27.07.2021
To Ζ900 είναι ο ορισμός της ιαπωνικής μοτοσυκλέτας. «Γυμνή» με τη σχεδιαστική ταυτότητα Sugomi της Kawasaki και με τετρακύλινδρο κινητήρα
Κείμενο: Κώστας Ταρναβάς - Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος
Λίγες είναι οι εταιρείες που δημιουργούν τάσεις και τις επιβάλλουν με τον τρόπο τους. Ναι, σωστά καταλάβετε. Είναι μόλις τέσσερις και όλες ιαπωνικές. Είναι αυτές που δεν έχουν «προδώσει» τα τετρακύλινδρα block και τα χρησιμοποιούν κατά κόρον σε όλες τις κατηγορίες μοτοσυκλετών. Η γκάμα της Kawasaki περιλαμβάνει superbike, adventure tourer, naked, sport tourer, και, αν εξαιρέσεις τα Versys 1000, σε όλες τις υπόλοιπες κατηγορίες διαθέτει και υπερτροφοδοτούμενες εκδόσεις. Το Ζ900 είναι το πιο προσιτό μοντέλο στην γκάμα supernaked των «Ninja» και βρίσκεται μαζί με τα επίσης τετρακύλινδρα Ζ Η2 και Z1000, τα δικύλινδρα Ζ650 και Ζ400 και το μονοκύλινδρο Ζ125.
Ο θρύλος
Η Ζ ήταν η πρώτη τετρακύλινδρη μοτοσυκλέτα της Kawasaki η οποία με αυτό το μοντέλο, που παρουσιάστηκε επίσημα στην IFMA της Κολωνίας το 1972, «σήκωσε το γάντι» που της είχε πετάξει η Honda το 1698 με το Honda CB750 Four. Από το ντεμπούτο του Kawasaki Z1 (900 κ.εκ.), οι μοτοσυκλέτες που φέρουν την ονομασία Z έχουν προκαλέσει επανάσταση στις αντίστοιχες εποχές και έδειξαν το μέλλον. Συνδυάζοντας εκπληκτική απόδοση με προηγμένες τεχνολογίες και σχεδιασμό, οι «Z» έπαιξαν σημαίνοντα ρόλο στην ιστορία των μοτοσυκλετών υψηλών επιδόσεων.
Κατά τη διάρκεια της εξέλιξης, το κωδικό όνομά της ήταν New York Steak. Το γράμμα ‘‘Z’’ επιλέχθηκε επειδή ως το τελευταίο γράμμα του αλφαβήτου αντιπροσώπευε το πιο ακραίο και το ‘1’ αντιπροσώπευε το νούμερο ένα στον κόσμο.
Το Z1 ήταν η πρώτη σπορ μοτοσυκλέτα μαζικής παραγωγής που είχε έναν τετρακύλινδρο κινητήρα με δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους - τεχνολογία που έως τότε χρησιμοποιούνταν σε εργοστασιακές αγωνιστικές μοτοσυκλέτες και σε μοντέλα περιορισμένης παραγωγής. Δεν ήταν μόνο η ταχύτερη μοτοσυκλέτα παραγωγής της εποχής της, η αξιοπιστία και η αντοχή της ήταν εξίσου εντυπωσιακές. Σημείωσε τεράστια εμπορική επιτυχία στην πρωταρχική αγορά της στη Βόρεια Αμερική αλλά και στην Ευρώπη και ήταν εξίσου επιτυχημένη σε αγωνιστικό επίπεδο. Έτσι ξεκίνησε ο θρύλος του Z - ένας θρύλος που συνεχίζεται μέχρι σήμερα.
Ζ800, Z900 ή Z1000;
Το 2017 το Z800 με τους 113 ίππους αντικαθίσταται από το Ζ900, ενώ στην γκάμα συνέχισε να υφίσταται και το Ζ1000. Στις Η.Π.Α. μπορεί να μην είναι διαθέσιμο, όχι όμως και στην Ευρώπη. Το Ζ900 διαθέτει τον τετρακύλινδρο των 948 κ.εκ., των 125 ίππων, έχει βάρος 210 κιλά και ύψος σέλας 820 χλστ. Η τιμή του, την ώρα που γράφονταν αυτές οι γραμμές, είναι 10.890 ευρώ. Ένα προσιτό super naked, αντίστοιχο του οποίου στη χώρα μας δεν υπάρχει- τουλάχιστον μέχρι την έλευση του επίσης τετρακύλινδου GSX-S 950, που αναμένεται . Η πλειονότητα των ανταγωνιστών του Z900 είναι τρικύλινδα και δικύλινδρα. Από την άλλη, το Z1000 διαθέτει τετρακύλινδρο κινητήρα 1.043 κ.εκ. με 142 ίππους, βάρος 221 κιλά, ύψος σέλας 815 χλστ. και τιμή αρκετά υψηλότερη, στα 14.190 ευρώ. Σε αυτήν την κατηγορία υπάρχει και τετρακύλινδρος ανταγωνισμός, που προέρχεται κυρίως από την Ιαπωνία.
