Δοκιμή Triumph Trident 660 2021: Κατευθείαν στην κορυφή
H Triumph βάζουν πολύ ψηλά τον πήχη στην κατηγορία των entry level μοτοσυκλετών
Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς // 07.07.2021
Τα τεχνικά χαρακτηριστικά ανέκαθεν έπαιζαν μεγάλη σημασία στην επιλογή μοτοσυκλέτας. Ωστόσο, εν έτει 2021, οι αριθμοί θα πρέπει να παίζουν μικρότερη σημασία, γιατί είναι πολύ εύκολο να «πιαστείς στην παγίδα» της μέγιστης τιμής ιπποδύναμης, των κιλών, ακόμη και των ρυθμιζόμενων αναρτήσεων και να χάσεις την ουσία
Κείμενο: Κώστας Ταρναβάς - Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος
Ίσως το τελευταίο να το έχετε διαβάσει και για άλλες entry level μοτοσυκλέτες. Το Trident 660 διαφέρει απ΄ όλες αυτές και η Triumph παραδίδει μαθήματα πώς μια προσιτή μοτοσυκλέτα, που απευθύνεται κυρίως σε νέους αναβάτες, μπορεί να είναι και ποιοτική και διασκεδαστική και όμορφη και και και...
Γυρνάω πίσω 14 χρόνια. Το 2007, για το περιοδικό 2ΤΡΟΧΟΙ, οδηγώ το Street Triple 675 και γράφω πως πρόκειται για την πρώτη Triumph που απευθύνεται σε «όλους τους μοτοσυκλετιστές». Το «original» Street Triple διέθετε 25 ίππους περισσότερους και ζύγιζε 22 κιλά λιγότερα. Όμως, το Trident είναι μια εντελώς διαφορετική μοτοσυκλέτα από το σπορ streetfighter του 2007. Μπορεί να οδηγηθεί και να αποκτηθεί εύκολα από περισσότερους και εν αντιθέσει με τους ανταγωνιστές του να μην του λείπει τίποτα. Στον βασικό εξοπλισμό του διαθέτει ride by wire, traction control με δυνατότητα απενεργοποίησης, δύο προγράμματα οδήγησης (road και rain), ψηφιακό πάνελ οργάνων με οθόνες LCD και TFT, αναρτήσεις – μη ρυθμιζόμενες – της Showa, Nissin φρένα με δικάναλο ABS, συμπλέκτη ολίσθησης και έναν ροπάτο, τρικύλινδρο, Euro5 κινητήρα 660 κ.εκ. που ντεμπουτάρει πάνω στο Trident. Ο τιμοκατάλογος γράφει 7.990€, αλλά νοιώθεις ότι έχεις να κάνεις με μια μοτοσυκλέτα που κοστίζει τουλάχιστον 2.000 ευρώ περισσότερα.
Το ποιοτικότερο
Είναι η ποιότητα που αποπνέει στη βαφή των μεταλλικών μερών, στη συναρμογή, στα πλαστικά, στο φινίρισμα. Παντού. Έκατσα πολλή ώρα κοιτάζοντας και ψάχνοντας να βρω κάτι αρνητικό να προσάψω σε μια μοτοσυκλέτα που κοστίζει κάτω από 8.000 ευρώ και διαθέτει 660 κυβικά. Σε άλλες περιπτώσεις αρκούσε μια, άντε το πολύ δύο ματιές, για να εντοπίσεις «αδυναμίες». Αν πιστεύατε πως ηTriumph κατασκευάζει μόνο ακριβές ποιοτικές μοτοσυκλέτες που είναι αδύνατο να αποκτήσετε, θα διαπιστώσετε πως πλέον κάνετε μεγάλο λάθος. Το Trident διαθέτει εφάμιλλα ποιοτικά στάνταρ με τα Bonneville και τα Tiger, με τα Rocket και τα Triple, τηρουμένων των αναλογιών.
Με προσωπικότητα
Επιπλέον είναι μια μοτοσυκλέτα που δεν μοιάζει σε καμία άλλη. Θα το παρομοίαζα με μοντέρνο Bonneville. Διαθέτει κάτι από café racer, θυμίζει custom κατασκευή. Πάντως με τίποτα οι σχεδιαστές του δεν «ξεπατίκωσαν» κάτι άλλο για να εκμεταλλευθούν όποια επιτυχία στοιχειοθετείται από εμφάνιση.
