21.05.2021
Εξευρωπαϊσμένος σχεδιασμός με επιθετικά γονίδια, μικρές διαστάσεις, ποιοτικά υλικά, οδικά χαρίσματα εφάμιλλα του ονόματος της Yamaha είναι τα όπλα του νέου MT-07, ενώ ο στόχος του να παραμείνει στην κορυφή της κατηγορίας που εκπροσωπεί
Κείμενο: Κώστας Ταρναβας - Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος
Οι οικονομικά προσιτές μεσαίου κυβισμού μοτοσυκλέτες σαν το MT-07 μάς αρέσουν. Η απλότητα, η πρακτικότητα, σε συνδυασμό με την οδηγική απόλαυση που προσφέρουν, μας σαγηνεύουν. Είναι ξεκάθαρο πως το κοινό συμμερίζεται αυτή την άποψη, για αυτό και οι κατασκευαστές παρουσιάζουν συνεχώς νέα μοντέλα, μεγαλώνοντας την κατηγορία και καθιστώντας την ολοένα και πιο ενδιαφέρουσα. Το MT-07 αναμφισβήτητα αποτελεί μια από τις καλύτερες και σημαντικότερες «στάνταρ» μοτοσυκλέτες του 21ου αιώνα από το 2015 που το πρωτοείδαμε.
Από τότε έχουν πωληθεί 125.000 MT-07 (συμπεριλαμβανομένης και της έκδοσης A2), αποδεικνύοντας πόσο δημοφιλής είναι η συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα σε όλο τον κόσμο. Ηλικιακά την προτιμά μια μεγάλη μερίδα μοτοσυκλετιστών από 25 έως 55 ετών με τους τριαντάρηδες να είναι οι περισσότεροι, με μικρή διαφορά ωστόσο. Πρόκειται για αναβάτες με μικρή και μεγάλη εμπειρία. Όλα τα στοιχεία συνηγορούν στο ότι η Yamaha διαθέτει ένα μοντέλο που ταιριάζει σε πολλούς, ακόμη και όταν έρθει η ώρα της εκταμίευσης του ποσού απόκτησής της. Με 7.150 ευρώ αποτελεί ευκαιρία.
Ήρθε η ώρα
Το 2021 είναι η χρονιά των προδιαγραφών Euro5. Οι κατασκευαστές έφεραν στα μέτρα των νέων κανονισμών τους κινητήρες τους, χωρίς να αλλάξουν τα μοντέλα. Σε πολλές περιπτώσεις παίρνεις ολόιδια μοτοσυκλέτα με Euro5 κινητήρα, η οποία αν δεν έχει την ίδια ιπποδύναμη με την Euro4 έκδοση εμφανίζεται λίγο πιο αδύναμη. Η Yamaha θεώρησε πιο σωστό να φρεσκάρει και την εμφάνιση του μεσαίου μοντέλου της σειράς «Monster of Torque».
Μοντέλο 2021
Θεωρώ πως η Yamaha λειτουργεί με γνώμονα τα μοντέλα της να μοιάζουν πιο «ευρωπαϊκά». Χαρακτηριστικό παράδειγμα κατά τη γνώμη μου αποτελεί το νέο MT-07, αλλά και το ΜΤ-09 του 2021. Όλος ο σχεδιασμός θυμίζει custom κατασκευή, κάτι που έχουν υιοθετήσει εδώ και πολλά χρόνια κατασκευαστές όπως η Ducati, η KTM , η Triumph. Η νέα σειρά των Hyper Naked της Yamaha έχει κάτι αντισυμβατικό στη σχεδίασή της. Ξεκινώντας από τον προβολέα με τρία φωτιστικά σώματα να σχηματίζουν το «Υ». Ο στρογγυλός που βρίσκεται στο μέσον πλαισιώνεται από δύο κεκλιμένα φώτα θέσης. Όλα πλέον τα φωτιστικά σώματα είναι LED.