Z900 2020
Πέρσι το Z900 δέχθηκε βελτιώσεις εκεί όπου «πονούσε», στα ηλεκτρονικά. Στον βασικό εξοπλισμό προστέθηκαν το traction control με δυνατότητα απενεργοποίησης, τέσσερα προγράμματα οδήγησης, εκ των οποίων το ένα πλήρως παραμετροποιήσιμο από τον αναβάτη και οθόνη TFT 4,3 ιντσών. Με ενσωματωμένο Bluetooth, δίνει τη δυνατότητα να συνδεθεί η μοτοσυκλέτα με το smartphone μέσω της εφαρμογής «Rideology the App».
Με την πρώτη ματιά το Ζ900 άλλαξε ελάχιστα , αλλά με πιο προσεκτική «εξέταση» οι διαφορές είναι ορατές, μη κρυμμένες στα ενδότερα του κινητήρα. Ο σχεδιασμός παραμένει επιθετικός, με πολλές γωνίες που συγκεντρώνουν φανατικό κοινό. Σχεδιάστηκαν έτσι για να τραβούν την προσοχή, αλλά στο ματ μαύρο χρώμα που είχαμε στη διάθεσή μας τα εντυπωσιακά «κοψίματα» χάθηκαν και το μόνο που «χτυπούσε» στο μάτι ήταν το «μπορντό-κόκκινο» χρώμα των τροχών και του πλαισίου, που είναι κατασκευασμένο από χρωμομολυβδαινιούχο ατσάλι
Ο προβολέας, και κατά συνέπεια η εμφάνιση της μοτοσυκλέτας άλλαξε, η τεχνολογία LED είναι παρούσα σε όλα τα φωτιστικά σώματα του ιαπωνικού γυμνού, ενώ ο σχεδιασμός των πλαστικών που πλαισιώνουν το ρεζερβουάρ είναι διαφορετικός, το ίδιο και η καρίνα κάτω από το μοτέρ.
Πλαίσιο και φρένα
Μικρές, αλλά σημαντικές αλλαγές αφορούσαν το πλαίσιο τύπου χωροδικτύωμα του Z, το οποίο έχει ενισχυθεί στην περιοχή έδρασης του ψαλιδιού, συνεισφέροντας στην ακαμψία, γεγονός που επέφερε και διαφορές στις ρυθμίσεις των αναρτήσεων. Έτσι, το ανεστραμμένο πιρούνι των 41 mm, ρυθμιζόμενο σε προφόρτιση ελατηρίου και σε απόσβεση επαναφοράς, με ωφέλιμη διαδρομή 120 mm και το σχεδόν οριζόντια τοποθετημένο αμορτισέρ με μοχλικό σύστημα, επίσης ρυθμιζόμενο σε προφόρτιση και απόσβεση, με ωφέλιμη διαδρομή 140 mm, φέρουν πιο σκληρό set up.
Το σύστημα πέδησης, φυσικά εξοπλισμένο με ABS, διαθέτει ένα ζευγάρι κυματιστών, ημίπλευστων δίσκων διαμέτρου 300 mm, που συνδυάζεται από συμβατικές δαγκάνες Nissin τεσσάρων εμβόλων και δίσκο 250 mm με δαγκάνα ενός εμβόλου.
Οι πεντάκτινοι τροχοί του Z900 είναι τώρα «ντυμένοι» με ελαστικά Dunlop Roadsport 2.
Low και Full Power, Spot, Road και Rain
Ανάλογα με τις στροφές του κινητήρα και τη θέση του γκαζιού, ο κινητήρας «τα δίνει όλα» (Full Power), οπότε «καίει», αλλά μπορεί να δουλεύει και στο 55% της ισχύος του (Low Power) και να σας κάνει οικονομία.
3+1 προγράμματα κάνουν το Ζ πιο εύχρηστο σε όλες τις συνθήκες. Sport, Road, Rain και το παραμετροποιήσιμο Rider. Τα τρία πρώτα φέρουν στάνταρ ρυθμίσεις στο KTRC (Kawasaki Traction Control) και το Power Mode.
