26.04.2021
To μεγάλο SH, από γενιά σε γενιά, εξελίχθηκε με αποτέλεσμα να βρίσκεται όσο το δυνατόν πιο κοντά στην τελειότητα και στις ανάγκες των χρηστών
Κείμενο: Στέλιος Πατρίκιος, Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος
Σύμφωνα με τη Ηonda, το νέο SH 350 είναι η κορύφωση αυτής της εξελικτικής διαδικασίας. Η ναυαρχίδα των scooter με μεγάλους τροχούς της ιαπωνικής εταιρείας είναι πλέον πιο ισχυρή και εμπλουτίζεται με πολλές ουσιαστικές βελτιώσεις και νέα εμφάνιση.
Since 1984
Γυρνώντας πίσω στο 1984, όταν έκανε το ντεμπούτο εκείνο το μικρό 50άρι,φθηνό και πρακτικό, κατάλληλο για αστικές μετακινήσεις, παρά τις σημαντικές ενημερώσεις που δέχθηκε, η «γραμμή» SH παρέμεινε πάντα πίστη στις καταβολές της και απολύτως αναγνωρίσιμη.
Το SH 300 παρουσιάστηκε το 2007 και αποτέλεσε ένα καινοτόμο δίκυκλο αστικής μετακίνησης. Στη Honda εισήγαγαν στοιχεία από το επιτυχημένο SH 150 που κυριαρχούσε στις πωλήσεις. Ήταν φιλικό, ποιοτικό, με επίπεδο πάτωμα. Οι τροχοί 16 ιντσών, μπροστά και πίσω, το έκαναν αποτελεσματικό σε όλους τους ρόλους που του ανέθεταν οι κάτοχοί του. Αυτό που του έλειπε ήταν το «λουσάτο» design που διέθετε ο ευρωπαϊκός ανταγωνισμός και το «τσαγανό». Στον αντίποδα όμως η ποιότητα κύλισης ήταν ασύγκριτα καλύτερη, η λειτουργία του μονοκύλινδρου κινητήρα σχεδόν ηλεκτρική. Ο κόσμος αναγνώρισε την αξία του, το επέλεξε και βγήκε κερδισμένος.
To 2011 εκμοντερνίστηκε σε εμφάνιση, έγινε ακόμη πιο άνετο και βελτιώθηκε χάρη στο νέο πλαίσιο και τις αναρτήσεις. Πέντε χρόνια μετά, το SH 300 ανασχεδιάστηκε και γοήτευσε ακόμη περισσότερους, χωρίς όμως να χάσει τη χαρακτηριστική σιλουέτα του. Με το νέο ατσάλινο πλαίσιο οι σχεδιαστές ανακάλυψαν χώρο για full face κράνος κάτω από τη σέλα, τη στιγμή που οι υπεύθυνοι του project εισήγαγαν τεχνολογία από τον χώρο του αυτοκινήτου με το smart key να βρίσκεται στην τσέπη και όλα να γίνονται από τον φωτιζόμενο περιστροφικό διακόπτη. To 2019 απέκτησε και traction control (HSTC).
Το 2020 είδαμε και οδηγήσαμε το SH 150 προδιαγραφών Euro5 και με δεδομένη την καθιέρωση αυτών από 1ης Ιανουαρίου 2021 περιμέναμε και το SH 300 να αλλάξει. Αυτό έγινε και η ανανέωση για πρώτη φορά είναι καθολική.
Το ομορφότερο
Κοιτάζοντας σήμερα το νέο 350 μπορούμε να πούμε πως το κλασσικό «παπάκι» έγινε κύκνος. Προσωπικά το βρίσκω το πιο όμορφο SH μέχρι στιγμής, με τον σπορ αέρα του 150, με μια επιβλητική «ασπίδα» που υπογραμμίζεται από τη νέα θέση του προβολέα LED, που δεν βρίσκεται πλέον στο τιμόνι, όπου παραμένει μόνο το φως θέσης και το νέο – πιο όμορφο - φτερό.
Τα φλας, επίσης ανασχεδιασμένα και επανατοποθετημένα, διαθέτουν αυτόματη ακύρωση και λειτουργία σήματος στάσης έκτακτης ανάγκης. Μόλις ο αισθητήρας ABS ανιχνεύσει ξαφνικό φρενάρισμα, τα αλάρμ αναβοσβήνουν για να προειδοποιήσουν τους οδηγούς που βρίσκονται γύρω από το scooter.
Η νέα σχεδίαση είναι σίγουρα το κύριο χαρακτηριστικό του SH 350. Δημιούργημα του ιταλικού R&D της Honda Europe με την υποστήριξη Ιαπώνων σχεδιαστών, στην πραγματικότητα όλα τα πλαστικά μέρη είναι διαφορετικά με τις έντονες καμπύλες να αναμειγνύονται με τις γωνιώδεις τομές, δημιουργώντας μια όμορφη αρμονία που τελειώνει στο μακρύ σφηνοειδές ουραίο τμήμα.
