Δοκιμές

Δοκιμή Daytona by Zontes 310T2 2021: Από θέση ισχύος

Η επιτυχημένη συνταγή που δεν αλλάζει


Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς  //  16.04.2021

Οι συστάσεις περιττεύουν. Από το 2019 που παρουσιάστηκε το adventure μοντέλο της Daytona αποτέλεσε success story και σηματοδότησε την έναρξη μιας νέας εποχής για τις μικρές on off στην χώρα μας

Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος

Για χάρη της αρκετοί αποφάσισαν να αγοράσουν μοτοσυκλέτα. Διότι ήταν on- off, όμορφη, με εξοπλισμό που θα ζήλευαν κατά πολύ ακριβότερες, αλλά και με τιμή που δεν πέρασε απαρατήρητη. Το Τ310 κόστιζε 3.995 ευρώ και σε συνδυασμό με όλα τα high-tech gadget στην πρώτη της χρονιά ανακηρύχθηκε best seller της ελληνικής αγοράς. Σε μόλις οχτώ μήνες, αφού η διάθεσή της ξεκίνησε τον Απρίλιο, κυκλοφόρησαν στους ελληνικούς δρόμους 355 Τ310, ενώ πέρσι και εν μέσω πανδημίας συνεχίστηκε η εξαιρετική της εμπορική πορεία με 247 κομμάτια. Φέτος και πάλι φιγουράρει στις πρώτες θέσεις των ταξινομήσεων και αναμένεται να πρωταγωνιστήσει, διαθέσιμη πλέον σε δύο εκδόσεις. Την T1, με το μονόμπρατσο ψαλίδι και την Τ2 που βλέπετε στις οθόνες σας. Αμφότερες κοστίζουν 4.495 ευρώ, 500 ευρώ περισσότερα από την πρώτη έκδοση, αλλά και πάλι η σχέση τιμής - εξοπλισμού παραμένει πρωτόγνωρη για την κατηγορία τους και όχι μόνο…

Daytona by Zontes 310T2 2021 static 2

Τρεις εκδόσεις, τρία διαφορετικά στυλ

Όλα τα Τ βασίζονται σε κοινή πλατφόρμα. Ατσάλινο πλαίσιο, αλουμινένιο ψαλίδι, ανεστραμμένο πιρούνι, αμορτισέρ αζώτου, μονοκύλινδρος κινητήρας 312 κ.εκ. Όμως η εταιρεία έχει παρουσιάσει δυόμισι διαφορετικές προτάσεις. Η πρώτη, με την οποία η Zontes μέσω της Daytona μάς συστήθηκε, είχε τροχούς 17 ιντσών. Στην δεύτερη είχαν τις ίδιες διαστάσεις, αλλά το «συμβατικό» ψαλίδι έδωσε τη θέση του σε ένα μονόμπρατσο. Και ενώ η Τ1 αποτελεί στυλιστικά την πιο σπορ έκδοση, η T2 είναι η πλέον on offάδικη με μπροστινό τροχό 19 ιντσών. Ο οπίσθιος παρέμεινε 17 ιντσών και οι δύο είναι «ντυμένοι» με ελαστικά tubeless διττού χαρακτήρα της CST. Επιπλέον ο λασπωτήρας-βάση πινακίδας στο Τ2 εδράζει στο φτερό της μοτοσυκλέτας και όχι πάνω στο ψαλίδι.

Daytona by Zontes 310T2 details 3

Αλλαγές

Πέραν αυτού, οι διαφορές τόσο του Τ1 όσο και του Τ2 σε σχέση με την πρώτη έκδοση που οδηγήσαμε στη χώρα μας το 2019 είναι αρκετές και σημαντικές. Η χωρητικότητα του ρεζερβουάρ από 15 λίτρα αυξήθηκε στα 19, γεγονός που σε συνδυασμό με τη μικρή κατανάλωση, απογείωσε την αυτονομία της μοτοσυκλέτας. Το μπροστινό δισκόφρενο από 260 χλστ. έγινε 300 και το πίσω από 200 χλστ. 240, κάτι που είχε αλλάξει και στο Τ310 στην πορεία. Επιπλέον, έχει τοποθετηθεί νέας σχεδίασης σέλα και οι υποδοχές των διακοπτών που βρίσκονται στο τιμόνι, εκτός από φωτιζόμενοι, ανασχεδιάστηκαν και είναι πιο εργονομικοί.

