Δοκιμή Bajaj Dominar 400 2021:Ακόμη καλύτερο και πιο value for money
Με στοχευμένες βελτιώσεις
19.07.2021
Το Dominar 400 επανέρχεται στο προσκήνιο. Το commuter της Bajaj, φρεσκαρισμένο εμφανισιακά, με πιο δυνατό Euro5 κινητήρα και καλύτερο πιρούνι δικαιούται περισσότερο από κάθε άλλη φορά τον τίτλο της πιο value for money μοτοσυκλέτας
Κείμενο: Στέλιος Πατρίκιος - Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος
Μπορείς να προσάψεις πολλά πράγματα στους Ινδούς, όμως σε καμία περίπτωση δεν μπορείς να ισχυριστείς πως αντιγράφουν. Τα δείγματα που έχουμε τόσο από την Bajaj, πολλά από τα μοντέλα της οποίας έχουν έρθει στη χώρα μας και έχουμε οδηγήσει στο 2WO, όσο και από άλλες εταιρείες, αυτό φανερώνουν. Οι Ινδοί μπορεί να μην έχουν μπει «γερά» στην ευρωπαϊκή αγορά, ειδικά με μοτοσυκλέτες σε εμπορικές κατηγορίες, αλλά διαθέτουν την τεχνογνωσία και τη δυναμική να το κάνουν. Και δεν θα αργήσουν. Ειδικά η Bajaj που έχει στη διάθεσή της ήδη κορυφαίους μονοκύλινδρους κινητήρες και το Pierer group.
Διαθέτουμε και ιστορία
Το Dominar 400 παρουσιάστηκε ως Pulsar CS400 το 2014. Μην πάει το μυαλό σας σε EICMA και INTERMOT. Οι Ινδοί απέχουν από τις μεγάλες εκθέσεις της Ευρώπης, καθώς μέχρι πρότινος ασχολούνταν μόνο με την τοπική και τις γύρω αγορές. Ως Dominar έκανε το ντεμπούτο του το 2016, ταξίδεψε στη χώρα μας το 2018 και φυσικά το υποβάλαμε σε δοκιμή, ακριβώς τρία χρόνια πριν. Με 40 βαθμούς και να λιώνουν τα τσιμέντα, εμείς το πήραμε και κάναμε ένα μικρό tour στην Πελοπόννησο. Παραλία, παραλία, φτάσαμε στο Άστρος. Εύκολα, σχετικά γρήγορα και με ασφάλεια.
Το πρώτο Dominar 400 ήταν τότε μόνο του. Δεν έχει δίδυμο αδελφάκι με 250 κ.εκ.. Τώρα έχει και από αυτό. Θα τα πούμε μαζί του μια άλλη στιγμή. Το 400 διαθέτει επίσης και πολλές αλλαγές σε σχέση με τον προκάτοχό του, που το ανέδειξαν τόσο εμφανισιακά όσο στην οδική του συμπεριφορά.
Update
Μικρό φρεσκάρισμα έχει γίνει στην εμφάνισή του, καθιστώντας το πιο μοντέρνο. Διαφορετικής σχεδίασης είναι το φτερό, που παραμένει αρκετά μεγάλο για να προστατεύει από νερό. Ο προβολέας, όπως και όλα τα φωτιστικά σώματα είναιο LED, όμως τα πλαστικά που τον πλαισιώνουν, σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, είναι πλέον μικρότερα και ομορφότερα. Το ίδιο συμβαίνει και με τις επιφάνειες που αποτελούν προέκταση του ρεζερβουάρ, το οποίο είναι μαύρο, από δίχρωμο, στα σημεία που ακουμπούν τα γόνατα του αναβάτη. Η καρίνα έχει νέα σχεδίαση, βαμμένη πλέον στο χρώμα της μοτοσυκλέτας και «αγκαλιάζει» τον κινητήρα ακόμη περισσότερο. Πιο όμορφη σχεδίαση και για τα πλαϊνά καπάκια του ψυγείου, νέο μεγαλύτερο τελικό εξάτμισης με δύο απολήξεις και φοβερό ήχο.
