04.06.2021
Eπειδή ο βασιλιάς δεν πρέπει να επαναπαύεται, καθώς πάντα εμφανίζονται «σφετεριστές» του θρόνου, η Honda προχώρησε σε πλήρη ανανέωση του δημοφιλούς scooter
Κείμενο: Μένιος Κατής - Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος
Το «χτίσιμο» ενός brand δεν αποτελεί εύκολο πράγμα. Χρειάζονται χρόνια πολλά για να μπορέσει μια εταιρεία να κερδίσει την εμπιστοσύνη των πελατών και να συνδέσει το όνομά της με κάποιες σταθερές όπως η ποιότητα κατασκευής, η αξιοπιστία, η απόδοση, η τεχνολογία αιχμής.
Κλασσικό παράδειγμα, η Honda, το δημιούργημα του Soichiro που κατέκτησε τον κόσμο. (διαβάστε εδώ το αφιέρωμα). Με μακρά παράδοση (και) στα δίτροχα πόλης, ο ιαπωνικός Κολοσσός αποτελεί σταθερή αξία στον τομέα των καθημερινών μετακινήσεων, προσφέροντας λύσεις που διέπονται από όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που αποτελούν «σήμα-κατατεθέν» της φίρμας.
Αφήνοντας στην άκρη τα θρυλικά παπιά της εταιρείας που γαλούχησαν γενιές και γενιές μοτοσυκλετιστών, ο μεγαλύτερος κατασκευαστής μοτοσυκλετών παγκοσμίως διαθέτει στην προϊοντική γκάμα ενδιαφέρουσες λύσεις για τις μετακινήσεις στο κλεινόν άστυ που κάνουν πιο εύκολη την καθημερινότητα. Αναμφισβήτητα, ένα από τα δημοφιλέστερα μοντέλα της είναι το PCX, το οποίο ξεκίνησε την εμπορική του πορεία το 2010 και κατάφερε να κερδίσει το κοινό, γεγονός που επιβεβαιώνουν οι περισσότερες από 140.000 πωλήσεις που έχουν σημειωθεί όλα αυτά τα χρόνια μόνο στην Ευρώπη!
Πρωτιές
Όταν πρωτοκυκλοφόρησε το PCX, ήταν το πρώτο δίτροχο στην Ευρώπη που διέθετε τεχνολογία Idling Stop, ενώ δύο χρόνια αργότερα έγινε το πρώτο scooter στην Ευρώπη που φόρεσε τον πολύ οικονομικό κινητήρα Smart Power (eSP) της Honda. Το 2016 εναρμονίστηκε με τις προδιαγραφές EURO4 και το 2018 κυκλοφόρησε σχεδιαστικά ανανεωμένο, με νέο πλαίσιο και ισχυρότερο κινητήρα.
Πλήρης ανανέωση
Και όταν λέμε πλήρη, το εννοούμε: νέος κινητήρας, επανασχεδιασμένο πλαίσιο, ηλεκτρονικά καλούδια που συναντάμε σε δίτροχα μεγαλύτερου κυβισμού και στυλιστικές αλλαγές αλλάζουν την εικόνα του δημοφιλούς scooter. Αυτό που δεν αλλάζει σε καμία περίπτωση είναι τα βασικά συστατικά της πετυχημένης συνταγής: πρακτικότητα, άνεση, ποιότητα κατασκευής.
Και επειδή ο έρωτας γεννιέται συνήθως με την πρώτη ματιά, η εξωτερική εμφάνιση του νέου PCΧ το καθιστά ακόμη πιο ερωτεύσιμο. Στο εμπρόσθιο τμήμα δεσπόζει το νέο φωτιστικό σώμα LED που υιοθετεί χαρακτηριστικά φώτα πορείας με 5 παράλληλες στενές λωρίδες φωτισμού, ενώ πίσω συναντούμε ένα φανάρι -επίσης LED- που σχηματίζει αριστοτεχνικά ένα "Χ". Το εμπρός φέρινγκ διευρύνεται στο πάνω τμήμα αλλά στενεύει στη μέση, ενώ διαθέτει μια ελαφρώς μεγαλύτερη μαύρη ζελατίνα.
