Δοκιμή Piaggio Beverly 300 S HPE 2021: Γεμάτο αυτοπεποίθηση
Σχεδίαση, εξέλιξη και παραγωγή στην έδρα της Piaggio στην Pontedera
24.09.2021
Το όνομά του θα στήριζε από μόνο του ολόκληρο brand name. Όπως η Vespa ή το MP3. Μια τέτοια περίπτωση είναι και το «αρχοντικό» scooter με τους μεγάλους τροχούς. Αρκεί να πεις Beverly και ο πιο αδαής θα καταλάβει
Κείμενο: Στέλιος Πατρίκιος - Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος
Πριν από είκοσι χρόνια, στη Ρώμη, παρουσιαζόταν ένα scooter με μεγάλους τροχούς που έμελλε να αλλάξει την ιστορία της αστικής μετακίνησης.
Με ιστορία 20 ετών
Οι Ιταλοί δεν άντεχαν να βλέπουν το SH της Honda να είναι το best seller μέσα στη χώρα τους. Έβαλαν έτσι όλη τη μαεστρία τους και παρουσίασαν το Beverly, αρχικά σε 125 και 200 κ.εκ.. Με τετράχρονους, τετραβάλβιδους κινητήρες (στο 200 χρησιμοποιήθηκε αυτός με το κωδικό όνομα L.E.A.D.E.R.). Το 2002 παρουσιάστηκε το Beverly 500. Το 2004 ανανεώνεται και το 200 αντικαθιστάται από το 250. Το 2006 «έρχεται» και το ηλεκτρονικό σύστημα ψεκασμού και η γκάμα περιλαμβάνει τα 250ie, S 250ie και 400ie. Το 2007 παρουσιάζονται και οι εκδόσεις Cruiser με 250 και 500 κ.εκ. με κινητήρες M.A.S.T.E.R (Multi-valve Advanced Super Torque Engine Range). Το 2008 κάνουν ντεμπούτο οι εκδόσεις Tourer με κινητήρες 125, 250 και 400 κ.εκ.
Στην πρώτη πενταετία ζωής του το Beverly πουλάει 170.000 αντίτυπα και χρησιμοποιείται ακόμη και από την αστυνομία της Νέας Υόρκης (New York Police Department). Μέχρι το 2010 κυκλοφορούν 270.000 Beverly σε 33 χώρες και στις αρχές του 2011 αρχίζει η διάθεση του Beverly 300ie που θα σπάσει όλα τα ρεκόρ πωλήσεων. Σχεδόν ίδιο για 10 χρόνια αποτελεί πολλά περισσότερα από ένα scooter. Έχει γίνει μόδα και στη χώρα μας είναι το πιο καλοπουλημένο δίκυκλο για πολλά χρόνια. Ένας από τους σημαντικούς λόγους της επιτυχίας του ήταν το γεγονός ότι χωρούσε full face κράνος κάτω από τη σέλα, αν και ανήκει στην κατηγορία scooter με τροχούς 16in.
Είχε την καλή οδική συμπεριφορά που εξασφαλίζουν οι μεγάλης διαμέτρου τροχοί, καλές επιδόσεις χάρη στον 300άρη κινητήρα με λίγο περισσότερους από 21 ίππους, με μια τελική τάξεως των 130km/h στο ταχύμετρο και διαχειρίσιμο βάρος στα 180kg με υγρά. Επιπλέον προσέφερε υψηλού επιπέδου πρακτικότητα με άνεση και χώρους. Χωρίς υπερβολή ήταν από τα καλύτερα scooter για καθημερινή χρήση και για μικρών και μεσαίων αποστάσεων ταξίδια.
Made in Pontedera
20 χρόνια τώρα παράγεται στο εργοστάσιο της Piaggio στην Pontedera και σε αυτή τη σημαντική επέτειο, το ιταλικό scooter ανανεώνεται πλήρως. Αλλάζει αισθητικά, μηχανικά και διαθέτει πλουσιότερο βασικό εξοπλισμό.
Η ομάδα σχεδιαστών παρέμεινε η ίδια που «δούλεψε» πάνω στην προηγούμενη γενιά. Επέλεξαν - σωστά κατά τη γνώμη μας- να μην παραμορφώσουν τα σχήματα του best -seller τους, αλλά να τα προσαρμόσουν με πιο μοντέρνες και λειτουργικές ιδέες.