Ενδιαφέρουσες και ουσιαστικές αλλαγές συνέβησαν στο, ούτως ή άλλως, πλήρες ψηφιακό πάνελ οργάνων. Και στις δύο οθόνες. Η μεγάλη LCD περιλαμβάνει τις βασικές πληροφορίες, όπως το στροφόμετρο, το ταχύμετρο, το δείκτη στάθμης βενζίνης, το μετρητή κατανάλωσης. Η μικρότερη, που βρίσκεται στην κορυφή του ρεζερβουάρ και χρειάζεται να πάρεις τα μάτια σου από το δρόμο για να τη διαβάσεις, στο προηγούμενο μοντέλο διέθετε μόνο λυχνίες. Τώρα φιλοξενεί το ρολόι, την επιλεγμένη σχέση κιβωτίου και τους μερικούς χιλιομετρητές. Οι λειτουργίες και των δύο οθονών ελέγχονται από κουμπιά που βρίσκονται εκατέρωθεν της μικρότερης. Οι διακόπτες είναι φωτιζόμενοι.
Το νέο στοιχείο που κάνει «μπαμ» πάνω στο όμορφο Dominar 400 είναι το ανεστραμμένο πιρούνι της ινδικής Endurance, διαμέτρου 43 χλστ. με διαδρομή 135 χλστ. Μπήκε στη θέση του συμβατικού και εκτός από πόντους στην εμφάνιση, συμβάλλει και στην καλύτερη οδική συμπεριφορά του Dominar 400.Το αμορτισέρ της Nitrox με διαδρομή 110 χλστ. έμεινε στη θέση του από το προηγούμενο μοντέλο.
Το πλάτος της μοτοσυκλέτας από 813 χλστ. αυξήθηκε στα 836, αλλά η σημαντικότερη αλλαγή έγκειται αλλού. Το ύψος σέλας είναι κατά 20 χλστ. χαμηλότερο (780 αντί 800 χλστ.), κάνοντας το Dominar 400 πιο εύκολα προσβάσιμο στα μικρά αναστήματα και πιο «μανιτζέβελο» στις επιτόπιες μανούβρες. Το βάρος, από την άλλη, αυξήθηκε στα 187 από 182 κιλά ενώ η χωρητικότητα του εργονομικά σχεδιασμένου ρεζερβουάρ παρέμεινε στα 13 λίτρα.
Το στιβαρό χαλύβδινο περιμετρικό πλαίσιο, βαμμένο μαύρο, έμεινε ως είχε και πολύ καλά έκανε, διότι είναι εκείνο που ουσιαστικά δημιουργεί τον ισχυρό κορμό στο μοντέλο της Bajaj. Τα φρένα της Bybre (θυγατρική της Brembo) εξακολουθούν να χρησιμοποιούνται (320 χλστ μπροστά, 230 χλστ. πίσω). Το μπροστινό έχει πολύ καλή αίσθηση, ενώ το πίσω υπολείπεται λόγω της μεγάλη διαδρομής του λεβιέ. Υποβοηθούνται από δικάναλη μονάδα ABS της Bosch, που τίθεται σε λειτουργία μόνον όταν χρειαστεί. Οι τροχοί είναι 17 ιντσών, με ζάντες από χυτό αλουμίνιο και ελαστικά πρώτης τοποθέτησης τα MRF REVZ. Στον στάνταρ εξοπλισμό διατίθενται προστατευτικά κάγκελα κινητήρα και χειρολαβές συνεπιβάτη.
Εuro 5 και πιο δυνατό
Οι περισσότεροι γνωρίζετε πως ο κινητήρας του βασίζεται σε εκείνον που χρησιμοποιείται στα KTM 390 και Husqvarna 401. Σωστά, αναφερόμαστε σε εκείνον με τα τρία μπουζί, που πλέον τελειοποιήθηκε. Για να μη γινόμαστε κουραστικοί θα σταθούμε στα απόλυτα νούμερα και στον ήχο του, που είναι τέλειος και πιο «τσαμπουκαλεμένος» από αυτόν των Duke, Svartpilen και Vitpilen. Μοιάζει περισσότερο με ήχο δικύλινδρου σε διάταξη V.
