμό που προσεγγίζει το ευρωπαϊκό γούστο όπως ένα Honda CB500X -που επίσης τον έχει- αποσπά την κουβέντα από αυτό που βρίσκεται στον πυρήνα του: ότι με 6.195 Ευρώ μπορεί να αποκτήσει κανείς ένα δίτροχο με τα φρένα, την ανάρτηση, τη συμπεριφορά, την ασφάλεια μιας ποιοτικής μοτοσυκλέτας.
Διότι ναι μεν η Voge, ως η premium εταιρεία της κινεζικής Loncin, φρόντισε αρκετά καλά το φινίρισμα και τη συναρμολόγηση των υλικών του 500DS, καθώς και τις ιταλικές παρεμβάσεις στο σχεδιασμό του - αλλά το κυριότερο που έκανε ήταν να το δομήσει με πρώτης ποιότητας φρένα (της Nissin) και ABS (της Bosch), αναρτήσεις (KΥΒ) και ελαστικά (Pirelli).
Στο κέντρο όλων των παραπάνω, έρχεται να βρεθεί ταυτόχρονα η τεχνογνωσία της από τη μιάμιση δεκαετία συνεργασίας με την BMW Motorrad στην εξέλιξη των δικύλινδρων εν σειρά κινητήρων, που εφοδιάζει το 500DS με μια ιδιαίτερα ροπάτη για τα κυβικά της μονάδα, εύστροφη και οικονομική στην κατανάλωση. Η οποία μάλιστα τώρα, στη γενιά του 2021, πληροί και τις προδιαγραφές ρύπων Euro5 και είναι ισχυρότερη - χωρίς την αύξηση των στροφών ή της κατανάλωσης.
Ο πυρήνας, λοιπόν, των πραγμάτων είναι ο εξής: το Voge 500DS καλύπτει τις ανάγκες της καθημερινότητας με ασφάλεια και χρηστικότητα. Εξαιρετικά ευέλικτο στην πόλη, με όση ροπή χρειάζεσαι για να κινηθείς σβέλτα, αλλά παράλληλα με χαμηλή κατανάλωση και με τους κραδασμούς να λάμπουν διά της απουσίας τους σε ταχύτητες πόλης, με στιβαρή αίσθηση στους ελιγμούς και εξαιρετικά φρένα για μια δύσκολη κατάσταση. Αν το συνδυάσουμε με το αυξημένο του ύψος από το έδαφος, έρχεται να ταιριάξει απόλυτα με την ελληνική ψυχοσύνθεση.
Δεν είναι πολλές οι μοτοσυκλέτες για τις οποίες έχουμε ακούσει κάποιον -ιδιοκτήτη, μάλιστα, μιας Triumph Tiger 800- να λέει ότι την είδε παρκαρισμένη και, εμπρός σε μια όχι τόσο διαδεδομένη ακόμη μάρκα, έκανε μια σχετική αναζήτηση στο Internet. Οι μοτοσυκλέτες της Voge κερδίζουν διαρκώς έδαφος - και, στην περίπτωση του 500DS, δικαίως.
Ισχυρότερος κινητήρας
Ας ξεκινήσουμε, όμως, από τη μεγαλύτερη αναβάθμιση του 500DS για το 2021: τον κινητήρα. Οι μηχανολόγοι της Voge / Loncin δεν περιορίστηκαν μόνο στη ρύθμιση της δικύλινδρης μονάδας για να καλύπτει τις προδιαγραφές ρύπων Euro5, κάτι κρίσιμο για τα ευρωπαϊκά τους σχέδια, αλλά την έκαναν και κατά τι ισχυρότερη - καθώς τώρα αποδίδει 47 ίππους, και 44,5 Nm ροπής, χωρίς να αυξηθεί το όριο 8.500 στροφών και η κατανάλωσή της.