Προφανώς οι «ακρογωνιαίοι λίθοι» του SH 350 παραμένουν, οι τροχοί 16 ιντσών, με ελαστικά Metzeler Feelfree 110/70 και 130/70 εμπρός και πίσω αντίστοιχα, το επίπεδο πάτωμα της ποδιάς και οι μικρές, συμπαγείς διαστάσεις.
Ουσιαστικές αλλαγές παντού
Όμως ένα ωραίο «κουστούμι» σαν αυτό χρειάζεται και ένα εξίσου καλό πλαίσιο. Είναι χαλύβδινο αποτελούμενο από πιο ανθεκτικούς σωλήνες στρογγυλής διατομής, αλλά ελαφρύτερο κατά 1 κιλό. Το μεταξόνιο είναι 1.452 χλστ. (1.438 χλστ. στο SH 300), το ίχνος 99 χλστ. και η κάστερ 27,5 μοίρες. Το επίπεδο πάτωμα διατηρείται και συμβάλλει τόσο στην άνεση όσο και στις μεταφορικές ικανότητες του scooter. Το κιλά που χωρίζουν το 300 από το 350 είναι 5 (SH 300 169 κιλά SH 350 174 κιλά). Το ύψος της ανασχεδιασμένης σέλας είναι 805 χλστ.
Το πιρούνι έχει διάμετρο 35 χλστ. Το ψαλίδι είναι αλουμινένιο και συνδυάζεται με δύο αμορτισέρ ρυθμιζόμενα σε προφόρτιση ελατηρίου 7 θέσεων. Το μπροστινό δισκόφρενο με διάσταση 256 χλστ. και δαγκάνα 2 εμβόλων και το πίσω με 256 χλστ. και μονοέμβολη δαγκάνα υποβοηθούνται από δικάναλο ABS.
Ο χώρος κάτω από τη σέλα χωράει full face κράνος και διαθέτει υποδοχή φόρτισης USB-C που αντικαθιστά την πρίζα 12V. Όλα τα φωτιστικά σώματα είναι LED. Ο πίνακας οργάνων είναι αναβαθμισμένος τόσο σε εμφάνιση, όσο και στις πληροφορίες που προσφέρει. Αποτελείται από δύο ευανάγνωστες LCD οθόνες.
Το «έξυπνο κλειδί» του SH 350 ελέγχει τον κεντρικό περιστροφικό διακόπτη και διαχειρίζεται επίσης την κλειδαριά στο ντουλαπάκι της ποδιάς και το προαιρετικό top box 35 λίτρων. Με το έξυπνο κλειδί στην τσέπη του αναβάτη, η μπαγκαζιέρα ξεκλειδώνει και κλειδώνει αυτόματα όταν ο αναβάτης απομακρύνεται. Μπορεί επίσης να ασφαλίσει από το κλειδί. Ο αισθητήρας αυτός δεν βρίσκεται στο top box για να μην μειωθεί ο ωφέλιμος χώρος του, αλλά στο πίσω μέρος του scooter.
330 κ.εκ. με +5 ίππους
Στο επίκεντρο των αλλαγών, όπως ήταν φυσικό, βρέθηκε ο κινητήρας του SH. Το 2021 ο μονοκύλινδρος τεχνολογίας eSP+ (enhanced Smart Power +) απέκτησε περισσότερα κυβικά τα οποία προήλθαν από την αύξηση της διαμέτρου και της διαδρομής που από 72x68,5 ανέρχεται σε 77x70,7. Η αύξηση της χωρητικότητας φέρνει μεγαλύτερη ισχύ. Ο μονοκύνδρος, τετραβάλβιδος, κινητήρας που πληροί τις προδιαγραφές Euro5 έφτασε τα 330 κ.εκ., 51 περισσότερα από αυτόν του SH300. Η ιπποδύναμη πλέον είναι μεγαλύτερη, φλερτάροντας με τους 30 ίππους (29,2 στις 7.500 σ.α.λ. αντί για 25,2) και η ροπή 3,2 kgm στις 5.250 σ.α.λ (αντί για 2,8). Η αναλογία συμπίεσης παρέμεινε αμετάβλητη στα 10,5:1. Ο στρόφαλος είναι ανασχεδιασμένος και κατά 10% ελαφρύτερος.
Επιπλέον έχει χρησιμοποιηθεί μεγαλύτερο σώμα ψεκασμού στα 36mm (από 34mm). Η διάμετρος βαλβίδων εισαγωγής είναι αυξημένη στα 28mm (από 27mm). Το μπεκ λαδιού ψύξης εμβόλου είναι νέο για βελτίωση της ψύξης και της απόδοσης καύσης. Ανασχεδιασμένοι είναι οι αυλοί εισαγωγής και εξαγωγής με στόχο τη βελτίωση της αποδοτικότητας. Το τελικό της εξάτμισης είναι νέο, το ίδιο και το σύστημα λίπανσης που μειώνει περαιτέρω τις εσωτερικές τριβές.