Μπροστά, τώρα είναι πιο «προστατευτικό» και σπορ με προβολέα, φώτα ημέρας και φλας LED. Η χαρακτηριστική «γραβάτα» παρέμεινε στη θέση της, ενώ το ουραίο τμήμα διαθέτει λεπτότερο προφίλ, αφήνοντας τα διπλά φωτιστικά σώματα LED να παίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο στο πίσω μέρος του νέου Beverly, που είναι απαλλαγμένο από τη βάση πινακίδας που μετατοπίστηκε χαμηλά και εδράζει στο ψαλίδι-μετάδοση. Νέας σχεδίασης είναι το τελικό της εξάτμισης και οι αλουμινένιες ζάντες με εφτά διπλά μπράτσα, ελαφρού κράματος αλουμινίου, 16 ιντσών μπροστά και 14 ιντσών πίσω. Οι διαστάσεις ελαστικών στο 300άρι είναι 110/70 και 140/70 για εμπρός και πίσω αντίστοιχα.
Το σύστημα εκκίνησης χωρίς κλειδί, καθώς και η νέα οθόνη LCD 5,5 ιντσών, που θα έδειχνε πιο μοντέρνα αν ήταν έγχρωμη, περιλαμβάνονται στον στάνταρ εξοπλισμό. Με στόχο την καλύτερη εργονομία έχουν ανασχεδιαστεί οι διακόπτες στο τιμόνι. Το σύστημα συνδεσιμότητας με smart phone «MIA» είναι διαθέσιμο ως έξτρα στο 300.
Το τούνελ ανάμεσα στα πόδια του αναβάτη «κρύβει» το ρεζερβουάρ των 12 λίτρων και στριμώχνει τα πόδια του αναβάτη στις πλατφόρμες. Κάτω από τη σέλα, που διαθέτει ποιοτικό και αντιολισθητικό κάλυμμα χωράνε δύο κράνη jet ή ένα full face. Στο «ράφι» πίσω από τη σέλα, μπορεί να τοποθετηθεί top box. Υπάρχει επίσης θύρα USB για φόρτιση ηλεκτρονικών συσκευών. Οι μεταφορικές ικανότητες αυξάνονται χάρη στον «κλασσικό γάντζο» και το ντουλαπάκι, που κλειδώνει, αλλά και στην ποδιά που διαθέτει θύρα φόρτισης USB. Όλα, μεταξύ αυτών και η απενεργοποίηση του συστήματος ελέγχου πρόσφυσης (ASR), μπορούν να ελεγχθούν είτε από τους νέους, εργονομικούς διακόπτες, είτε από τον περιστροφικό επιλογέα του συστήματος χωρίς κλειδί, που βρίσκεται στη θέση του κλασσικού διακόπτη.
High Performance και Euro5
Οι νέες προδιαγραφές ανάγκασαν την Piaggio να ανασχεδιάσει τον 300άρη της οικογένειας HPE – High Performance Engine. Παραμένει μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος με τέσσερις βαλβίδες και έχει νέα σώματα ηλεκτρονικά ελεγχόμενου ψεκασμού, ο οποίο προέρχεται από τη Magneti-Marelli (MIUG4). Διαθέτει νέο σύστημα εισαγωγής, βαλβίδες με μεγαλύτερη διάμετρο κατά 3 χλστ., διαφορετικό εκκεντροφόρο, πιστόνι και μπουζί ιριδίου. Σύμφωνα με την Piaggio είναι ισχυρότερος κατά 23% σε σχέση με την προηγούμενη έκδοση φτάνοντας τους 25,8 ίππους στις 8.000 σ.α.λ., ενώ η μέγιστη ροπή αυξάνεται κατά 15%, στα 2,6 kgm στις 6.250 σ.α.λ..
Το πλαίσιο είναι διπλό, χαλύβδινο, αποτελούμενο από υψηλής αντοχής σωλήνες κυκλικής διατομής. Νέες είναι οι αναρτήσεις που προέρχονται από τη Showa. Το καλάμια του πιρουνιού έχουν διάμετρο 35 χλστ., με μεγαλύτερη διαδρομή κατά 10 χλστ. σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Τα δύο πίσω αμορτισέρ, με διαδρομή κατά 15,5 χλστ. μεγαλύτερη, ρυθμίζονται σε προφόρτιση σε πέντε θέσεις.
Τα δύο δισκόφρενα, 300 χλστ μπροστά και 240 χλστ. με δαγκάνες δύο εμβόλων, συνδυάζονται με νέα μονάδα δικάναλου ABS της Bosch 10.0.
Ποιότητα
Από τα πρώτα μέτρα καταλάβαμε πως το νέο Beverly αποτελεί ένα από τα κορυφαία scooter με μεγάλους τροχούς που έχουν ποτέ παρουσιαστεί. Η ποιότητα κύλισης είναι κορυφαία, εφάμιλλη μεγαλύτερων και ακριβότερων κατασκευών και σε αυτό παίζουν μεγάλο ρόλο και τα Michelin City Grip. Αν και στατικά το Beverly είναι επιβλητικό, στο δρόμο εμφανίζει τις χάρες ενός ελαφρού οχήματος πόλης που δεν θα κολλήσει πουθενά. Επιταχύνει αθόρυβα με γοργούς ρυθμούς χωρίς κραδασμούς και επιβραδύνει με ασφάλεια. Όλα αυτά με τη μέση κατανάλωση να μην ξεπερνάει τα 3,7 λίτρα για τα 100 χλμ.