Sport commuter
Η εργονομία του Z900 θυμίζει περισσότερο σπορ μοτοσυκλέτας, παρά commuter. Για όσους θέλουν κάτι πιο soft υπάρχει τα δικύλινδρα 650 και 400. Εδώ μιλάμε για τετρακύλινδρο 945 κ.εκ., με ίσιο τιμόνι, μαρσπιέ πιο πίσω από εκεί όπου θα θέλαμε και σέλα με κλίση προς τα εμπρός, αλλά σωστά σχεδιασμένη για να πατάνε τα πόδια εύκολα κάτω (ύψος αναβάτη 1,75cm ). Η θέση οδήγησης σε τοποθετεί πολύ μπροστά και σε κάνει να αισθάνεσαι λίγο άβολα ως προς τη συμβίωση εντός πόλης, ενώ λίγο περισσότερο αφρώδες θα την καθιστούσε πιο άνετη στο ταξίδι. Για τον συνεπιβάτη δεν θα γράψουμε κάτι. Αρκεί μια ματιά στις φωτογραφίες για να καταλάβει κανείς πόσο ψηλά κάθεται και το αφρώδες που του αναλογεί είναι πολύ μικρό.
Κάνει πολλά και καλά
Ένα από τα πραγματικά δυνατά σημεία του Z είναι η ευελιξία του. Αυτή η μοτοσυκλέτα μπορεί να κάνει πολλά και καλά πράγματα και σε αυτό ευθύνεται σε μεγάλο βαθμό η ανάρτηση. Σε αυτοκινητόδρομους και ευθείες, είναι άκαμπτο με τις αναρτήσεις ελαφρώς σκληρές, αλλά σε δρόμους με στροφές σε αποζημιώνει με το παραπάνω.
Είναι ευκίνητο, ακριβές και σταθερά κολλημένο στην άσφαλτο. Εμπνέει εμπιστοσύνη. Το πιρούνι των 41 χιλιοστών παρέχει εξαιρετική πληροφόρηση και βυθίζεται ελάχιστα στο έντονο φρενάρισμα. Το αμορτισέρ προσφέρει την ίδια προσαρμοστικότητα και πολύ καλή αίσθηση, ακόμη και όταν πιέζεται. Οι δρόμοι με ανωμαλίες και μέτρια πρόσφυση ανέδειξαν τα δυνατά σημεία του πλαισίου του 900, που κρατούσε τη γραμμή του εύκολα, παρότι σαμάρια και λακκούβες προσπαθούσαν να χαλάσουν τη σταθερότητά του.
Για όλες τις χρήσεις
Η προσαρμογή του τετρακύλινδρου σε όλες τις συνθήκες είναι πρωτόγνωρη. Μπορεί να ουρλιάξει επιταχύνοντας γρήγορα, δείχνοντας την ισχύ του και από την άλλη να δουλεύει απολύτως ομαλά στις χαμηλές στροφές, βολτάροντας.
Η ισχυρή, γραμμική παράδοση ισχύος χαρακτηρίζει τον κινητήρα των 948cc του Z. Με περισσότερους από 100 ίππους στον τροχό, η μοτοσυκλέτα τραβά δυνατά από τις 2.000 σ.α.λ. μέχρι τη μέγιστη ισχύ. Απόλυτα προβλέψιμα, γεγονός που εμπνέει ακόμη περισσότερη εμπιστοσύνη, και ταυτόχρονα απίστευτα εθιστικό. Μια δυνατή περιστροφή του γκαζιού εκσφενδονίζει τη μοτοσυκλέτα και με την προσθήκη του ελέγχου πρόσφυσης και της προσαρμογής ισχύος βοηθάει στην αξιοποίηση των δυνατοτήτων της μοτοσυκλέτας στο έπακρο. Σε αυτό συμβάλλουν και τα ελαστικά Dunlop Sportmax Road Sport 2, αλλά και το πολύ καλό κιβώτιο ταχυτήτων με τον συμπλέκτη ολίσθησης.
Το Kawasaki Traction Control λειτουργεί πολύ σωστά, χωρίς να ενοχλεί με την παρεμβατικότητά του ενώ ταυτόχρονα ο αναβάτης αισθάνεται πως διατηρεί τον πλήρη έλεγχο.
Τα φρένα εντυπωσιάζουν με την απόδοση και όχι με την εμφάνισή τους. Η Kawasaki δεν τοποθέτησε ακτινικά τοποθετημένες δαγκάνες μπροστά, αλλά συμβατικές τετραέμβολες της Nissin, που δεν έχουν να ζηλέψουν τίποτε από τις «μοδάτες» ακτινικές.
