Δοκιμές

Δοκιμή Voge 300 DS E5 2021: Made for Greece

Υπόσχεται να σε πάει πάντού


Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς  //  09.09.2021

Σχεδίαση χωρίς ακρότητες, σχέση τιμής – ποιότητας στο υψηλότερο επίπεδο, ροπάτος κινητήρας, με μεστό «καθαρό» δούλεμα. Έτσι συστήνεται η Voge στην ελληνική αγορά και περιττό να γράψουμε πως το 300DS είναι το best seller της

Άδεια εισόδου

Το «διαβατήριο» της εταιρείας στην ελληνική και κατ΄ επέκταση στην ευρωπαϊκή αγορά, είναι το όνομά της. Voge διαβάζουμε και όχι Loncin. Για τους μη επαΐοντες η «νεοσύστατη» είναι το premium brand name του κινεζικού κολοσσού, γνωστός στη Γηραιά ήπειρο για περισσότερα από 20 χρόνια. Ήρθε στο προσκήνιο όταν μαθεύτηκε πως κατασκευάζει κινητήρες για την BMW και πλέον γράφει νέα σελίδα στην ιστορία της με τη Voge.

Voge 300DS 2021 static 1
Η visa για την ελληνική αγορά εκδόθηκε από τη MotoTrend, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες εισαγωγικές εταιρείες δικύκλων στη χώρα μας. Οι περισσότεροι την ξέρουμε ήδη από την Kymco και τώρα μας επανασυστήνεται με τη Voge. Μια εταιρεία που έχει στην γκάμα της τρεις μοτοσυκλέτες crossover-adventure, με τις μεγαλύτερες να διατίθενται σε δύο εκδόσεις. Η μεγαλύτερη είναι η μονοκύλινδρη 650 DS, η αμέσως επόμενη η δικύλινδρη 500 DS και το best seller το 300 DS. Η γκάμα έχει επεκταθεί και σε άλλες κατηγορίες, όπως τα naked, τα scrambler ακόμη και τα μικρά supersport.

Voge 300DS 2021 static 3

Όπως το 500

Όπως συνέβη και με το 500, όταν το κοιτάς δεν σου έρχεται στο μυαλό ότι είναι μοντέλο κινέζικης εταιρείας, ούτε 300 κ.εκ., αφού οι διαστάσεις του δεν προδίδουν τον κυβισμό του. Όμορφες λεπτομέρειες, designάτα φωτιστικά σώματα, άψογη εφαρμογή μεταλλικών και πλαστικών μερών, κινητήρας που εντυπωσιάζει με τον τρόπο λειτουργίας και την απόδοσή του. Στιβαρή κατασκευή, ωραίες διχρωμίες, ματ επιφάνειες, μεγάλα προστατευτικά κάγκελα που δυσκολεύουν όταν θέλεις να τρυπώσεις ανάμεσα στα αυτοκίνητα. Εκεί είναι και το ψηφιακό όργανο LCD με τις μεγάλες ενδείξεις, που διαθέτει μεταλλικό σκίαστρο. Στάνταρ και η ρυθμιζόμενη σε δύο θέσεις ζελατίνα, που για να της αλλάξετε θέση θα πρέπει εκτός από τον κεντρικό κοχλία να ξεσφίξετε και τις δύο βίδες άλλεν στους οδηγούς του ανεμοθώρακα.

Voge 300DS 2021 details 9

Η σέλα διαθέτει πολύ αφρώδες για τον αναβάτη αλλά περιορίζει την κίνησή του, με αποτέλεσμα να πιάνεται μετά από αρκετή ώρα οδήγησης. Από την άλλη, του επιτρέπει να πατάει εύκολα στο έδαφος, αφού δεν του ανοίγει τα πόδια. Οπότε ο συνδυασμός σχεδίασης, ύψους σέλας (810 χλστ.) και μικρού βάρους (155 κιλά) καθιστά εύκολο το χειρισμό ακόμη και για αναβάτες και αναβάτριες μικρού αναστήματος. Ο συνεπιβάτης που κάθεται ψηλότερα στο μικρό κομμάτι που του αναλογεί θα αισθανθεί άβολα. Οι διακριτικές χειρολαβές θα βοηθήσουν, τα ψηλά τοποθετημένα μαρσπιέ θα στριμώξουν τα πόδια του.

Διαμάντι

Ο κινητήρας του είναι αυτός που μας εντυπωσίασε περισσότερο. Μην περιμένετε λεπτομερή τεχνική ανάλυση ενός μονοκύλινδρου, υγρόψυκτου, τετραβάλβιδου κινητήρα με απόδοση 28,2 hp στις 8.500 σ.α.λ. και 2,5 kgm ροπής στις 7.000 σ.α.λ.. Το ζητούμενο είναι άλλο σε τέτοιες περιπτώσεις.

