Δοκιμές

Δοκιμή Honda CB 125F 2021: Την ουσία δεν τη βλέπουν τα μάτια...

Oικονομικό, πρακτικό, αξιόπιστο


16.07.2021

Δύσκολα θα το ερωτευθείς με την πρώτη ματιά. Χρειάζεται να περάσεις χρόνο μαζί του, να το μάθεις, να γνωρίσεις τον χαρακτήρα και να διαπιστώσεις τις αρετές του

Κείμενο: Μένιος Κατής - Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος

Μόνο τότε θα καταλάβεις ότι «πέτυχες» λαχείο. Αυτό είναι το νέο Honda CB125F. Ένα πραγματικό λαχείο που ενδεχομένως να αποτελέσει και τον πρώτο σου έρωτα, εκείνον που θα σε μυήσει στον μαγικό κόσμο της μοτοσυκλέτας και θα γίνει ο πιστός σύντροφός σου στην καθημερινή περιπέτεια της ζωής.

Σε μια εποχή υπερπληροφόρησης και υπερκαταναλωτισμού, που το marketing κάνει θαύματα και «δημιουργεί» ανάγκες, η Honda, πιστή στις αρχές της, ανανεώνει εκ βάθρων μια μοτοσυκλέτα που έχει γράψει ιστορία, κάνοντάς την ακόμα καλύτερη, χωρίς όμως να επηρεάσει τα δυνατά της σημεία: την οικονομία, την απλότητα, την πρακτικότητα και την αξιοπιστία.

Honda CB125F 2021 static 1

Όσο περισσότερο χρόνο περάσεις μαζί του, τόσο περισσότερο θα αρχίσεις να τρέφεις αισθήματα γι' αυτό.

Η entry-level μοτοσυκλέτα της Honda κατασκευάζεται στην Atessa της Ιταλίας και σε σχέση με τον προκάτοχό της έχει υποστεί ριζικές αλλαγές, από τον κινητήρα (Euro5) μέχρι το πλαίσιο.
Από αισθητικής άποψης, το εμπρόσθιο τμήμα της είναι πιο αιχμηρό χάρη στο νέο προβολέα τεχνολογίας LED και τη μικρή φιμέ ζελατίνα. Στο ρεζερβουάρ προστέθηκαν νέα καπάκια στο πλάι, ενώ τα πλαστικά στο ουραίο τμήμα έχουν πλέον διαφορετικό χρώμα.

Πίσω από τη ζελατίνα εδράζεται ένα ψηφιακό όργανο με οθόνη LCD που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων ενδείξεις για την επιλεγμένη σχέση κιβωτίου, την ώρα, την επιλεγμένη σχέση στο κιβώτιο, τη μέση κατανάλωση (μέση και στιγμιαία) και την ποσότητα καυσίμου στο ρεζερβουάρ. Υπάρχει, επίσης, ταχύμετρο, ολικός και μερικός χιλιομετρητής, αλλά και ένδειξη ECO που αναβοσβήνει όταν ο καρπός σου συμπεριφέρεται με ευγένεια στο γκάζι.
Νέοι είναι οι διακόπτες και οι καθρέπτες, ενώ οι διαθέσιμες χρωματικές επιλογές είναι τρεις: Splendor Red, Pearl Cool White, Black.

Honda CB125F 2021 details 6

1.7 λίτρα στα 100 χλμ!!!

Αν περιμένουν τα βενζινάδικα να κάνουν τζίρο από τους κατόχους του νέου CB125F «τα έπιασαν τα λεφτά τους». Και ο βασικός λόγος είναι ο νέος μονοκύλινδρος, αερόψυκτος, 2-βάλβιδος κινητήρας 124 κ. εκ. με έναν επικεφαλής εκκεντροφόρο και τεχνολογία eSP (enhanced Smart Power). Η εν λόγω τεχνολογία εφαρμόζεται ήδη στα μοτέρ των scooter PCX και SH και έχει ως κύριο χαρακτηριστικό της τη μείωση των τριβών στα κινούμενα μέρη.

Τον ρόλο μίζας αναλαμβάνει μια γεννήτρια εναλλασσόμενου ρεύματος ACG (Alternating Current Generator) που συνδυάζει παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας και εκκίνηση του κινητήρα, εξοικονομώντας παράλληλα βάρος.
Ο νέος κινητήρας, προδιαγραφών Euro5, αποδίδει 10,7 hp @ 7.500 σ.α.λ. και 10,9 Νm ροπής @ 6.000 σ.α.λ. Οι τιμές είναι ελάχιστα υψηλότερες σε σχέση με τον προηγούμενο (10.4 hp στις 7.750 σ.α.λ. & 10.2Nm @ 6.250 σ.α.λ.), ωστόσο εκεί που υπάρχει τεράστια διαφορά είναι στην κατανάλωση.

Honda CB125F 2021 details 9

Η Honda ισχυρίζεται πως είναι και κατά 27% πιο οικονομικός σε κατανάλωση και πως με το ρεζερβουάρ των 11 λίτρων γεμάτο μπορεί να διανύσει έως και 800 χιλιόμετρα! Και όχι δεν πρόκειται για μαρκετίστικο τέχνασμα! Είπαμε, η συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα δεν χρειάζεται το marketing για να πουλήσει.

