Δοκιμή Husqvarna Svartpilen 250 2021: Πηγή έμπνευσης
Με στυλ, πλούσιο εξοπλισμό και δελεαστική τιμή
11.06.2021
Είναι πρακτική και οικονομική. Αυτά τα δύο θα της εξασφάλιζαν την εμπορική επιτυχία, όμως στη Husqvarna, απ΄ ότι δείχνουν σκέφτονται και ενεργούν διαφορετικά
Κείμενο: Στέλιος Πατρίκιος - Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος
Είναι πρακτική και οικονομική. Αυτά τα δύο θα της εξασφάλιζαν την εμπορική επιτυχία, όμως στη Husqvarna, απ΄ ότι δείχνουν σκέφτονται και ενεργούν διαφορετικά
Μπαίνουμε κατευθείαν στο «ψητό». Αποκτάς μια μοτοσυκλέτα με WP αναρτήσεις, Bybre φρένα με ακτινική στήριξη μπροστά, κινητήρα ίδιον με αυτόν του KTM 250 Adventure, πλαίσιο σαν του KTM 250 Duke, LED φώτα, ψηφιακό LCD πολυόργανο και το styling των μεγαλύτερων «μαύρων βέλων» της Husqvarna. Όλα τα παραπάνω με 4.890 ευρώ. Θα μπορούσαν να σταματήσουν όλα κάπου εδώ. Πολύ ελκυστικό πακέτο, δεν συμφωνείτε; Όμως…
Βλέποντάς την από το πλάι είστε σίγουροι πως χρειάστηκαν όλα και όλα δυο κομμάτια για να φιλοτεχνηθεί η custom made φορεσιά της. Το πλαστικό, που εκτείνεται από μπροστά, καλύπτοντας το ρεζερβουάρ και καταλήγει στα πλαϊνά, συναντάται με ένα δεύτερο τμήμα που κουμπώνει σαν παζλ με το πρώτο και ολοκληρώνει το ουραίο τμήμα της.
Κομψό, minimal, ιδιαίτερο, ξεχωριστό
Πείτε το όπως θέλετε και θα είστε μέσα. Το σίγουρο είναι πως δεν μοιάζει με κανένα άλλο. Το πίσω τμήμα είναι κομψό και μικρό και ενσωματώνει απόλυτα το μακρόστενο LED φωτιστικό σώμα. Η βάση της πινακίδας παίζει και το ρόλο «φτερού» και εδράζεται στο αλουμινένιο πιρούνι με τα εξωτερικά «νεύρα». Δεν θα εκπλαγώ αν το δω να αφαιρείται και οι ιδιοκτήτες ψαχτούν για μια κλασσική «κρεμαστή» βάση. Θα λερώνονται από το νερό και τις λάσπες, αλλά «μπρος τα κάλλη τι είναι ο πόνος».
Συνολικά η Husqvarna έχει δείξει πως οι ρέουσες γραμμές στις μοτοσυκλέτες είναι κάτι το ξεχωριστό, το ιδιαίτερο, κάτι που τις κάνει να διαφέρουν από οτιδήποτε άλλο κινείται σε δύο ρόδες. Και αυτό το συναίσθημα ενισχύεται όταν δώσετε σημασία στη λεπτομέρεια.
Το Svartpilen διαθέτει στυλιστικές εμπνεύσεις από τα Scrambler. Όρθια θέση οδήγησης, φαρδύ τιμόνι με μπαράκι, πλαστική βάση – σχάρα στο ρεζερβουάρ. Ίδιο με το μεγαλύτερο 401;Όχι ακριβώς. Εδώ οι ζάντες είναι χυτές αντί με ακτίνες, με οχτώ μπράτσα και πιο ανθεκτικές στις κρούσεις. Τα ελαστικά διαθέτουν πιο «ήπια» χάραξη από τα τακουνάτα Pirelli του 401, αλλά είναι και αυτά διττού χαρακτήρα, ταιριάζοντας στη φιλοσοφία της μοτοσυκλέτας, προερχόμενα από την ινδική MRF.
Τα μπρονζέ καπάκια του κινητήρα και της τάπας του ρεζερβουάρ με το ανάγλυφο λογότυπο της Husqvarna, οι κίτρινες ραφές της σέλας, ασορτί με τα αυτοκόλλητα που αναγράφουν τον κυβισμό και τα πλαϊνά καπάκια του ψυγείου, τα κομψά LED φλας και ο κλασσικός στρογγυλός προβολέας με το δαχτυλίδι DRL, όλα αποτελούν «ακριβές» λεπτομέρειες. Με δεδομένη τη χαμηλότερη τιμή, περιμέναμε κάτι να απουσιάζει, μιας και τα ίδια ακριβώς είχαμε τονίσει και στο 401. Και όμως όλα παρέμειναν στη θέση τους. Ακόμη και το δυσανάγνωστο στρογγυλό όργανο LCD, που πρέπει να αντικατασταθεί άμεσα στα επόμενα μοντέλα.