Voge 300DS 2021 details 2

Να είναι ζωηρός, να δουλεύει σωστά, να είναι γραμμικός σε λειτουργία και να μην εμφανίζει πολλούς και ενοχλητικούς κραδασμούς. Στο «λογαριασμό» βάλτε και την οικονομία.
Όλα τα παραπάνω ο μονοκύλινδρος της Voge τα διαθέτει και με το παραπάνω. Την πρώτη εντύπωση στην κάνει το ωραίο, «καθαρό» δούλεμά του. Μου θύμισε το XR 250 που είχα. Στη συνέχεια, σε ιντριγκάρει το πόσο πρόθυμος είναι να ανεβάσει στροφές ακόμη και με ξεχασμένη έκτη στο κιβώτιο και τις στροφές στα «τάρταρα». Χωρίς σκορτσαρίσματα «τραβάει» και γρήγορα επιταχύνει. Η «συνεργασία» με τον ψεκασμό είναι άψογη και έτσι «κομπιάσματα και «βηξίματα» απουσιάζουν εντελώς, όπως άλλωστε και οι κραδασμοί. Όσο για την κατανάλωση… για κάθε 100 χλμ το Voge 300DS χρειάζεται μόλις 3,5 λίτρα καυσίμου.

Το μόνο που σου χαλάει την «ηρεμία» είναι η ενεργοποίηση του βεντιλατέρ, μια και η μοτοσυκλέτα ανεβάζει γρήγορα θερμοκρασία- σημειωτέον την οδηγήσαμε σε θερμοκρασία που δεν ξεπερνούσε τους 30 βαθμούς Κελσίου.

Best Commuter

Είναι η θέση οδήγησης, η απλότητα της κατασκευής, η λειτουργία του μονοκύλινδρου, που σε κάνει να νοιώθεις οικεία με το 300 DS. Σαν να το είχες χρόνια, είσαι χαλαρός και το Voge, με τον ήχο που παράγεται από το απλής σχεδίασης τελικό, δείχνει έτοιμο να σου κάνει την καθημερινότητα πιο εύκολη. Γιατί;

Voge 300DS 2021 action 7

Η όρθια θέση που παίρνει ο αναβάτης πάνω στη μοτοσυκλέτα και το κόψιμο του φαρδιού τιμονιού, που δημιουργεί σωστούς μοχλούς, συμβάλλουν στην ξεκούραστη οδήγηση. Από τα καλύτερα commuter που έχουμε οδηγήσει. Οι καθρέφτες περνάνε πάνω από τους αντίστοιχους των περισσότερων αυτοκινήτων, αλλά τα πλαϊνά μέρη από τα προστατευτικά κάγκελα εξέχουν τόσο που πρέπει να προσέχεις στις διηθήσεις. Ένα γνήσιο commuter όμως θα πρέπει να διαθέτει επίσης μαλακό συμπλέκτη αλλά και σαφές κιβώτιο. Το Voge 300DS έχει και από αυτά.

Comfort mode

Μαζί με όλα αυτά παρέχονται αναρτήσεις σεταρισμένες στο comfort. Άνεση λοιπόν ακόμη και στους «κακοτράχαλους» αθηναϊκούς δρόμους. Το ανεστραμμένο πιρούνι με τα καλάμια των 35 χλστ. πληροφορεί επαρκέστατα τον αναβάτη και δεν βυθίζεται εύκολα στα φρένα. Ευχάριστη έκπληξη η ύπαρξη μοχλικού συστήματος, στο ρυθμιζόμενο σε προφόρτιση αμορτισέρ.

Voge 300DS 2021 action 8

Στο 500DS η Voge χρησιμοποιεί ελαστικά της Pirelli, ενώ στο 300DS για να κρατηθεί το κόστος χαμηλά στις αλουμινένιες ζάντες των 17 ιντσών έχουν τοποθετηθεί τα κινέζικα Cordial. Η συμπεριφορά τους κρίθηκε ικανοποιητική σε στεγνή άσφαλτο και με θερμοκρασία περιβάλλοντος σχεδόν 30 βαθμούς.

Και έρχεται η ώρα να πας και μια εκδρομή μαζί του. Να δεις αν πραγματοποιεί όσα υπόσχεται το «προστατευτικό» του φέρινγκ και η ρυθμιζόμενη ζελατίνα του. Την ανεβάσαμε στην ψηλότερη θέση και ο αέρας μας έβρισκε μόνο στους ώμους. Άλλωστε είναι ψηλή, αλλά πολύ στενή. Τα πόδια όμως μένουν ανεπηρέαστα από τις ριπές χάρη στον εργονομικό σχεδιασμό των πλαστικών που συνδυάζονται άψογα με το ρεζερβουάρ των 16 λίτρων.