Η μεγαλύτερη σε κυβισμό μοτοσυκλέτα της Bajaj δεν είναι άλλη από το Dominar 400, που πλέον βρίσκεται πιο κοντά στο 390 Duke από πλευράς ιπποδύναμης και ροπής. Η έκδοση του 2018 απέδιδε 35 ίππους στις 8.000 σ.α.λ. και το Dominar ήταν από τα ισχυρότερα 400άρια της αγοράς. Το νέο μοντέλο πλησιάζει ακόμη περισσότερο τους συγγενείς από την Αυστρία. Εκείνοι με 44 και το Dominar πλέον με 40 ίππους στις 8.800 σ.α.λ., παρότι εναρμονίστηκε με τις «καθαρότερες» Euro5 προδιαγραφές. Η ροπή «κρατήθηκε» στα 3,6 kgm που «έρχονται» 100 σ.α.λ. «νωρίτερα». Η σχέση συμπίεσης από 11:3 ανέβηκε στα 12:1 και η κόκκινη περιοχή στροφών από τις 9.800 ξεκινά στις 10.000 σ.α.λ.
Στην πράξη τώρα… τα πάντα δουλεύουν καλύτερα πάνω στο νέο Dominar και ο κινητήρας έχει πλέον πιο ραφιναρισμένη λειτουργία σε όλο το φάσμα στροφών. Οι κραδασμοί που εμφανίζονταν μεταξύ 5.500 και 7.000 σ.α.λ. στο προηγούμενο μοντέλο εξαλείφθηκαν χάρη σε βελτιώσεις στον αντικραδασμικό άξονα. Ελάχιστοι και καθόλου ενοχλητικοί εμφανίζονται μετά τις 8.000 σ.α.λ. στα μαρσπιέ.
Η απόκριση είναι βελτιωμένη και η παροχή ισχύος και ροπής πλέον πιο γεμάτη ειδικά στις μεσαίες στροφές. Ο μονοκύλινδρος κρίνεται πλέον πιο ελαστικός και η χρήση του εξατάχυτου κιβωτίου με τον πολύ μαλακό συμπλέκτη ολίσθησης δεν καθίσταται πλέον συχνή.
Και στο δρόμο
To νέο, ανεστραμμένο, πιρούνι των 43 χλστ. (ίδιας διαμέτρου καλάμια είχε και το συμβατικό του προηγούμενο μοντέλου) ευθύνεται για την εξαιρετική οδική συμπεριφορά του Dominar 400. Όντας κάτοχος KTM 390 Duke 2020, μπορώ να συγκρίνω τη λειτουργία του και να αποφανθώ πως διαθέτει παραπλήσια ποιοτική λειτουργία με το WP του «Δούκα». Απορροφά τις ανωμαλίες και δίνει την αίσθηση πως κρατάει «βιδωμένο» το Dominar με την άσφαλτο. Το μακρύτερο μεταξόνιο κάνει πιο αργές τις αλλαγές κατεύθυνσης, αλλά με μεγαλύτερη αίσθηση σταθερότητας, τόσο στη στροφή όσο και στην ευθεία. Το αμορτισέρ, όταν πιεστεί, δείχνει αδύναμο να ανταποκριθεί σωστά. Σε συνεργασία με το ψαλίδι παρέχει την καλύτερη δυνατή πληροφόρηση στον αναβάτη και λειτουργεί ομαλά σε ήπιους ρυθμούς κατά στην οδήγηση μέσα στην πόλη, ακόμη και με δύο άτομα για τα οποία η Bajaj φρόντισε να νοιώσουν επιπλέον άνεση πάνω στη μεγάλη σέλα.