Το μόνο που βρήκαμε αντιαισθητικό ήταν τα καλώδια που περνούν πίσω από τις δοκούς του χαλύβδινου χωροδικτυώματος. Με την ευκαιρία να θυμίσουμε πως τόσο τα Svartpilen, όσο και τα Vitpilen βασίζονται σε αυτό το 390 Duke. Οπότε μόνο καλά λόγια έχουμε να γράψουμε. Διαφέρουν στο υποπλαίσιο λόγω της διαφορετικής σχεδίαση του ουραίου τμήματος της μοτοσυκλέτας.
Στον τομέα των αναρτήσεων δεν μπορεί να συγκριθεί με καμία μοτοσυκλέτα της κατηγορίας. Ανεστραμμένο πιρούνι WP και αμορτισέρ της ίδιας εταιρείας με 4 χλστ. μικρότερη ωφέλιμη διαδρομή από αυτό του 250 Duke για επιπλέον ακαμψία. Αυτό έγινε για να αντισταθμιστεί το μεγαλύτερο αναρτώμενο βάρος από τη βάση της πινακίδας που εδράζει πάνω στο ψαλίδι.
Η ποιότητα λειτουργίας της ανάρτησης είναι εξαιρετική και απορροφάει κάθε κακοτεχνία στο δρόμο. Η αίσθηση πως οδηγείς μεγαλύτερη και ακριβότερη μοτοσυκλέτα εντείνεται ακόμη περισσότερο από το στήσιμο και τον πολύ καλό συνδυασμό πλαισίου-αναρτήσεων.
Ακόμη και αν το πιέσεις σε συνεχείς στροφές το Svartpilen 250 ανταποκρίνεται εξαιρετικά με σύμμαχο και τα καλά ελαστικά πρώτης τοποθέτησης MRF Revz FD. Αλλάζει κατεύθυνση πολύ γρήγορα, είναι σταθερό και απόλυτα προβλέψιμο υπό κλίση.
Τα φρένα που αποτελούνται από μπροστινό δίσκο 320 mm με ακτινικές δαγκάνες ByBre και έναν ακόμη πίσω δίσκο 230 mm φτάνουν και περισσεύουν για το Svartpilen 250. Το δικάναλο ABS παρεμβαίνει μόνον όταν χρειαστεί με καλύτερη ανάδραση από τους μοχλούς. Το Svartpilen 250 φρενάρει καλύτερα από πολλά μοντέλα αντίστοιχου κυβισμού, αλλά και από μεγαλύτερα.
Power bank
Εξίσου σημαντικό το γεγονός πως ο κινητήρας του μικρού Svartpilen είναι ο ίδιος με του ΚΤΜ 250 Adventure και 250 Duke.
Σχεδόν 249 κ.εκ., μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος, τετραβάλβιδος. Με δύο εκκεντροφόρους, αντικραδασμικό άξονα και πιστόνι με επίστρωση DLC (Diamond like carbon) για αντοχή. Με 31 ίππους και 2,4 kgm ροπή. Ό,τι πρέπει για μια μοτοσυκλέτα που θα περάσει τη ζωή της μέσα σε πόλεις. Ήπιος σε απόδοση στις χαμηλές στροφές. Από τις 4.000 μέχρι τις 7.500 σ.α.λ. εμφανίζει τη δύναμή του, που κορυφώνεται στις 9.000 .σ.α.λ. και σε πείθει πως οποιαδήποτε αποστολή εντός πόλης και πέριξ αυτής μπορεί να τη φέρει εύκολα εις πέρας. Αν και σε ωθεί να τον δουλεύεις συνεχώς στα όριά του η λειτουργία είναι τόσο ποιοτική και ραφιναρισμένη για να σου θυμίσει πως οδηγείς μια μοτοσυκλέτα υψηλών προδιαγραφών. Λιγοστοί κραδασμοί και μόνο στα μαρσπιέ εμφανίζονται στις 8.000 σ.α.λ.
Στη χαμηλή περιοχή των στροφών, όπου αλλάζεις συνεχώς σχέσεις, συνειδητοποιείς πως και το κιβώτιο ταχυτήτων των 6 σχέσεων δουλεύει άψογα, κουμπώνοντας τις σχέσεις πολύ εύκολα και χωρίς θόρυβο. Ο μαλακός υποβοηθούμενος συμπλέκτης ολίσθησης είναι πολύ μαλακός και βοηθάει σε αυτό, αλλά και να σε κρατάει ξεκούραστο στο πήξιμο της πόλης.