Voge 300DS 2021 action 3

Και ταξίδι

Το ταξίδι περιλαμβάνεται σαφέστατα μέσα στην γκάμα δυνατοτήτων του 300DS. Σίγουρα με «μακρύτερα γραναζωμένη» έκτη θα βλέπαμε και περισσότερα από 130 χλμ/ώρα στο ψηφιακό ταχύμετρο. Ούτως ή άλλως , ακόμη και στα όρια περιστροφής του, δεν αισθάνεσαι να τον ζορίζεις. Με αυτές τις ταχύτητες επίσης καταλαβαίνεις πως πρόκειται για μια στιβαρή κατασκευή, αφού τριγμοί και ανεπιθύμητοι ήχοι απουσιάζουν, το ίδιο και οι ενοχλητικοί κραδασμοί.
Όταν έρθει η ώρα να «ξεφύγεις» από τον άχαρο αυτοκινητόδρομο και να οδηγήσεις σε στριφτερό επαρχιακό, συνειδητοποιείς άμεσα πόσο ευέλικτο, σταθερό και ακριβές λόγω της σωστής κατανομής βάρους είναι. Τα φρένα κινούνται στο ίδιο μήκος κύματος και διαθέτουν αρκετή δύναμη για να επιβραδύνουν με ασφάλεια το 300 DS. Αν το μπροστινό είχε καλύτερη αίσθηση, ίσως να νοιώθαμε ακόμη μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση στο φρενάρισμα. Κάτι που αντισταθμίζει το σωστά ρυθμισμένο ABS της Bosch.

Voge 300DS 2021 static 2

Το χρειάζεσαι

Το Voge 300DS είναι μια μοτοσυκλέτα που χρειάζονται όσοι κινούνται καθημερινά εντός πόλης. «Εύκολη», οικονομική, όμορφη, με καλό επίπεδο εξοπλισμού και έναν κινητήρα «διαμάντι». Μπορεί να είναι η πρώτη ενός νέου αναβάτη ή η δεύτερη «του φτασμένου» που έχει το 1.000+ στο γκαράζ. Και όλα αυτά με μια τιμή που σε βάζει σε σκέψεις…

 Voge 300DS 2021 action 2

 

Εξοπλισμός Motomarket
Κράνος Caberg Drift Evo Storm
Μπουφάν Macna Velocity
Γάντια Five GT3
Μποτάκια Forma Swift Dry

 

Voge 300DS E5 2021 Voge Motorcycles Greece
ΤΙΜΗ (€): 4.095
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ MONOΚΥΛΙΝΔΡΟΣ,ΥΓΡΟΨΥΚΤΟΣ, 4B/K
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 292,4
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 78x61,2
ΣΥΜΠΙΕΣΗ 11
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ 1 ΣΕ 1
ΕΚΚΙΝΗΣΗ ΜΙΖΑ
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ  
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (hp/rpm) 28,2/8.500
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (kgm/rpm) 2,5/7.000
ΒΑΡΟΣ (kg) 155
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) 810
ΜΗΚΟΣ (mm) 2.036
ΠΛΑΤΟΣ (mm) 820
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) 1.360
ΙΧΝΟΣ(mm) Δ.Α.
ΚΑΣΤΕΡ(o) Δ.Α.
ΕΛΑΣΤΙΚΑ  
ΜΠΡΟΣΤΑ: CORDIAL 110/80-17
ΠΙΣΩ: CORDIAL 150/60-17
ΠΛΑΙΣΙΟ: ΧΑΛΥΒΔΙΝΟ ΧΩΡΟΔΙΚΤΥΩΜΑ
ΨΑΛΙΔΙ: ΧΑΛΥΒΔΙΝΟ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ ΑΝΤΕΣΤΡΑΜΕΝΟ ΠΙΡΟΥΝΙ  35mm 
   
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ ΜΟΝΟ ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ ΜΕ ΡΥΘΜΙΖΟΜΕΝΗ ΠΡΟΦΟΡΤΙΣΗ ΕΛΑΤΗΡΙΟΥ & ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΟΧΛΙΣΜΟΥ
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ ΔΙΣΚΟΦΡΕΝO 300mm, ΔΑΓΚΑΝΑ 2 ΕΜΒΟΛΩΝ ΑBS BOSCH
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 240mm, ΔΑΓΚΑΝΑ 1 ΕΜΒΟΛΟ ΑBS BOSCH
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ 16 ΛΙΤΡΑ
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (lt/100km/h) 3,5

 

 

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.