Δοκιμή SYM Maxsym 400 2021: All in one
Το ολοκαίνουργιο maxi GT scooter έχει μεγάλες δυνατότητες
Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς // 07.05.2021
Το Maxysm 400 είναι ένα maxi GT scooter με επιβλητική παρουσία, σπορ αίσθηση κατά την οδήγηση, πρακτικό και ευέλικτο στην πόλη, που μπορεί να «αντιμετωπίσει» με ευκολία τους επαρχιακούς δρόμους και τους αυτοκινητόδρομους
Κείμενο: Κώστας Ταρναβάς - Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος
Ικανότητες που εκτιμώνται από εκείνους που κατά τη διάρκεια της εβδομάδας χρησιμοποιούν το scooter αντί του αυτοκινήτου για να πάνε στη δουλειά ενώ και τα Σαββατοκύριακα θέλουν να κάνουν ταξίδια μικρών και μεσαίων αποστάσεων παρέα με το έτερον ήμισυ.
Διαφορετικό
Η SYM «γεμίζει» το κενό στην γκάμα της με ένα 400άρι που ακολουθεί σχεδιαστικά ένα διαφορετικό δρόμο, σε σχέση με τα υπόλοιπα scooter της γκάμας της, αλλά και με τα μοντέλα του ανταγωνισμού. Εντυπωσιάζει περισσότερο με την πρακτικότητα, τις ανέσεις και την αποδοτικότητα του κινητήρα παρά με την εμφάνισή του.
Απλές, λιτές γραμμές, μονός προβολέας, επιβλητικό και «σοβαρό», ωστόσο εξοπλισμένο με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας. Η συμπαγής σιλουέτα τονίζεται ακόμη περισσότερο στο πίσω τμήμα. Εξάτμιση και φιλτροκούτι έχουν μικρές διαστάσεις εξέχοντας ελάχιστα από τις δύο πλευρές του scooter. Γενικότερα οι μαζεμένες διαστάσεις το καθιστούν ως ένα από τα πιο ευέλικτα στην κατηγορία του.
LED φωτιστικά σώματα, με τα πίσω stop όταν ανάβουν να σχηματίζουν ένα ωραίο μοτίβο και να διαθέτουν σύστημα EBL (Emergency Brake Light), αναβοσβήνοντας σε περίπτωση απότομου φρεναρίσματοα. Κλασσικός πίνακας οργάνων, με όλα τα απαραίτητα να προβάλλονται στην LCD οθόνη. Κεντρικό και πλαϊνό σταντ που παίζει και το ρόλο χειρόφρενου. Με τροχό 15 ιντσών μπροστά και 14 ιντσών πίσω, ντυμένους με ελαστικά Maxxis. Η λίστα είναι μεγάλη, υπερπλήρης και σίγουρα συμβαδίζει με την τιμή του Maxsym 400, που είναι 6.295€ (Μάιος 2021).
Όποιος ισχυριστεί πως το νέο Maxsym 400 αδυνατεί να φέρει εις πέρας όλα τα παραπάνω ας διαβάσει την παρακάτω δοκιμή και θα πειστεί. Εμείς τουλάχιστον υποβάλαμε το ολοκαίνουργιο scooter της SYM σε όλες τις παραπάνω δοκιμασίες και μείναμε έκπληκτοι με το πόσο εύκολα και γρήγορα μας πήγε όπου του ζητήσαμε. Πάμε να δούμε πως και γιατί το Maxsym θα συγκαταλέγεται από εδώ και στο εξής ανάμεσα στα κορυφαία maxi scooter.
Στα ενδότερα
Τα τεχνικά χαρακτηριστικά δείχνουν τη «συγγένεια» με τη ναυαρχίδα Maxsym TL. Το Maxsym 400 διαθέτει έναν μονοκύλινδρο υγρόψυκτο κινητήρα 4-βαλβίδων 399 κ.εκ. με ισχύ 34 ίππων στις 6.750 σ.α.λ. και 4 kgm ροπή στις 5.250 σ.α.λ. Η απόδοση στις χαμηλές στροφές, σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο, αυξάνεται κατά 9,2%, και η αναλογία βάρους / ισχύος είναι πολύ καλύτερη. Ο επανασχεδιασμένος εκκεντροφόρος μειώνει τη φθορά και την τριβή των μηχανικών μερών με στόχο τη βελτίωση της απόδοσης, που την καταλαβαίνεις μόλις ανοίξεις το γκάζι. Το Maxsym χωρίς κραδασμούς και με λίγο πατινάρισμα από τη νέα μετάδοση «ξεκολλάει» στο φανάρι από τα υπόλοιπα scooter αντίστοιχου κυβισμού. Και το κάνει άνετα ακόμη και με δύο άτομα στην παχιά, μεγάλη σέλα του.