Υπάρχουν τέσσερις διαθέσιμοι τρόποι οδήγησης: Rain, Road, Sport και Rider. Κάθε λειτουργία αναβάθμισης διαθέτει προκαθορισμένες ρυθμίσεις TC και παροχής ισχύος (Full ή Low), ενώ στο Rider μπορείτε να ρυθμίσετε όλες τις παραμέτρους και να φτιάξετε το δικό σας πρόγραμμα. Το Road διαθέτει μεσαία απόκριση και είναι ιδανικό για καθημερινή χρήση. Στo Sport αναδεικνύονται οι πραγματικές δυνατότητες του Ζ900. Η απόκριση είναι πιο άμεση, κάτι που σίγουρα θα λατρέψουν οι πιο απαιτητικοί, που θέλουν να εκμεταλλευθούν τη δύναμη και τη ροπή του τετρακύλινδρου.
Η οθόνη TFT είναι αυτή που χρησιμοποιείται σε πολλά μοντέλα Kawasaki, προσθέτοντας μοντέρνα και premium αίσθηση. Είναι ευανάγνωστη και παρέχει πολλές πληροφορίες. Πρόκειται για μια σαφή αναβάθμιση, αλλά το μενού είναι δύσκολο και απαιτεί εξοικείωση.
Τρία σε ένα
Το Z900 είναι πιο ισχυρό και ελαφρύ από το Ζ800 και ταυτόχρονα πιο εύκολο στην οδήγηση με απόλυτα εκμεταλλεύσιμη ιπποδύναμη από το Z1000. Είναι το καλύτερο στην γκάμα των τετρακύλινδρων super naked της Kawasaki και άνετα μπορεί να ανταγωνιστεί οποιαδήποτε μοτοσυκλέτα, ευρωπαϊκή ή ιαπωνική, αυτής της κατηγορίας.
Εξοπλισμός Motomarket
Κράνος Caberg Drift Evo Storm
Μπουφάν Nordcode X-City
Jean Nordcode Evo
Γάντια Five GT3
Μποτάκια Forma Swift Dry
KAWASAKI Z900 2021 | TEOMOTO A.E. |
ΤΙΜΗ (€): | 10.890 |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ΤETΡAΚΥΛΙΝΔΡΟΣ,ΥΓΡΟΨΥΚΤΟΣ, 2ΕΕΚ, 4B/K |
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) | 948 |
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) | 73,4 x 56 |
ΣΥΜΠΙΕΣΗ | 11,8 |
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ | 4 ΣΕ 1 |
ΕΚΚΙΝΗΣΗ | ΜΙΖΑ |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (hp/rpm) | 125/9.500 |
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (kgm/rpm) | 10,1/7.700 |
ΒΑΡΟΣ (kg) | 210 |
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) | 820 |
ΜΗΚΟΣ (mm) | 2.070 |
ΠΛΑΤΟΣ (mm) | 825 |
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) | 1455 |
ΙΧΝΟΣ(mm) | Δ.Α. |
ΚΑΣΤΕΡ(o) | Δ.Α. |
ΕΛΑΣΤΙΚΑ | |
ΜΠΡΟΣΤΑ: | DUNLOP ROADSPORT 2 120/70-17 |
ΠΙΣΩ: | DUNLOP ROADSPORT 2 180/55-17 |
ΠΛΑΙΣΙΟ: | ΑΤΣΑΛΙΝΟ ΧΩΡΟΔΙΚΤΥΩΜΑ |
ΨΑΛΙΔΙ: | ΑΛΟΥΜΙΝΙΟΥ |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ | ΑΝΕΣΤΡΑΜΜΕΝΟ ΠΙΡΟΥΝΙ 41mm, ΡΥΘΜΙΣΗ ΑΠΟΣΒΕΣΗ ΕΠΑΝΑΦΟΡΑΣ & ΠΡΟΦΟΡΤΙΣΗ ΕΛΑΤΗΡΙΟΥ |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ | ΜΟΝΟ ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ ΜΕ ΡΥΘΜΙΖΟΜΕΝΗ ΠΡΟΦΟΡΤΙΣΗ & ΠΡΟΦΟΡΤΙΣΗ ΕΛΑΤΗΡΙΟΥ |
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ | 2 ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΑ 300mm, ΔΑΓΚΑΝΑ 4 ΕΜΒΟΛΩΝ NISSIN ΑBS |
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ | ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 250mm, ΔΑΓΚΑΝΑ 1 ΕΜΒΟΛΟΥ NISSIN ΑBS |
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ | 17 ΛΙΤΡΑ |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (lt/100km/h) | 6,2 |
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.