Διαθέτει σύστημα keyless με το επαγωγικό κλειδί να είναι τόσο μικρό ώστε να μπορεί να τοποθετηθεί σε λουράκι smart watch, όπως το Mi Smart Band 3. Σε απόσταση 1,5 μέτρου «διαβάζει» το κλειδί και έτσι μπορείς να ξεκλειδώσεις το τιμόνι, από το ίδιο κουμπί που το έχεις κλειδώσει και να ενεργοποιήσεις τη μοτοσυκλέτα. Σύμφωνα με την Daytona, ακόμη και με την μπαταρία σε χαμηλή στάθμη φόρτισης, μπορεί να γίνει αυτό. Μπορείς επίσης να ανοίξεις τη σέλα και το καπάκι της τάπας βενζίνης από τα αντίστοιχους διακόπτες στο δεξί χέρι, αλλά μόνον όταν δεν λειτουργεί η μοτοσυκλέτα.

Daytona by Zontes 310T2 details 2

TFT και TPMS

Το Τ2 διαθέτει αναβαθμισμένο εξοπλισμό και μάλιστα σε σημεία που το Τ310 είχε δεχθεί αυστηρή κριτική. Η LCD οθόνη αντικαταστάθηκε από μια ευκρινέστατη TFT, η οποία τοποθετήθηκε αρχικά στο cruiser 310V (διαβάστε εδώ τη δοκιμή) και ρυθμίζει τη φωτεινότητά της αυτόματα σύμφωνα με τις συνθήκες περιβάλλοντος. Οι λειτουργίες ελέγχονται από δύο διακόπτες στα αριστερά του τιμονιού. Σαν να μην έφτανε αυτό, πρόσθεσε και σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, το οποίο παρακολουθεί και τη θερμοκρασία τους και ειδοποιεί σε περίπτωση υψηλότερης ή χαμηλότερης πίεσης. Επιπλέον οι δύο θύρες είναι πλέον τύπου USB QC3.0 και έτσι οι ηλεκτρονικές συσκευές φορτίζονται ταχύτερα.

Το φινίρισμα του αλουμινένιου ψαλιδιού με τα εξωτερικά νεύρα, τύπου KTM, τα φαλτσοκομμένα πανέμορφα τελικά της εξάτμισης, οι βάσεις των μαρσπιέ συνεπιβάτη και τα καπάκια του μοτέρ στην μαύρη και στη λευκή έκδοση είναι μαύρα. Το μπρονζέ φινίρισμα παρέμεινε στο ανεστραμμένο πιρούνι στη σχάρα, στα προστατευτικά κάγκελα, στο τιμόνι και τα καβαλέτα, στους βραχίονες των καθρεφτών και στο αλουμινένιο φιλέτο των χουφτών.

Daytona by Zontes 310T2 details 6

Κάτι που έχει περάσει «στα ψιλά» έως τώρα είναι οι χούφτες του T2 που είναι μεγαλύτερες και προστατεύουν ακόμη περισσότερο. Τις εκτιμήσαμε δεόντως όταν χρειάστηκε να ταξιδέψουμε για 150 χλμ. στις 7:00 το πρωί με θερμοκρασία κάτω από 10 βαθμούς κελσίου. Με το κατάλληλο χειμερινό γάντι της Nordcode (διαβάστε εδώ τη δοκιμή του μοντέλου Voras).

Και ταξίδι

Κινούμενος στον αυτοκινητόδρομο με ταχύτητες από 130 έως 140 χλμ./ώρα, προστατεύεσαι πολύ καλά και από την ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη ζελατίνα σε δύο θέσεις, αλλά και από τα σωστά σχεδιασμένα πλαστικά που διώχνουν τον αέρα μακριά. Βάζεις τα ψιλά για τα διόδια στην πολύ χρήσιμη θήκη που βρίσκεται κάτω από την οθόνη TFT και ξεκινάς για ένα άνετο ταξίδι, όχι μόνο για 150 χλμ. Μπορείς εύκολα να διανύσεις τα διπλάσια χιλιόμετρα ξεκούραστα και σε αυτό συμβάλλει η σωστά σχεδιασμένη σέλα, που είναι διαφορετική από αυτήν του Τ310. Ακόμη μπορείς να το φορτώσεις χάρη στην αλουμινένια σχάρα που δείχνει πολύ ανθεκτική και να το «προικίσεις» με εργοστασιακές πλαϊνές βαλίτσες, καθώς υπάρχουν βάσεις έτοιμες να τις υποδεχθούν. Το κοντέρ γράφει πανεύκολα 130 χλμ/ώρα, ανεβάζει ταχύτατα μέχρι τα 150, δείχνει τελική σε ευθεία 161 και σε κατηφορικό κομμάτι φτάνει τα 172 προτού επέμβει ο κόφτης και όλα αυτά με μεγάλη σταθερότητα. Με αυτές τις ταχύτητες η κατανάλωση κυμαίνεται από 5,5 έως και 7,1 λίτρα στα 100 χλμ.