Οι μηχανικοί/τεχνικοί της Ηonda Σαρακάκης μου το παρέδωσαν γεμάτο, το επέστρεψα έχοντας πραγματοποιήσει 200+ χιλιόμετρα σχεδόν γεμάτο, χωρίς να έχω επισκεφθεί πρατήριο καυσίμων, με τη μέση κατανάλωση, σύμφωνα με την ένδειξη του ψηφιακού οργάνου, να κυμαίνεται στα 1,7 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα! Και με χρήση όχι τόσο συνετή, ειδικά με τις πρώτες σχέσεις στο (5άρι) κιβώτιο.
Οπότε, μπορώ να επιβεβαιώσω πως οι τιμές που ανακοινώνει η Honda βρίσκονται πολύ κοντά στην πραγματικότητα.

Honda CB125F 2021 action 2

Σημειώστε, επίσης, ότι ο νέος κινητήρας πέρα από οικονομικός και αλεξίσφαιρος, είναι και κατά 7 κιλά ελαφρύτερος από τον προηγούμενο συμβάλλοντας τα μέγιστα στη μείωση του συνολικού βάρους της μοτοσυκλέτας.

Λες και μπήκε για... λιποαναρρόφηση

Το νέο χαλύβδινο πλαίσιο είναι κατά 1,7 κιλά ελαφρύτερο, με το συνολικό βάρος του CB125F να είναι πλέον 117 κιλά πλήρες υγρών, τη στιγμή που το προηγούμενο μοντέλο ζύγιζε 128 κιλά! Είναι λες και οι μηχανικοί της Honda το έστειλαν για λιποαναρρόφηση!
Το νέο CB125F πατά πάνω σε τροχούς 18 ιντσών με χυτές ζάντες που διαθέτουν πέντε μπράτσα και «ντύνονται» με ελαστικά διαστάσεων 80/100 μπροστά και 90/90 πίσω.Την επιβράδυνση αναλαμβάνουν ένα δισκόφρενο 240 mm μπροστά που έρχεται με διπίστονη δαγκάνα και ταμπούρο 130 mm πίσω. Το σύστημα διαθέτει συνδυασμένη λειτουργία (CBS).Στο κομμάτι των αναρτήσεων η Honda επέλεξε συμβατικό πιρούνι 31 mm και δύο αμορτισέρ που ρυθμίζονται ως προς την προφόρτιση ελατηρίου σε πέντε θέσεις.

Honda CB125F 2021 details 7

Για να γνωριστούμε καλύτερα...

Για να είμαι δίκαιος, όταν το αντίκρυσα για πρώτη φορά δεν ενθουσιάστηκα. Όταν κάθισα πάνω στην ευρύχωρη και άνετη σέλα (στα 790 mm από το έδαφος), δυσκολεύτηκα λίγο να βολέψω τα πόδια μου στα μαρσπιέ που είναι τοποθετημένα πιο μπροστά απ' ό,τι έχω συνηθίσει, αλλά οκ- ψηλός και ευτραφής αναβάτης, μην τα θέλω κι όλα δικά μου. Η πρώτη (ευχάριστη) έκπληξη ήρθε πατώντας το μπουτόν ενεργοποίησης του κινητήρα που χάρη στο σύστημα ACG γίνεται αθόρυβα. Όπως αθόρυβος είναι και συνολικά στη λειτουργία του ο κινητήρας. Θα τον ακούσεις μόνον όταν αποφασίσεις να τον ζορίσεις.


Η μανέτα του συμπλέκτη δεν είναι και η πιο βολική που θα συναντήσεις, αλλά συνηθίζεται. Όπως συνηθίζεται και η θέση του διακόπτη ενεργοποίησης των φλας, τα οποία παράγουν έναν διακριτικό ήχο ούτως ώστε να μην τα ξεχνάς αναμμένα. Οι καθρέπτες προσφέρουν καλή ορατότητα, ακόμα και σε μεγαλόσωμο αναβάτη, ενώ η σέλα είναι ευρύχωρη και άνετη ακόμα και για τον συνεπιβάτη.

Μέσα στην πόλη, εκεί όπου είναι και το βασικό πεδίο δράσης του, το CB125F είναι ευκολόχρηστο και μανιτζέβελο χάρη στο μικρό του βάρος.

Honda CB125F 2021 static 4
Ο κινητήρας προσφέρει κάτι παραπάνω από αξιοπρεπείς επιδόσεις, με τα 100 χλμ/ώρα να έρχονται πολύ εύκολα στο ψηφιακό κοντέρ, ενώ με λίγη υπομονή μπορείς να δεις και 110.