Κάτω από τη σέλα υπάρχει ακόμα μεγαλύτερος αποθηκευτικός χώρος που φτάνει πλέον στα 30,4 λίτρα (+2,4 λίτρα) γεγονός που οφείλεται στη χρήση μικρότερου πίσω τροχού (13 ιντσών).
Και επειδή η εποχή και ο ανταγωνισμός επιβάλλουν τη χρήση τεχνολογιών που κάνουν πιο εύκολη τη ζωή του αναβάτη, το PCX εξοπλίζεται πλέον με smart key που υποστηρίζει λειτουργία χωρίς τοποθέτηση κλειδιού. Αρκεί ο αναβάτης να το έχει πάνω του πλησιάζοντας στο scooter και εκείνο το «διαβάζει» και «ξεκλειδώνει» λειτουργίες, όπως τον διακόπτη διπλής κατεύθυνσης που ανοίγει το κάλυμμα του ρεζερβουάρ και τη σέλα. Αξίζει να σημειωθεί πως, εκτός από τον έλεγχο του κεντρικού διακόπτη και της κλειδαριάς της σέλας, είναι συμβατό και με το (προαιρετικό) αφαιρούμενο Smart top box 35L.
Νέο είναι και το πλήρως ψηφιακό πάνελ οργάνων με οθόνη LCD αρνητικής αντίθεσης που προβάλλει πληροφορίες σαν την ταχύτητα, τη στάθμη καυσίμου, τη μέση κατανάλωση. Υπάρχει ακόμη μερικός και ολικός χιλιομετρητής, ένδειξη ώρας, όπως επίσης ενδείξεις λειτουργίας του start-stop (σ.σ. Idling Stop) και του traction control (σ.σ. HSTC το ονομάζει η Honda).
Τέλος, επανασχεδιασμένη είναι η πίσω χειρολαβή η οποία πλέον είναι λεπτότερη και κατά 310g ελαφρύτερη σε σχέση με την προηγούμενη.
Τα ζωτικά μέρη του νέου PCX
Ο νέος τετραβάλβιδος, υγρόψυκτος κινητήρας (SOHC) με έναν επικεφαλής εκκεντροφόρο και τεχνολογία eSP+ (enhanced Smart Power Plus) είναι προδιαγραφών Euro5. Αποδίδει 9,2kW (12,5 PS) στις 8.750 σαλ., με μέγιστη ροπή 11,8Nm στις 6.500 σαλ. Η διάμετρος και η διαδρομή είναι 53,5 x 55,5mm αντίστοιχα και η σχέση συμπίεσης 11,5:1 (αντίστοιχες διαστάσεις 52,4 x 57,9mm και λόγος συμπίεσης 11:1 στο προηγούμενο μοντέλο). Το κάλυμμα του κινητήρα και το ψαλίδι έχουν επανασχεδιαστεί συμπληρώνοντας τις αισθητικές παρεμβάσεις. Η εσωτερική δομή της απόληξης της εξάτμισης έχει αναθεωρηθεί και η τοποθέτηση του καταλύτη σε νέα θέση βελτιώνει τον καθαρισμό των καυσαερίων και βοηθά στην τήρηση των προτύπων Euro5.
To νέο PCX διαθέτει και traction control (Honda Selectable Torque Control - HSTC) το οποίο μπορεί να απενεργοποιηθεί πλήρως.
Σε ό,τι αφορά το πλαίσιο, αυτό είναι διπλό ατσάλινο κλειστού τύπου, το οποίο έχει επανασχεδιαστεί ώστε να προσφέρει την απαιτούμενη αντοχή για χρήση στην πόλη, χωρίς να θυσιάζει την ευελιξία και την άνεση.