Το κοινό που στοχεύει η Triumph με την Trident είναι από 25 έως 35 ετών και βλέποντάς τη στις φωτογραφίες ομολογώ πως είχα κάποιες ενστάσεις, μια και στα δικά μου μάτια ήταν μια συντηρητικά σχεδιασμένη μοτοσυκλέτα. Όμως στα πλαίσια μιας δοκιμής, εκτός από τα οδηγικά συμπεράσματα και τα ποιοτικά χαρακτηριστικά, θα πρέπει να δίνουμε μεγάλη βάση και στην άποψη του κόσμου. Και δεν εννοώ αυτούς που αποθεώνουν ή καταβαραθρώνουν ένα μοντέλο μόνο από φωτογραφίες. Σε μια εβδομάδα και κυκλοφορώντας με μια μοτοσυκλέτα test καταλαβαίνεις πώς βλέπουν οι περαστικοί αυτό που οδηγείς και σε κατευθύνουν για να βγάλεις τα σωστά συμπεράσματα.
Το Trident αποτέλεσε αντικείμενο θαυμασμού από άντρες και γυναίκες εκεί γύρω στα τριάντα, αλλά και σε όσους αρέσει η κλασσική εμφάνιση και όχι οι ακρότητες στον σχεδιασμό. Δέχθηκα πολλές ερωτήσεις για το κόστος και μια ευχάριστη έκπληξη στα πρόσωπά τους όταν απαντούσα 7.990 ευρώ. Ακόμα πιο έντονη η έκπληξή τους όταν έβλεπαν στο ρεζερβουάρ το σήμα της Triumph, διότι λανθασμένα πιστεύουν αρκετοί πως τα βρετανικά μοντέλα απευθύνονται μόνο σε «γερά πορτοφόλια». Το Trident όμως αποτελεί τον ορισμό του value for money.
Ιστορικό υπόβαθρο
Η ιστορία του Trident είναι από τις πιο ενδιαφέρουσες στην ιστορία των βρετανικών μοτοσυκλετών. Ήταν η δίδυμη αδελφή της BSA Rocket 3.Παρουσιάστηκε λίγες εβδομάδες πριν το λανσάρισμα της τετρακύλινδρης Honda CB750, της πρώτης superbike παραγωγής. Το Trident του 1969 διέθετε τρικύλινδρο κινητήρα 750 κ.εκ. και ήταν ταχύτερο από το «Four». Το τετράγωνο ρεζερβουάρ και η τύπου «Ray Gun» εξάτμιση το έκαναν να διαφέρει από μοντέλα της Triumph. Από την επόμενη χρονιά ο σχεδιασμός αυτών των δύο άλλαξε και πλέον το Trident έμοιαζε περισσότερο με τις μοτοσυκλέτες της βρετανικής εταιρείας. Έμεινε στην παραγωγή μέχρι το 1975 και επανεμφανίστηκε στην γκάμα της εταιρείας του Hinckley το 1990 με 750 και 900 κ.εκ. στην προσπάθεια αναβίωσης της μάρκας.
To Trident διέπρεψε και στους αγώνες μοτοσυκλέτας με τις μεγαλύτερες νίκες να έρχονται στο Isle of Man TT. Οι πιο γνωστές αγωνιστικές προετοιμάστηκαν από την ομάδα του Les Williams, ονομάστηκαν Sliperry Sam και κυριάρχησαν στην κατηγορία μοτοσυκλετών παραγωγής 750 κ.εκ. από το 1971 έως το 1975. Επιπλέον ο Tom Mellor σημείωσε 4 παγκόσμια ρεκόρ ταχύτητας το 2008 στις αλυκές του Bonneville με μια Trident T150 του 1969.