Εξ αρχής η μονάδα των 471 κ.εκ. ήταν ένα πολιτισμένο σύνολο: είχε προοδευτικότητα, απέφευγε τα κενά ή τα ξεσπάσματα, είχε τη ζωηράδα σχεδόν σε κάθε συνθήκη στην πόλη - και επωφελούνταν και λιγάκι από το κοντό τελικό που παραπέμπει στην BMW F 900 XR. Οι αρετές αυτές παραμένουν και τώρα, και σίγουρα υφίσταται σε σημαντικό βαθμό η δυνατότητα να κάνεις λιγότερα κατεβάσματα, να χρησιμοποιείς λιγότερο καύσιμο και λιγότερο την κουραστική αριστερή μανέτα, και να κινείσαι έτσι πιο ξεκούραστα στην πόλη. Η ζωηράδα του από χαμηλά, επίσης, είναι και ένας εξαίρετος σύμμαχος για το ταξίδι, ακόμα και με το έξτρα βάρος του συνεπιβάτη.
Όπως προαναφέραμε, η έλλειψη κραδασμών συνεχίζεται και στο ΜΥ2021 όσο εντυπωσιακή ήταν και στο προηγούμενο 500DS, που ήδη αποτελούσε μια μεγάλη και ευχάριστη έκπληξη - και ίσως το μόνο αρνητικό είναι ότι η 6η σχέση δίνει την αίσθηση ότι είναι κάπως κοντή. Έτσι, τα πράγματα γίνονται λίγο παραπάνω τεταμένα και θορυβώδη σε ταχύτητες ταξιδιού - ειδικά κοντά στην τελική των 170 km/h. Εκεί θα κάνουν την εμφάνισή τους και οι κραδασμοί, που γίνονται αισθητοί σε σέλα, τιμόνι και μαρσπιέ και θολώνουν και τους καθρέπτες - αλλά όχι ιδιαίτερα ενοχλητικά, σε σημείο να δυσκολεύεσαι να μην μπορείς να δεις τι γίνεται πλάι και πίσω σου.
Ο αέρας σε αυτήν την κατηγορία των Adventure είναι ένα θέμα, ειδικά για τα πόδια, αλλά το 500DS προσφέρει τη δυνατότητα ρύθμισης της ζελατίνας καθ' ύψος -χωρίς εργαλεία αλλά εν στάσει- που βοηθά σημαντικά στην προστασία του κορμού και του κεφαλιού.
Αναμφίβολα, στις μέρες μας, το πλεονέκτημα αυτού του κινητήρα είναι ότι μπορείς να κινηθείς στην πόλη με λιγότερα από 5 λίτρα βενζίνης ανά 100 χιλιόμετρα, και με κατανάλωση που πέφτει κοντά ακόμα και στα 4 λίτρα σε μεικτές συνθήκες - με λίγη προσοχή στη δύναμη με την οποία γυρίζεις τον δεξιό καρπό. Η απόκριση του κινητήρα από χαμηλά σε αυτή την κίνηση είναι αρκετή για να το καταφέρνεις.
«Ευρωπαϊκό» στο δρόμο
Η αρμονία και η απόλυτη φιλικότητα με την οποία συμπεριφέρεται το Voge 500DS στην πόλη, πραγματοποιώντας πανεύκολους ελιγμούς ανάμεσα στα αυτοκίνητα, δεν προκαλούν συμβιβασμούς στη δυνατότητά του να στρίβει σβέλτα και στιβαρά σε έναν φιδίσιο ορεινό δρόμο. Κι αυτό οφείλεται και στα ευρωπαϊκά του εξαρτήματα και στο στήσιμό του (παρότι η ανάρτηση δεν ρυθμίζεται). Για παράδειγμα, η απορρόφηση των κακοτεχνιών της ασφάλτου από τις αναρτήσεις της KYB (ανεστραμμένο πιρούνι 41mm και μονό αμορτισέρ με μοχλικό) δεν επιφέρει καμία αίσθηση ασάφειας στις στροφές.