Οι τροχοί είναι 14 ιντσών μπροστά, ενώ η διάμετρος του πίσω έχει μειωθεί κατά μία ίντσα (σ.σ. 13άρης) προς όφελος του αποθηκευτικού χώρου. Έρχονται με ελαστικά διαστάσεων 110/70 μπροστά και 130/70 πίσω.
Το πιρούνι παραμένει ίδιο, με καλάμια διαμέτρου 31mm και διαδρομή 89mm, αλλά τα πίσω αμορτισέρ έχουν μεγαλύτερη διαδρομή κατά 10mm, στα 95mm, και χρησιμοποιούν σκληρότερα ελατήρια για καλύτερη απόσβεση σε οδόστρωμα με ανωμαλίες.
Το σύστημα πέδησης περιλαμβάνει δισκόφρενο διαμέτρου 220mm μπροστά που συνδυάζεται με διπίστονη δαγκάνα και ταμπούρο 130mm πίσω. Το μονοκάναλο ABS επενεργεί στο εμπρός φρένο.
Το συνολικό βάρος του scooter, πλήρες υγρών, είναι 130 κιλά.
Ο δρόμος είναι ο καλύτερος κριτής...
Νόμος. Κυκλοφορώντας καθημερινά στους αχανείς και γεμάτους παγίδες δρόμους της πόλης μπορείς εύκολα να συνειδητοποιήσεις αν η επιλογή σου είναι σωστή. Καλά όσα ακούς και διαβάζεις, αλλά αν δεν πιάσεις ο ίδιος το τιμόνι δεν θα βγάλεις ασφαλή συμπεράσματα.
Το PCX του 2021, παρά τις συμπαγείς διαστάσεις και τον μικρό κυβισμό του, σου δίνει εξ' αρχής premium αίσθηση. Μια αίσθηση αρχοντιάς από τη στιγμή που το καβαλάς και πιάνεις το φαρδύ χρωμιωμένο τιμόνι που προσφέρει άριστη ευελιξία χειρισμών στην πόλη. Η χαμηλή (σ.σ. ύψος 764 mm) και άνετη σέλα σε συνδυασμό με τον αυξημένο κατά 30 mm χώρο που υπάρχει στις πλατφόρμες για τα πόδια, εκατέρωθεν του τούνελ, σε κάνουν να αισθάνεσαι βασιλιάς ακόμα και αν είσαι αναβάτης με μεγάλο σωματότυπο.
Μπροστά σου έχεις μια οθόνη πλούσια σε πληροφόρηση, αν και η αλήθεια είναι πως θα θέλαμε να περιλαμβάνει και ένδειξη για τις στροφές του κινητήρα.
Η ποιότητα κατασκευής είναι διάχυτη στο ιαπωνικό scooter, ακόμα και σε λεπτομέρειες όπως για παράδειγμα τα αναδιπλούμενα μαρσπιέ συνεπιβάτη, τα ανάγλυφα λογότυπα, το αριστοτεχνικά σχεδιασμένο ντουλαπάκι που αποτελεί μέρος του φέρινγκ και ανοίγει πιέζοντάς το προς τα μέσα. Στο εσωτερικό του, πέρα από αρκετό χώρο για μικροαντικείμενα, θα βρείτε και θύρα φόρτισης USB Type-C.
Ακόμα και το κάλυμμα του ρεζερβουάρ καυσίμου, που βρίσκεται στο τούνελ, διαθέτει χώρο για τοποθέτηση της τάπας κατά τη διάρκεια του ανεφοδιασμού.
Άλλωστε σε τέτοιο επίπεδο, οι λεπτομέρειες είναι που κάνουν τη διαφορά.
