Δοκιμές

Δοκιμή Husqvarna Svartpilen 250 2021: Πηγή έμπνευσης

Με στυλ, πλούσιο εξοπλισμό και δελεαστική τιμή


11.06.2021

Είναι πρακτική και οικονομική. Αυτά τα δύο θα της εξασφάλιζαν την εμπορική επιτυχία, όμως στη Husqvarna, απ΄ ότι δείχνουν σκέφτονται και ενεργούν διαφορετικά

 Κείμενο: Στέλιος Πατρίκιος - Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος

 Είναι πρακτική και οικονομική. Αυτά τα δύο θα της εξασφάλιζαν την εμπορική επιτυχία, όμως στη Husqvarna, απ΄ ότι δείχνουν σκέφτονται και ενεργούν διαφορετικά

Μπαίνουμε κατευθείαν στο «ψητό». Αποκτάς μια μοτοσυκλέτα με WP αναρτήσεις, Bybre φρένα με ακτινική στήριξη μπροστά, κινητήρα ίδιον με αυτόν του KTM 250 Adventure, πλαίσιο σαν του KTM 250 Duke, LED φώτα, ψηφιακό LCD πολυόργανο και το styling των μεγαλύτερων «μαύρων βέλων» της Husqvarna. Όλα τα παραπάνω με 4.890 ευρώ. Θα μπορούσαν να σταματήσουν όλα κάπου εδώ. Πολύ ελκυστικό πακέτο, δεν συμφωνείτε; Όμως…

Husqvarna Svartpilen 250 static 2

Βλέποντάς την από το πλάι είστε σίγουροι πως χρειάστηκαν όλα και όλα δυο κομμάτια για να φιλοτεχνηθεί η custom made φορεσιά της. Το πλαστικό, που εκτείνεται από μπροστά, καλύπτοντας το ρεζερβουάρ και καταλήγει στα πλαϊνά, συναντάται με ένα δεύτερο τμήμα που κουμπώνει σαν παζλ με το πρώτο και ολοκληρώνει το ουραίο τμήμα της.

Κομψό, minimal, ιδιαίτερο, ξεχωριστό

Πείτε το όπως θέλετε και θα είστε μέσα. Το σίγουρο είναι πως δεν μοιάζει με κανένα άλλο. Το πίσω τμήμα είναι κομψό και μικρό και ενσωματώνει απόλυτα το μακρόστενο LED φωτιστικό σώμα. Η βάση της πινακίδας παίζει και το ρόλο «φτερού» και εδράζεται στο αλουμινένιο πιρούνι με τα εξωτερικά «νεύρα». Δεν θα εκπλαγώ αν το δω να αφαιρείται και οι ιδιοκτήτες ψαχτούν για μια κλασσική «κρεμαστή» βάση. Θα λερώνονται από το νερό και τις λάσπες, αλλά «μπρος τα κάλλη τι είναι ο πόνος».

Συνολικά η Husqvarna έχει δείξει πως οι ρέουσες γραμμές στις μοτοσυκλέτες είναι κάτι το ξεχωριστό, το ιδιαίτερο, κάτι που τις κάνει να διαφέρουν από οτιδήποτε άλλο κινείται σε δύο ρόδες. Και αυτό το συναίσθημα ενισχύεται όταν δώσετε σημασία στη λεπτομέρεια.

Husqvarna Svartpilen 250 detalis 4

Το Svartpilen διαθέτει στυλιστικές εμπνεύσεις από τα Scrambler. Όρθια θέση οδήγησης, φαρδύ τιμόνι με μπαράκι, πλαστική βάση – σχάρα στο ρεζερβουάρ. Ίδιο με το μεγαλύτερο 401;Όχι ακριβώς. Εδώ οι ζάντες είναι χυτές αντί με ακτίνες, με οχτώ μπράτσα και πιο ανθεκτικές στις κρούσεις. Τα ελαστικά διαθέτουν πιο «ήπια» χάραξη από τα τακουνάτα Pirelli του 401, αλλά είναι και αυτά διττού χαρακτήρα, ταιριάζοντας στη φιλοσοφία της μοτοσυκλέτας, προερχόμενα από την ινδική MRF.

Τα μπρονζέ καπάκια του κινητήρα και της τάπας του ρεζερβουάρ με το ανάγλυφο λογότυπο της Husqvarna, οι κίτρινες ραφές της σέλας, ασορτί με τα αυτοκόλλητα που αναγράφουν τον κυβισμό και τα πλαϊνά καπάκια του ψυγείου, τα κομψά LED φλας και ο κλασσικός στρογγυλός προβολέας με το δαχτυλίδι DRL, όλα αποτελούν «ακριβές» λεπτομέρειες. Με δεδομένη τη χαμηλότερη τιμή, περιμέναμε κάτι να απουσιάζει, μιας και τα ίδια ακριβώς είχαμε τονίσει και στο 401. Και όμως όλα παρέμειναν στη θέση τους. Ακόμη και το δυσανάγνωστο στρογγυλό όργανο LCD, που πρέπει να αντικατασταθεί άμεσα στα επόμενα μοντέλα.