Μεγάλο μερίδιο στην ιδιαίτερη εμφάνιση του MT-07 2021 διαδραματίζει η σχεδίαση των πλαστικών που πλαισιώνουν το ρεζερβουάρ. Φαρδύ με δύο μεγάλους αεραγωγούς στο μπροστινό τμήμα και κάτι σαν αεροδυναμικά φτερά στο επάνω μέρος του. Όταν κοιτάξεις τη μοτοσυκλέτα από μπροστά, οι αεραγωγοί και η σχεδίαση συμπληρώνουν την επιθετική σχεδίαση του προβολέα, από το πλάι όμως δείχνει πολύ ογκώδες και λίγο «ξένο» σε σχέση με την υπόλοιπη μίνιμαλ σχεδίαση. Παρ΄ όλα αυτά, είναι πολύ σωστά σχεδιασμένο. Τα γόνατα βρίσκουν τη θέση τους στις εσοχές του, οι οποίες στη μοτοσυκλέτα της δοκιμής διαθέτουν την αντιολισθητική επένδυση που προσφέρει η Yamaha στον κατάλογο των after market αξεσουάρ.
Αυτό που φαίνεται είναι στην ουσία ένα κάλυμμα ώστε μετά από πτώση να μην «πληγώνεται» το ρεζερβουάρ, αλλά με την αντικατάστασή του να έχεις και πάλι μια αγραντζούνιστη μοτοσυκλέτα.
Με την εισαγωγή πιο φαρδιού τιμονιού μεταβλητής διατομής, που είναι τοποθετημένο ψηλότερα, και προσφέρει καλύτερο μοχλότης ανασχεδιασμένης σέλας και της αλλαγής σχεδίασης του ρεζερβουάρ, η θέση οδήγησης άλλαξε και έγινε ακόμη καλύτερη κρατώντας τον αναβάτη ξεκούραστο και διευκολύνοντάς στις μανούβρες. Η σέλα όντας χαμηλά τοποθετημένη, είναι πολύ σωστά σχεδιασμένη και επιτρέπει να πατάς εύκολα στο έδαφος ακόμη και αν το ύψος σου είναι κάτω του 1,75μ. Γενικότερα το MT-07 έχει μικρές διαστάσεις, αλλά όταν βρίσκεσαι πάνω του το νοιώθεις ακόμη μικρότερο. Χαρακτηρίζεται ως μια πολύ ευκολοδήγητη μοτοσυκλέτα που θα μπορούσε άνετα να ευχαριστηθεί και γυναίκα αναβάτης, χωρίς να την προβληματίζει το βάρος, το ύψος και συνολικά οι διαστάσεις της.
O αναβάτης πληροφορείται για τις λειτουργίες της μοτοσυκλέτας από μια νέα οθόνη LCD με την απεικόνισή τους να φαντάζει πιο ενδιαφέρουσα. Πλέον ελέγχεται από διακόπτες στο αριστερό μέρος του τιμονιού. Η Yamaha θα πρέπει να δώσει περισσότερη σημασία στην τοποθέτηση πολλών μικρών διακοπτών σε περιορισμένο χώρο, διότι είναι δύσκολο να τους χειριστείς ειδικά με χοντρό χειμερινό γάντι. Επιπλέον ο κεντρικός διακόπτης βρίσκεται σε πολύ άβολη θέση, πάνω από τον προβολέα και μπροστά από τα όργανα. Στην μοτοσυκλέτα της δοκιμής είχε τοποθετηθεί μικρή ζελατίνα από τον κατάλογο αξεσουάρ της Yamaha. Μπορεί να μην εξασφαλίζει προστασία από τον αέρα, όμως κάνει το MT-07 πιο όμορφο. Έξτρα ήταν και οι ρυθμιζόμενες μανέτες της Gilles. Συνολικά η ποιότητα κατασκευής είναι μέτρια, με τα πλαστικά να μην εντυπωσιάζουν.
Το 2021 φέρνει αλλαγές στο σύστημα φρένων με μεγαλύτερους μπροστινούς δίσκους 298 χλστ. (αντί για 282) χωρίς να έχει αυξηθεί το βάρος κατά τη Yamaha. Οι δαγκάνες, από την άλλη, έμειναν συμβατικές. Επιπλέον, τα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης είναι τα Michelin Road 5.