Η διάχυτη αίσθηση στιβαρότητας του πλαισίου συνδυάζεται με την καλοστημένη απόκριση της ανάρτησης και με την αρκετά διαισθητική πληροφόρηση από το τιμόνι, για ένα πολύ ακριβέστερο turn-in από όσο ίσως θα περίμενε κανείς και για μια αρκετά καλής πιστότητας διατήρηση της γραμμής και της προδιαγεγραμμένης τροχιάς μέσα στη στροφή. Η τελευταία έχει την έξτρα αίσθηση σιγουριάς του πατήματος που χαρίζουν τα εξαιρετικά σε απόδοση Pirelli Angel. Το 500DS καλύπτει διασκεδαστικά την ταξιδιάρικη πτυχή του.
Τα φρένα της Nissin μπροστά από τις 17άρες ζάντες βρίσκονται ακριβώς στον πυρήνα της μοτοσυκλέτας, που γράψαμε στην εισαγωγή: είναι αποτελεσματικά και με γραμμική απόδοση σαν μιας πολύ καλής μεγάλης μοτοσυκλέτας, σε συνδυασμό με την ικανότητα των Pirelli να αρπάζουν την άσφαλτο και της ανάρτησης να αποτρέπει σε μεγάλο βαθμό τη βύθιση, στο δυνατό φρενάρισμα - το οποίο πάντως απαιτεί λίγο πιο δυνατό τράβηγμα της μανέτας. Στο έργο συμβάλλει και το ABS της Bosch, που μπορεί να είναι λίγο πιο ευαίσθητο από όσο ίσως θα χρειαζόταν -αν και μιλάμε για την ελληνική άσφαλτο- αλλά σίγουρα δίνει επιπλέον σιγουριά, καθώς λειτουργεί άψογα και δεν διαταράσσει την ισορροπία του μπροστινού.
Ένα άλλο καλό με το σχεδιασμό και το πλαίσιο είναι πως η σέλα μοιάζει να βρίσκεται στο τέλειο σημείο για να καλύπτει και υψηλόσωμους και βραχύσωμους αναβάτες. Στη δική μας περίπτωση, την πρώτη, η γεωμετρία του σώματος συνέβαλε σε πολλά και αρκετά ξεκούραστα χιλιόμετρα - αν και για τέτοιο σωματότυπο (1,90+) ο ανεμοθώρακας δεν επαρκεί, ούτε στο ανώτερο σημείο του. Οι μανέτες είναι ρυθμιζόμενες και η σέλα μαλακή και φαρδιά για να μπορείς να ταξιδεύεις (ίσως όχι τόσο μαλακή και για τον συνεπιβάτη) και τα μαρσπιέ σε αρκετά καλό σημείο για να μην κουράζονται τα γόνατα.
Η επέλαση
Με όλα τα παραπάνω δεδομένα, με την ευχάριστη έκπληξη μιας ιδιαίτερα αξιόλογης κατασκευής, η ποιότητα και ο σχεδιασμός του Voge 500DS έρχονται σαν «κερασάκι στην τούρτα» για να αλλάξουν τις προκαταλήψεις για τα μοντέλα που προέρχονται από την ασιατική χώρα.
Πέραν του σχεδιασμού, που ακολουθεί τα πρότυπα του -επίσης ευρωπαϊκού προσανατολισμού- Honda CB500X κυρίως με τον αντίστοιχο προβολέα που πλαισιώνεται από LED «φιλέτα» σχήματος μπούμερανγκ, το Street Adventure της Voge διαφέρει, ολοκληρωτικά και με την πρώτη κιόλας ματιά, στην ποιότητα των πλαστικών και στη συναρμογή τόσο αυτών όσο και των μηχανικών μερών του. Ίσως αυτό να μην ισχύει και τόσο για τους πλαστικούς διακόπτες.