Το κιβώτιο V-Matic αποτελείται από τον αυτόματο φυγοκεντρικό συμπλέκτη και τον ιμάντα, με το περίβλημα του συμπλέκτη να έχει επανασχεδιαστεί ώστε να συνάδει με τη νέα εμφάνιση του SH.
Το σύστημα start & stop λείπει από τον εξοπλισμό του SH 350, υπάρχει όμως το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης HSTC, που μπορεί να απενεργοποιηθεί από διακόπτη στα αριστερά του τιμονιού με τη λειτουργία του να είναι πολύ ομαλή και τόσο παρεμβατική ώστε να μην ενοχλεί.
Πολυτέλεια, ποιότητα, επιδόσεις
Η πρώτη αίσθηση στη σέλα είναι απόλυτης άνεσης, με το ύψος της να είναι μεγαλύτερο από scooter του ανταγωνισμού και ένα μεγάλο μέρος της να ανήκει στον συνεπιβάτη, ο οποίος πατάει σε αναδιπλούμενα μεγάλα μαρσπιέ και στηρίζεται σε αλουμινένιες χειρολαβές, ενσωματωμένες στη σχάρα που υποδέχεται το εργοστασιακό top box.
Η λειτουργία του κινητήρα είναι μακράν η ποιοτικότερη και πιο ήσυχη σε scooter. Χωρίς κραδασμούς και με μπόλικο «τσαγανό» πλέον επιταχύνει ταχύτατα από στάση, ενώ λειτουργεί το ίδιο ομαλά ακόμη και όταν το ψηφιακό κοντέρ δείχνει 150 χλμ/ώρα. Η μέση κατανάλωση δεν ξεπέρασε τα 3,9 λίτρα για 100 χλμ. Οι προσπεράσεις γίνονται απροβλημάτιστα και άνετα μπορεί να κινηθεί τόσο εντός όσο και εκτός πόλης με ζηλευτή ευκολία και να στρίψει σαν μοτοσυκλέτα. Αιτία για το τελευταίο το εξαιρετικό ζύγισμα που σίγουρα πλησιάζει το 50% - 50%. Πώς πέτυχαν κάτι τέτοιο οι σχεδιαστές ενώ, ρεζερβουάρ, μετάδοση και κινητήρας είναι τοποθετημένα στο πίσω μέρος; Έφεραν τη θέση οδήγησης πιο μπροστά με αποτέλεσμα να φορτιστεί με βάρος το μπροστινό άκρο του scooter. Ο αναβάτης δεν τοποθετείται «αραχτός και πίσω», όπως συμβαίνει στα περισσότερα scooter του ανταγωνισμού που έχουν το ρεζερβουάρ σε κεντρικό τούνελ μειώνοντας κατά πολύ το χώρο για τα πόδια του, αλλά πολύ πιο μπροστά. Έτσι, το SH 350 είναι από τα λίγα εναπομείναντα scooter που διαθέτουν επίπεδο πάτωμα και μάλιστα ο χώρος για τα πόδια είναι αρκετά μεγάλος ακόμη και για αναβάτες 1,85μ.
Όπως όλα τα scooter, οποιουδήποτε κυβισμού, η πίσω ανάρτηση εξαιτίας έλλειψης επαρκούς διαδρομής δεν επιτρέπει την απορρόφηση των πολλών ανωμαλιών του δρόμου. Το SH 350 φιλτράρει επαρκώς τις αναταράξεις από λακκούβεςς και σαμάρια, σε καλό οδόστρωμα έχει άψογη συμπεριφορά, ενώ χάρη στο νέο σχεδόν άκαμπτο πλαίσιο μπορεί να στρίψει με περισσότερα χιλιόμετρα από όσα θα περίμενε κανείς και να προσφέρει διασκέδαση με απόλυτη ασφάλεια.
Οι μανέτες των φρένων χρειάζονται λίγη περισσότερη από τη συνηθισμένη πίεση για να επιβραδύνουν το SH 350 με απόλυτη ασφάλεια και το ABS ενεργοποιείται μόνον όταν κρίνεται απαραίτητο.
Οι νέες οθόνες LCD είναι ευκρινέστατες, αν και μικρές, ακόμη και με έντονο φως.
Όλο και πιο κοντά στην τελειότητα
Οδηγώντας ένα SH, έχεις την αίσθηση πως ενώ κινείσαι πάνω σε δύο τροχούς, περπατάς με τα πόδια, βιώνοντας την ίδια ασφάλεια και οικειότητα. Ένα μέσο το οποίο από γενιά σε γενιά καταφέρνει να μειώνει όλο και περισσότερο την απόσταση από την τελειότητα.
Εξοπλισμός αναβάτη: Motomarket
Κράνος: MT Storm Drone
Μπουφάν: Nordcode X-City
Γάντια: Five GT3
Μποτάκια: Forma Swift Dry
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.