Προσοχή στη λεπτομέρεια
Όπως και το 1969, ξεχωρίζει βασικά για το κομψό ρεζερβουάρ της με τα μεγάλα «κοψίματα» στην περιοχή των γονάτων και το αλουμινένιο ένθετο ταμπελάκι με το Logo Trident. Ο θυρεός της βρετανικής μάρκας βρίσκεται στο κάλυμμα της κλειδαριάς του ρεζερβουάρ, στον προβολέα, στο πίσω φωτιστικό σώμα, στην τιμονόπλακα και στο στρογγυλό ψηφιακό όργανο, με το εύχρηστο μενού που ελέγχεται από τέσσερις διακόπτες στο τιμόνι. Γενικότερα οι καμπύλες κυριαρχούν, δίνοντας μια συμπαγή, καλλίγραμμη σιλουέτα, που μάλιστα έχεις την εντύπωση πως μεταλλάσσεται ανάλογα με τους χρωματικούς συνδυασμούς που επιλέγεις. Μπορείς να αποκτήσεις το Trident 660 σε λευκό ή μαύρο με γκρι-κόκκινες λεπτομέρειες στο ρεζερβουάρ. Αν τώρα θέλεις κάτι πιο νεανικό και σπορ, τότε στο ματ βαμμένο ρεζερβουάρ σε μαύρο ή γκρι θα βρεις το μεγάλο logo της Triumph και κόκκινες ή γκρι «πινελιές» στο ουραίο τμήμα, στο φτερό και τα πλαϊνά του ψυγείου.
Οι πεντάμπραστες ζάντες είναι απόλυτα ταιριαστές. Η βάση πινακίδας που εδράζει πάνω στο χαλύβδινο ψαλίδι χαρίζει «καθαρή» εικόνα στο μίνιμαλ ουραίο τμήμα. Διαθέτει αλουμινένιες βάσεις μαρσπιέ και τιμόνι, στοιχεία που δεν συναντάς σε μοτοσυκλέτα της κατηγορίας. Ρυθμιζόμενη μανέτα φρένου και καλοσχεδιασμένους καθρέφτες με μαύρο φινίρισμα.
Τα φωτιστικά σώματα είναι LED, με τον προβολέα να εξασφαλίζει εξαιρετική ορατότητα τις βραδινές ώρες.
Άψογη εργονομία
Με το πού ανέβεις στην Trident αντιλαμβάνεσαι άμεσα την προσοχή που έχει δοθεί σε όλους τους τομείς. Την ευκολία και την άνεση σε κάθε είδους μετακίνηση εξασφαλίζει η σχετικά όρθια θέση οδήγησης, που επιτρέπει σε κάθε είδους σωματότυπο να «κουμπώνει» πάνω στην Trident. H σέλα είναι μεγάλη για δύο άτομα με καλό αφρώδες, ενώ και το σχετικά μικρό ύψος της (805 χλστ.) επιτρέπει εύκολη πρόσβαση στο έδαφος. Το τιμόνι κόβει πολύ και δίνει καλό μοχλό. Οι μεγάλοι καθρέφτες εξασφαλίζουν άριστη ορατότητα και περνάνε πάνω από τους καθρέφτες των αυτοκινήτων.
Το μενού της στρογγυλής ψηφιακής οθόνης που χωρίζεται σε δύο μέρη (πάνω LCD, κάτω TFT) είναι πολύ εύκολο στη διαχείριση και δίνει όλη την απαραίτητη πληροφορία στον αναβάτη. Πολλοί κατασκευαστές πρέπει να αναθεωρήσουν την τοποθέτηση των διακοπτών τους και να ακολουθήσουν και σε αυτόν τον τομέα την Triumph, που έχει «προικίσει» την Trident με ποιοτικούς και ιδανικά τοποθετημένους διακόπτες. Σύμφωνα με όλα τα παραπάνω και στον τομέα της εργονομίας, η μοτοσυκλέτα των Βρετανών παίρνει άριστα.
Η δύναμη και η ροπή των τριών
Η Triumph ήταν από τις πρώτες που επένδυσε στα πλεονεκτήματα των τρικύλινδρων κινητήρων. Ροπάτη λειτουργία σε όλο το φάσμα στροφών, σε αντίθεση με τους τετρακύλινδρους σε σειρά που ζωντανεύουν ψηλά, ισχυρότεροι ειδικά στους υψηλούς ρυθμούς περιστροφής από τους δικύλινδρους.