Οι διακόπτες είναι εύχρηστοι και διαθέτουν μεταξύ άλλων κομβίο για ενεργοποίηση αλάρμ, κάτι που κατά την άποψή μου είναι πολύ χρήσιμο. Οι καθρέπτες προσφέρουν κορυφαία θέαση ακόμα και σε μεγαλόσωμους αναβάτες, χωρίς να χρειαστεί να σκύψεις ή να τραβήξεις τους ώμους σου για να έχεις ανά πάσα στιγμή εικόνα για το συμβαίνει πίσω σου.
Ένα από τα πράγματα που λάτρεψα στο PCX είναι ο αποθηκευτικός του χώρος κάτω από τη σέλα! Χωράει εύκολα ένα full face κράνος και μένει αρκετός χώρος για να φιλοξενήσει κι άλλα πράγματα- μέχρι και σακούλα με ψώνια κατάφερα να στριμώξω στο χώρο που έμεινε πίσω από το κράνος!
Στο δρόμο το scooter της Honda εμπνέει εμπιστοσύνη. Στιβαρό, «διαβάζει» σωστά τις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων, μανιτζέβελο περνά απροβλημάτιστα ανάμεσα από τα αυτοκίνητα στους μποτιλιαρισμένους δρόμους. Η απόδοση των φρένων είναι καλή, χωρίς μπλοκαρίσματα, οι μανέτες έχουν ωραία αίσθηση, αλλά όταν το scooter ζοριστεί με συνεχόμενες εκκινήσεις και απότομα φρεναρίσματα το ταμπούρο θα δείξει τα όριά του. Η αλήθεια είναι πως με ξένισε η επιλογή της εταιρείας να υιοθετήσει τη λύση του ταμπούρου, τη στιγμή μάλιστα που έχει εξοπλίσει το scooter της με traction control, το οποίο θεωρώ υπερβολή για τα οχήματα της συγκεκριμένης κατηγορίας.
Πατώντας τη μίζα δεν θα ακούσεις θόρυβο, απλά θα ανοίξεις το γκάζι και θα φύγεις. Αυτό που μου έκανε εντύπωση πέρα από την αθόρυβη λειτουργία του κινητήρα είναι ο τρόπος που αποδίδει την ισχύ του. Έχοντας πρόσφατη εμπειρία από την οδήγηση ηλεκτρικού scooter, η αίσθηση που μου έδωσε το PCX ήταν παρόμοια. Με το άνοιγμα του γκαζιού ξεκινάς, χωρίς να υπάρχει το σχετικό πατινάρισμα που συνήθως συναντούμε στα scooter.
Η απόδοση είναι γραμμική, χωρίς ξεσπάσματα και σου επιτρέπει να κινηθείς άνετα με ταχύτητες έως 90 km/h χωρίς να αισθανθείς ότι ζορίζεται. Σύμφωνα με τη Honda, η μέγιστη ταχύτητα (V-max) που αναπτύσσει το PCX είναι 98 km/h. Προσωπικά, σε ευθεία, είδα μέχρι και 100 km/h στην ψηφιακή οθόνη.
Πέρα όμως από την άνεση, την πρακτικότητα και την ευελιξία, το PCX είναι και ιδιαίτερα οικονομικό. Στο διάστημα που το είχα στη διάθεσή μου πραγματοποίησα γύρω στα 150 χιλιόμετρα με την ένδειξη της κατανάλωσης να κυμαίνεται από 2,4 έως 2,5 λίτρα/100 km.
Όσο το είχα στη διάθεσή μου, πάντως, το σύστημα Idling Stop (start-stop) δεν λειτούργησε, γεγονός που κατά πάσα πιθανότητα οφείλεται στην τάση της μπαταρίας. Εδώ να σημειώσουμε ότι το εν λόγω σύστημα απενεργοποιεί αυτόματα τον κινητήρα μετά από τρία δευτερόλεπτα λειτουργίας στο ρελαντί όταν το scooter είναι σταματημένο και τα φρένα πατημένα και τον επανεκκινεί άμεσα με το άνοιγμα του γκαζιού.
Εν κατακλείδι...