Όμως σίγουρα ισχύει για την οθόνη TFT, που είναι έγχρωμη, ευανάγνωστη, φωτεινή, και επίσης παρέχει τη δυνατότητα σύνδεσης με το smartphone μέσω Bluetooth. Στο μοντέλο του 2021 οι ενδείξεις της είναι ακόμα περισσότερες: μέσω δύο κουμπιών στη βάση της, παρέχει και στάθμη καυσίμου, μέτρηση κατανάλωσης, ολικό και δύο μερικούς χιλιομετρητές, ρολόι και ένδειξη σχέσης κιβωτίου. Επιπλέον, παρέχει και θύρα USB.
Βάσει τιμής και αξίας
Η τιμή του νέου Voge 500DS του 2021 έχει αυξηθεί στο μοντέλο του 2021 στα 6.195 Ευρώ (κατά 200 € σε σχέση με το μοντέλο του '20), αλλά και πάλι παραμένει ιδιαίτερα ανταγωνιστική.
Κατά τα άλλα, πετυχαίνει τον πυρήνα του βασικού του ζητούμενου, που είναι να αποτελεί μια κανονική, με εξαιρετικής απόδοσης προδιαγραφές ασφάλειας μοτοσυκλέτα, που είναι πολύ προτιμότερη από επιλογές άλλων κατηγοριών. Εξάλλου, η τιμή του περιλαμβάνει και αρκετά καλό εξοπλισμό, που εκτός από τα LED φώτα και την οθόνη TFT, διαθέτει προστατευτικά κάγκελα και κεντρικό σταντ. Επιπλέον, με 600 € μπορείτε να αποκτήσετε και το σετ τριών βαλιτσών αλουμινίου μαζί με τις βάσεις τοποθέτησης.
Εξοπλισμός αναβάτη: Motomarket
Κράνος: Airoh Commander Progress
Μπουφάν: Macna Sektor
Γάντια: Five RS4
VOGE 500 DS E5 2021
|
VOGE GREECE |
ΤΙΜΗ (€): | 6.195 |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ΔΙΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΣΕ ΣΕΙΡΑ,ΥΓΡΟΨΥΚΤΟΣ, 2ΕΕΚ, 4B/K |
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) | 471 |
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) | 67 x 66,8 |
ΣΥΜΠΙΕΣΗ | 10,6 |
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ | 2 ΣΕ 1 |
ΕΚΚΙΝΗΣΗ | ΜΙΖΑ |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (hp/rpm) | 47/8.500 |
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (kgm/rpm) | 4,5/7.000 |
ΒΑΡΟΣ (kg) | 188 |
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) | 820 |
ΜΗΚΟΣ (mm) | 2.115 |
ΠΛΑΤΟΣ (mm) | 850 |
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) | 1.460 |
ΙΧΝΟΣ(mm) | 108 |
ΚΑΣΤΕΡ(o) | 27,5 |
ΕΛΑΣΤΙΚΑ | |
ΜΠΡΟΣΤΑ: | PIRELLI ANGEL 120/70-17 |
ΠΙΣΩ: | PIRELLI ANGEL 160/60-17 |
ΠΛΑΙΣΙΟ: | ΑΤΣΑΛΙΝΟ ΣΩΛΗΝΩΤΟ |
ΨΑΛΙΔΙ: | ΑΤΣΑΛΙΝΟ |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ | ΑΝΕΣΤΡΑΜΜΕΝΟ ΠΙΡΟΥΝΙ 41mm ΔΙΑΔΡΟΜΗ 156mm |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ | ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ ΜΕ ΜΟΧΛΙΚΟ ΡΥΘΜΙΖΟΜΕΝΗ ΠΡΟΦΟΡΤΙΣΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗ 167mm |
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ | 2 ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΑ, ΔΑΓΚΑΝΑ 2 ΕΜΒΟΛΩΝ ΑBS BOSCH |
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ | ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ ΔΑΓΚΑΝΑ 1 ΕΜΒΟΛΟΥ ΑBS BOSCH |
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ | 17 ΛΙΤΡΑ |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (lt/100km/h) | 4,2 ΛΙΤΡΑ |
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.