Husqvarna Svartpilen 250 action 7

Το μόνο που βρήκαμε αντιαισθητικό ήταν τα καλώδια που περνούν πίσω από τις δοκούς του χαλύβδινου χωροδικτυώματος. Με την ευκαιρία να θυμίσουμε πως τόσο τα Svartpilen, όσο και τα Vitpilen βασίζονται σε αυτό το 390 Duke. Οπότε μόνο καλά λόγια έχουμε να γράψουμε. Διαφέρουν στο υποπλαίσιο λόγω της διαφορετικής σχεδίαση του ουραίου τμήματος της μοτοσυκλέτας.

Στον τομέα των αναρτήσεων δεν μπορεί να συγκριθεί με καμία μοτοσυκλέτα της κατηγορίας. Ανεστραμμένο πιρούνι WP και αμορτισέρ της ίδιας εταιρείας με 4 χλστ. μικρότερη ωφέλιμη διαδρομή από αυτό του 250 Duke για επιπλέον ακαμψία. Αυτό έγινε για να αντισταθμιστεί το μεγαλύτερο αναρτώμενο βάρος από τη βάση της πινακίδας που εδράζει πάνω στο ψαλίδι.

Η ποιότητα λειτουργίας της ανάρτησης είναι εξαιρετική και απορροφάει κάθε κακοτεχνία στο δρόμο. Η αίσθηση πως οδηγείς μεγαλύτερη και ακριβότερη μοτοσυκλέτα εντείνεται ακόμη περισσότερο από το στήσιμο και τον πολύ καλό συνδυασμό πλαισίου-αναρτήσεων.

Husqvarna Svartpilen 250 static 4

Ακόμη και αν το πιέσεις σε συνεχείς στροφές το Svartpilen 250 ανταποκρίνεται εξαιρετικά με σύμμαχο και τα καλά ελαστικά πρώτης τοποθέτησης MRF Revz FD. Αλλάζει κατεύθυνση πολύ γρήγορα, είναι σταθερό και απόλυτα προβλέψιμο υπό κλίση.

Τα φρένα που αποτελούνται από μπροστινό δίσκο 320 mm με ακτινικές δαγκάνες ByBre και έναν ακόμη πίσω δίσκο 230 mm φτάνουν και περισσεύουν για το Svartpilen 250. Το δικάναλο ABS παρεμβαίνει μόνον όταν χρειαστεί με καλύτερη ανάδραση από τους μοχλούς. Το Svartpilen 250 φρενάρει καλύτερα από πολλά μοντέλα αντίστοιχου κυβισμού, αλλά και από μεγαλύτερα.

Power bank

Εξίσου σημαντικό το γεγονός πως ο κινητήρας του μικρού Svartpilen είναι ο ίδιος με του ΚΤΜ 250 Adventure και 250 Duke.

Husqvarna Svartpilen 250 action 8

Σχεδόν 249 κ.εκ., μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος, τετραβάλβιδος. Με δύο εκκεντροφόρους, αντικραδασμικό άξονα και πιστόνι με επίστρωση DLC (Diamond like carbon) για αντοχή. Με 31 ίππους και 2,4 kgm ροπή. Ό,τι πρέπει για μια μοτοσυκλέτα που θα περάσει τη ζωή της μέσα σε πόλεις. Ήπιος σε απόδοση στις χαμηλές στροφές. Από τις 4.000 μέχρι τις 7.500 σ.α.λ. εμφανίζει τη δύναμή του, που κορυφώνεται στις 9.000 .σ.α.λ. και σε πείθει πως οποιαδήποτε αποστολή εντός πόλης και πέριξ αυτής μπορεί να τη φέρει εύκολα εις πέρας. Αν και σε ωθεί να τον δουλεύεις συνεχώς στα όριά του η λειτουργία είναι τόσο ποιοτική και ραφιναρισμένη για να σου θυμίσει πως οδηγείς μια μοτοσυκλέτα υψηλών προδιαγραφών. Λιγοστοί κραδασμοί και μόνο στα μαρσπιέ εμφανίζονται στις 8.000 σ.α.λ.

Στη χαμηλή περιοχή των στροφών, όπου αλλάζεις συνεχώς σχέσεις, συνειδητοποιείς πως και το κιβώτιο ταχυτήτων των 6 σχέσεων δουλεύει άψογα, κουμπώνοντας τις σχέσεις πολύ εύκολα και χωρίς θόρυβο. Ο μαλακός υποβοηθούμενος συμπλέκτης ολίσθησης είναι πολύ μαλακός και βοηθάει σε αυτό, αλλά και να σε κρατάει ξεκούραστο στο πήξιμο της πόλης.