Δεν ξέρω αν ο βασιλιάς θα διατηρήσει τα σκήπτρα του, διότι ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος, ωστόσο μπορώ να πω μετά βεβαιότητας ότι διαθέτει όλα εκείνα τα εφόδια για να σε κάνει να αισθανθείς βασιλιάς μέσα στην πόλη. Οφείλω, επίσης, να παραδεχθώ πως τα όπλα που έχει στη φαρέτρα του είναι πολλά και σημαντικά για την αποστολή που του έχει ανατεθεί: είναι πρακτικό, άνετο, με αποθηκευτικούς χώρους που θα ζήλευαν μεγαλύτερα scooter και συνάμα οικονομικό σε ό,τι αφορά την κατανάλωση καυσίμου.
Και όλα αυτά είναι στοιχεία που αναγνωρίζει το ελληνικό κοινό, κάτι που αποτυπώνεται και στις πωλήσεις. Συγκεκριμένα, το πρώτο τρίμηνο του 2021 ταξινομήθηκαν 117 PCX 125, αριθμός που το κατατάσσει στην πρώτη εξάδα των best seller δικύκλων στη χώρα μας.
Το Honda PCX 125 2021 διατίθεται σε τέσσερα χρώματα: Matt Dim Gray Metallic, Pearl Jasmine White, Candy Luster Red και Matt Galaxy Black Metallic, με την τιμή του να διαμορφώνεται στα 3.300 ευρώ. Σημειώστε επίσης πως συνοδεύεται από γκάμα γνήσιων αξεσουάρ Honda η οποία περιλαμβάνει μεταξύ άλλων ανεμοθώρακα και Smart Top Box 35-λίτρων.
Εξοπλισμός αναβάτη: Motomarket
Κράνος: MT Storm SV Drone
Μπουφάν: Nordcode Metropolis II
Γάντια: Nordcode Air Tech
Ηonda PCX 125 2021 | honda-motorcycles.gr |
ΤΙΜΗ (€): | 3.300 |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ΤΕΤΡΑΧΡΟΝΟΣ, ΥΓΡΟΨΥΚΤΟΣ, ΤΕΤΡΑΒΑΛΒΙΔΟΣ, ΜΟΝΟΚΥΛΙΝΔΡΟΣ, eSP+ SOHC |
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) | 125 |
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) | 53,5 x 55,5mm |
ΣΥΜΠΙΕΣΗ | 11,5:1 |
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ | 1 ΣΕ 1 |
ΕΚΚΙΝΗΣΗ | ΜΙΖΑ |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (ps/rpm) | 12,5 @ 8.750 |
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (kgm/rpm) | 1,2 @ 6.500 |
ΒΑΡΟΣ (kg) | 130 (πλήρες υγρών) |
ΎΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) | 764 |
ΜΗΚΟΣ (mm) | 1.935 |
ΠΛΑΤΟΣ (mm) | 740 |
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) | 1.315 |
ΊΧΝΟΣ (mm) | 80 |
ΚΑΣΤΕΡ | 26° 30’ |
ΕΛΑΣΤΙΚΑ | - |
ΜΠΡΟΣΤΑ | 110/70-14 |
ΠΙΣΩ | 130/70-13 |
ΠΛΑΙΣΙΟ | ΔΙΠΛΟ, ΣΩΛΗΝΩΤΟ, ΑΤΣΑΛΙΝΟ |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ | ΣΥΜΒΑΤΙΚΟ ΠΙΡΟΥΝΙ 31mm, ΔΙΑΔΡΟΜΗ 89mm |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ | ΔΥΟ ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ, ΔΙΑΔΡΟΜΗ 95 mm |
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ | ΔΙΣΚΟΣ 220 mm, ΔΑΓΚΑΝΑ 2 ΕΜΒΟΛΩΝ, ABS |
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ | ΤΑΜΠΟΥΡΟ 130mm |
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ | 8,1 ΛΙΤΡΑ |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (lt/100 km) | 2,4 |
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.