Daytona by Zontes 310T2 2021 action 3

Το τρίπτυχο της επιτυχίας στο οποίο έχουν βασιστεί οι μοτοσυκλέτες της Daytona είναι τιμή, εμφάνιση, εξοπλισμός. Για την τιμή γράψαμε, στον τομέα του εξοπλισμού, μακάρι να μην έχουμε ξεχάσει κάτι με τόσα που διαθέτει, όσο για την εμφάνιση τι να πούμε. Παρ΄ ότι κυκλοφορεί εδώ και δύο χρόνια χωρίς πολλές αλλαγές, το design του είναι «πολύ μπροστά» ακόμη. Αυτό το αποδεικνύουν τα βλέμματα που μαγνητίζονται ακόμη από την υπέρ μοντέρνα εμφάνισή του.

Black beauty

Το μαύρο είναι το χρώμα που κρύβει τα εντυπωσιακά «κοψίματα» στα πλαστικά και κάνει τη μοτοσυκλέτα πιο συμπαγή. Από το φτερό μπροστά είναι σίγουρο πως δεν θα ξεφύγει σταγόνα νερού. Το ρύγχος και ο LED προβολέας με τα DRL φώτα είναι πρωτότυπα και δεν θυμίζουν τίποτε αντίστοιχο. Τα φλας είναι ενσωματωμένα στα πλαστικά και γενικά δεν εξέχει τίποτα από το «καλογυμνασμένο σώμα» της μοτοσυκλέτας- ακόμη και τα κάγκελα που θα προστατεύσουν σε ενδεχόμενη πτώση. Η πλαστική ποδιά θα κάνει τη δουλειά της αφήνοντας μακριά τις πέτρες των χωματόδρομων στους οποίους μπορεί να κινηθεί πλέον πιο άνετα το 310T2 λόγω του μπροστινού τροχού των 19 ιντσών. Χρήσιμη και η βάση κλειδαριάς κάτω από το αριστερό μαρσπιέ συνεπιβάτη.

Daytona by Zontes 310T2 2021 static 3

Τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά της μοτοσυκλέτας παραμένουν αμετάβλητα. Το μόνο που άλλαξε είναι ο μεγαλύτερος τροχός που έχει «σηκώσει» αρκετά τη μοτοσυκλέτα μπροστά. Το πιρούνι διαθέτει διαδρομή 110 χλστ. και το αμορτισέρ 46 χλστ. Το βάρος με όλα τα υγρά ανέρχεται στα 193 κιλά, αλλά γενικότερα έχει ανάλαφρη αίσθηση τόσο εν στάσει όσο και εν κινήσει. Η απόσταση από το έδαφος παρέμεινε στα 168 χλστ. και σε συνδυασμό με τη σχεδίαση και το ύψος σέλας που είναι 820 χλστ., επιτρέπουν στα πόδια να πατάνε εύκολα κάτω, ακόμη και σε αναβάτες κάτω του 1,75.

Δοκιμασμένες λύσεις

Στην πόλη η κατανάλωση του μονοκύλινδρου, υγρόψυκτου κινητήρα των 312 κ.εκ., με τους δύο εκκεντροφόρους με ονομαστική ισχύ 35,4 ίππους στις 9.500 σ.α.λ. και ροπή 3,05 kgm στις 7.500 σ.α.λ., πέφτει στα 4 λίτρα για κάθε 100 χλμ. Πρόθυμος στις χαμηλές και μεσαίες στροφές, με λίγους κραδασμούς χάρη στον αντικραδασμικό άξονα και σωστά κλιμακούμενο κιβώτιο 6 σχέσεων κινεί το 310Τ2 με μεγάλη ευκολία. Στην «σκληρή καθημερινότητα» διευκολύνει τα μέγιστα και ο πολύ μαλακός συμπλέκτης ολίσθησης. Ο ηλεκτρονικά ελεγχόμενος ψεκασμός της Bosch θα θέλαμε να ήταν πιο ομαλός στο άνοιγμα – κλείσιμο του γκαζιού. Το μπροστινό φρένο διαθέτει προοδευτική αίσθηση και αρκετή δύναμη, με το πίσω λόγω της μεγάλης διαδρομής του λεβιέ να υπολείπεται σε αίσθηση. Το ABS 9.1 της Bosch λειτουργεί πολύ σωστά όταν κρίνεται αναγκαίο και δεν υπάρχει δυνατότητα απενεργοποίησης τους, κάτι που είχαμε συναντήσει στο Τ310.