Ο τρικύλινδρος των 660 κ.εκ., που κάνει το ντεμπούτο του στο Trident, βασίζεται σε αυτόν του Speed Triple με 67 διαφορετικά εξαρτήματα. Η ισχύς του είναι 80 ίπποι στις 10.250 σ.α.λ. και η ροπή του 6,5 kgm στις 6.250 σ.α.λ. Τα διαστήματα service έρχονται κάθε 16.000 χλμ., γεγονός που μειώνει το κόστος κτήσης και συντήρησης.
Είναι εξοπλισμένος με ηλεκτρονικό γκάζι (ride by wire), δύο προγράμματα οδήγησης (road και rain), traction control (με δυνατότητα απενεργοποίησης). O συμπλέκτης είναι ολίσθησης ενώ το κιβώτιο έξι σχέσεων μπορεί να συνδυαστεί με quick shifter, που βρίσκεται στη λίστα του προαιρετικού εξοπλισμού.
Δυνατός κορμός
Όπως ο κινητήρας, έτσι και το περιμετρικό πλαίσιο, έχουν εξελιχθεί αποκλειστικά για το Trident. Ένα χαλύβδινο, αποτελούμενο από σωλήνες κυκλικές διατομές περιμετρικό πλαίσιο και υποπλαίσιο με τα ίδια χαρακτηριστικά, συνθέτουν τον εξαιρετικό «κορμό» του. Το όμορφο ψαλίδι είναι ασύμμετρο και αυτό από το ίδιο υλικό. Οι αναρτήσεις «από το πάνω ράφι» είναι της Showa και αποτελούνται από ανεστραμμένο πιρούνι SFF 41 χιλστ. και αμορτισέρ που ρυθμίζεται σε προφόρτιση.
Τα φρένα είναι της Nissin με συμβατική δαγκάνα δύο εμβόλων μπροστά και δύο δίσκους 310 χλστ. και μία μονού εμβόλου που συνδυάζεται με δίσκο 255 χλστ. Στα ποιοτικά περιφερειακά προστίθενται και τα ελαστικά Michelin Road 5.
Έτοιμο για όλα
Ο «βαρύς» βρυχυθμός του τρικύλινδρου μοτέρ δεν ξενίζει και υποδηλώνει πως η μοτοσυκλέτα που οδηγείς είναι Triumph. Πριν ακόμη το Trident κάνει τα πρώτα μέτρα είσαι σίγουρος πως έχει τη δύναμη και τη ροπή να κινηθείς με ευκολία εντός και εκτός πόλης, σε αυτοκινητόδρομο και σε επαρχιακό γεμάτο στροφές. Και μάλιστα χωρίς να χρειάζεται να ανεβοκατεβάζεις σχέσεις στο πολύ θετικό εξάρι κιβώτιο με τον μαλακό συμπλέκτη. Υπόδειγμα ελαστικότητας, αφού «τραβάει» δυνατά, από όποια περιοχή στροφών του ζητηθεί χωρίς σκορτσαρίσματα και κραδασμούς. Στην καθημερινή μετακίνηση κρατάει ξεκούραστο τον αναβάτη, δικαιολογώντας άριστα τον χαρακτήρα του commuter. Οι μικρές διαστάσεις και το μεγάλο κόψιμο του τιμονιού, σε συνδυασμό με το χαμηλό ύψος σέλας, σου επιτρέπουν να ξεγλιστράς πανεύκολα στο έντονο κυκλοφοριακό της πόλης. Το βάρος των 189 κιλών δεν μας προβλημάτισε.
Οι ρυθμίσεις των αναρτήσεων είναι σφιχτές με αποτέλεσμα να κουράζει στις μεγάλες εγκάρσιες ανωμαλίες. Όμως το συγκεκριμένο στήσιμο χαρίζει άψογη οδική συμπεριφορά σπορ μοτοσυκλέτας σε δρόμους με στροφές. Ο καλύτερος τρόπος να μυηθεί ένας νέος αναβάτης στις μοτοσυκλέτες και να ευχαριστηθεί ο πιο έμπειρος κάθε είδους διαδρομή. Το μόνο που χρειάζεται συνήθεια είναι η καθυστέρηση στο κατέβασμα των στροφών, που προέρχεται από τις ρυθμίσεις του ride by wire.
