Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς // 09.09.2021
Σχεδίαση χωρίς ακρότητες, σχέση τιμής – ποιότητας στο υψηλότερο επίπεδο, ροπάτος κινητήρας, με μεστό «καθαρό» δούλεμα. Έτσι συστήνεται η Voge στην ελληνική αγορά και περιττό να γράψουμε πως το 300DS είναι το best seller της
Άδεια εισόδου
Το «διαβατήριο» της εταιρείας στην ελληνική και κατ΄ επέκταση στην ευρωπαϊκή αγορά, είναι το όνομά της. Voge διαβάζουμε και όχι Loncin. Για τους μη επαΐοντες η «νεοσύστατη» είναι το premium brand name του κινεζικού κολοσσού, γνωστός στη Γηραιά ήπειρο για περισσότερα από 20 χρόνια. Ήρθε στο προσκήνιο όταν μαθεύτηκε πως κατασκευάζει κινητήρες για την BMW και πλέον γράφει νέα σελίδα στην ιστορία της με τη Voge.
Η visa για την ελληνική αγορά εκδόθηκε από τη MotoTrend, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες εισαγωγικές εταιρείες δικύκλων στη χώρα μας. Οι περισσότεροι την ξέρουμε ήδη από την Kymco και τώρα μας επανασυστήνεται με τη Voge. Μια εταιρεία που έχει στην γκάμα της τρεις μοτοσυκλέτες crossover-adventure, με τις μεγαλύτερες να διατίθενται σε δύο εκδόσεις. Η μεγαλύτερη είναι η μονοκύλινδρη 650 DS, η αμέσως επόμενη η δικύλινδρη 500 DS και το best seller το 300 DS. Η γκάμα έχει επεκταθεί και σε άλλες κατηγορίες, όπως τα naked, τα scrambler ακόμη και τα μικρά supersport.
Όπως το 500
Όπως συνέβη και με το 500, όταν το κοιτάς δεν σου έρχεται στο μυαλό ότι είναι μοντέλο κινέζικης εταιρείας, ούτε 300 κ.εκ., αφού οι διαστάσεις του δεν προδίδουν τον κυβισμό του. Όμορφες λεπτομέρειες, designάτα φωτιστικά σώματα, άψογη εφαρμογή μεταλλικών και πλαστικών μερών, κινητήρας που εντυπωσιάζει με τον τρόπο λειτουργίας και την απόδοσή του. Στιβαρή κατασκευή, ωραίες διχρωμίες, ματ επιφάνειες, μεγάλα προστατευτικά κάγκελα που δυσκολεύουν όταν θέλεις να τρυπώσεις ανάμεσα στα αυτοκίνητα. Εκεί είναι και το ψηφιακό όργανο LCD με τις μεγάλες ενδείξεις, που διαθέτει μεταλλικό σκίαστρο. Στάνταρ και η ρυθμιζόμενη σε δύο θέσεις ζελατίνα, που για να της αλλάξετε θέση θα πρέπει εκτός από τον κεντρικό κοχλία να ξεσφίξετε και τις δύο βίδες άλλεν στους οδηγούς του ανεμοθώρακα.
Η σέλα διαθέτει πολύ αφρώδες για τον αναβάτη αλλά περιορίζει την κίνησή του, με αποτέλεσμα να πιάνεται μετά από αρκετή ώρα οδήγησης. Από την άλλη, του επιτρέπει να πατάει εύκολα στο έδαφος, αφού δεν του ανοίγει τα πόδια. Οπότε ο συνδυασμός σχεδίασης, ύψους σέλας (810 χλστ.) και μικρού βάρους (155 κιλά) καθιστά εύκολο το χειρισμό ακόμη και για αναβάτες και αναβάτριες μικρού αναστήματος. Ο συνεπιβάτης που κάθεται ψηλότερα στο μικρό κομμάτι που του αναλογεί θα αισθανθεί άβολα. Οι διακριτικές χειρολαβές θα βοηθήσουν, τα ψηλά τοποθετημένα μαρσπιέ θα στριμώξουν τα πόδια του.
Διαμάντι
Ο κινητήρας του είναι αυτός που μας εντυπωσίασε περισσότερο. Μην περιμένετε λεπτομερή τεχνική ανάλυση ενός μονοκύλινδρου, υγρόψυκτου, τετραβάλβιδου κινητήρα με απόδοση 28,2 hp στις 8.500 σ.α.λ. και 2,5 kgm ροπής στις 7.000 σ.α.λ.. Το ζητούμενο είναι άλλο σε τέτοιες περιπτώσεις.