Η αίσθηση που αποπνέει το Dominar είναι μιας πολύ «εύκολης» μοτοσυκλέτας καθημερινής χρήσης. Ο κινητήρας είναι ιδανικός μέσα στην πόλη. Ελαστικός, χωρίς να ενοχλεί η θερμότητα που αποβάλλει τις ζεστές ημέρες και οικονομικός σε κατανάλωση, αφού η μέση κατανάλωση δεν ξεπέρασε τα 4 λίτρα για 100 χλμ. Επιπλέον με τις αλλαγές που εφαρμόστηκαν σε καίρια σημεία βελτιώθηκε και στο ταξίδι. Με 120 χλμ/ώρα στο ψηφιακό κοντέρ μπορεί να κάνει όσα χιλιόμετρα του ζητήσετε.
Το τιμόνι δίνει πολύ καλό μοχλό και το ύψος σέλας είναι τόσο χαμηλό ώστε οι επιτόπιες μανούβρες και ο απεγκλωβισμός από το κυκλοφοριακό της πόλης να πραγματοποιούνται πολύ εύκολα. Το βάρος του δεν προβληματίζει, γενικότερα η αίσθηση μιας πολύ καλά μελετημένης, ισορροπημένης και ομοιογενούς μοτοσυκλέτας σε ‘‘γεμίζει’’ από την πρώτη στιγμή.
Πολλά λόγια, λίγα χρήματα
Με 4.290 ευρώ τιμή κόστους, το Bajaj Dominar 400 χαρακτηρίζεται ως μια από τις πιο τίμιες μοτοσυκλέτες εκεί έξω. Γιατί; Μα, είναι τεχνολογικά προηγμένη, άρτια εξοπλισμένη, ποιοτική, γρήγορη, όμορφη και δεν αντιγράφει καμιά άλλη.
Εξοπλισμός: Motomarket
Κράνος: Airoh Valor
Μπουφάν: Nordcode Jackal Air
Γάντια: Nordcode Air Tech
Bajaj Dominar 400 2021 | Bajaj Motorcycles Greece |
ΤΙΜΗ (€): | 4.290 |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | MONOΚΥΛΙΝΔΡΟΣ,ΥΓΡΟΨΥΚΤΟΣ, 4B/K, 3 ΜΠΟΥΖΙ |
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) | 373,3 |
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) | Δ.Α. |
ΣΥΜΠΙΕΣΗ | 12,1 |
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ | 1 ΣΕ 1 |
ΕΚΚΙΝΗΣΗ | ΜΙΖΑ |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (hp/rpm) | 40/8.800 |
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (kgm/rpm) | 3,56/6.400 |
ΒΑΡΟΣ (kg) | 187 |
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) | 780 |
ΜΗΚΟΣ (mm) | 2.156 |
ΠΛΑΤΟΣ (mm) | 836 |
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) | 1.453 |
ΙΧΝΟΣ(mm) | Δ.Α. |
ΚΑΣΤΕΡ(o) | Δ.Α. |
ΕΛΑΣΤΙΚΑ | |
ΜΠΡΟΣΤΑ: | MRF REVZ C-1 110/70-17 |
ΠΙΣΩ: | MRV RVZ C-1 150/60-17 |
ΠΛΑΙΣΙΟ: | ΧΑΛΥΒΔΙΝΟ ΠΕΡΙΜΕΤΡΙΚΟ |
ΨΑΛΙΔΙ: | ΧΑΛΥΒΔΙΝΟ |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ | ΑΝΤΕΣΤΡΑΜΕΝΟ ΠΙΡΟΥΝΙ ENDURANCE 43mm |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ | ΜΟΝΟ ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ NITROX ΜΕ ΡΥΘΜΙΖΟΜΕΝΗ ΠΡΟΦΟΡΤΙΣΗ ΕΛΑΤΗΡΙΟΥ, ΔΙΑΔΡΟΜΗ 110mm |
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ | ΔΙΣΚΟΦΡΕΝO 320mm, AKTINIKH ΔΑΓΚΑΝΑ 4 ΕΜΒΟΛΩΝ ΒΥBRE ΑBS BOSCH |
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ | ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 230mm, ΔΑΓΚΑΝΑ 1 ΕΜΒΟΛΟΥ BYBRE ΑBS BOSCH |
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ | 13 ΛΙΤΡΑ |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (lt/100km/h) | 4 |
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.