Η παροχή ισχύος είναι συνεχής φτάνοντας γρήγορα τη βελόνα του αναλογικού στροφόμετρου στα κόκκινα και αυτήν του ταχύμετρου στα 160 χλμ/ώρα. Από το 0 έως το 130 μπορείς να κάνεις τα πάντα. Να κινείσαι μέσα στην πόλη, να ταξιδεύεις σε αυτοκινητόδρομο και να στρίβεις σε ανοιχτές καμπές. Με τη μέση κατανάλωση να κυμαίνεται στα 4,5 λίτρα για τα 100 χλμ. θα γεμίσετε το ρεζερβουάρ 13 λίτρων μετά από σχεδόν 290 χιλιόμετρα.
Under control
Τα πάντα βρίσκονται υπό έλεγχο χάρη και στο Traction Control με το οποίο είναι εξοπλισμένο το Maxsym. Ο έλεγχος πρόσφυσης είναι καλά βαθμονομημένος. Σε στεγνή άσφαλτο ενεργοποιείται δύσκολα, αλλά όταν η πρόσφυση μειώνεται, η παρέμβασή του είναι άμεση και αποτελεσματική. Από το κίτρινο κουμπάκι στο αριστερό μέρος του τιμονιού μπορεί και να απενεργοποιηθεί.
Όσον αφορά την ανάρτηση, βρίσκουμε ένα πιρούνι 41χλστ. και ένα ζευγάρι αμορτισέρ ρυθμιζόμενα σε προφόρτιση σε πέντε θέσεις. Το πιρούνι λειτουργεί πολύ σωστά δίνοντας εξαιρετική πληροφόρηση. Πρόκειται για μια πολύ ποιοτική επιλογή. Τα αμορτισέρ είναι σκληρά αλλά σε καμία περίπτωση δεν αφήνουν αφιλτράριστες τις ανωμαλίες του δρόμου. Συνολικά το σετάρισμα των αναρτήσεων αποδίδει πολύ καλά σε δρόμους με στροφές και καλό οδόστρωμα. Το κράτημα και η πληροφόρηση που δίνουν στον αναβάτη είναι κορυφαίες. Σε αυτό συμβάλλει και το πολύ καλό ζύγισμα του scooter, που σίγουρα βρίσκεται αρκετά κοντά στο 50%-50%.
Με την μεγαλύτερη δυνατή άνεση
Φυσικά ένα καλό σετ αναρτήσεων δεν μπορεί να κάνει μόνο του «τη δουλειά». Χρειάζεται και ένα σωστό πλαίσιο. Κάτω από το κυριλέ κουστούμι του Maxsym βρίσκουμε επίσης ένα ενισχυμένο χαλύβδινο, περισσότερο άκαμπτο, με μειωμένο βάρος κατά 18,5% σε σύγκριση με την προηγούμενη έκδοση. Ελαφρύτερο κατά 19 κιλά, έστειλε τη βελόνα της ζυγαριάς στα 215 σε κατάσταση λειτουργίας, τα οποία δεν γίνονται αισθητά κατά την οδήγηση. Οι ελιγμοί με μικρές ταχύτητες και οι μανούβρες στάθμευσης γίνονται δυσκολότερα λόγω του ύψους αλλά κυρίως της σχεδίασης της σέλας που είναι πολύ φαρδιά και ανοίγει τα πόδια. Αυτά για αναβάτες κάτω του 1,70. Οι ψηλότεροι δεν θα καταλάβουν τι γράφουμε. Πάντως άπαντες θα εκτιμήσουν τις ανέσεις που προσφέρει η τεράστια σέλα με το πλούσιο αφρώδες που κρατά ξεκούραστους δύο μεγαλόσωμους αναβάτες.
Το σύστημα πέδησης ανταποκρίνεται επίσης πολύ σωστά και η πίεση από τις ρυθμιζόμενες μανέτες περνάει με ομαλό τρόπο στα τρία κυματιστά δισκόφρενα. Μπροστά οι δίσκοι συνεργάζονται άψογα με τετραπίστονες, ακτινικά τοποθετημένες δαγκάνες. Το σωστά ρυθμιζόμενο σύστημα ABS συμβάλλει επίσης σε αυτό και ενεργοποιείται μόνον όταν είναι πραγματικά απαραίτητο.
Ο αναβάτης έχει στη διάθεσή του μεγάλο μέρος της ποδιάς και μπορεί να τοποθετήσει τα πόδια του σε δύο θέσεις. Αρωγός στην άνεση και η μεγάλη ζελατίνα που ρυθμίζεται εύκολα και χειροκίνητα, χωρίς εργαλεία, σε δύο θέσεις. Στην ψηλότερη μπορείς να ταξιδεύεις χωρίς να σε ενοχλεί ο αέρας αλλά ταυτόχρονα να έχεις ορατότητα πάνω από αυτή. Γενικότερα τα πλαστικά είναι κατά τέτοιο τρόπο σχεδιασμένα ώστε να διώχνουν τις ριπές του μακριά και ο αναβάτης να μένει ανενόχλητος απολαμβάνοντας τη διαδρομή. Την ίδια στιγμή ο συνεπιβάτης, καθισμένος λίγο ψηλότερα, στηρίζεται σε μεγάλες χειρολαβές και πατάει σε αναδιπλούμενα μαρσπιέ. Μιλάμε για ανέσεις κορυφαίου επιπέδου.