Husqvarna Svartpilen 250 detalis 7

Ο συνδυασμός των 32 ίππων και του μικρού βάρους καθιστά το Svartpilen πολύ ευέλικτο. Το ύψος σέλας στα 842 χλστ. θα προβληματίσει σε κάποιο βαθμό αναβάτες κάτω του 1,75, αλλά γενικότερα η σχεδίασή της σε συνδυασμό με τις διαστάσεις και το μικρό βάρος είναι ιδανική για άντρες και γυναίκες, κοντούς και ψηλότερους.

Τα δύο άτομα πάνω στη σέλα θα στριμωχτούν λόγω του μικρού μεγέθους της. Ο συνεπιβάτης θα γκρινιάξει γιατί δεν έχει χειρολαβή για να στηριχτεί. Και οι δύο πάντως δεν πρόκειται να διαμαρτυρηθούν τόσο για την ποιότητα του καλύμματος όσο και για αυτή τους αφρώδους. Οι στρογγυλοί καθρέφτες πρέπει να αλλαχθούν, διότι πολύ απλά βλέπεις μόνο τους ώμους σου.

Husqvarna Svartpilen 250 action 2

Προνόμιο πολλών

Από τότε που εξαγοράστηκε από το Pierer group η Husqvarna έχει γίνει ένα brand που «ανοίγεται» προς όλες τις κατευθύνσεις και ηλικίες. Η μεγάλη της δύναμη είναι αναμφισβήτητα οι off road μοτοσυκλέτες. Πάνω σε αυτές έχει χτίσει την ιστορία της, τις επιτυχίες της σε αγωνιστικό επίπεδο και τη δημοφιλία της ειδικά ανάμεσα στους πιο «ψαγμένους» μοτοσυκλετιστές. Το ίδιο πράττει και με τη νέα γενιά μοτοσυκλετών της. Στοχεύει στον «ιδιότροπο» αναβάτη που βαρέθηκε να βλέπει κλασσικά on -off, «κακιασμένα» streetfighter και «άνοστα» commuter. Προτείνει κάτι το ιδιαίτερο, που συνδυάζει το παλιό και το καινούργιο με μεγάλη μαεστρία, απευθυνόμενη σε νέους κυρίως μοτοσυκλετιστές που τους αρέσει να ξεχωρίζουν από τη μάζα. Όμως προχωράει και στην ουσία, γιατί οι μοτοσυκλέτες της, ακόμη και η πλέον προσιτή Svartpilen 250, είναι μοτοσυκλέτες με εξοπλισμό και οδική συμπεριφορά που δεν συναντώνται στην κατηγορία.

Husqvarna Svartpilen 250 action 11

Εξοπλισμός Motomarket

Κράνος: Bell Custom 500

Μάσκα: Ariete Feather

Μπουφάν Nordcode X-City

Γάντια Five RS4

Μποτάκια Forma Swift Dry

 

Husqvarna Vitpilen 250 2021 Husqvarna Motorcycles Hellas
ΤΙΜΗ (€): 4.890
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΜΟΝΟΚΥΛΙΝΔΡΟΣ,ΥΓΡΟΨΥΚΤΟΣ
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 248,8
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm)  72x61.1
ΣΥΜΠΙΕΣΗ  
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ 1 ΣΕ 1
ΕΚΚΙΝΗΣΗ ΜΙΖΑ
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ  
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (hp/rpm) 30,8/9.000
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (kgm/rpm) 2,44/7.250
ΒΑΡΟΣ (kg) 153 (κενή)
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) 810
ΜΗΚΟΣ (mm) Δ.Α.
ΠΛΑΤΟΣ (mm) Δ.Α.
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) 1.357
ΙΧΝΟΣ(mm)  Δ.Α.
ΚΑΣΤΕΡ(o) Δ.Α. 
ΕΛΑΣΤΙΚΑ  
ΜΠΡΟΣΤΑ: MRF REVX FD 110/70-17
ΠΙΣΩ: MRF REVZ FD 150/60-17
ΠΛΑΙΣΙΟ: ΧΑΛΥΒΔΙΝΟ ΧΩΡΟΔΙΚΤΥΩΜΑ
ΨΑΛΙΔΙ: ΑΛΟΥΜΙΝΕΝΙΟ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ

ΑΝΕΣΤΡΑΜΜΕΝΟ ΠΙΡΟΥΝΙ WP APEX 43mm ΔΙΑΔΡΟΜΗ 142mm

ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ ΜΟΝΟ ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ WP APEX ΜΕ ΡΥΘΜΙΖΟΜΕΝΗ ΠΡΟΦΟΡΤΙΣΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗ 142mm
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 320mm, ΔΑΓΚΑΝΕΣ 4 ΕΜΒΟΛΩΝ ΒΥΒRE ABS BOSCH 10.1MB
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 230mm, ΔΑΓΚΑΝΑ 1 ΕΜΒΟΛOY BYBRE ΑBS BOSCH 10.1MB
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ 9,5 ΛΙΤΡΑ
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (lt/100km/h) 3,9

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.