Δεν είναι όμως η τελική ταχύτητα το ζητούμενο για μια μοτοσυκλέτα που θα «γράψει» τα περισσότερα χιλιόμετρα της ζωής της στην πόλη. Είναι ο τρόπος που αποδίδει τη δύναμή της και ο αντίκτυπος που έχει στην τσέπη σου κάθε φορά που ανοίγεις το γκάζι. Το κιβώτιο είναι ακριβές, αν και μετά από απαιτητική, πολύωρη χρήση, χρειάζεται προσπάθεια να βρεις τη νεκρά.

Οι αναρτήσεις ανταποκρίνονται καλά σε γενικές γραμμές στις απαιτήσεις των ελληνικών δρόμων. Το πιρούνι, όμως, θα έρθει σε δύσκολη θέση όταν κληθεί να αντιμετωπίσει την κλασσική ελληνική λακκούβα, προκαλώντας μια μικρή αστάθεια στο εμπρόσθιο τμήμα.

Όσο για τα φρένα, κανένα παράπονο, ακόμα και μετά από πολύωρη οδήγηση και έντονη χρήση με απανωτά «ξεκίνα/σταμάτα».

Honda CB125F 2021 action 6

Η ύπαρξη κεντρικού σταντ (πέρα από το πλαϊνό), όπως και η χειρολαβή του συνεπιβάτη στο πίσω μέρος, αποτελούν χρήσιμες λύσεις που θα εκτιμηθούν.

Την ουσία δεν τη βλέπουν τα μάτια...

Όταν ανεβαίνεις πάνω του ξέρεις ότι δεν θα γίνεις ποτέ ο σούπερ σταρ των φαναριών. Και μεταξύ μας, ποσώς σε ενδιαφέρει. Σε κάποιο σημείο στον «Μικρό Πρίγκιπα» υπάρχει η φράση: «μόνο με την καρδιά βλέπουμε καλά, την ουσία δεν τη βλέπουν τα μάτια». Αυτό ακριβώς ισχύει στη συγκεκριμένη περίπτωση. Στην εποχή του «φαίνεσθαι», το «είναι» δυστυχώς περνά σε δεύτερη μοίρα.

Honda CB125F 2021 details 2

Και μπορεί το νέο Honda CB125F να μην εντυπωσιάζει με την εμφάνισή του, ωστόσο ο «εσωτερικός του κόσμος» κρύβει πολλές, ευχάριστες εκπλήξεις. Με 2.690 ευρώ μπορείς να αποκτήσεις μια μοτοσυκλέτα που θα σου προσφέρει πολλά περισσότερα από αυτά που θα σου ζητήσει. Είτε πρόκειται για καύσιμα, είτε για συντήρηση. Να είσαι βέβαιος γι’ αυτό. Ένα δίτροχο που θα προσφέρει στον πρωτάρη τη χαρά της ελευθερίας και την ευχαρίστηση που αναζητά και στον πιο έμπειρο ένα οικονομικό μέσο που μπορεί κάλλιστα να μετατραπεί σε εργαλείο δουλειάς.

Honda CB125F 2021 action 8

Το CB125F είναι ο ορισμός του τίμιου οχήματος που αξίζει να του δώσεις μια ευκαιρία και να το γνωρίσεις καλύτερα.

Εξοπλισμός αναβάτη: Motomarket
Κράνος: MT Storm SV Drone
Μπουφάν: Nordcode Metropolis II
Γάντια: Nordcode Air Tech

Ηonda CB 125F 2021 Honda-motorcycles.gr
ΤΙΜΗ (€): 2.690
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΤΕΤΡΑΧΡΟΝΟΣ, ΑΕΡΟΨΥΚΤΟΣ, ΜΟΝΟΚΥΛΙΝΔΡΟΣ, eSP
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 124
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 50 x 63,1mm
ΣΥΜΠΙΕΣΗ 10.0:1
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ 1 ΣΕ 1
ΕΚΚΙΝΗΣΗ ΜΙΖΑ (ACG)
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (Hp/rpm) 10,7 @ 7.500
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (Νm/rpm) 10,9 @ 6.000
ΒΑΡΟΣ (kg) 117 (πλήρες υγρών)
ΎΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) 790
ΜΗΚΟΣ (mm) 2.015
ΠΛΑΤΟΣ (mm) 750
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) 1.100
ΊΧΝΟΣ (mm) 92,4
ΚΑΣΤΕΡ 26° 
ΕΛΑΣΤΙΚΑ -
ΜΠΡΟΣΤΑ 80/100-18
ΠΙΣΩ 90/90-18
ΠΛΑΙΣΙΟ ΣΩΛΗΝΩΤΟ, ΑΤΣΑΛΙΝΟ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ ΣΥΜΒΑΤΙΚΟ ΠΙΡΟΥΝΙ 31mm
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ ΔΥΟ ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ, ME ΠΡΟΦΟΡΤΙΣΗ ΕΛΑΤΗΡΙΩΝ 5 ΣΤΑΔΙΩΝ
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ ΔΙΣΚΟΣ 240 mm, ΔΑΓΚΑΝΑ 2 ΕΜΒΟΛΩΝ
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ ΤΑΜΠΟΥΡΟ 130mm
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ 11 ΛΙΤΡΑ
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ (lt/100 km) 1,7 ΛΙΤΡΑ

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.