Ο σχεδιασμός του πίσω μέρους, το οποίο είναι πιο σπορ από το «σοβαρό μούτρο» του Maxsym προϊδεάζει και γι’ αυτό που αποκαλύπτεται όταν ανοίξει η σέλα. Ένας τεράστιος αποθηκευτικός χώρος, 45 λίτρων, που είναι φωτιζόμενος και έτοιμος να υποδεχθεί έως και δύο κράνη. Μπροστά από τα γόνατα του αναβάτη υπάρχουν δύο ντουλαπάκια για την αποθήκευση ειδών πρώτης ανάγκης. Το δεξί εκτός από μια «έξυπνη τσέπη» στο πορτάκι διαθέτει θύρα ταχυφόρτισης USB QC 3.0.
Το σύστημα χωρίς κλειδί (στάνταρ) σάς επιτρέπει να ξεκινήσετε τον κινητήρα κρατώντας το κλειδί / τηλεχειριστήριο στην τσέπη σας, ενώ ένα "κουμπί" δίπλα του σας επιτρέπει να απασφαλίζετε τη σέλα. Η όμορφη τάπα του ρεζερβουάρ, που ανοίγει επίσης από τον κεντρικό πολυδιακόπτη, βρίσκεται σε ασυνήθιστη θέση στο κάθετο μέρος του κεντρικού τούνελ.
Το «κλειδί» της πόλης
Λέξεις κλειδιά όπως “απόλαυση”, “ευκολία”, “άνεση” και “ασφάλεια” ήταν οι στόχοι που απ’ ό,τι φαίνεται τέθηκαν στην ομάδα σχεδιαστών και μηχανικών της SYM. Για το 2021, οι εμπνευστές της εταιρείας στηρίχτηκαν σε αυτές τις θεμελιώδεις αρχές - αλλά και στη γνώμη των αναβατών - και κατασκεύασαν ένα πολύ διαφορετικό Maxsym 400 χάρη σε μια σειρά μεγάλων αναβαθμίσεων ώστε να βελτιώσουν ακόμη περισσότερο ένα από τα πιο δημοφιλή μοντέλα σε ολόκληρη την οικογένεια της SYM.
Εξοπλισμός Motomarket
Κράνος Airoh Valor
Μπουφάν Nordcode X-City
Γάντια Five RS4
Μποτάκια Forma Swift Dry
SYM Maxsym 400 ABS/TCS 2021 | sym.gr |
ΤΙΜΗ (€): | 6.295 |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ΤΕΤΡΑΧΡΟΝΟΣ, ΤΕΤΡΑΒΑΛΒΙΔΟΣ, ΥΓΡΟΨΥΚΤΟΣ, MΟΝΟΚΥΛΙΝΔΡΟΣ |
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) | 399 |
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) | Δ.Α. |
ΣΥΜΠΙΕΣΗ | Δ.Α. |
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ | 1 ΣΕ 1 |
ΕΚΚΙΝΗΣΗ | ΜΙΖΑ |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (hp/rpm) | 39,5/6.750 |
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (kgm/rpm) | 4/5.250 |
ΒΑΡΟΣ (kg) | 215 (πλήρες υγρών) |
ΎΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) | 800 |
ΜΗΚΟΣ (mm) | 2.232 |
ΠΛΑΤΟΣ (mm) | 820 |
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) | Δ.Α. |
ΙΧΝΟΣ(mm) | Δ.Α. |
ΚΑΣΤΕΡ(o) | Δ.Α. |
ΕΛΑΣΤΙΚΑ | |
ΜΠΡΟΣΤΑ: | MAXXIS 120/70-15 |
ΠΙΣΩ: | MAXXIS 160/60-14 |
ΠΛΑΙΣΙΟ: | ΧΑΛΥΒΔΙΝΟ |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ | ΣΥΜΒΑΤΙΚΟ ΠΙΡΟΥΝΙ 41mm ΔΙΑΔΡΟΜΗ 120mm |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ | ΔΥΟ ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ ΡΥΘΜΙΣΗ ΠΡΟΦΟΡΤΙΣΗΣ ΣΕ 5 ΘΕΣΕΙΣ ΔΙΑΔΡΟΜΗ 108mm |
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ | 2 ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΑ 275mm, ΑΚΤΙΝΙΚΕΣ ΔΑΓΚΑΝΕΣ 4 ΕΜΒΟΛΩΝ ΑBS |
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ | ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 275mm, ΔΑΓΚΑΝΑ 1 ΕΜΒΟΛΟΥ ABS |
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ | 13 ΛΙΤΡΑ |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (lt/100km/h) | 4,5 ΛΙΤΡΑ |
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.