Να είναι ζωηρός, να δουλεύει σωστά, να είναι γραμμικός σε λειτουργία και να μην εμφανίζει πολλούς και ενοχλητικούς κραδασμούς. Στο «λογαριασμό» βάλτε και την οικονομία.
Όλα τα παραπάνω ο μονοκύλινδρος της Voge τα διαθέτει και με το παραπάνω. Την πρώτη εντύπωση στην κάνει το ωραίο, «καθαρό» δούλεμά του. Μου θύμισε το XR 250 που είχα. Στη συνέχεια, σε ιντριγκάρει το πόσο πρόθυμος είναι να ανεβάσει στροφές ακόμη και με ξεχασμένη έκτη στο κιβώτιο και τις στροφές στα «τάρταρα». Χωρίς σκορτσαρίσματα «τραβάει» και γρήγορα επιταχύνει. Η «συνεργασία» με τον ψεκασμό είναι άψογη και έτσι «κομπιάσματα και «βηξίματα» απουσιάζουν εντελώς, όπως άλλωστε και οι κραδασμοί. Όσο για την κατανάλωση… για κάθε 100 χλμ το Voge 300DS χρειάζεται μόλις 3,5 λίτρα καυσίμου.
Το μόνο που σου χαλάει την «ηρεμία» είναι η ενεργοποίηση του βεντιλατέρ, μια και η μοτοσυκλέτα ανεβάζει γρήγορα θερμοκρασία- σημειωτέον την οδηγήσαμε σε θερμοκρασία που δεν ξεπερνούσε τους 30 βαθμούς Κελσίου.
Best Commuter
Είναι η θέση οδήγησης, η απλότητα της κατασκευής, η λειτουργία του μονοκύλινδρου, που σε κάνει να νοιώθεις οικεία με το 300 DS. Σαν να το είχες χρόνια, είσαι χαλαρός και το Voge, με τον ήχο που παράγεται από το απλής σχεδίασης τελικό, δείχνει έτοιμο να σου κάνει την καθημερινότητα πιο εύκολη. Γιατί;
Η όρθια θέση που παίρνει ο αναβάτης πάνω στη μοτοσυκλέτα και το κόψιμο του φαρδιού τιμονιού, που δημιουργεί σωστούς μοχλούς, συμβάλλουν στην ξεκούραστη οδήγηση. Από τα καλύτερα commuter που έχουμε οδηγήσει. Οι καθρέφτες περνάνε πάνω από τους αντίστοιχους των περισσότερων αυτοκινήτων, αλλά τα πλαϊνά μέρη από τα προστατευτικά κάγκελα εξέχουν τόσο που πρέπει να προσέχεις στις διηθήσεις. Ένα γνήσιο commuter όμως θα πρέπει να διαθέτει επίσης μαλακό συμπλέκτη αλλά και σαφές κιβώτιο. Το Voge 300DS έχει και από αυτά.
Comfort mode
Μαζί με όλα αυτά παρέχονται αναρτήσεις σεταρισμένες στο comfort. Άνεση λοιπόν ακόμη και στους «κακοτράχαλους» αθηναϊκούς δρόμους. Το ανεστραμμένο πιρούνι με τα καλάμια των 35 χλστ. πληροφορεί επαρκέστατα τον αναβάτη και δεν βυθίζεται εύκολα στα φρένα. Ευχάριστη έκπληξη η ύπαρξη μοχλικού συστήματος, στο ρυθμιζόμενο σε προφόρτιση αμορτισέρ.
Στο 500DS η Voge χρησιμοποιεί ελαστικά της Pirelli, ενώ στο 300DS για να κρατηθεί το κόστος χαμηλά στις αλουμινένιες ζάντες των 17 ιντσών έχουν τοποθετηθεί τα κινέζικα Cordial. Η συμπεριφορά τους κρίθηκε ικανοποιητική σε στεγνή άσφαλτο και με θερμοκρασία περιβάλλοντος σχεδόν 30 βαθμούς.
Και έρχεται η ώρα να πας και μια εκδρομή μαζί του. Να δεις αν πραγματοποιεί όσα υπόσχεται το «προστατευτικό» του φέρινγκ και η ρυθμιζόμενη ζελατίνα του. Την ανεβάσαμε στην ψηλότερη θέση και ο αέρας μας έβρισκε μόνο στους ώμους. Άλλωστε είναι ψηλή, αλλά πολύ στενή. Τα πόδια όμως μένουν ανεπηρέαστα από τις ριπές χάρη στον εργονομικό σχεδιασμό των πλαστικών που συνδυάζονται άψογα με το ρεζερβουάρ των 16 λίτρων.