Οι νέες αναρτήσεις έχουν αναβαθμίσει κατά πολύ μεγάλο ποσοστό την οδική συμπεριφορά του νέου Beverly. Το πιρούνι πληροφορεί τον αναβάτη άριστα και σε αυτό παίζει ρόλο και η θέση οδήγησης, αλλά και το ζύγισμα του scooter που είναι αρκετά κοντά στο ιδανικό 50%-50%. Τα αμορτισέρ έχουν ουδέτερη συμπεριφορά και «υποφέρουν» μόνο στις μεγάλες εγκάρσιες ανωμαλίες των ελληνικών δρόμων.
Οι ενδοτικές αναρτήσεις, σε συνδυασμό με το σωστό αφρώδες στη σέλα, διατηρούν ξεκούραστο τον αναβάτη. Σε μια σύντομη δοκιμή, βολευτήκαμε στη σέλα του Beverly δύο αναβάτες, αναστήματος 1,75μ. με βάρος 80+ κιλά ο κάθε ένας, χωρίς το παραμικρό παράπονο.
Και το σύστημα πέδησης αποδίδει άριστα. Το μπροστινό δισκόφρενο κάνει τη διαφορά και διαθέτει κορυφαία αίσθηση. Η νέα μονάδα ABS εγγυάται πως το σύστημα θα παρέμβει μόνον όταν επιβάλλεται.
Τι θα θέλαμε να είχε το Beverly 300; Μια ζελατίνα που θα έδιωχνε τον ενοχλητικό αέρα μακριά από τον αναβάτη και μια τεχνολογία start&stop.
Τρία στα τρία
Το νέο Beverly 300 συνδυάζει τα καλύτερα χαρακτηριστικά του κόσμου των scooter. Μπορεί να κυκλοφορεί καθημερινά μέσα στην πόλη, να ταξιδεύει άνετα σε αυτοκινητόδρομους με 120 χλμ/ώρα και να παρέχει τις ανέσεις ενός GT scooter.
Εξοπλισμός Motomarket
Κράνος Airoh Valor
Μπουφάν Macna Velocity
PIAGGIO BEVERLY 300 S HPE 2021 | PIAGGIO HELLAS |
ΤΙΜΗ (€): | 5.490 |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ΤΕΤΡΑΧΡΟΝΟΣ, ΤΕΤΡΑΒΑΛΒΙΔΟΣ, ΥΓΡΟΨΥΚΤΟΣ, MΟΝΟΚΥΛΙΝΔΡΟΣ |
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) | 278 |
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) | 75x63 |
ΣΥΜΠΙΕΣΗ | Δ.Α. |
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ | 1 ΣΕ 1 |
ΕΚΚΙΝΗΣΗ | ΜΙΖΑ |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (hp/rpm) | 25,8/8.000 |
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (kgm/rpm) | 2,7/6.250 |
ΒΑΡΟΣ (kg) | 185 |
ΎΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) | 812 |
ΜΗΚΟΣ (mm) | 2.125 |
ΠΛΑΤΟΣ (mm) | 800 |
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) | 1.540 |
ΙΧΝΟΣ(mm) | Δ.Α. |
ΚΑΣΤΕΡ(o) | Δ.Α. |
ΕΛΑΣΤΙΚΑ | |
ΜΠΡΟΣΤΑ: | MICHELIN CITY GRIP 110/70-16 |
ΠΙΣΩ: | MICHELIN CITY GRIP 140/70-14 |
ΠΛΑΙΣΙΟ: | ΧΑΛΥΒΔΙΝΟ |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ | ΣΥΜΒΑΤΙΚΟ ΠΙΡΟΥΝΙ 35mm ΔΙΑΔΡΟΜΗ 100mm |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ | ΔΥΟ ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ ΡΥΘΜΙΣΗ ΠΡΟΦΟΡΤΙΣΗΣ ΣΕ 5 ΘΕΣΕΙΣ ΔΙΑΔΡΟΜΗ 96,5mm |
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ | ΔΙΣΚΟΦΡΕΝO 300mm, ΔΑΓΚΑΝA 2 ΕΜΒΟΛΩΝ ΑBS BOSCH 10.0 |
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ | ΔΙΣΚΟΦΡΕΝO 240mm, ΔΑΓΚΑΝA 2 ΕΜΒΟΛΩΝ ΑBS BOSCH 10.0 |
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ | 12 ΛΙΤΡΑ |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (lt/100km/h) | 3,7 ΛΙΤΡΑ |
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.