Περιποιημένος
Ο δικύλινδρος σε σειρά των 680 κ.εκ., με το κωδικό όνομα CP2, διαθέτει νέο σύστημα εξάτμισης, που προέρχεται από το Tracer 700 προσθέτοντας έναν επιπλέον καταλυτικό μετατροπέα. Αναθεωρημένος είναι ο σχεδιασμός της εισαγωγής του αέρα ενώ νέες είναι οι ρυθμίσεις του ψεκασμού. Οι «ψυχροί αριθμοί» δείχνουν μικρή μείωση στην ιπποδύναμη του κινητήρα, που απέχει από την έκδοση Euro 4 κατά 1,4 ίππους (72,4 αντί 73,8), η οποία κορυφώνεται στις 9.000 σ.α.λ., όπως συμβαίνει και στο απερχόμενο MT-07. Το ίδιο συμβαίνει και με τη ροπή που είναι 6,83kgm αντί για 6,93kgm στις 6.500 σ.α.λ. Όπως εύκολα γίνεται κατανοητό, οι διαφορές είναι πολύ μικρές για να γίνουν αισθητές.
Η μοτοσυκλέτα της δοκιμής διέθετε την ειδικά σχεδιασμένη εξάτμιση της Akrapovic. Είναι σίγουρα πιο όμορφη, πιο ελαφριά και εκπέμπει μπάσο ωραίο και πάνω απ΄ όλα «νόμιμο» ήχο. Σίγουρα κάτι θα έχει δώσει και στην απόδοση του CP2, που είναι πολύ ελαστικός με απόλυτη εκμεταλλεύσιμη ιπποδύναμη και ροπή. Έχεις μεγάλα αποθέματα σε όλο το εύρος στροφών του κινητήρα, αλλά επειδή πρόκειται για μοτοσυκλέτα που απευθύνεται και σε αρχάριους αναβάτες το traction control θα έπρεπε να βρισκόταν στον στάνταρ εξοπλισμό.
Πάντως ανταποκρίνεται πλήρως στον all around χαρακτήρα της, χάρη και στην πολύ καλή κλιμάκωση του σκληρού εξατάχυτου κιβωτίου. Έτσι μπορείς να κινείσαι πανεύκολα μέσα στην πόλη, ακόμη και με ξεχασμένη 4η, να ανοίγεις το γκάζι και να επιταχύνεις εύκολα και γρήγορα χωρίς σκορτσαρίσματα. Το MT-07 είναι ένα commuter 700 κ.εκ.με το οποίο συμβιώνεις 7 μέρες την εβδομάδα, στην πόλη, στον αυτοκινητόδρομο σε επαρχιακό με στροφές, γιατί έχεις την τύχη να οδηγείς μια μοτοσυκλέτα με έναν κινητήρα με απεριόριστες δυνατότητες, τηρουμένων των αναλογιών.
Ίδια συνταγή
Το MT-07 του 2021 πορεύεται με το πλαίσιο και τις αναρτήσεις που ξέραμε. Χαλύβδινο πλαίσιο συνδυασμένο με αλουμινένιο ψαλίδι, συμβατικό πιρούνι χωρίς ρυθμίσεις και αμορτισέρ με μοχλικό με ρυθμίσεις προφόρτισης ελατηρίου και απόσβεσης επαναφοράς. Πώς νομίζετε πως ένα νέο μοντέλο κρατά την πολύ χαμηλή τιμή του;
Καθημερινά και σε χρήση μέσα στην πόλη την ισορροπία του ΜΤ-07 διαταράσσουν μόνο οι μεγάλες ανωμαλίες, τις οποίες το αμορτισέρ με τις απότομες αποσβέσεις δυσκολεύεται να διαβάσει. Το πιρούνι είναι πιο σκληρό αλλά σε γενικές γραμμές μέσα στην πόλη λειτουργεί πολύ καλά. Το μικρό της βάρος αποτελεί ένα από τα μεγάλα πλεονεκτήματά της και με το φρενάρισμα να είναι πλέον πιο αποτελεσματικό χάρη στους νέους μεγαλύτερους δίσκους, το MT-07 συνιστά μία από τις πιο ευέλικτες μοτοσυκλέτες ανεξαρτήτου κυβισμού εντός πόλης.
Στον αυτοκινητόδρομο μπορεί να ταξιδέψει άνετα με 150 χλμ. και όσο αντέχετε μέχρι τα 210 χλμ/ώρα που είδαμε στο ψηφιακό ταχύμετρο. Ακόμη και με κόντρα αέρα ήταν σταθερό και πάντα ήξερες πως έχεις στο δεξί σου χέρι το απόθεμα δύναμης που σου χρειαζόταν για να προσπεράσεις γρήγορα. Με έναν συνδυασμό σωστού κράνους, μπουφάν, γαντιών, η συμβίωση ακόμη και με μια naked μοτοσυκλέτα γίνεται ευκολότερη.