Και ταξίδι
Το ταξίδι περιλαμβάνεται σαφέστατα μέσα στην γκάμα δυνατοτήτων του 300DS. Σίγουρα με «μακρύτερα γραναζωμένη» έκτη θα βλέπαμε και περισσότερα από 130 χλμ/ώρα στο ψηφιακό ταχύμετρο. Ούτως ή άλλως , ακόμη και στα όρια περιστροφής του, δεν αισθάνεσαι να τον ζορίζεις. Με αυτές τις ταχύτητες επίσης καταλαβαίνεις πως πρόκειται για μια στιβαρή κατασκευή, αφού τριγμοί και ανεπιθύμητοι ήχοι απουσιάζουν, το ίδιο και οι ενοχλητικοί κραδασμοί.
Όταν έρθει η ώρα να «ξεφύγεις» από τον άχαρο αυτοκινητόδρομο και να οδηγήσεις σε στριφτερό επαρχιακό, συνειδητοποιείς άμεσα πόσο ευέλικτο, σταθερό και ακριβές λόγω της σωστής κατανομής βάρους είναι. Τα φρένα κινούνται στο ίδιο μήκος κύματος και διαθέτουν αρκετή δύναμη για να επιβραδύνουν με ασφάλεια το 300 DS. Αν το μπροστινό είχε καλύτερη αίσθηση, ίσως να νοιώθαμε ακόμη μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση στο φρενάρισμα. Κάτι που αντισταθμίζει το σωστά ρυθμισμένο ABS της Bosch.
Το χρειάζεσαι
Το Voge 300DS είναι μια μοτοσυκλέτα που χρειάζονται όσοι κινούνται καθημερινά εντός πόλης. «Εύκολη», οικονομική, όμορφη, με καλό επίπεδο εξοπλισμού και έναν κινητήρα «διαμάντι». Μπορεί να είναι η πρώτη ενός νέου αναβάτη ή η δεύτερη «του φτασμένου» που έχει το 1.000+ στο γκαράζ. Και όλα αυτά με μια τιμή που σε βάζει σε σκέψεις…
Εξοπλισμός Motomarket
Κράνος Caberg Drift Evo Storm
Μπουφάν Macna Velocity
Γάντια Five GT3
Μποτάκια Forma Swift Dry
Voge 300DS E5 2021 | Voge Motorcycles Greece |
ΤΙΜΗ (€): | 4.095 |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | MONOΚΥΛΙΝΔΡΟΣ,ΥΓΡΟΨΥΚΤΟΣ, 4B/K |
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) | 292,4 |
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) | 78x61,2 |
ΣΥΜΠΙΕΣΗ | 11 |
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ | 1 ΣΕ 1 |
ΕΚΚΙΝΗΣΗ | ΜΙΖΑ |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (hp/rpm) | 28,2/8.500 |
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (kgm/rpm) | 2,5/7.000 |
ΒΑΡΟΣ (kg) | 155 |
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) | 810 |
ΜΗΚΟΣ (mm) | 2.036 |
ΠΛΑΤΟΣ (mm) | 820 |
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) | 1.360 |
ΙΧΝΟΣ(mm) | Δ.Α. |
ΚΑΣΤΕΡ(o) | Δ.Α. |
ΕΛΑΣΤΙΚΑ | |
ΜΠΡΟΣΤΑ: | CORDIAL 110/80-17 |
ΠΙΣΩ: | CORDIAL 150/60-17 |
ΠΛΑΙΣΙΟ: | ΧΑΛΥΒΔΙΝΟ ΧΩΡΟΔΙΚΤΥΩΜΑ |
ΨΑΛΙΔΙ: | ΧΑΛΥΒΔΙΝΟ |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ | ΑΝΤΕΣΤΡΑΜΕΝΟ ΠΙΡΟΥΝΙ 35mm |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ | ΜΟΝΟ ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ ΜΕ ΡΥΘΜΙΖΟΜΕΝΗ ΠΡΟΦΟΡΤΙΣΗ ΕΛΑΤΗΡΙΟΥ & ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΟΧΛΙΣΜΟΥ |
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ | ΔΙΣΚΟΦΡΕΝO 300mm, ΔΑΓΚΑΝΑ 2 ΕΜΒΟΛΩΝ ΑBS BOSCH |
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ | ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 240mm, ΔΑΓΚΑΝΑ 1 ΕΜΒΟΛΟ ΑBS BOSCH |
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ | 16 ΛΙΤΡΑ |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (lt/100km/h) | 3,5 |
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.