Daytona by Zontes 310T2 details 9

Όπως και κατά πολύ ακριβότερες μοτοσυκλέτες, το 310Τ2 διαθέτει προγράμματα οδήγησης. Εco και Sport. Σύμφωνα με την Daytona το πρόγραμμα Eco δουλεύει μέχρι τις 7.000 σ.α.λ. και από εκεί και πάνω η χαρτογράφηση γίνεται Sport. Σίγουρα πάντως στο Eco, μέσα στην πόλη και σε καθημερινή βάση οικονομία θα γίνεται.

Το σετ των αναρτήσεων καλύπτει και με το παραπάνω το εύρος χρήσης του 310T2. Απορροφούν τις κακοτεχνίες των δρόμων, δίνοντας επαρκέστατη πληροφόρηση στον αναβάτη για το πού ακριβώς βρίσκονται οι τροχοί. Εξαιτίας της τοποθέτησης του τροχού 19 ιντσών η δύναμη που πρέπει να εφαρμόσεις στο τιμόνι για να στρίψει το 310Τ2 είναι λίγο μεγαλύτερη από αυτήν των εκδόσεων με τους τροχούς των 17 ιντσών.

Daytona by Zontes 310T2 2021 action 2

Μπορεί και τα κάνει όλα

Το 310T2 είναι πολυτάλαντο. Μπορεί να παίξει το ρόλο του commuter πόλης, υιοθετώντας την adventure εμφάνιση που αρέσει στους περισσότερους. Ταυτόχρονα όμως μπορεί να ταξιδέψει και να φτάσετε μαζί του από χωματόδρομο στην απομακρυσμένη παραλία που θέλετε. Και όλα αυτά με προσιτή τιμή και περιορισμένα έξοδα χρήσης και συντήρησης. Όπως και το Τ310 είναι μια μοτοσυκλέτα που μοιάζει να κατασκευάστηκε κατά παραγγελία για την χώρα μας.

Daytona by Zontes 310T2 details 1  

Εξοπλισμός: Motomarket
Κράνος: Airoh Commander
Μπουφάν: Dane Ikast
Γάντια: Five GT3
Μποτάκια: Forma Swift Dry

DAYTONA by ZONTES 310T2 Daytona Motors
ΤΙΜΗ (€): 4.495
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΜΟΝΟΚΥΛΙΝΔΡΟΣ, ΥΓΡΟΨΥΚΤΟΣ, 4B/K
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 312
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 80 x 62
ΣΥΜΠΙΕΣΗ 12,5
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ 1 ΣΕ 1
ΕΚΚΙΝΗΣΗ ΜΙΖΑ
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (hp/rpm) 35,4/9.500
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (kgm/rpm) 3,05/7.500
ΒΑΡΟΣ (kg) 193 (με υγρά)
ΎΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) 820
ΜΗΚΟΣ (mm) 2.080
ΠΛΑΤΟΣ (mm) 850
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) 1.320
ΙΧΝΟΣ(mm) Δ.Α.
ΚΑΣΤΕΡ(o) Δ.Α.
ΕΛΑΣΤΙΚΑ
ΜΠΡΟΣΤΑ: CST 110/80-19
ΠΙΣΩ: CST 160/60-17
ΠΛΑΙΣΙΟ: ΧΑΛΥΒΔΙΝΟ
ΨΑΛΙΔΙ: ΑΛΟΥΜΙΝΕΝΙΟ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ ΑΝΕΣΤΡΑΜΜΕΝΟ ΠΙΡΟΥΝΙ 37mm ΔΙΑΔΡΟΜΗ 110mm
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ ΜΕ ΡΥΘΜΙΣΗ ΠΡΟΦΟΡΤΙΣΗΣ ΔΙΑΔΡΟΜΗ 46mm
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ ΔΙΣΚΟΦΡΕΝO 300mm, ΔΑΓΚΑΝΕΣ 2 ΕΜΒΟΛΩΝ ABS 9.1M BOSCH
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 230mm, ΔΑΓΚΑΝΑ 1 ΕΜΒΟΛΩΝ ΑBS 9.1MBOSCH
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ 19 ΛΙΤΡΑ
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (lt/100km/h) 4,5 ΛΙΤΡΑ

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.