Στον επαρχιακό και σε «σφιχτό» στριφτερό τερέν τα όρια θέτει το αμορτισέρ που δεν σου δίνει την απαραίτητη πληροφόρηση και όταν συναντήσει ανωμαλίες καταλαβαίνεις πως πρέπει να μειώσεις το ρυθμό. Τα ελαστικά της Michelin αντισταθμίζουν ως ένα βαθμό την αδυναμία των αναρτήσεων. Όσο οι καμπές είναι ανοιχτές και το οδόστρωμα καλό, τότε όλα είναι ιδανικά. Έχεις τον CP2 «μαζί σου» να καταβροχθίζει τις μικρές ευθείες και να σε αφήνει να στρίψεις με ροή έχοντας τον πλήρη έλεγχο στο δεξί σου χέρι. Επιπλέον έχεις στη διάθεσή σου ένα πολύ καλό σετ φρένων με πολύ σωστή απόδοση σε όλες τις συνθήκες και ABS που δουλεύει πολύ σωστά.
Συνδυασμός επιτυχίας
Σε αυτά τα χρήματα και με αυτές τις δυνατότητες είναι δύσκολο να αγοράσετε καινούργια μοτοσυκλέτα στις μέρες μας. Το ΜΤ-07 είναι διασκεδαστικό, προικισμένο με τον καλύτερο δικύλινδρο σε σειρά κινητήρα αντίστοιχου κυβισμού των τελευταίων δεκαετιών. Αν σας αρέσει η streetfighter εμφάνιση επιλέξτε MT-07, αν θέλετε sport tourer Tracer 7, αν είστε περιπετειώδης Tenere 700, αν είσαστε λάτρης του κλασσικού XSR 700 και αν είσαστε οπαδός των super sport R7 τo ΜΤ-07 είναι το πιο προσιτό απ’ όλα.
Εξοπλισμός Motomarket
Κράνος Airoh Valor
Μπουφάν Nordcode X-City
Γάντια Five GT3
Μποτάκια Forma Swift Dry
YAMAHA MT-07 2021 | YAMAHA MOTOR |
ΤΙΜΗ (€): | 7.150 |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ΔΙΚΥΛΙΝΔΡΟΣ,ΥΓΡΟΨΥΚΤΟΣ, 2ΕΕΚ, 4B/K |
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) | 689 |
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) | 80,0 x 68,6 |
ΣΥΜΠΙΕΣΗ | 11,5 |
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ | 2 ΣΕ 1 |
ΕΚΚΙΝΗΣΗ | ΜΙΖΑ |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (hp/rpm) | 72,4/8.750 |
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (kgm/rpm) | 6,8/6.500 |
ΒΑΡΟΣ (kg) | 184 (πλήρες υγρών) |
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) | 805 |
ΜΗΚΟΣ (mm) | 2.085 |
ΠΛΑΤΟΣ (mm) | 780 |
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) | 1.400 |
ΙΧΝΟΣ(mm) | 90 |
ΚΑΣΤΕΡ(o) | 24,5 |
ΕΛΑΣΤΙΚΑ | |
ΜΠΡΟΣΤΑ: | MICHELIN ROAD 5 120/70-17 |
ΠΙΣΩ: | MICHELIN ROAD 5 180/55-17 |
ΠΛΑΙΣΙΟ: | ΧΑΛΥΒΔΙΝΟ ΠΕΡΙΜΕΤΡΙΚΟ |
ΨΑΛΙΔΙ: | ΑΛΟΥΜΙΝΕΝΙΟ |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ | ΠΙΡΟΥΝΙ ΔΙΑΔΡΟΜΗ 130mm |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ | ΜΟΝΟ ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ ΜΕ ΜΟΧΛΙΚΟ ΡΥΘΜΙΖΟΜΕΝΗ ΠΡΟΦΟΡΤΙΣΗ & ΑΠΟΣΒΕΣΗ ΕΠΑΝΑΦΟΡΑΣ, ΔΙΑΔΡΟΜΗ 130mm |
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ | 2 ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΑ 298mm, ΔΑΓΚΑΝΑ 4 ΕΜΒΟΛΩΝ ΑBS |
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ | ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 245mm, ΔΑΓΚΑΝΑ 1 ΕΜΒΟΛΟΥ ΑBS |
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ | 14 ΛΙΤΡΑ |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (lt/100km/h) | 5,5 ΛΙΤΡΑ |
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.