Ο συνδυασμός των 32 ίππων και του μικρού βάρους καθιστά το Svartpilen πολύ ευέλικτο. Το ύψος σέλας στα 842 χλστ. θα προβληματίσει σε κάποιο βαθμό αναβάτες κάτω του 1,75, αλλά γενικότερα η σχεδίασή της σε συνδυασμό με τις διαστάσεις και το μικρό βάρος είναι ιδανική για άντρες και γυναίκες, κοντούς και ψηλότερους.
Τα δύο άτομα πάνω στη σέλα θα στριμωχτούν λόγω του μικρού μεγέθους της. Ο συνεπιβάτης θα γκρινιάξει γιατί δεν έχει χειρολαβή για να στηριχτεί. Και οι δύο πάντως δεν πρόκειται να διαμαρτυρηθούν τόσο για την ποιότητα του καλύμματος όσο και για αυτή τους αφρώδους. Οι στρογγυλοί καθρέφτες πρέπει να αλλαχθούν, διότι πολύ απλά βλέπεις μόνο τους ώμους σου.
Προνόμιο πολλών
Από τότε που εξαγοράστηκε από το Pierer group η Husqvarna έχει γίνει ένα brand που «ανοίγεται» προς όλες τις κατευθύνσεις και ηλικίες. Η μεγάλη της δύναμη είναι αναμφισβήτητα οι off road μοτοσυκλέτες. Πάνω σε αυτές έχει χτίσει την ιστορία της, τις επιτυχίες της σε αγωνιστικό επίπεδο και τη δημοφιλία της ειδικά ανάμεσα στους πιο «ψαγμένους» μοτοσυκλετιστές. Το ίδιο πράττει και με τη νέα γενιά μοτοσυκλετών της. Στοχεύει στον «ιδιότροπο» αναβάτη που βαρέθηκε να βλέπει κλασσικά on -off, «κακιασμένα» streetfighter και «άνοστα» commuter. Προτείνει κάτι το ιδιαίτερο, που συνδυάζει το παλιό και το καινούργιο με μεγάλη μαεστρία, απευθυνόμενη σε νέους κυρίως μοτοσυκλετιστές που τους αρέσει να ξεχωρίζουν από τη μάζα. Όμως προχωράει και στην ουσία, γιατί οι μοτοσυκλέτες της, ακόμη και η πλέον προσιτή Svartpilen 250, είναι μοτοσυκλέτες με εξοπλισμό και οδική συμπεριφορά που δεν συναντώνται στην κατηγορία.
Εξοπλισμός Motomarket
Κράνος: Bell Custom 500
Μάσκα: Ariete Feather
Μπουφάν Nordcode X-City
Γάντια Five RS4
Μποτάκια Forma Swift Dry
Husqvarna Vitpilen 250 2021 | Husqvarna Motorcycles Hellas |
ΤΙΜΗ (€): | 4.890 |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ΜΟΝΟΚΥΛΙΝΔΡΟΣ,ΥΓΡΟΨΥΚΤΟΣ |
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) | 248,8 |
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) | 72x61.1 |
ΣΥΜΠΙΕΣΗ | |
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ | 1 ΣΕ 1 |
ΕΚΚΙΝΗΣΗ | ΜΙΖΑ |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (hp/rpm) | 30,8/9.000 |
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (kgm/rpm) | 2,44/7.250 |
ΒΑΡΟΣ (kg) | 153 (κενή) |
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) | 810 |
ΜΗΚΟΣ (mm) | Δ.Α. |
ΠΛΑΤΟΣ (mm) | Δ.Α. |
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) | 1.357 |
ΙΧΝΟΣ(mm) | Δ.Α. |
ΚΑΣΤΕΡ(o) | Δ.Α. |
ΕΛΑΣΤΙΚΑ | |
ΜΠΡΟΣΤΑ: | MRF REVX FD 110/70-17 |
ΠΙΣΩ: | MRF REVZ FD 150/60-17 |
ΠΛΑΙΣΙΟ: | ΧΑΛΥΒΔΙΝΟ ΧΩΡΟΔΙΚΤΥΩΜΑ |
ΨΑΛΙΔΙ: | ΑΛΟΥΜΙΝΕΝΙΟ |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ |
ΑΝΕΣΤΡΑΜΜΕΝΟ ΠΙΡΟΥΝΙ WP APEX 43mm ΔΙΑΔΡΟΜΗ 142mm |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ | ΜΟΝΟ ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ WP APEX ΜΕ ΡΥΘΜΙΖΟΜΕΝΗ ΠΡΟΦΟΡΤΙΣΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗ 142mm |
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ | ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 320mm, ΔΑΓΚΑΝΕΣ 4 ΕΜΒΟΛΩΝ ΒΥΒRE ABS BOSCH 10.1MB |
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ | ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 230mm, ΔΑΓΚΑΝΑ 1 ΕΜΒΟΛOY BYBRE ΑBS BOSCH 10.1MB |
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ | 9,5 ΛΙΤΡΑ |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (lt/100km/h) | 3,9 |
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.