Υπακούει στις εντολές του αναβάτη, πλαγιάζει με απίστευτη ευκολία, κρατάει εύκολα τη γραμμή του και φτάνει στην επόμενη στροφή γρήγορα, χάρη στη σπιρτόζικη απόδοση του κινητήρα. Το traction control λειτουργεί πολύ ομαλά χωρίς να «κόβει» άγαρμπα τη λειτουργία της μοτοσυκλέτας. Τα φρένα αποδίδουν πολύ καλά και κρίνονται επαρκέστατα για τις ανάγκες του Trident.
Η ιπποδύναμη είναι απολύτως εκμεταλλεύσιμη και έρχεται γραμμικά, με τη μέση κατανάλωση να φτάνει τα 6,2 λίτρα για κάθε 100 χλμ. Το κοντέρ δείχνει 200 χλμ/ώρα και μπορείς να ταξιδεύεις με 140 χλμ/ώρα.
Επαναπροσδιορισμός του entry level
H Triumph σε πολλές περιπτώσεις έχει θέσει τον πήχη ψηλά με τις υπόλοιπες εταιρείες να αδυνατούν να τη φτάσουν. Το πράττει πολλά χρόνια με τα modern classic, που δεν μπορούν να συγκριθούν σε κανέναν τομέα με τα ιαπωνικά και ευρωπαϊκά νέο –ρετρό. Το έκανε με το supersport Daytona αλλά και με τα μεσαία naked Street Triple. Το 2021 διαθέτει την πληρέστερη entry level μοτοσυκλέτα και βάζει ξανά δύσκολα σε όλους τους υπόλοιπους κατασκευαστές. Και αυτό είναι μόνο η αρχή, καθώς τα επόμενα χρόνια θα δούμε μοντέλα που βασίζονται στο Trident και θα μπουν στις δημοφιλέστερες κατηγορίες.
Εξοπλισμός Motomarket
Κράνος Caberg Drift Evo Storm
Μπουφάν Nordcode X-City
Jean Nordcode Evo
Γάντια Five GT3
Μποτάκια Forma Swift Dry
TRIUMPH TRIDENT 660 2021 | TRIUMPH MOTORCYCLES GREECE |
ΤΙΜΗ (€): | 7.990 |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ΤΡΙΚΥΛΙΝΔΡΟΣ,ΥΓΡΟΨΥΚΤΟΣ, 2ΕΕΚ, 4B/K |
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) | 660 |
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) | 74 x 51,1 |
ΣΥΜΠΙΕΣΗ | 11,5 |
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ | 3 ΣΕ 1 |
ΕΚΚΙΝΗΣΗ | ΜΙΖΑ |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (hp/rpm) | 80/10,250 |
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (kgm/rpm) | 6,4/6.250 |
ΒΑΡΟΣ (kg) | 189 (πλήρες υγρών) |
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) | 805 |
ΜΗΚΟΣ (mm) | Δ.Α. |
ΠΛΑΤΟΣ (mm) | 795 |
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) | 1.401 |
ΙΧΝΟΣ(mm) | 107,3 |
ΚΑΣΤΕΡ(o) | 24,6 |
ΕΛΑΣΤΙΚΑ | |
ΜΠΡΟΣΤΑ: | MICHELIN ROAD 5 120/70-17 |
ΠΙΣΩ: | MICHELIN ROAD 5 180/55-17 |
ΠΛΑΙΣΙΟ: | ΧΑΛΥΒΔΙΝΟ ΠΕΡΙΜΕΤΡΙΚΟ |
ΨΑΛΙΔΙ: | ΧΑΛΥΒΔΙΝΟ |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ | ΑΝΕΣΤΡΑΜΜΕΝΟ ΠΙΡΟΥΝΙ SHOWA SFF |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ | ΜΟΝΟ ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ SHOWA ΜΕ ΡΥΘΜΙΖΟΜΕΝΗ ΠΡΟΦΟΡΤΙΣΗ |
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ | 2 ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΑ 310mm, ΔΑΓΚΑΝΑ 2 ΕΜΒΟΛΩΝ NISSIN ΑBS |
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ | ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 255mm, ΔΑΓΚΑΝΑ 1 ΕΜΒΟΛΟΥ ΑBS |
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ | 14 ΛΙΤΡΑ |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (lt/100km/h) | 6,2 ΛΙΤΡΑ |
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.